4 תשובות
כן.
יש מלא סוגים של עתודה, ברוב המקצועות שצה"ל צריך אפשר לעשות עתודה.
חובה לחתום על קבע בכל סוגי העתודה שאני מכיר, אולי יש כאלו שלא, אבל אני בספק.
זה מוביל אותך לכל התפקידים הכי שווים שיש, תלוי בתואר שעשית, אבל בגדול אני מכיר אנשים שעושים עתודה ואז נכנסים לתפקידים מאוד יוקרתיים גם ב81, 8200, חיל האוויר ושאר היחידות המגניבות והטכנולוגיות.
זה מאוד שווה, בגדול את משתחררת בגיל 27 נגיד, אחרי שיש לך תואר ראשון וניסיון.
בזמן שחברים שלך שלא עשו עתודה והשתחררו בגיל 21 רק מתחילים ללמוד בגיל 24 ואז הם מסיימים תואר בגיל 27 ועוד אין להם ניסיון, אז לך יש יתרון של 3-4 שנים עליהם מבחינת הניסיון, שזה מאוד שווה.
יש מלא סוגים של עתודה, ברוב המקצועות שצה"ל צריך אפשר לעשות עתודה.
חובה לחתום על קבע בכל סוגי העתודה שאני מכיר, אולי יש כאלו שלא, אבל אני בספק.
זה מוביל אותך לכל התפקידים הכי שווים שיש, תלוי בתואר שעשית, אבל בגדול אני מכיר אנשים שעושים עתודה ואז נכנסים לתפקידים מאוד יוקרתיים גם ב81, 8200, חיל האוויר ושאר היחידות המגניבות והטכנולוגיות.
זה מאוד שווה, בגדול את משתחררת בגיל 27 נגיד, אחרי שיש לך תואר ראשון וניסיון.
בזמן שחברים שלך שלא עשו עתודה והשתחררו בגיל 21 רק מתחילים ללמוד בגיל 24 ואז הם מסיימים תואר בגיל 27 ועוד אין להם ניסיון, אז לך יש יתרון של 3-4 שנים עליהם מבחינת הניסיון, שזה מאוד שווה.
יש 2 סוגים
עתודה אקדמית ועתודה טכנולוגית
טכנולוגיה זה לרוב יג יד בנקצועות מדעים כמו אלקטרוניקה ואז אתה משרת בחיל שיועדת אליו לרןב זה חיא
ועתודה אקדמית זה שאתה לומד תואר ואז משרת בתפקיד שקשור למה שלמדת
שווה למי שרוצה קריירה צבאית וזה יכול לתרום המון
עתודה אקדמית ועתודה טכנולוגית
טכנולוגיה זה לרוב יג יד בנקצועות מדעים כמו אלקטרוניקה ואז אתה משרת בחיל שיועדת אליו לרןב זה חיא
ועתודה אקדמית זה שאתה לומד תואר ואז משרת בתפקיד שקשור למה שלמדת
שווה למי שרוצה קריירה צבאית וזה יכול לתרום המון
שתי התגובות האחרות פה הסבירו טוב מזה. אני ממש ממש ממליץ לך לקרוא יש שם המון סיפוריים אישיים מידע שרק מי שהיה אומר כי בצבא בכלל לא יגידו דברים כאלה. תקראי שם ושתביני הכל תשקלי
קישורים מצורפים:
יש מלא סוגים של עתודה, בגדול כמעט בכל המקצועות שאפשר לעשות בהם תואר. ויש גם מסלולי עילית של עתודה כמו ארזים, פסגות, צמרת
חובה לחתום קבע של 3 שנים. יחד עם התואר ושירות החובה, יוצא שירות של 9-10 שנים
האם זה שווה? זה כבר תלוי בך ובאופציות האחרות שיש לך.
הרבה עתודאים מגיעים בסוף לתפקידים שלא בדיוק תואמים את מה שהם למדו, או תפקידים שלא ממשים את הפוטנציאל שלהם באמת. יש גם הרבה עתודאים שמשרתים יחד עם חיילים שעברו קורס של חצי שנה ואפילו פחות, בדיוק באותו התפקיד. זה לא שאין שיבוצים טובים לעתודאים, אבל הרבה מהעתודאים ה"רגילים" (לא מתוכניות העילית) לא מרוצים מהשיבוץ שהם מקבלים
לדעתי אם יש לך אפשרות להתקבל לתפקיד טוב לא דרך עתודה, זה עדיף. אם אתה בן עם פרופיל קרבי ואין לך הרבה אופציות אחרות, כדאי לשקול את זה
חובה לחתום קבע של 3 שנים. יחד עם התואר ושירות החובה, יוצא שירות של 9-10 שנים
האם זה שווה? זה כבר תלוי בך ובאופציות האחרות שיש לך.
הרבה עתודאים מגיעים בסוף לתפקידים שלא בדיוק תואמים את מה שהם למדו, או תפקידים שלא ממשים את הפוטנציאל שלהם באמת. יש גם הרבה עתודאים שמשרתים יחד עם חיילים שעברו קורס של חצי שנה ואפילו פחות, בדיוק באותו התפקיד. זה לא שאין שיבוצים טובים לעתודאים, אבל הרבה מהעתודאים ה"רגילים" (לא מתוכניות העילית) לא מרוצים מהשיבוץ שהם מקבלים
לדעתי אם יש לך אפשרות להתקבל לתפקיד טוב לא דרך עתודה, זה עדיף. אם אתה בן עם פרופיל קרבי ואין לך הרבה אופציות אחרות, כדאי לשקול את זה
באותו הנושא: