17 תשובות
לפי דעתי, להיות בן אדם טוב.
בן אדם טוב
"דרך ארץ קדמה לתורה"
ברור שבן אדם טוב... ואני חושבת שזה לא קשור אחד לשני..
"ואהבת לרעך כמוך זהו כלל גדול בתורה". למרות שאני חייב לציין שלא תמיד זה עומד בסתירה.
בן אדם טוב
דרך ארץ קדמה לתורה לפני הכל.
בן אדם טוב
כשאתה לומד תורה ומצוות באמת ולא חרטה אז אתה הופך להיות בו אדם יותר טוב
צריך גם וגם שתיהם מאוד מאוד חשובים גם להיות בן אדם שזה מצוות בין אדם לחברו וגם לעשות מצוות בין אדם לקדוש ברוך הוא
גם וגם

"יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עון"
"אם אין תורה אין דרך ארץ אם אין דרך ארץ אין תורה"


דרך אגב דרך ארץ קדמה לתורה זה לא מהתורה או מהמשנה (המשפטים שהבאתי הם מהמשנה) אלא ממדרש
אדם טוב עושה את רצונו של מי שברא אותו - אז זה הולך ביחד.

מי ששומר מצוות שומר גם מצוות של בין אדם לחברו (להיות אדם טוב).

מצד שני, אי אפשר להגיד ש"אם אני טוב בבים אדם לבחרו - מה זה משנה שאני עובר על בין אדם למקום?". אחרי הכל, אם הקב"ה צוה על זה - מי שעיבור על זה - יענש, ולא יעזור לו שהוא שמר בין אדם לחברו. אם תסע למעלה מן המהירות המותר והשוטר יתן לך דו"ח - זה יעזור אם תגיד ששוטר שאתה אדם טוב (והוא מוזמן לשאול את כל מי שמכיר אותך שהם יעידו שאתה אדם טוב)?
אנונימי
כששומרים באמת על תורה ומצוות אוטומטית נהפכים לבני אדם טובים.
אבל, כמו שחזל אומרים"דרך ארץ קדמה לתורה"
אבל זה שדרך ארץ קדמה לתרוה - לא בא לומר מה יותר חשוב, אלא מה הקדים לקבלת התורה. בסופו של דבר, המטרה היא לשמור תרוה ומצוות, ומי שלא עושה את זה - הפסיד את המטרה הזאת.
אנונימי
נכון. זה מה שכתבתי במשפט מעל(:
דרך ארץ קדמה לתורה
כמובן שבן אדם טוב ושיהיה לך יחס מכבד לאנשים כמו עם התלמידים של רבי עקיבא עם כמה שהם למדו תורה והיו באמת תלמידי חכמים הם לא היו אנשים עם דרך ארץ ומוסריות אחד כלפי השני ונהגו בזלזול מוחלט
התורה בעצמה אומרת "דרך ארץ קדמה לתורה" קודם תיהיה אדם טוב ואחכ תלמד תורה (הכוונה בדרך ארץ זה לעבוד גם על המידות אבל כמובן שאתה יכול תוך כדי ללמוד תורה )
לשמור תורה ומצוות זה הופך בן אדם לאדם טוב.
תודה ומצוות, מכיוון שיש מצוות להיות טוב