56 תשובות
אני חושבת שאי אפשר באמת לדעת
אתה מערבב פה שתי אמונות שונות
אם אתה מאמין באלוהים אתה אמור להבין שלא היה מפץ גדול בכלל הוא יצר את העולם בלי פיצוץ
ואם אתה לא מאמין באלוהים עני לא יודעת מה הדעה השניה כי אני כן אבל כאילן זה פשוט סותר את עצמו
אם אתה מאמין באלוהים אתה אמור להבין שלא היה מפץ גדול בכלל הוא יצר את העולם בלי פיצוץ
ואם אתה לא מאמין באלוהים עני לא יודעת מה הדעה השניה כי אני כן אבל כאילן זה פשוט סותר את עצמו
לא נראה לי
ולא צריך שמישהו יעשה את זה
פשוט הייתה הרבה אנרגיה במקום אחד שהתפוצצה והתרחבה, אטומים נוצרו כי אלקטרונים ופרוטונים וניוטרונים התחברו בפיצוץ ואז נוצרו חומרים ויסודות ואז דברים יותר גדולים והלאה והלאה
ולא צריך שמישהו יעשה את זה
פשוט הייתה הרבה אנרגיה במקום אחד שהתפוצצה והתרחבה, אטומים נוצרו כי אלקטרונים ופרוטונים וניוטרונים התחברו בפיצוץ ואז נוצרו חומרים ויסודות ואז דברים יותר גדולים והלאה והלאה
יכול להיות, אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה היה לפני מליוני שנה אם לא מיליארדי...
הוכחה לקיום המפץ הגדול כבר ביהדות עוד לפני המדע):
על פי תיאוריית המפץ הגדול היקום הופיע כאשר הייתה התפרצות של פרץ אור גדול של אנרגיה שהלכה ועברה תהליכים שונים עד ההתגשמות של כל החומר וכך נוצרו הגלקסיות והכוכבים.
הזוהר הקדוש כבר גילה את המפץ הגדול עוד לפני הגילוי המדעי ואיך אפשר אילולא רוח הקודש לפי רבי שמעון בר יוחאי: "תא חזי כד בעא קב"ה למברי עלמין, אפיק חד נהורא סתימאה, דמן ההוא נהורא נפקין ונהרין כל אינון נהורין דאתגליין, ומההוא נהורא נפקין ואתפשטו ואתעבידו שאר נהורין, ואיהו עלמא עלאה, תו אתפשט האי נהורא עלאה ועבד אומנא, נהורא דלא נהיר, ועביד עלמא תתאה, ובגין דאיהו נהורא דלא נהיר, בעי לאתקשרא לעילא"
פירוש פשט: אומר רבי שמעון בר יוחאי בשעה שהקב"ה ביקש לברוא את העולם הוציא אור אחד סתום, כלומר אור שהיה גנוז, סתום והתפרץ החוצה שמאותו האור יצאו והאירו כל האורות שהתגלו. הזוהר ממשיך וכותב על המשך השתלשלות העולמות. היקום נברא כתוצאה מהשתלשלות של יקומים רוחניים יותר, פחות רוחניים עד ההתגשמות של החומר. הזוהר מסיים ואומר: ועשה האומן (כינוי להקב"ה) אור שאינו מאיר ועשה את העולם התחתון, העולם הגשמי שאנחנו עדים לו כיום.
בזוהר יש הגדרה פיזיקלית לחומר - שהחומר הוא בעצם אור שאינו מאיר וזה בדיוק מה שהתגלה במאה השנים האחרונות שבחלקיקים הקטנים של החומר מתנהגים כמו אור.
על פי תיאוריית המפץ הגדול היקום הופיע כאשר הייתה התפרצות של פרץ אור גדול של אנרגיה שהלכה ועברה תהליכים שונים עד ההתגשמות של כל החומר וכך נוצרו הגלקסיות והכוכבים.
הזוהר הקדוש כבר גילה את המפץ הגדול עוד לפני הגילוי המדעי ואיך אפשר אילולא רוח הקודש לפי רבי שמעון בר יוחאי: "תא חזי כד בעא קב"ה למברי עלמין, אפיק חד נהורא סתימאה, דמן ההוא נהורא נפקין ונהרין כל אינון נהורין דאתגליין, ומההוא נהורא נפקין ואתפשטו ואתעבידו שאר נהורין, ואיהו עלמא עלאה, תו אתפשט האי נהורא עלאה ועבד אומנא, נהורא דלא נהיר, ועביד עלמא תתאה, ובגין דאיהו נהורא דלא נהיר, בעי לאתקשרא לעילא"
פירוש פשט: אומר רבי שמעון בר יוחאי בשעה שהקב"ה ביקש לברוא את העולם הוציא אור אחד סתום, כלומר אור שהיה גנוז, סתום והתפרץ החוצה שמאותו האור יצאו והאירו כל האורות שהתגלו. הזוהר ממשיך וכותב על המשך השתלשלות העולמות. היקום נברא כתוצאה מהשתלשלות של יקומים רוחניים יותר, פחות רוחניים עד ההתגשמות של החומר. הזוהר מסיים ואומר: ועשה האומן (כינוי להקב"ה) אור שאינו מאיר ועשה את העולם התחתון, העולם הגשמי שאנחנו עדים לו כיום.
בזוהר יש הגדרה פיזיקלית לחומר - שהחומר הוא בעצם אור שאינו מאיר וזה בדיוק מה שהתגלה במאה השנים האחרונות שבחלקיקים הקטנים של החומר מתנהגים כמו אור.
הוא לא עשה, זה קרה לבד
אני לא יודע אם היה דבר כזה או לא.
אבל מה שאני כן יודע, זה שהוא עשה ועושה את הכל!
אז אם היה דבר כזה, בהכרח שהוא עשה אותו.
אבל מה שאני כן יודע, זה שהוא עשה ועושה את הכל!
אז אם היה דבר כזה, בהכרח שהוא עשה אותו.
לפי הבן אדם הכי חילוני בארץ אני חושב שהמפץ הגדול פשוט קרה. לא צריך אף אחד או איזה ישות קוסמית אלוהית או מה שאנשים מאמינים מאמינים בו.
אכן יש חלק בזוהר הקדוש שדיי מתאר את מה שהם מכנים ''המפץ הגדול''
הבעיה היא, שאי אפשר להאמין במפץ הגדול מהסיבה הפשוטה, המפץ הגדול מקושר לאבולוציה, והאבולוציה אומרת שבאנו מאב קדמון משותף ושהעולם נברא על ידי המפץ לרוב. הן שניהן מקושרות אחת בשניה, והעולם נברא בכלל ב6 ימים וביום ה7 שבת וינפש.
המפץ לא מתאר עכשיו יום אחר יום של תהליך והופל'ה! יום השביעי התהליכים הפסיקו להם ליום אחד ושבתו והפסיקו כל מלאכה.
יש הבדל עצום בין השניים
אני לא חושב ולא מאמין שמישהו איי פעם לא משנה עם איזה כלי, יכול לדעת מה קרה לפני מיליארדי שנים, שלא נדבר בתוך כדור הארץ, אבל בחלל?! אלו רק השערות.
לכן אנחנו מאמינים שה' עשה את העולם, ה' הסתכל אפילו בתורה לפני שברא את העולם. ואני לא חושב שזה קשור למפץ הגדול בכלל כי יש לא מעט דברים שנוגדים אחד את השני.
שלא נדבר על כופרים שמאמינים במפץ ובאבולוציה, כך למה שאנחנו נאמין במשהו שאנשים שכופרים ומזלזלים בתורה ובה' מאמינים בו?
המפץ והאבולוציה מתארים בסופו של דבר שהחיים התחילו לבד ובתהליכים וכל הדברים ולא מזכירים את ה'. זו כפירה.
אי אפשר להאמין במפץ הגדול ואף אסור, כי זו תיאוריה שכנגד הקדוש הברוך הוא. של בעצם איך נברא העולם ללא צורך בבורא.
הבעיה היא, שאי אפשר להאמין במפץ הגדול מהסיבה הפשוטה, המפץ הגדול מקושר לאבולוציה, והאבולוציה אומרת שבאנו מאב קדמון משותף ושהעולם נברא על ידי המפץ לרוב. הן שניהן מקושרות אחת בשניה, והעולם נברא בכלל ב6 ימים וביום ה7 שבת וינפש.
המפץ לא מתאר עכשיו יום אחר יום של תהליך והופל'ה! יום השביעי התהליכים הפסיקו להם ליום אחד ושבתו והפסיקו כל מלאכה.
יש הבדל עצום בין השניים
אני לא חושב ולא מאמין שמישהו איי פעם לא משנה עם איזה כלי, יכול לדעת מה קרה לפני מיליארדי שנים, שלא נדבר בתוך כדור הארץ, אבל בחלל?! אלו רק השערות.
לכן אנחנו מאמינים שה' עשה את העולם, ה' הסתכל אפילו בתורה לפני שברא את העולם. ואני לא חושב שזה קשור למפץ הגדול בכלל כי יש לא מעט דברים שנוגדים אחד את השני.
שלא נדבר על כופרים שמאמינים במפץ ובאבולוציה, כך למה שאנחנו נאמין במשהו שאנשים שכופרים ומזלזלים בתורה ובה' מאמינים בו?
המפץ והאבולוציה מתארים בסופו של דבר שהחיים התחילו לבד ובתהליכים וכל הדברים ולא מזכירים את ה'. זו כפירה.
אי אפשר להאמין במפץ הגדול ואף אסור, כי זו תיאוריה שכנגד הקדוש הברוך הוא. של בעצם איך נברא העולם ללא צורך בבורא.
אי אפשר לקבוע בודאות, לא יודעים מה היה לפני המפץ הגדול אז אי אפשר להגיד שזה אלוהים כי אין דרך להוכיח שכוח עליון יצר את המפץ הגדול.
גם אם יסבירו איך המפץ הגדול קרה לבד, אף אחד לא הסביר מאיפה החומר בה, מה המקור וההתחלה שלו, זאת שאלה פתוחה מעבר לגבולות הפיזיקה, כי הפיזיקה נגזרת מהיש, אין לה שום יכולת להבין תהליכים של אין, שלכל הגיון בריא גם לא יכולים להתקיים.
אז תיאוריית המפץ הגדול אינה תשובה שיכולה לעמוד לבד בשום צורה, לכן כן, אני מאמין שאם המפץ הגדול אכן קרה לפי כל ההוכחות הפיזיקליות שהוא אכן קרה, הוא לא קרה לבד
אז תיאוריית המפץ הגדול אינה תשובה שיכולה לעמוד לבד בשום צורה, לכן כן, אני מאמין שאם המפץ הגדול אכן קרה לפי כל ההוכחות הפיזיקליות שהוא אכן קרה, הוא לא קרה לבד
אלא בכוח עליון
כדתיה חשוב לי להדגיש שהדבר הראשון שאנחנו רואים בבראשית זה איך אלוקים ברא את העולם, לא איך הוא ברא את היקום. ודתיים סביבי ישר יפסלו את זה כי כתוב שאלוקים ברא את העולם בשישה ימים, וזה מחרפן אותי כי לא כתוב יקום וכולם ישר טוענים את זה.
אז לשאלתך, כן, מאוד יכול להיות שככה אלוקים בחר לברוא את היקום.
אז לשאלתך, כן, מאוד יכול להיות שככה אלוקים בחר לברוא את היקום.
^ מסכים, יש לך הרבה הסברים, כולל הגדרת שישה ימים על פי תיאוריית הזמן של איינשטיין, אז כן, אני חושב שאלוקים עשה את המפץ הגדול
העולם (מה שמדובר עליו ב"ברשית")=יקום^^
הפרחים היפים, את מטעה וטועה.
בתנ''ך בעבר מילים ומשפטים ופסוקים הייתה להם משמעות אחרת שכיום זה נראה לך איך שזה נקרא, ככה זה נשמע.
וזה לא נכון, יש משמעויות אחרות למילים. לא תמיד מילה מסויימת היא מה שהיא אומרת.
עולם
משמעותה בלשון ימינו:
מקום (כדוה"א או היקום);
משמעותה בלשון התנ"ך:
זמן (נצח)
המילה: ''חשמל''
משמעותה בלשון ימינו:
אלקטרוניקה
משמעותה בלשון התנ"ך:)
מלאך (" כעין החשמל מתוך האש ")
רש"י יחזקאל א 27
וט' מיני מלאכים: חשמל, כרוב, שרף, חיה, אופן, אריאל, עיר, קדיש, מלאך או גלגל, (סידור התפילה לרוקח עמוד רסה). [ נישטאיך ]
הפרעתוני: תמהני על לגלוגכם. 'כעין החשמל', מתורגם בתרגום היווני (וממנו בלטיני) 'electra' (או מעין זה), ועל כן הגיוני לתרגם את ה-electra של היום ל'חשמל' של פעם. כמובן, נשאלת השאלה למה התכוונו המתרגמים: האם לצבע הענבר (המשמעות המקורית של electra), או לזיק החשמל (המשמעות המושאלת). כך או כך, התרגום הוא יפה.
קראתי לאחרונה אצל יהושע בלאו, כי אכן מי שחידש את זה (איני זוכר את שמו) עשה זאת על פי תרגום השבעים; עם זאת, ביוונית, למילה 'אלקטרה' שני מובנים: 1. תערובת של סיגי זהב וכסף; 2. ענבר. התרגום הארמי התכון לראשון (כך טוען בלאו בפסקנות), ואילו אותו מחדש בנה על המובן השני. גם בערבית היה תחדיש דומה, באותו כיוון בדיוק.
בתנ''ך בעבר מילים ומשפטים ופסוקים הייתה להם משמעות אחרת שכיום זה נראה לך איך שזה נקרא, ככה זה נשמע.
וזה לא נכון, יש משמעויות אחרות למילים. לא תמיד מילה מסויימת היא מה שהיא אומרת.
עולם
משמעותה בלשון ימינו:
מקום (כדוה"א או היקום);
משמעותה בלשון התנ"ך:
זמן (נצח)
המילה: ''חשמל''
משמעותה בלשון ימינו:
אלקטרוניקה
משמעותה בלשון התנ"ך:)
מלאך (" כעין החשמל מתוך האש ")
רש"י יחזקאל א 27
וט' מיני מלאכים: חשמל, כרוב, שרף, חיה, אופן, אריאל, עיר, קדיש, מלאך או גלגל, (סידור התפילה לרוקח עמוד רסה). [ נישטאיך ]
הפרעתוני: תמהני על לגלוגכם. 'כעין החשמל', מתורגם בתרגום היווני (וממנו בלטיני) 'electra' (או מעין זה), ועל כן הגיוני לתרגם את ה-electra של היום ל'חשמל' של פעם. כמובן, נשאלת השאלה למה התכוונו המתרגמים: האם לצבע הענבר (המשמעות המקורית של electra), או לזיק החשמל (המשמעות המושאלת). כך או כך, התרגום הוא יפה.
קראתי לאחרונה אצל יהושע בלאו, כי אכן מי שחידש את זה (איני זוכר את שמו) עשה זאת על פי תרגום השבעים; עם זאת, ביוונית, למילה 'אלקטרה' שני מובנים: 1. תערובת של סיגי זהב וכסף; 2. ענבר. התרגום הארמי התכון לראשון (כך טוען בלאו בפסקנות), ואילו אותו מחדש בנה על המובן השני. גם בערבית היה תחדיש דומה, באותו כיוון בדיוק.
עוד לדוגמה:
המילה ''נורא''
בטח את חושבת:
מטריד ביותר, דוחה, מישהו איום ונורא
אבל לא
בתנ''ך ועד היום זה אומר: נכבד, שיראים מפניו
כיום הדור שלנו עם פירוש אחר לגמריי לכל מילה וכך זה נראה לך בתנ''ך, הבעיה שהיא בתנ''ך זה שונה.
המילה ''נורא''
בטח את חושבת:
מטריד ביותר, דוחה, מישהו איום ונורא
אבל לא
בתנ''ך ועד היום זה אומר: נכבד, שיראים מפניו
כיום הדור שלנו עם פירוש אחר לגמריי לכל מילה וכך זה נראה לך בתנ''ך, הבעיה שהיא בתנ''ך זה שונה.
כך שלא חייב להיות כתוב ''יקום''
אוקיי, גם אם אני טועה ועולם= יקום.
יש איזשהו תיאור איך בראו את היקום ולא רק את העולם?
מאוד יכול להיות שמדענים עלו על איך אלוקים ברא את העולם, יכול להיות שזה לא בדיוק על פי הפשט בתורה, יכול להיות ששישה ימים זה לא כמו שזה נשמע וזה לקח מיליוני שנים.
הפואנטה שלי זה שאף אחד לא יכול לדעת, וכן, מאוד יכול להיות שההתחלה של בריאת היקום הייתה שאלוקים החליט לעשות פיצוץ ענק כדי לתת בסיס לעולמו.
וזאת דעתי.
יש איזשהו תיאור איך בראו את היקום ולא רק את העולם?
מאוד יכול להיות שמדענים עלו על איך אלוקים ברא את העולם, יכול להיות שזה לא בדיוק על פי הפשט בתורה, יכול להיות ששישה ימים זה לא כמו שזה נשמע וזה לקח מיליוני שנים.
הפואנטה שלי זה שאף אחד לא יכול לדעת, וכן, מאוד יכול להיות שההתחלה של בריאת היקום הייתה שאלוקים החליט לעשות פיצוץ ענק כדי לתת בסיס לעולמו.
וזאת דעתי.
אולי כן אולי לא כל אחד ומה שהוא מאמין
אין בדיוק תיאור, אולי יש בזוהר או משהו ואני טועה.
ואת צריכה להבין, התורה לא תכתוב לך עכשיו לפרטי פרטים מה קרה עם כל דבר. זה כמו הקטעים הכי טובים שכתובים שם בתורה.
אם את דתייה את צריכה להאמין שזה לקח 6 ימים ולא מיליונים שנים. את שוכחת שה' הוא כל יכול בסוף.
והיי, לא סתם אנחנו חיים בעולם של 6 ימים מלאכה ואז שבת.
אולי אף אחד לא יכול לדעת, אבל אם מאמינה ודתיה את צריכה להאמין ולדעת. ולא להיות דתי לפי דעתי וללכת על פי תיאוריות של כופרים.
אגב בתורה מוזכר על השמש ועל הירח וכוכבים.
וגם בזוהר אם אני לא טועה יש לא מעט על סודות השמש ואני חושב כוכבי לכת אחרים אם אני לא טועה.
ואת צריכה להבין, התורה לא תכתוב לך עכשיו לפרטי פרטים מה קרה עם כל דבר. זה כמו הקטעים הכי טובים שכתובים שם בתורה.
אם את דתייה את צריכה להאמין שזה לקח 6 ימים ולא מיליונים שנים. את שוכחת שה' הוא כל יכול בסוף.
והיי, לא סתם אנחנו חיים בעולם של 6 ימים מלאכה ואז שבת.
אולי אף אחד לא יכול לדעת, אבל אם מאמינה ודתיה את צריכה להאמין ולדעת. ולא להיות דתי לפי דעתי וללכת על פי תיאוריות של כופרים.
אגב בתורה מוזכר על השמש ועל הירח וכוכבים.
וגם בזוהר אם אני לא טועה יש לא מעט על סודות השמש ואני חושב כוכבי לכת אחרים אם אני לא טועה.
זה לא סותר
יש תיאוריות שהמפץ הגדול והכל אלה רק הדרכים המפורטות שבהם ה' יצר את העולם
בתורה זה פשוט כתוב בקיצור ויש כאלה שאומרים שהכוונה היא לא ממש ימים אלא מיליוני שנים, ושמה שהמדע אומר זה פשוט הסבר לאיך ה' ברא את העולם.
יש תיאוריות שהמפץ הגדול והכל אלה רק הדרכים המפורטות שבהם ה' יצר את העולם
בתורה זה פשוט כתוב בקיצור ויש כאלה שאומרים שהכוונה היא לא ממש ימים אלא מיליוני שנים, ושמה שהמדע אומר זה פשוט הסבר לאיך ה' ברא את העולם.
אנונימי
לא חשבתי על זה
אבל זה הגיוני ממש
אבל זה הגיוני ממש
הפרחים יפים
איך זה קרה, וכמה זמן זה לקח, אנחנו לא יכולים לדעת.
אבל כמו ש"המפקד" רשם פה למעלה, יש דימיון בין מה שרשום בזוהר הקדוש, לבין התאוריה של המדענים, ויכול להיות שהם כן הצליחו לעלות על משהו שבורא עולם עשה בבריאת העולם. (רק חבל שהם לא הציצו שניה לפני בזוהר, זה יכל לחסוך להם הרבה זמן ומחשבה..)
ובעניין הזמן. ידוע שזמן זה דבר שמשתנה, ולכן יכול להיות שיום אחד אז לקח כמה מליוני שנים של היום, ולא חייב להיות שיש כאן סתירה.
אבל אלה דברים כדי לנסות כמה שאפשר ליישב את הסתירות, אבל אם מגיעים למקום שהמדע מנסה לסתור את התורה, אז ודאי שמה שהתורה אומרת הוא הנכון, גם אם לא תמיד אנחנו מבינים את הכל.
איך זה קרה, וכמה זמן זה לקח, אנחנו לא יכולים לדעת.
אבל כמו ש"המפקד" רשם פה למעלה, יש דימיון בין מה שרשום בזוהר הקדוש, לבין התאוריה של המדענים, ויכול להיות שהם כן הצליחו לעלות על משהו שבורא עולם עשה בבריאת העולם. (רק חבל שהם לא הציצו שניה לפני בזוהר, זה יכל לחסוך להם הרבה זמן ומחשבה..)
ובעניין הזמן. ידוע שזמן זה דבר שמשתנה, ולכן יכול להיות שיום אחד אז לקח כמה מליוני שנים של היום, ולא חייב להיות שיש כאן סתירה.
אבל אלה דברים כדי לנסות כמה שאפשר ליישב את הסתירות, אבל אם מגיעים למקום שהמדע מנסה לסתור את התורה, אז ודאי שמה שהתורה אומרת הוא הנכון, גם אם לא תמיד אנחנו מבינים את הכל.
יכול להיות, הכל יכול להיות.
כן, זה מה שאני מאמינה שקרה, ככה שגם סיפורי הבריאה וגם המדע עובדים ביחד.
מה זה המפץ הגדול
אפשרי
כן.. אני דתיה שמאמינה בתאורית המפץ הגדול
אני מאמין שכן למה כי שבעת הימים והמפץ הגדול כן תאומים אחד את השני בהרבה דברים
הכל יכול להיות וזה כן הגיוני שזה קרה לבד
אישית, כרגע, אני לא חושב ככה, הכל יכול להיות
גם לא הגיוני שאלוהים קרה לבד
לדעתי זה הכל מהלך של אלוהים
למה אתה מניח שצריך מישהו? למה הסיבה צריכה להיות ישות חושבת?
כן יש גם רבנים שלא פוסלים את זה
אני גם חשבתי ככה במשך תקופה שבסיומה נהייתי כבר לגמרי אתאיסט כשהתחלתי לפקפק בקיום של האל
אני מאמינה בזה
הכל יכול להיות לא צריך לשלול שום תשובה לשאלה שיש לה מיליון ואחת תשובות
היו כמה בודדים, ומהם הראי"ה קוק[2][3] והר' גדליה נדל[4] שטענו כי אין כל סתירה בין התאוריה לבין האמור בתורה. דהיינו, שהקב"ה ברא תא אחד, והוא התפתח על פי רצונו במשך הזמן מתא לצמח, לדג, לבעל חי ועד לאדם.
את "ששת ימי בראשית" הם פירשו: שכל יום פירושו תקופה. ועל כן, אין הכוונה שהקב"ה ברא את העולם בשישה ימים כפשוטו, אלא שבמשך שישה תקופות שלקחו מליוני שנים התפתחו המינים, עד שלבסוף התפתח האדם. הסיפור בתורה מתחיל מהזמן שבו הקב"ה החדיר לאדם כי הוא יצור נעלה יותר משאר היצורים[5].
את שיטתם תומכים הם במאמרי חז"ל שונים, כמו למשל מאמר המדרש שהקב"ה "היה בורא עולמות ומחריבן", וכן דברי המקובלים על "אדם קדמון", אשר יתפרש על המהומות שחלו בכדור הארץ, ועל האדם שקדם לאדם המודרני. הראי"ה אף טען שתאוריה זו מתאימה ביותר על פי שיטת הקבלה.
את "ששת ימי בראשית" הם פירשו: שכל יום פירושו תקופה. ועל כן, אין הכוונה שהקב"ה ברא את העולם בשישה ימים כפשוטו, אלא שבמשך שישה תקופות שלקחו מליוני שנים התפתחו המינים, עד שלבסוף התפתח האדם. הסיפור בתורה מתחיל מהזמן שבו הקב"ה החדיר לאדם כי הוא יצור נעלה יותר משאר היצורים[5].
את שיטתם תומכים הם במאמרי חז"ל שונים, כמו למשל מאמר המדרש שהקב"ה "היה בורא עולמות ומחריבן", וכן דברי המקובלים על "אדם קדמון", אשר יתפרש על המהומות שחלו בכדור הארץ, ועל האדם שקדם לאדם המודרני. הראי"ה אף טען שתאוריה זו מתאימה ביותר על פי שיטת הקבלה.
קישורים מצורפים:
אנונימי
לא כי הוא לא קיים
אנונימי
כן
אני פשוט לא רואה סיבה למה הוא צריך תאוריה מדעית כדי להצליח לברוא עולם אבל תיאורטית כן
אני פשוט לא רואה סיבה למה הוא צריך תאוריה מדעית כדי להצליח לברוא עולם אבל תיאורטית כן
זה נעשה ביחד לפי דעתי
למה זה הגיוני שאלוהים נוצר לבד אבל המפץ הגדול לא?
לא
באותה המידה אני יכולה להגיד שאלוהים לא קיים. וזה לא נכון, לא הכל חייב להיות מופעל, יכולה להיות סיבה ותוצאה. כמו המוות, למשל.
המפץ הגדול זה היה תחילת בריאת העולם כשהקב"ה אמר "יהי אור "וזה היה אור ראשוני אדיר ומזה נבראו הכוכבים והגלקסיות שזה כביכול העולם החיצוני, וזה כותב הזוהר.
וזה לא סותר שהעולם נברא בששה ימים
וזה לא סותר שהעולם נברא בששה ימים
^^ סיבה צריכה מקור... אמרוה להיות סיבה ראשונית להכל.
אנונימי
_כינוי_, אלוקים לא נוצר, אז אין עליו בכלל שאלה...
אנונימי
יאפ יכול להיות
יכול להיות שזה האור הגנוז כי אמרו שהיה פיצוץ והיה אור ואז השם קטין את האור ונתן מקום לחושך
אז כן
יכול להיות שזה האור הגנוז כי אמרו שהיה פיצוץ והיה אור ואז השם קטין את האור ונתן מקום לחושך
אז כן
אין שום דבר בדוק בדבר הזה אפילו המדע לא מצליח לדעת
זה כתוב זה שאנשים לא שמים לב לא אומר שהוא לא מוזכר בתורה
אלוהים הוא לא הסבר טוב, כי הוא פשוט לא מסביר כלום...
אנונימי
אי אפשר לדעת
באותו הנושא: