15 תשובות
זה כן קרה שוב. וזה ממשיך לקרות היום. את רוב היצורים והזנים עוד לא גילינו. יכול להיות שברגע זה מתפתח לו איפשהו באמצע הים יצור שדומה לבן אדם, ונגלה אותו רק בעוד אלפיי שנים. את רוב היבשה אנחנו מאכלסים אז פחות סביר שיתפתח שם חיים, כי אנחנו נדע עליהם, בנוסף אנחנו גם מזהמים כמעת כל מקום אז הסיכוים של החיים להתפתח הוא אפסי. אם זה באמת קורה זה רק באוקיינוס, במקום שעוד לא גילינו.
אני מאמינה בזה ש- ה' ברא את העולם
והוא ברא גם את האבולוציה
כמובן זה לא אומר שהבן אדם נוצר מקוף
אלא שאחרי שה' סיים לברוא את העולם ואדם וחווה גרשו מגן עדן אז כן הייתה איזשהי אבולוציה בצמחייה , חיות וכו'
וגם עכשיו יש זה תהליך אין סופי
שואל השאלה:
^^^על סמך מה אתה אומר שזה כן קרה? תמצא לי יצור אחד שהוא לא צאצא של התא הראשון
ומה קשר בני אדם, זמן הקיום שלנו זניח לעומת הגיל של כדו"א, למי אכפת שמזהמים, די לדחוף פוליטיקה לכל מקום
אנונימי
אתה מבלבל בין אביוגנזה לאבולוציה. "לפי המדע רוב הסיכויים שכל האורגניזמים על כדו"א התפתחו מיצור חד תאי ראשון" - אבולוציה, יש ראיות. "שנוצר כתוצאה מתהליכים כימיים אקראיים" - אביוגנזה, מבחר הראיות הרבה פחות רחב, זה עדיין תחום שאין בו ודאות. האבולוציה לא תשלל גם אם הביקורת שהבאת פה הייתה מוצדקת נגד האביוגנזה.

בכל מקרה, האורגניזמים היו בכוח בעולם ומשיצאו לפועל פעם אחת כבר אין חיים בכוח, זו הסיבה שלא יווצרו או נוצרו עוד אורגניזמים.
שואל השאלה:
^^אין בלבול. השאלה שלי היא מדוע אביוגנזה לא קרתה שנית אחרי כל השנים האלה, מה ההסבר המדעי לזה (מה שהבאת זה לא הסבר מדעי). אילו היא הייתה מתרחשת שוב, היינו רואים מינים שלא היה לנו אב קדמון משותף איתם

^מה קשר לשאלה? אם החיים התחדשו, איפה מינים שאין לנו קשר גנטי איתם?
אנונימי
שואל השאלה:
^למה לא הגיוני? אם זה קרה פעם אחת לפני 3 מיליארד שנה, למה לא יכול לקרות שוב?
אנונימי
שואל השאלה:
^תגיד אתה עושה צחוק? אתה באמת לא מבין שאני מדבר על אביוגנזה (מדומם לחי) ולא על יווצרות מינים חדשים ממינים אחרים (מחי לחי)?
אנונימי
^^^^^בעיקרון זה כן הסבר מדעי, אבל נעזוב את זה. למדע אין באמת תשובה על כך, יש תאוריות שיוכלו להגיד לך שהחיים לא נוצרו בבת אחת לא התחברו מתרכובות שונות שנוצרו כל אחת בנפרד, אבל אז תשאל למה זה לא קרה שוב (והתשובה לבסוף תהיה עניין של סבירות). אביוגנזה זה לא תחום שקרוב לודאות כמו ביולוגיה, מתמטיקה, פיזיקה, או קוסמולוגיה, אין טעם לדרוש ממנו בינתיים את מה שאתה דורש מהם מפני שאין שום תשובה.
שואל השאלה:
צריך לחקור. אולי נגיע לרמה שנוכל לסנתז חיים בתנאי המעבדה. אנחנו כבר יכולים לסנתז חלבונים מטורפים.
אנונימי
^וחוקרים. אבל חקירה לא גוררת את כל התשובות באופן מיידי.
אני לא חושב שאב משותף יכול להקים עוד שושלת שוב, רוב הסיכויים שמשהו יאכל אותו לפני שיוכל לעשות משהו.. האב המשותף שלנו השתלט על הכוכב הזה והכל..
זה לא שאב משותף חדש יחיה בריק, יש המון חיידקים ואורגניזמים אחרים שם בחוץ.. מה שכן אביוגנזה כמו שאמרו עדיין בחקירה..
אנונימי
מדענים אינם אומרים שלא נוצרו חיים באופן בלתי־תלוי, מאוד יתכן שזה המצב, ברם מעדויות של השוואת כל היצורים החיים מאוד לא סביר שצורת־חיים החיה קיום (לפחות אחת המוכרת לנו) התפתחה משושלת אבולוציונית נפרדת, ככל הנראה השושלות האחרות הוכחדו בשלב מוקדם - אם היו כאלה.
אין בידנו תיאוריה שלמה המתארת את היווצרות החיים - למרות שיש לנו מודלים סבירים לשלבים מסויימים בהם - ואיננו יודעים מה הסבירות שכמה צורות חיים התפתחו באופן בלתי־תלוי בשלבים המוקדמים של כדור־הארץ, יכול להיות שרק צורת־חיים אחת התפתחה ממערכות הקדם־חיים ויתכן שברגע שאחת מתפתחת היא גורמת לשינוי בסביבה עקב צריכת משאבים שמונע מהתפתחות מתחרים או שפשוט רק שושלת אחת הצליחה לשרוד, איננו יודעים בוודאות.
מה? יש כזה דבר אבולוציה
שואל השאלה:
^את לא הבנת את השאלה. תיקראי שוב.
אנונימי
^ היא כן קוראת כל הזמן פשוט על עוד דברים ויכול להיות שבעוד מיליארדי שנים נגלה זנים חדשים שהתפתחו מזה