13 תשובות
למה מגדלים ילדים לאתאיזם
לטבעונות
שואל השאלה:
לא מגדלים ילדים לאתאיזם, פשוט לא מספרים לו כלום.
אנונימי
שואל השאלה:
לגבי טבעונות - נכון, זה לא בסדר שילדים לא יכולים להחליט בעצמם.
אנונימי
ואם הילד ישאל איך העולם נוצר יגידו מפיצוץ וקופים
שואל השאלה:
אז יראו לו כמה תאוריות והוא יבחר.
אנונימי
אז מה הבעיה להגיד שזה מה'
זהו שהם לא יגיעו למסקנה לבד, כי אמונה זה דבר שצריך ללמד. דת זה משהו שצריך ללמד. העולם שלנו בסופו של דבר לא מנוהל על ידי ישות עליונה, אז אם הורה רוצה שהילד שלו יחשוב שכן הוא צריך לחנך אותו לזה ולשכנע אותו (יש קיצוניים שיגידו אפילו ישטוף לו את המוח).
אנונימית
אם אתה מאמין בה, כנראה שתרצה לגדל את הילדים שלך לאמונה.
וגם לדעתי, שיהיה לילדים במה לאחוז ולהאמין בשעת מצוקה
לדעתי זה לא רעיון טוב לתת לילד כמה נקודות מבט בהקשר לאמונה, זה יכול לבלבל אותו. עדיף לתת לו את נקודת המבט האישית שלך ולכבד אותו אם הוא בוחר אחרת
אולי הם יגיעו למסקנה שאלוהים קיים, אבל את מצוות הדת הם לא יגלו מעצמם, הן שמעיות.
אתחיל מזה שאני אתאיסט.
אני לא חושב שצריך להאמין באלוהים כמובן, אבל הטענה הזו ספציפית מאוד חלשה, למה לחנך לכל ערך או דבר שהוא? כל דבר שתחנך אתה מאמין שהוא נכון ולפי ההגיון שלך יוצא מזה שלא צריך לחנך אליו.
בסיטואציה כזו אין טעם לחנך ילד בשום דבר נכון כי הוא "יגיע לשם לבד אם זה נכון", אבל ילד יגדל על ערכים כלשהם, וילד צריך כיוון הוא לא יכול להתחיל מכלום.
שהוא יהיה גדול יותר אין ספק שיהיה לו שכל לבחור בעצמו, אבל אי אפשר להיות בטוח שיבחר נכון ושוב, כך או כך צריך להתחיל מאיפשהו
כי הקב"ה בעצמו צוה על לחנך לכך.בשביל זה אנחנו חוגגים את ליל הסדר וכו'ץ

אפשר להגיע לזה לבד מתוך הכרח שכלי (כמו שאברהם אבינו, עליו השלום, הגיע), אבל למה עד אז שיחיו בהפסד?

ולמה לקטוע אותו מרצף ההסיטורי מעמד הר סיני שבו כל העם שמע את קולו (מה שלא יכול להיות "המצאה או "השתלה"? ועדות של עם שלם שאתה שומע מאבותיך - זה יותר חזק מסברא שכלית (שגם אותה כדאי להסביר).
אנונימי
למה לגדל את הילד בכפירה? לא רק שזה לא מוסרי, זה גם לגדל אותו בשקר.
זה יותר גרוע מלשאול: "למה מגדלים ילד להאמין שהוא ילד ולא ילדה? אם זה הגיוני - אז הוא בטח יבין לבד".