7 תשובות
בשאלות כאלה למציאת פרמטר צריך לפעול בהתאם לנתונים. לפעמים זה עלול לבלבל ולא להיות מובן אז נעבור חלק חלק, ואם אנחנו לא יודעים מה לעשות, אז נפעל בהתאם למילות מפתח, נחשוב למה המילים מתקשרות, גם אם אנחנו עדיין לא מבינים לאן זה יוביל אותנו, אולי נדע בהמשך.
"הישר y=3 משיק בנקודת הקיצון לפונקציה"
נשמע קצת מבלבל, אז נחשוב לאן המילים לוקחות אותנו:
נקודת קיצון - זה ישר לוקח אותנו לנגזרת. אז נגזור את הפונקציה, שוב - גם אם אנחנו עדיין לא יודעים לאן זה לוקח אותנו.
אז יש לנו את משוואת הנגזרת של הפונקציה.
בנקודת הקיצון הנגזרת היא 0, הרי נגזרת זה שיפוע המשיק בנקודה מסוימת. בנקודת קיצון המשיק הוא ישר שמקביל לציר ה-x, כלומר שיפועו 0 ומשוואות מהצורה y=k.
אז נשווה את הנגזרת לאפס, נפתור ונבטא את x קיצון בעזרת a.
עכשיו נחזור לחלק הקודם - y=3 משיק בנקודת הקיצון. זה מתאים לנו, הרי אמרנו למה משוואת משיק בנקודת קיצון נראית ככה.
מה הישר הנתון הזה אומר לנו? שבנקודת הקיצון ערך ה-y הוא 3. הרי בנקודת ההשקה המשיק והפונקציה מקיימות את אותה נקודה.
עכשיו, מכך שביטאנו את x קיצון בעזרת a מקודם, נוכל לבטא גם את y קיצון אם נציב את ערך ה-x בפונקציה המקורית, כמו שאנחנו עושים תמיד בחקירה רגילה.
כלומר יהיו לנו שני ביטויים ל- y קיצון ששווים זה לזה. ביטוי אחד בעזרת a, וביטוי שני הוא הביטוי הידוע y=3. מכאן אם נשווה ביניהם נוכל למצוא את ערך של a
"הישר y=3 משיק בנקודת הקיצון לפונקציה"
נשמע קצת מבלבל, אז נחשוב לאן המילים לוקחות אותנו:
נקודת קיצון - זה ישר לוקח אותנו לנגזרת. אז נגזור את הפונקציה, שוב - גם אם אנחנו עדיין לא יודעים לאן זה לוקח אותנו.
אז יש לנו את משוואת הנגזרת של הפונקציה.
בנקודת הקיצון הנגזרת היא 0, הרי נגזרת זה שיפוע המשיק בנקודה מסוימת. בנקודת קיצון המשיק הוא ישר שמקביל לציר ה-x, כלומר שיפועו 0 ומשוואות מהצורה y=k.
אז נשווה את הנגזרת לאפס, נפתור ונבטא את x קיצון בעזרת a.
עכשיו נחזור לחלק הקודם - y=3 משיק בנקודת הקיצון. זה מתאים לנו, הרי אמרנו למה משוואת משיק בנקודת קיצון נראית ככה.
מה הישר הנתון הזה אומר לנו? שבנקודת הקיצון ערך ה-y הוא 3. הרי בנקודת ההשקה המשיק והפונקציה מקיימות את אותה נקודה.
עכשיו, מכך שביטאנו את x קיצון בעזרת a מקודם, נוכל לבטא גם את y קיצון אם נציב את ערך ה-x בפונקציה המקורית, כמו שאנחנו עושים תמיד בחקירה רגילה.
כלומר יהיו לנו שני ביטויים ל- y קיצון ששווים זה לזה. ביטוי אחד בעזרת a, וביטוי שני הוא הביטוי הידוע y=3. מכאן אם נשווה ביניהם נוכל למצוא את ערך של a
שואל השאלה:
תודה! מה שאמרת זה בערך מה שניסיתי אז אבל נתקעתי באיזושהי נקודה. הצלחת לפתור? אם כן את יכולה לשלוח תמונה של הדרך פתרון בבקשה
תודה! מה שאמרת זה בערך מה שניסיתי אז אבל נתקעתי באיזושהי נקודה. הצלחת לפתור? אם כן את יכולה לשלוח תמונה של הדרך פתרון בבקשה
האמת שלא פתרתי רק כתבתי לך פה את הדרך פתרון. את יכולה לשלוח את מה שעשית ואיפה נתקעת ואוכל להסביר לך
שואל השאלה:
אני הגעתי לקטע שבו צריך לבטא את a עם x ולא הצלחתי, x יכול להיות שווה לשני דברים. איך אני ממשיך מאיפה שזימנתי סימן שאלה בתמונה?
https://ibb.co/yqhwshb
אני הגעתי לקטע שבו צריך לבטא את a עם x ולא הצלחתי, x יכול להיות שווה לשני דברים. איך אני ממשיך מאיפה שזימנתי סימן שאלה בתמונה?
https://ibb.co/yqhwshb
שים לב שלא גזרת נכון את הפונקציה. כשיש לך קבוע (3) לפני השורש תשאיר אותו בצד ותגזור את השורש. את הגזירה של השורש אתה מכפיל ב3 הזה. כלומר אין פה מכפלה בין שתי פונקציות מסובכות, יש לך פונקציה שמוכפלת ב3.
בנוסף לזה, נגזרת של שורש היא נגזרת הביטוי שבתוך השורש, חלקי 2 כפול השורש.
תנסה שוב לפי ההסבר ותראה אם הפעם תגיע לביטוי נכון עבור x
בנוסף לזה, נגזרת של שורש היא נגזרת הביטוי שבתוך השורש, חלקי 2 כפול השורש.
תנסה שוב לפי ההסבר ותראה אם הפעם תגיע לביטוי נכון עבור x
שואל השאלה:
הצלחתי תודה רבה :)
הצלחתי תודה רבה :)
מעולה בכיףף
באותו הנושא: