8 תשובות
שאלה לרופאים פסיכיאטרים
אנונימי
מחלות זה משהו שנחשב יותר "אפקטיבי" מהפרעות, למרות שהפרעות זה גם דבר קשה, דברים כמו סכיזופרניה, פסיכופטיה, ודיכאון נחשבים מחלות (אלה שיש להם את ההשפעה היותר גדולה), ודברים כמו ocd, הפרעות אכילה וכו "פחות"
מחלות נפש הן מחלות עם בסיס גנטי ברור, שקשורות בהפרעה ביוכימית כזאת או אחרת במוח. הבסיס האורגני של הפרעות אישיות קיים גם הוא, מן הסתם, אבל בהפרעות אישיות מדברים יותר על הפרעות הקשורות לתכונות האישיות, ונובעות בדרך כלל מבעיות פסיכולוגיות ומטראומות בילדות".

חשוב לי לציין שזו לא תשובה שלי, אבל היא מסבירה באופן מושלם.
שואל השאלה:
^אבל אני לא חושבת שיש מה להגיד שמחלה נפשית או הפרעה מה יותר קשה מאחת לשנייה כי בכל אחת יש את הקושי וההתמודדויות שלה.
אנונימית
שואל השאלה:
אין לי טענות אליכם כמובן, זו באמת שאלה שצריך לשאול פסיכיאטרים כי ההגדרה שמחלה נפשית יש לה יותר השפעה מהפרעה נפשית אז זה לא בהכרח נכון
אנונימית
מחלה נפשית נובעת מדבר כימי במוח
לדוגמה: דיכאון נגרם כשרמת הסרוטונין יורדת כתוצאה ממשהו
לעומת זאת הפרעה נפשית יותר קשורה בתכונןת אופי או אירועים בעבר
דכאון נחשב הפרעה נפשית. משתמשים בשני המונחים באופן שלא משאיר הבדל מובהק. אני יודעת כי אני עכשיו לוקחת קורס על הפרעות נפשיות. מחלות נפש זה ניסוח לא מדויק ובעיקר נפוץ מחוץ לעולם המחקרי.
מחלה נפשית קשורה לאיזון הכימיקלים במוח, למשל בן אדם הסובל מהדיכאון קליני - סימן שהמוח שלו לא מייצר מספיק אוקסיטוצין, דופמין ואנדורפינים שהם כימיקלים המופרשים במוח האחראיים על שמחה והתרגשות.
לעומת זאת, ההפרעה הנפשית משקפת תפקוד לא נורמלי מבחינה פסיכולוגית, ביולוגית או התפתחותית, והיא באה לידי ביטוי במצוקה משמעותית של האדם או גורמת להפרעה משמעותית בתפקודיו השונים בחיי היומיום.
הפרעות אישיות (bpd, aspd וכו'), הפרעות חרדות (ocd, ptsd, cptsd וכו'), והפרעות אכילה (בולמיה, אנורקסיה וכו') בהחלט כולם נחשבים הפרעות נפש.

זה לא עניין של מה "מה יותר קשה", הם שניהם קשים ולדעתי אין צורך להשוות.

^אנונ ימית לגמרי צודקת.