7 תשובות
אצלנו לומדים שפות תוכנה ויש פרויקטים וזה ולבגרות יש פרויקט כזה של אפליקציה או משהו
שואל השאלה:
במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה?
במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה?
אני הולכת להנדסת תוכנה אבל אצלנו ההבדל הוא ההרחבה של הנושאים וכמות היחידות בגרות שעושים
אצלי לומדים במדמ"ח על (סיכוי שהם לומדים עוד דברים כי אני כבר פרשתי מהמגמה):
בכיתה י:
סי שארפ, html, css, sql, javascript
בכיתה יא:
פייתון
לגבי הנושאים עצמם, אני יכולה להגיד שזה תלוי בשפה שאתה תלמד. תברר לגבי זה מראש
אבל לרוב יהיו את הנושאים הבאים (זה רק סיכום של זה, יש הרבה הרבה יותר מזה. גם יש סיכוי שלא תלמדו חלק מזה, אבל זה הנושאים שלרוב מתחילים ללמוד):
1. שימוש בקלט ופלט, שזה כולל כתיבה בconsole/shell וגם כתיבה לקבצים וקריאה מתוכם
2. טיפוסי נתונים (זה כבר די תלוי בשפה כי לחלקן יש עוד טיפוסי נתונים אחרים. יכולה לפרט על פייתון אם את רוצה. לרוב זה כולל טיפוסי נתונים מספריים, ולעיתים גם מחרוזות, בייטים, ערכי אמת ושקר ועוד)
3. מבני נתונים (מערך, רשימה, קבוצה סדורה, איטרבל, איטרטור, מחולל ועוד) וכיצד למיין אותם, למצוא האם איבר נמצא בהם ובכללי ללמוד על תכונותיהם (החומר המתקדם יותר כולל גם סיבוכיות אבל אני לא בטוחה אם לומדים את זה בתיכון)
4. כיצד בקרת זרימה פועלת, זה כולל תנאים, לולאות for, לולאות foreach, לולאות while, טיפול בחריגות/try catch/try except ועוד
5. שימוש בפונקציות על מנת "למחזר" קוד. לרוב גם תלמדי על סוגי פרמטרים ועל ההבדל בינהם, וגם על ההבדל בין ארגומנטים לפרמטרים
6. אם אתה הולך ללמוד תכנות מונחת עצמים (oop) ואת כנראה הולך ללמוד את זה אם תלמד פייתון, סי שארפ או ג'אווה (או כל שפה מונחת עצמים אחרת) אז תדע מראש שאתה הולך ללמוד על מחלקות, כיצד ליצור אותם, מה זה מתודה (בעברית שיטה), מה זה attribute של אובייקט ועוד הרבה דברים אחרים שקשורים לכך
דרך אגב זה רק החומר של ההתחלה, יש עוד הרבה דברים אבל פשוט רציתי לסכם
מקווה שזה עזר
דרך אגב אני יכולה ללמד אותך את כל החומר של המגמה אם תרצה
בכיתה י:
סי שארפ, html, css, sql, javascript
בכיתה יא:
פייתון
לגבי הנושאים עצמם, אני יכולה להגיד שזה תלוי בשפה שאתה תלמד. תברר לגבי זה מראש
אבל לרוב יהיו את הנושאים הבאים (זה רק סיכום של זה, יש הרבה הרבה יותר מזה. גם יש סיכוי שלא תלמדו חלק מזה, אבל זה הנושאים שלרוב מתחילים ללמוד):
1. שימוש בקלט ופלט, שזה כולל כתיבה בconsole/shell וגם כתיבה לקבצים וקריאה מתוכם
2. טיפוסי נתונים (זה כבר די תלוי בשפה כי לחלקן יש עוד טיפוסי נתונים אחרים. יכולה לפרט על פייתון אם את רוצה. לרוב זה כולל טיפוסי נתונים מספריים, ולעיתים גם מחרוזות, בייטים, ערכי אמת ושקר ועוד)
3. מבני נתונים (מערך, רשימה, קבוצה סדורה, איטרבל, איטרטור, מחולל ועוד) וכיצד למיין אותם, למצוא האם איבר נמצא בהם ובכללי ללמוד על תכונותיהם (החומר המתקדם יותר כולל גם סיבוכיות אבל אני לא בטוחה אם לומדים את זה בתיכון)
4. כיצד בקרת זרימה פועלת, זה כולל תנאים, לולאות for, לולאות foreach, לולאות while, טיפול בחריגות/try catch/try except ועוד
5. שימוש בפונקציות על מנת "למחזר" קוד. לרוב גם תלמדי על סוגי פרמטרים ועל ההבדל בינהם, וגם על ההבדל בין ארגומנטים לפרמטרים
6. אם אתה הולך ללמוד תכנות מונחת עצמים (oop) ואת כנראה הולך ללמוד את זה אם תלמד פייתון, סי שארפ או ג'אווה (או כל שפה מונחת עצמים אחרת) אז תדע מראש שאתה הולך ללמוד על מחלקות, כיצד ליצור אותם, מה זה מתודה (בעברית שיטה), מה זה attribute של אובייקט ועוד הרבה דברים אחרים שקשורים לכך
דרך אגב זה רק החומר של ההתחלה, יש עוד הרבה דברים אבל פשוט רציתי לסכם
מקווה שזה עזר
דרך אגב אני יכולה ללמד אותך את כל החומר של המגמה אם תרצה
בבקשה
אני לומד java
שואל השאלה:
^תודה!!
^תודה!!
באותו הנושא: