5 תשובות
בטיפול
שואל השאלה:
תודה רבה רבה
אנונימי
הראשון זה מימן עם מימן בגלל רדיוס אטומי קטן יותר.
השני זה א' כי זה קשר כפול
השלישי זה בגלל שקשר כפול בין אטומי הפחמן מתעלה על קשר הפחמן עם המימן בגלל שקוטביות היא גורם חלש יותר מאשר סדר הקשר
בא' תעתיקי את הציור ליד "של האטומים"
בב' זה בגלל שn-h קוטבי פחות מאשר הקשר של n-o ובעקבות חוסר בחוזק נגרם אורך קשר ארוך יותר.
בתמונה השנייה זה
o-c
f-br
אני רוצה להסביר לך בשביל שתביני למה:
קוטביות זה ההפרש בין אלקטרושליליות.
f-f הם אותו אטום ובגלל זה אין הפרש באלקטרושליליות, אז הוא נשלל.
ובמקרה ל-p ול-h יש את אותה אלקטרושליליות, אז הוא גם נשלל.