9 תשובות
נאט"ו זה אירגון ברשות ארצות הברית שנמצאות בו הרבה ממדינות אירופה (נראלי)
ברית מדינות אירופה. אוקראינה רצתה לחבור אליהם כדי לקבל את הצבא שלהם בתור הגנה
שואל השאלה:
אז מה אכפת לרוסיה
אנונימית
היא לא רוצה שהצבא הזה יתיישב בגבול בינה לבין אוקראינה
ברית הגנה צבאית של מדינות באירופה ושל ארה"ב. הברית קמה באמנת בריסל כשחתומים עליה בריטניה, צרפת, הולנד, ולוקסמבורג, ובלגיה (האחרונות הצטרפו לאמנה קיימת זה מכבר שהייתה בין בריטניה וצרפת, דנקרק), וזאת מתוך מטרה ראשונית למנוע תוקפנות גרמנית לכשזו תבוא, אם תבוא, ולאחר שארה"ב וקנדה הצטרפו היא נהייתה גם ברית נגד תוקפנות סובייטית, אם תבוא (בגדול אפשר לסכם זאת כך: במידה וגרמניה תתקוף באירופה ארה"ב חייבת לעזור למדינות נאט"ו ביבשת, ובמידה וברית המועצות תתקוף בארה"ב אז מדינות אירופה מחוייבות לעזור לה). גרמניה (המערבית), שחברה כיום בארגון על אף שהוא הוקם נגדה, הצטרפה בעקבות קהילת הפחם והפלדה (מה שנקרא תוכנית שומאן), כלומר מתוך הידוק היחסים הכלכליים שלה עם אירופה והמערביזציה שלה שהגיעה לסופה עם נפילת בריה"מ.
^^^^פוטין רוצה לכבוש את אוקראינה כבר שנים מפני שבמידה ותפתח מלחמה עם המערב אז יש לו שם נק' תורפה, ומכיוון שבמידה ואוקראינה הייתה מצטרפת לנאט"ו אז הוא כבר לא יכל לכבוש אותה (שכן בניסיון לכבוש אותה הוא היה בעצם מכריז מלחמה על 27 מדינות, לזכרוני), פוטין נאלץ להכנס לאוקראינה בחלון ההזדמנויות הצר שלו.
שואל השאלה:
רגע זה אומר שכאילו האוקראינים יהיו רוסים אם הוא יצליח לכבוש?
אנונימית
הם יהיו תחת שליטת רוסיה, ספק רב (לאור הזהות הלאומית החזקה שהם מראים כיום) אם הם יזדהו כרוסים (פוטין עצמו מזהה אותם כרוסים, בבחינת אוקראינה ורוסיה זו אומה אחת).
נאטו זו ברית צבאית של מדינות באירופה ומחוצה לה, דגש על ברית צבאית.