5 תשובות
מהבטן
אנונימית
שואל השאלה:
וואו תודה אחי על ההסבר המדהים הזהה
אני אסביר בקצרה על קירקור קיבה:
המזון שמגיע דרך הוושט לקיבה עובר שם תהליך של פירוק בעזרת מיצי עיכול המורכבים בעיקר מחומצת מלח. הפירוק מתבצע תוך כדי ערבול מתמיד של המזון. התעוררות תחושת הרעב מלווה במסר עצבי שמגיע למערכת העיכול מההיפותלמוס. המסר מורה למערכת העיכול להאיץ את התנועה הפריסטלטית לצורך שאיבת שאריות המזון מהקיבה לעבר התריסריון. המטרה היא לפנות מקום למזון חדש שאמור להגיע לקיבה. התנועה הפריסטלטית גורמת למזון בקיבה לעבור ערבול, טלטול ודחיסה במהירות גבוהה. כך נוצרים בתערובת המזון המעובדת חלקית כיסי גז שיש להם חופש תנועה יחסי. קולות הקרקור נובעים מתנועתם של כיסי הגז.
גורם נוסף שיכול להאיץ את קולות הקרקור, גם כאשר אין תחושת רעב, הוא מזונות שאינם מתפרקים היטב בקיבה. הקולות נלווים בדרך כלל לפירוק חלקי של המזון. קרקור בטן מהווה חלק מפעילות תקינה של מערכת העיכול, אולם עודף קרקורים או חוסר בהם, שמתלווים להם סימפטומים נוספים, יכולים להצביע על בעיה במערכת העיכול.
מה שאומר שהקרקור לא מגיע מהבטן, זאת אומרת הוא כן מגיע מאזור הבטן אך זו תוצאה של כיסי גז שנמצאים בבטן.
ואי זאת מחשבה של זיונים אמיתיים
אבל למקרה שבאמת תהית:
אלה כיסי גז מהבטן