9 תשובות
מצחיק ,
כי אחרי שבנט עלה לממשלה להיות ראש הממשלה מקרי הקורונה רק עלו ,
בממשלה יש אנשים שאשכרה נגד המדינה שלך .
עזוב שהוא יצא צבוע ושקרן שהוא אמר שהממשלה תהיה רק ימני ובסוף האנשים שמצדיקים טרור בממשלה שלו.
שואל השאלה:
איך קבעת שמקרי הרצח שבעליה לא בגלל בנט?

ומי אתה שתתנשא ככה?

עוד חוכמולוג מסכן
אנונימי
והנה לך, הביביסט המצוי שאין לו מושג בפוליטיקה, אלא יש לו כישורי חשיבה שיביישו אפילו ילד בכיתה ו', ולמרות כל זאת עדיין נדמה לו שיש טענה הגיונית נגד הממשלה החדשה. בשלב הזה, באמת שהניסיון להציג את הממשלה הנוכחית כ"רעה" מרגיש מאולץ ומעורר רחמים. מקרי הרצח לא קשורים לבנט, אז די להגיד שטויות בקשר לנושאים שאתה לא מבין בהם.
שואל השאלה:
לא קראתי
ריפרפתי
איפה אתה חי?
אנונימי
לא מרגיש לי שהשתנה משהו במדינה שלנו מאז החלפת הממשלה
עדיין יש אלימות בכול הארץ
אני כבר התרגלתי לזה
אנונימי
שפשוט המדיה קורסת ,
חד משמעית ממשלה זבל .
כנוצריה אומרת לך עדיף את ביבי עכשיו .
מזעזע מה שהולך
ועצוב שיש אנשים שבעד זה .
המון זמן שאנחנו מתנהגים כאילו קורונה היא הדבר היחיד שיכול לפגוע באנשים, כאילו המטרה היחידה שלנו בחיים היא להוריד את התחלואה. אבל עם כל הכבוד, לא חסרות לנו בעיות, ויש עוד דברים בעולם חוץ מקורונה. כשמנהיג מסתכל על שתי אפשרויות ומנסה להחליט איזו מהן עדיפה, צריך להסתכל על היתרונות ועל החסרונות של כל אחת מהאפשרויות. וזה דבר שהפוליטיקאים שלנו פשוט לא עושים, הם מסתכלים רק על אם זה יוריד את התחלואה או לא. הם לא מסתכלים על כל הגורמים או על התמונה השלמה, אלא רק על חלק מצומצם מאוד ממנה.

הנה כמה שאלות שהפוליטיקאים לא שואלים את עצמם (וכמובן שלתקשורת שלנו שמלקקת, סוגדת ומעריצה את ביבי 24/7 פשוט לא אכפת מכל זה).

בואי נחשוב ביחד: מה קורה למישהו שמתמודד עם מחלת נפש וזקוק לטיפול יומי, אבל הוא מפסיק את הטיפולים שלו בגלל הסגר, ועכשיו הוא נתקע בבית שבועיים ברצף? מה קורה לסבתא בת 70 שאוסרים עליה לפגוש את המשפחה ואת החברים? מה קורה לילדה בת 3 שלתקוע אותה בבית במשך הזמן הזה, זה בעתם אומר לעצור את ההתפתחות החברתית שלה? מה קורה לנער בגיל 16 שגר בשכונת פשע, ומקום המפלט היחיד שלו הוא חברים/חוג/וואטבר, אבל הוא לא יכול ללכת לשם יותר בגלל הסגרים? מה קורה עם אנשים שצריכים ללכת לבית חולים (לא בגלל קורונה), אבל דאגו להפחיד אותם שאם הם יגיעו לשם אז הם יחלו בקורונה? מה קורה עם אנשים שמאבדים את הפרנסה שלהם כי מכריחים אותם לסגור את העסק? מה קורה עם אישה מוכה שבגלל הסגרים אין לה מקום מפלט, ולכן יש עלייה חדה בשיעורי האלימות במשפחה? כל אלו אנשים שנפגעו נפשית/חברתית/כלכלית, אבל לא מקורונה, אלא מהסגרים שהממשלה הקודמת הייתה מטילה כאילו אין מחר.
צריך לקחת גם את האנשים האלו בחשבון, אבל זה לא דבר שקרה בממשלה הקודמת. ממשלת נתניהו ידעה לעשות רק דבר אחד - סגר.
להגיד לאנשים: "אסור לכם לצאת מהבית", זו אחת הפגיעות החמורות בחופש התנועה ובחירות הפרט. אם כבר מדברים על דיקטטורה, הממשלה הקודמת יותר עונה להגדרה הזו מאשר הנוכחית (אבל ברור, לביביסטים לא אכפת...)

מעבר לזה,
סגר זה דבר עם יתרון אחד, אבל עם אלף חסרונות שונים. הוא עוזר להוריד את התחלואה של הקורונה, אבל הוא מזיק לנו כחברה בכל דרך אפשרית אחרת. מבחינת הליכוד והתקשורת הימנית, זה נהדר! פשוט מעולה! העיקר שהסגר הוריד את התחלואה, כי למי אכפת מהאזרחים???
לעשות סגר בקורונה בשביל להוריד את התחלואה, זה כמו לכרות לעצמך את כל הרגל רק בגלל ציפורן חודרנית מסכנה. נכון, אין לך כבר ציפורן חודרנית, אבל יש לך אלף בעיות אחרות, יותר גרועות. המון אנשים נפגעו מהמדיניות של הסגרים והבידודים. לא סתם הייתה הרבה מאוד ביקורת מצד העם על הממשלה הקודמת בנוגע לנושא הזה. צריך לקחת בחשבון עוד דברים, מעבר לסתם "בואו נראה אם יש יותר חולי קורונה או פחות".

אז הטענה שלך - משמשת נגדך.
עזוב אותו הסגר הצילה את העולם כל העולם היה בסגר מוחלט
אחותי בת 10 וכל יום בחדשות היא שומעת על רצח אונס הכל!
וזה אשכרה חלק מהילדות שלה
אם יש כאלו מתחת לגילאי 16 זה פאקינג חלק מהילדות
הם עברו שריטה
וזה ילווה אותם לכל החיים
אני מזועזעת מזה שרק אחרי 15 שנה מצאו את הרוצח של תאיר ראדה
מזועזעת על האונס בביתי ספר
מזועזעת על העניין הזה ששפכו על ילדה סבון
מה נהיה, אחותי אמרה לי משפט שאני בחיים לא אשכח
"אני רק רוצה ילדות נורמלית"