21 תשובות
אחרי שניה יגיעו
כנראה שלא
שואל השאלה:
wolfiecindy
אז למה את מאמינה ביהדות אם לא יגיעו לאותה המסקנה?
wolfiecindy
אז למה את מאמינה ביהדות אם לא יגיעו לאותה המסקנה?
יגיעו לנקודת מבט יותר טובה
שואל השאלה:
חצי אישה חצי גבר
איך? הרי לא יהיה מידע.
חצי אישה חצי גבר
איך? הרי לא יהיה מידע.
כי אם ימחקו כל זכר, אין איך להגיע למסקנה
הדרך היחידה היא שאלוקים יתגלה או שהמשיח יבוא או משהו
הדרך היחידה היא שאלוקים יתגלה או שהמשיח יבוא או משהו
המידה נמצא בנו לא בספרים אדם נמשך לדת שלו כמו מגנט וזה לא משנה אם יש מידע או אין גם אם ימחקו לך את הזיכרון עדיין תדע שאתה יהודי כי זה תמוע בך
אם ה' יתגלה שוב לאברהם ליצחק ואז ליעקב ולמשה ומעמד הר סיני, בוודאי שכן הרי זה מה שגרם
שואל השאלה:
אלי שמולוי
אם לא יתגלה?
אלי שמולוי
אם לא יתגלה?
אז לא נוכל לדעת על הדת, ה' גילה לנו אותה
לדעתי לא בדיוק לאותה המסקנה.
הרי הגמרא למשל היא תורה שבעל פה- כלומר עוברת מאב לבן.
כנל לגבי יציאת מצרים.
לדעתי היו מבינים שה' קיים ושולט בעולם, אך הרבה מהעוצמה שלו לא הייתה נחשפת לעינינו.
הרי הגמרא למשל היא תורה שבעל פה- כלומר עוברת מאב לבן.
כנל לגבי יציאת מצרים.
לדעתי היו מבינים שה' קיים ושולט בעולם, אך הרבה מהעוצמה שלו לא הייתה נחשפת לעינינו.
שואל השאלה:
אלי שמולוי
lali li
אז איך אתם בטוחים כל כך בדת אם היא היית נמחקת לא היינו מגיעים לאותה המסקנה?
הרי אם נמחוק את כל המדע בעוד 10000 שנה נגיע לאותם המסקנות בדיוק ובדת לא.
אלי שמולוי
lali li
אז איך אתם בטוחים כל כך בדת אם היא היית נמחקת לא היינו מגיעים לאותה המסקנה?
הרי אם נמחוק את כל המדע בעוד 10000 שנה נגיע לאותם המסקנות בדיוק ובדת לא.
יכול להיות שיהיה אדם כמו אברהם אבינו(למרות שזה פחות סביר) ש"יגלה" את הקדוש ברוך הוא לעולם מתוך מסקנות אישיות וגם אז הכל שאלה אם הקדוש ברוך הוא עצמו יתגלה אם הוא לא יתגלה אותו אדם שיהיה כמו אברהם אבינו רק יאמין שיש אלוהים כלשהו אבל לא בטוח שהאלוקים ביהדות
אני כל כך בטוח בדת כי גם הייתה לנו התגלות של עם שלם וזה לא סתם מסקנה שחשבנו עליה
אני כל כך בטוח בדת כי גם הייתה לנו התגלות של עם שלם וזה לא סתם מסקנה שחשבנו עליה
היהודי יבין שהוא יהודי
ויבין לבד מה רע ומה טוב
כי יש לו נשמה של יהודי.
הרב קוק זצל גם הסביר שלכל יהודי יש משיכה טבעית ליהדות ולמצוות...
ויבין לבד מה רע ומה טוב
כי יש לו נשמה של יהודי.
הרב קוק זצל גם הסביר שלכל יהודי יש משיכה טבעית ליהדות ולמצוות...
אחרי כמה שנים יגיעו
נו הוא שואל את זה סתם כדי לעצבן ולהתסיס אתם באמת עונים לו דתיים באפליקציה חייבים להפסיק לענות לשאלות כאלה באפליקציה זה לא שאלות מתוך ידע זה מתוך זילותא דרחמנא ואין לנו שום סיבה להתערב זה ביניהם לבין שמיים
הוא לא יבין כמה הוא טיפש כי מלכתחילה הוא שאל את השאלה הזאת מטימטום אז זה על אותו קו וזה לא ישנה לו....
וואט
התשובה היא כן.
התורה היא נצחית גם אם תמחק ספר.
יותר מכך, יש גדולי דור שלא השאירו אחריהם שום דבר כתוב, וגם את הדברים שלהם אפשר לשחזר.
על זה אנחנו אומרים שהרוחניות היא נצחית והיא לא יכולה להתבטל. ומי שזוכה להשיג אותה, זוכה להשיג דבר שלם.
חז"ל אומרים שאבותינו קיימו את התורה עוד לפני שנכתבה בסיני.
ואפשר לראות את זה בבירור מי שלומד תורה, בפרשה של עקדת יצחק, איך אברהם קיים שם גם מצוות פדיון פטר חמור, גם מצוות פדיון הבן, גם מצוות הקרבת עולה, וכל זה עוד לפני שהיו כוהנים והוא כבר זוכה להבין בדברי כהונה.
זה ההבדל בין נביאים לבין אנשים רגילים שבעולם הזה שהם חכמים ארציים.
הנבואה היא נצחית גם לגביי העבר וגם לגביי ההווה וגם לגביי העתיד.
אבל להתפלסף, אפשר להתפלסף על הכל.
וגם את דבריי לא כתבתי כדי להתווכח עם אף אחד, אלא שאנשים ידעו שיש דיעה כזו שאומרת שבכל דור ודור יש צדיקים חכמים שזוכים להשיג את מה שכתוב בספרים, ואז הם לא "רק מאמינים", אלא שהם יודעים ממש, יש להם מה שנקרא "השגה" בדברים.
וזה כמו שכתוב אצלנו "עולמך תראה בחייך ואחריתך לחיי העולם הבא".
ומי שזכה ל"ידיעת התורה", הוא יותר מאדם ש"רק מאמין" בה.
ואצלנו מקובל שכל מילה ותיבה ופסוק שכתובים בתורה יש להם משמעות עמוקה, פרד"ס (פשט, רמז, דרוש, סוד), וכל מילה ומילה היא "שמות קדושים" שאפשר להשיג אותם בהשגה רוחנית, ולכן הם לא הולכים להתבטל.
ספר היסטוריה יכול להתבטל.
אבל מכיוון ש"פרעה" ו"משה" שכתובים בתורה הם לא דמויות היסטוריות, אלא שהתורה היא פרד"ס, ומדובר בפנימיות האדם, וזה לא הולך להשתנות, כי גם "פרעה" וגם "משה" הם שמות קדושים שקיימים לנצח ברוחניות ויש להם משמעות עמוקה מאוד.
אז אתה יכול למחוק את כל הספרי היסטוריה ולהעלים את הכל, אבל המבנה הרוחני הקבוע, הוא לא הולך להשתנות, ולפי המבנה הרוחני הקבוע נכתבה התורה, בגלל זה היא נצחית.
ומי שעדיין לא מבין את זה, זה בסדר גמור. אפשר לא להסכים ואפשר להתווכח.
אבל מי שכן מבין את זה, ובעיקר מי שיודע שיש אנשים שיש להם השגה ברורה בדברים האלה, אותם כבר אי אפשר לשכנע באמצעות וויכוחים פילוסופיים.
כי פילוסופיה יש לה מקום כשמדברים על משהו בלתי מושג, אבל כשיש משהו שהוא מושג, כמו העולם הזה, שאפשר ממש לבנות מדע לפי ההשגות של העולם הזה, אז אנשים כאלה אי אפשר להתפלסף איתם, כי זה כמו שעיוור ינסה לשכנע בן אדם שרואה שהעולם לא באמת קיים והכל שחור, רק כי "מחקו לו את העיניים", על דרך המשל.
התורה היא נצחית גם אם תמחק ספר.
יותר מכך, יש גדולי דור שלא השאירו אחריהם שום דבר כתוב, וגם את הדברים שלהם אפשר לשחזר.
על זה אנחנו אומרים שהרוחניות היא נצחית והיא לא יכולה להתבטל. ומי שזוכה להשיג אותה, זוכה להשיג דבר שלם.
חז"ל אומרים שאבותינו קיימו את התורה עוד לפני שנכתבה בסיני.
ואפשר לראות את זה בבירור מי שלומד תורה, בפרשה של עקדת יצחק, איך אברהם קיים שם גם מצוות פדיון פטר חמור, גם מצוות פדיון הבן, גם מצוות הקרבת עולה, וכל זה עוד לפני שהיו כוהנים והוא כבר זוכה להבין בדברי כהונה.
זה ההבדל בין נביאים לבין אנשים רגילים שבעולם הזה שהם חכמים ארציים.
הנבואה היא נצחית גם לגביי העבר וגם לגביי ההווה וגם לגביי העתיד.
אבל להתפלסף, אפשר להתפלסף על הכל.
וגם את דבריי לא כתבתי כדי להתווכח עם אף אחד, אלא שאנשים ידעו שיש דיעה כזו שאומרת שבכל דור ודור יש צדיקים חכמים שזוכים להשיג את מה שכתוב בספרים, ואז הם לא "רק מאמינים", אלא שהם יודעים ממש, יש להם מה שנקרא "השגה" בדברים.
וזה כמו שכתוב אצלנו "עולמך תראה בחייך ואחריתך לחיי העולם הבא".
ומי שזכה ל"ידיעת התורה", הוא יותר מאדם ש"רק מאמין" בה.
ואצלנו מקובל שכל מילה ותיבה ופסוק שכתובים בתורה יש להם משמעות עמוקה, פרד"ס (פשט, רמז, דרוש, סוד), וכל מילה ומילה היא "שמות קדושים" שאפשר להשיג אותם בהשגה רוחנית, ולכן הם לא הולכים להתבטל.
ספר היסטוריה יכול להתבטל.
אבל מכיוון ש"פרעה" ו"משה" שכתובים בתורה הם לא דמויות היסטוריות, אלא שהתורה היא פרד"ס, ומדובר בפנימיות האדם, וזה לא הולך להשתנות, כי גם "פרעה" וגם "משה" הם שמות קדושים שקיימים לנצח ברוחניות ויש להם משמעות עמוקה מאוד.
אז אתה יכול למחוק את כל הספרי היסטוריה ולהעלים את הכל, אבל המבנה הרוחני הקבוע, הוא לא הולך להשתנות, ולפי המבנה הרוחני הקבוע נכתבה התורה, בגלל זה היא נצחית.
ומי שעדיין לא מבין את זה, זה בסדר גמור. אפשר לא להסכים ואפשר להתווכח.
אבל מי שכן מבין את זה, ובעיקר מי שיודע שיש אנשים שיש להם השגה ברורה בדברים האלה, אותם כבר אי אפשר לשכנע באמצעות וויכוחים פילוסופיים.
כי פילוסופיה יש לה מקום כשמדברים על משהו בלתי מושג, אבל כשיש משהו שהוא מושג, כמו העולם הזה, שאפשר ממש לבנות מדע לפי ההשגות של העולם הזה, אז אנשים כאלה אי אפשר להתפלסף איתם, כי זה כמו שעיוור ינסה לשכנע בן אדם שרואה שהעולם לא באמת קיים והכל שחור, רק כי "מחקו לו את העיניים", על דרך המשל.
אם אלוקים יתגלה שוב ויבחר בעם שוב, כמובן
גם פיזיקאים שאלו אם "מידע" שהיה קים בעבר נעלם לגמרי בלי להשאיר זכר או שאולי יש אפשרות לשחזר אותו. אז גם הם מחפשים דרך לשחזר מידע ובטח ישמחו למצוא שיטה טכנולוגית לזה.
ואני מאמין, שה' לא נותן לאנשים סתם רצונות לרדוף אחריהם... לברר אם הם מציאותיים, אלא שאולי יום אחד יכול להיות שיהיה "הזמן הנכון" ונצליח לפתח טכנולוגיה כזו, כמו הרבה דברים שפעם אי אפשר בכלל היה לדמיין והיום קיימים, "פלאי הטכנולוגיה". וכל טכנולוגיה מבוססת על חוקי הטבע והרבה מהם עוד לא גילינו.
ואני מאמין, שה' לא נותן לאנשים סתם רצונות לרדוף אחריהם... לברר אם הם מציאותיים, אלא שאולי יום אחד יכול להיות שיהיה "הזמן הנכון" ונצליח לפתח טכנולוגיה כזו, כמו הרבה דברים שפעם אי אפשר בכלל היה לדמיין והיום קיימים, "פלאי הטכנולוגיה". וכל טכנולוגיה מבוססת על חוקי הטבע והרבה מהם עוד לא גילינו.
באותו הנושא: