9 תשובות
אין לחיים משמעות
בהנחה שהוא קיים משמעות החיים בשבילו היא להקשיב ולדאוג לנו, לקרוא את הפתקים מהכותל וכו'
שואל השאלה:
אם משמעות החיים היא להקשיב ולדאוג לנו הרי שיש לו תכונה אנושית - אמפתיות.
אמנם, הרי שיכול היה לפתור את בעיית הרוע בקלות, לפחות את הרבה מן הרוע שכבר קיים בעולם כגון עוני, רעב, מלחמות וכו'.
אמנם, הוא לא עושה את זה.
הרי אם כך אז יש עוד רגש שבולם את רגש האמפתיות ללכת עד הסוף
אם משמעות החיים היא להקשיב ולדאוג לנו הרי שיש לו תכונה אנושית - אמפתיות.
אמנם, הרי שיכול היה לפתור את בעיית הרוע בקלות, לפחות את הרבה מן הרוע שכבר קיים בעולם כגון עוני, רעב, מלחמות וכו'.
אמנם, הוא לא עושה את זה.
הרי אם כך אז יש עוד רגש שבולם את רגש האמפתיות ללכת עד הסוף
לך תשאל את אלוהים :) בהנחה שהוא קיים, רק הוא יודע, אולי נדע יום אחד כנמות
אלוהים אוהב אותנו בגלל זה הוא ברא אותנו
אנונימי
"יש לו מה שאנחנו קוראים לו 'רגשות'" תראה. אין לנו *באמת* מחשבה תפיסה בבורא. וכל מה שאנו מדברים על האין סוף, אנו מדברים בלבושים ולא בהוא עצמו פנימותו. בעולם הגשמי שלנו רואים את גילוי ההנהגות של הבורא ית'. ואז אל הבורא שהוא אין סוף ומופשט נהיית "הגדרה" תקרא לזה. שלדוגמה ע"י גילוי הנהגת החסד בעולם הזה הוא נקרא חסיד.. ןע"י גילוי הנהגת הגבורה בעולם הזה נקרא גבור. וכן הלאה... כי הבורא ית'. מופשט מכל ספציפיות כמובן, כי כל הפוטנציאל תקראי לזה להכל כלול בו באחדות גמורה כי הוא הבורא. ואורו האין סוף מתלבש בלבושים כדי לצמצם גדולתו כדי שיכלו העולם הזה לקבל אורו בלי שהבריאה עצמה תתבטל מרוב עוצמה. אז חלק מהלבושים של האור אלו העשר הספירות . ההנהגות שמשתלשלות לעולם. ובעולם הזה רואים את גילוי ההנהגות שלו בעולם הזה.. שנקרא חסיד, גבור, רחום וכן הלאה... לכן כל מה שאנחנו מדברים על האין סוף כפי שרשמתי - אנו מדברים על הלבושים שבהן הוא מתגלה. כי בהקב"ה אין תפיסה כלל וכלל. אנחנו לא באמת יכולים חתפוס אותו. בדומה שלא נוכל להתסכל בשמש ישירות... אלא נצטרך נגיד וילון שיצמצם האור ונוכל ליהנות מאור השמש. והבורא ברא אותנו כדי להיטיב *לנו*. אז מה חסר לו בכך שאנחנו לא הולכים בדרך שהוא רוצה בה. אם רצון מעיד על חיסרון של בעל הרצון, הזה למה שהאל ירצה לברוא אם הוא השלם ולא חסר לו כלום? "לית מחשבה תפיסה בך כלל". והוא לא רוצה עונג, הוא לא נברא... לנברא יש רצון לקבל. ולו? לא חסר לו שום דבר! הוא הבורא השלם! ורצון לקבל נובע מחיסרון... אז שיהיה לו רצון לקבל? חס ושלום. דווקא הנברא משמעותו רצון לקבל כי הקב"ה ברא את הנברא כדי להיטיב לו. אז בוודאי שבשביל זה צריך רצון לקבל את ההטבה. אבל הבורא? אין רצון לקבל.
ובוודאי שאין לו משמעות. הוא לא חי עם מטרה שהוא צריך לגלות כמונו. תקרא לזה יש את את החיים של הבורא והחיים של הנברא. זה הבדל ענק. כי אם יש לבורא משמעות משמע הוא נברא, כי משמעות למשהו הוא בגלל שהוא נברא. נגיד המשמעות של כוס היא להכיל בתוכו מים או משהו. אז נבראה בשביל זה. אבל הבורא לא נברא.
להתגבר על עצמו.
בואו אני אגיד לך משהו
אף אחד לא יודע מה משמעות החיים לאלוהים!! הלוואי והייתי יכול לענות לך על התשובה אבל כמו שאף אחד לא יודע למה אלוהים נתן על עמו שואה אנטישמיות מלחמה שנאה ורדיפות, אי אפשר להבין את מוחו של אלוהים, כמו ילד קטן שבוכה לאבא שלו שיקנה לו שוקולד ואביו לא קונה לו הילד לא יודע שאביו לא קונה כי זה יהרוס לו את השיניים
אף אחד לא יודע מה משמעות החיים לאלוהים!! הלוואי והייתי יכול לענות לך על התשובה אבל כמו שאף אחד לא יודע למה אלוהים נתן על עמו שואה אנטישמיות מלחמה שנאה ורדיפות, אי אפשר להבין את מוחו של אלוהים, כמו ילד קטן שבוכה לאבא שלו שיקנה לו שוקולד ואביו לא קונה לו הילד לא יודע שאביו לא קונה כי זה יהרוס לו את השיניים
באותו הנושא: