4 תשובות
ג. ליקויים בהפרשת אינסולין

כאשר יש עלייה בריכוז הגלוקוז בדם, הורמון אינסולין מופרש מתאי בטא בלבלב אל הדם. דרך הדם ההורמון מועבר אל הקולטנים הייחודיים לו שנמצאים על גבי תאי המטרה (תאי המטרה שלו הם תאי שריר ותאי שומן). הוא נקשר אליהם והקישור גורם לעלייה בריכוז נשאי הגלוקוז שבקרומי תאי המטרה. לכן, קצב כניסת הגלוקוז אל תאי המטרה גדל וריכוז הגלוקוז בדם חוזר להיות בטווח הנורמה.
הסוכר?
ג
אם התכוונת לסוכר אז כן ג
ואם לא אז לא הבנתי מה זה ריכוז הסיכון