7 תשובות
פשוט תתרגל הרבה
בכל פעם שיש לך תלות, כלומר אם זה ככהאז זה ככה, כנראה זה עץ. טבלה זה נתונים קבועים, עץ זה משתנה לפי מצבים
אני 5 יחידות מתמטיקה אבל עדיין לא הגעתי לשלב של הבגריות...
תנסה לעשות המון תרגילים מהסוג הזה בהתחלה עם להתסכל בתשובות ולאט לאט להסתיר.
בתכלס מתמטיקה זה בעיקר תרגול. לתרגל המון
תנסה לעשות המון תרגילים מהסוג הזה בהתחלה עם להתסכל בתשובות ולאט לאט להסתיר.
בתכלס מתמטיקה זה בעיקר תרגול. לתרגל המון
לגמרי לתרגל
אנונימית
עץ זה עוזר לי מאוד בהבנה של השאלה וזה. הוא מאוד טוב בלהמחיש את התמונה הכללית של השאלה עם כל המאורעות. טבלה זה ספציפי לשני מאורעות. תמיד קל מאוד לסמן את כל הנתונים של כל השאלה באיזה עץ אחד או שניים.
אני כמעט תמיד עושה עץ, גם אם השאלה קלה להבנה. העץ מאוד גמיש, כי הוא מתאר את כל המאורעות, ואת כל המאורעות שיש בהנחה שמאורע כלשהו קרה, וכך הלאה. פשוט מאוד לצייר שאלות של "ידוע ש" עם עץ, כי אפשר פשוט להסתכל על הצומת הידועה, לצייר לה עוד ענפים, ולהגיד שבהנחה שהצומת הזו היא כל מרחב המדגם, אז הסיכוי לדברים האלו הוא מה שאמרו.
אני עושה טבלה רק במקרים מאוד ספציפיים שיש מרחב מדגם אחד מאוד ברור. אפשר להגיד שאני מסתכל על 2 צמתות כלשהן בעץ, ועושה להן טבלה.
העץ מתאר הרבה פירוקים של כל מאורע, ולא צריך להיות לו מרחב מדגם ברור.
אפשר להתייחס לצומת מסויים בעץ כמרחב המדגם, או לצומת אחר (נגיד, כששאלה מנוסחת כ- "בהנחה ש" או כ"ידוע ש", או כשההסתברות משתנה בהנחה שמשהו קורה, אפשר פשוט להתייחס למקרה שידוע שקרה כמרחב המדגם, ולתאר את הסיכויים בהנחה שהוא קרה).
ברגע שעוברים לטבלה, חשוב מאוד שכל מה שבמשבצות שלה יהיה הסתברויות של אותו המרחב מדגם, ושהכל ישלים למרחב המדגם. אם הייתה לי שאלה של הוצאת כדור, והייתי מסמן את כל הנתונים עם טבלה, היו לי מלאא טבלאות. לכל 2 מאורעות.
אני כמעט תמיד עושה עץ, גם אם השאלה קלה להבנה. העץ מאוד גמיש, כי הוא מתאר את כל המאורעות, ואת כל המאורעות שיש בהנחה שמאורע כלשהו קרה, וכך הלאה. פשוט מאוד לצייר שאלות של "ידוע ש" עם עץ, כי אפשר פשוט להסתכל על הצומת הידועה, לצייר לה עוד ענפים, ולהגיד שבהנחה שהצומת הזו היא כל מרחב המדגם, אז הסיכוי לדברים האלו הוא מה שאמרו.
אני עושה טבלה רק במקרים מאוד ספציפיים שיש מרחב מדגם אחד מאוד ברור. אפשר להגיד שאני מסתכל על 2 צמתות כלשהן בעץ, ועושה להן טבלה.
העץ מתאר הרבה פירוקים של כל מאורע, ולא צריך להיות לו מרחב מדגם ברור.
אפשר להתייחס לצומת מסויים בעץ כמרחב המדגם, או לצומת אחר (נגיד, כששאלה מנוסחת כ- "בהנחה ש" או כ"ידוע ש", או כשההסתברות משתנה בהנחה שמשהו קורה, אפשר פשוט להתייחס למקרה שידוע שקרה כמרחב המדגם, ולתאר את הסיכויים בהנחה שהוא קרה).
ברגע שעוברים לטבלה, חשוב מאוד שכל מה שבמשבצות שלה יהיה הסתברויות של אותו המרחב מדגם, ושהכל ישלים למרחב המדגם. אם הייתה לי שאלה של הוצאת כדור, והייתי מסמן את כל הנתונים עם טבלה, היו לי מלאא טבלאות. לכל 2 מאורעות.
לי המורה אמרה להשתמש בטבלה במצב של חיתוכים בין דברים. וגם כשההסתברות לא משתנה או הסתברות בתנאי. והשאר זה עץ
אנונימית
אם לא הולך לך עם העץ תעבור לטבלה, אפשר כבר לזהות את סוגי השאלות אם זה עץ או טבלה מרוב שאתה מתרגל כבר.
אני כבר לא זוכר את הנושא, אבל אז ידעתי להבדיל מרוב שהייתי מתרגל.
בכל מקרה אם אתה ניגש לשאלון הראשון ב4 או ב5 יש לך בחירה של 5 מ8, ככה שאם אתה באמת לא מסתדר אפשר לוותר על הנושא
אני כבר לא זוכר את הנושא, אבל אז ידעתי להבדיל מרוב שהייתי מתרגל.
בכל מקרה אם אתה ניגש לשאלון הראשון ב4 או ב5 יש לך בחירה של 5 מ8, ככה שאם אתה באמת לא מסתדר אפשר לוותר על הנושא
באותו הנושא: