16 תשובות
כי אתה מערער על האמונה שלהם שעליה הם מבססים את כל חייהם, כל מה שנותר להם כדי לגונן על עצמם זה לקרוא לכל מי שמעלה ביקורת ביהדות זה אנטישמי ונאצי
העניין הוא לדעתי בפיסת עולם
על מה מותר לצחוק ועל מה לא
בכללי לפי הדת לצחוק (במובן של לרדת)
זה בהכרח דבר רע
כי הדת מייצגת את הסדר הישן והשמרני של העולם
לפי מסילת ישרים המידה הכי גרועה היא ליצנות
ואנחנו בעולם המודרני שבמהות שלו מטיל ספק לא קולטים את זה ויכולים להעביר ביקורת(כן גם בלי להתייחס למה שאנחנו מעבירים אליו ביקורת כמו חרסינה,אלה לרדת גם ולהיות ליצנים)
וצריך להבין שכשאתה יורד על הרב עובדיה יוסף מבחינתם הוא קודש
וזה חילול הקודש
ולכן אם אתה רוצה לשכנע דתיים שהם טועים במשהו אתה צריך להתייחס לזה כמו חרסינה
ומאוד להיות זהיר
אתה כמובן יכול לא לשים ז על מה שדתיים חושבים עלייך
הם יתבעיינו בעל מקרה שהעולם לא מה שהיה פעם"
ותמיד יתגעגע לסדר הישן והמנצל
לא משנה אם תצליח ספציפית לשכנע אותם במשהו עכשיו
כי לצערי להרבה אנשים קשה לקבל דעות שונות משלהם.
הדבר שהכי יכול לעצבן אדם חכם זה אדם טיפש שלא מודע לטיפשותו
ולא רק שלא מודע הוא עוד חושב שהחכם הוא הטיפש ומפרסם זאת ברבים
נסכם במשפט מחז''ל סייג לחוכמה - שתיקה
אנונימי
^ למה "שוכחים"?

השאלה האם את יודעת מה המשפט ההז אומר בכלל (נסי להסביר)

ואיך זה קשור לשאלה בכלל?

בגלל שדרך ארץ קמה לתורה - ליגיטימי לפקפק באלוקים ובתורתו הקדושה?

מי לומד את זה בצרוה כל כך עמוקה?

אם כבר, יש אנשים שמורב אהבת הבריות - שוכחים את כבוד ה', שקודם כל יש לכבד אותו. הרבה יותר מכל אחד אחר, כי הוא ברא את כולנו, וכולנו קיימים בזכותו.
אנונימי
^אני לא מתווכחת איתך
^ אז אל תצפי שאני (או כל אדם נורמלי אחר שיש לו דעת תורה) לא יגיב ולא יפריך את השטויות שלך.

במקום להגן על כבדו שמים - על מי את מגינה? על הכופרים שצריך להתנגד להם, ואם צריך - גם להילחם (על זה שהם חולקים על הקב"ה, גם אם הם ל עשו לי שום דבר רע באופן אישי).
אנונימי
^כן כמובן אתה נורמלי ואני לא
נבון מצידך לבוא ולהטיח באנשים עובדות
במקום לדבר.
תלמד לתקשר ולאחר מכן אדבר איתך ברצינות.
^ אני אני לא מתווכח עם אלוקים ואת כן - אז אני הנורמלי פה ולא את.
אנונימי
יש פה חילוקי דעות מה ציפית
כי אין סיבה לפקפק במה שניתן בנוכחות של כלעם ישראל שהקב"ה השמיע את קולו לכל העם.
אנונימי
כי זאת האמונה שלי למה לכם לפקפק ולזלזל בזה תתעסקו בעניינים שלכם ותעזבו אותי בשקט
אני מאמינה תתמודדו
מה ישלכם???
כולה כמה ערסים עם נפצים ורחפנים
יש כאן אנשים שכלכך חשובה להם התורה
שהם שוכחים ש"דרך ארץ קדמה לתורה"
^הילד הכי יפה בסטיפס

לא רק לרדת על הרב עובדיה זה לא מכובד.
גם לרדת ולצחוק על כח בנאדם אחר זה לא מכובד ולא מכבד.
ותוסיף לזה שזה לשון הרע, וגם רוב הפעמים זה פוגע בבנאדם.-אז איסור מוחלט.
ומידת הליצנות שכתובה במסילת הישרים-הכוונה היא לא לליצן וגם לא לצחוקים. התורה לא אוסרת שמחה, בדיחות וליצנים. היא אוסרת את הליצנות=הכוונה לצחוק מזלזל ופוגעני. יש הבדלים בכוונות בשפה של אז ובשפה של היום.
אנונימית
תלוי איזו
אני לא מתעצבנת על כל שאלה של מישהו שמפקפק ביהדות זכותו לא כולם יודעים ומותר לשאול
אבל שאלה שבאה לזלזל בכוונה
או שמראש לשואל השאלה כבר יש דעה ומנסה להביא את הדעה שלו דרך שאלה ולא באמת לדעת ולא מקבל שום תשובה חוץ מהדעה שהוא ניסה להביא דרך השאלה זה יכול לעצבן
בנאדם שבאמת רוצה לדעת מקשיב לכולם