12 תשובות
כי אלה שחוזרים מתשובה עושים את זה יותר מתוך בחירה נראה לי...
כאילו אם את גודלת בסביבה דתית אז כנראה שתרגישי מחוייבות לדת גם אם את מטילה בה ספק, אם את בוחרת לחזור בתשובה זאת בחירה כנראה שיש לך את הסיבות/דעות שלך ואף אחד לא למכריח אותך
כאילו אם את גודלת בסביבה דתית אז כנראה שתרגישי מחוייבות לדת גם אם את מטילה בה ספק, אם את בוחרת לחזור בתשובה זאת בחירה כנראה שיש לך את הסיבות/דעות שלך ואף אחד לא למכריח אותך
יש דתיים שלא עושים את זה מבחירה שפשוט ככה גידלו אותם וחוזרים בתשובה עשו את זה מבחירה בלבד וככה זה עושה להם יותר חשק להמשיך בזה
כי חוזרים בתשובה - זה אנשים שמחפשים את האמת, ומי שמחפש את האמת באמת - מוצא, כי הקב"ה נותן להם.
אנונימי
זה לא תמיד נכון ... אבל יש צד שהם טעמו את העולם הקודם אז הם יודעים בדיוק מה הוא ויותר קל להם לא להיסחף לשם
זה לא ממש נכון לדעתי
לפעמים דתיים לא מקבלים חינוך נכון
אני משער שהמניע יותר עמוק וחזק.
אדם שחונך בצורה מסויימת לא בהכרח ייראה זיקה ופליאה חזקה מצורת החינוך שלו, הוא פשוט פועל כמו שלמד.
להבדיל, אדם שמוצא אמונה במהלך החיים כנראה מוצא אותה בעקבות מאורע כלשהו או נקודה מסוימת בחייו, תהיה אשר תהיה.
יש אנשים שמוצאים את אמונתם באלוהים עקב אובדן של אדם קרוב, או עקב היכרות עם בן אדם כלשהו.
לרוב זה בא בצורה שמשנה את החיים מאחר וכל התפיסה משתנה, אז העוצמה וההשפעה באה בהתאם.
חשוב לציין שאני אתאיסט, אם אני טועה לא להתעצבן .-.
אדם שחונך בצורה מסויימת לא בהכרח ייראה זיקה ופליאה חזקה מצורת החינוך שלו, הוא פשוט פועל כמו שלמד.
להבדיל, אדם שמוצא אמונה במהלך החיים כנראה מוצא אותה בעקבות מאורע כלשהו או נקודה מסוימת בחייו, תהיה אשר תהיה.
יש אנשים שמוצאים את אמונתם באלוהים עקב אובדן של אדם קרוב, או עקב היכרות עם בן אדם כלשהו.
לרוב זה בא בצורה שמשנה את החיים מאחר וכל התפיסה משתנה, אז העוצמה וההשפעה באה בהתאם.
חשוב לציין שאני אתאיסט, אם אני טועה לא להתעצבן .-.
ואללה כי חקרתי למה כל מצווה היא מצווה ולמה כל עבירה היא עבירה, מודע להיגיון של התורה, וגם הכל מבחירה אישית, החוזרים בתשובה רוצים לדעת את התורה לאמיתה ולהבין אותה מתוך הלב והשכל כאחד.. וזה בא ישר על ההתחלה כזה, אבל שיהיה ברור, חוזרים בתשובה לא עמידים כמו דתיים.. יש מלא מלא נפילות להם
כי החוזרים בתשובה היו בשתי העולמות דהיינו של החילונים ושל הדתיי /חרדים
אחר כך זה יורד להם
כי חוזרים בתשובה ראו את בעולם החילוני ומתוך זה הבינו כמה שזה שגוי ומה האמת והם מודים על כך שיש להם את ההזדמנות לזה.
ודתיים "נולדו אם האמונה הזו" מאז שהם קטנים מרגילים אותם שזה נכון והם לא יודעים כמה קשה זה לחיות ללא אמונה בה' ופחות מעריכים את זה .
ודתיים "נולדו אם האמונה הזו" מאז שהם קטנים מרגילים אותם שזה נכון והם לא יודעים כמה קשה זה לחיות ללא אמונה בה' ופחות מעריכים את זה .
לחזור בתשובה זה בעצם לעשות צעד קצת קיצוני. זה ללכת נגד החינוך שהם קיבלו. זה לא רק ללכת נגד החינוך שהם קיבלו, זה לוותר על עולם שלכאורה נראה "חופשי ולא מוגבל". זה "להגביל" את עצמך בלא מעט דברים, למרות שזו לא בדיוק הגבלה. דתיים מבית הרבה מורגלים למצוות מילדות ועד שהם גדלים הם הרבה פעמים שוכחים ועושים הכול מתוך הרגל.
בשביל לעשות צעד "קיצוני" כל כך, ו-"להגביל" את עצמך בכל כך הרבה דברים, צריך מניע חזק ואמונה חזקה, אחרת למה שתרצי לוותר על כל החופש? לכן שהם נחשפו הם התעניינו כי הם לא מכירים את העולם הדתי, חוקרים לעומק גם מתוך סקרנות, וכן הם צריכים ללמוד הכול לבד.
קחי בחשבון שזה לא מדוייק על כולם. יש עוד סיבות לכך ויש הרבה חוזרים בתשובה שלא יודעים כלום.
עוד סיבה לכך היא הרבה פעמים זה עניין של חינוך, מתנהגים כמו ההורים.
בשביל לעשות צעד "קיצוני" כל כך, ו-"להגביל" את עצמך בכל כך הרבה דברים, צריך מניע חזק ואמונה חזקה, אחרת למה שתרצי לוותר על כל החופש? לכן שהם נחשפו הם התעניינו כי הם לא מכירים את העולם הדתי, חוקרים לעומק גם מתוך סקרנות, וכן הם צריכים ללמוד הכול לבד.
קחי בחשבון שזה לא מדוייק על כולם. יש עוד סיבות לכך ויש הרבה חוזרים בתשובה שלא יודעים כלום.
עוד סיבה לכך היא הרבה פעמים זה עניין של חינוך, מתנהגים כמו ההורים.
באותו הנושא: