6 תשובות
אני גם חשבתי על זה פעם
לא מבינה את זה
לא מבינה את זה
שואל השאלה:
^^^תודה על המחמאה המלבבת
לא שאלתי למה לא אומרים צהריים טוב אני מבין שזה נשמע רע
אלא למה דווקא צהריים זה מלשון רבים
^^^תודה על המחמאה המלבבת
לא שאלתי למה לא אומרים צהריים טוב אני מבין שזה נשמע רע
אלא למה דווקא צהריים זה מלשון רבים
אנונימי
בגלל הסיומת שיש במילה - ים, משתמע שזה שם עצם ברבים אז מוסיפים לו תואר ברבים, אבל בכללי פעם לא הייתה את המילה צהריים היו אומרים "צהרם" אבל בגלל שהיו אומרים גם "צהרי היום" אז שילבו את המילה כבר ל"צהריים"
לידע כללי כותבים צוהריים ובגלל שלא אומרים צוהר טוב אלא צוהריים אז זה ברבים לכן הצוהריים טובים
^ הוציא לי את המילים מהפה.
וואלה זה מעניין. אבל כאילו צהריים זה ברבים.
באותו הנושא: