39 תשובות
מה היא כוונתך..?! נשמח מאוד..אם תוכל ברשותך לפרט מעט..כך תוכל לכוון אותנו למענה :)
מבלי השי"ת אין לנו שום יכולת, וברגע שהשי"ת "נכנס לסיפור" אין לנו מקום לפעול. כל מה שאפשר לעשות הוא לקרוא אליו בתחינות שיעזור, לומר לו שלבדנו אין לנו שום סיכוי.
שואל השאלה:
^^הוצאת זרע לבטלה ):
אנונימי
בזמן שאתה מגיע לחשוב על זה ישר תלך לדברים אחרים
תנסה למצוא תחביב שיהיה לך לעשות
בנוסף תנסה רוב היממה להיות מחוץ לבית ואולי זה יעזור לך
מניסיון אישי שלי תנסה להפעיל את עצמך כמה שיותר ותעשה דברים מחוץ לבית.. תמנע המצבים האלה שאתה לבד בבית או לבד בחדר מאוחר בלילה מקווה שאני עוזר
תתעסק בדברים אחרים
תקרא תיקון הכללי בקברי צדיקים ותבקש מהם שיעזרו לך ובזכות צדוקתם תלך בדרך הישרה
אי אפשר להפסיק בפעם אחת
תנסה לאט לאט
אם תנסה בבום אתה תפול חזק
אנונימי
אם לא תפסיק עם זה זה ישתלט עלייך יותר ויותר זה היצר הרע תגיד תמיד ליצר שאתה יותר חזק ממנו ושאתה יכול להתגבר עליו תחשוב על הדברים הרעים והנזק שאתה עושה כשאתה עושה את זה
אני ממליצה שתשמע שיעורי תורה על זה ושתדבר על זה עם רב שיכול לעזור לך
אופס עכשיו קלטתי שהשאלה לבנים מחילה
אנונימית
לישון מוקדם
כמה שפחות להיות בבית
מקלחת קרה
פעילות גופנית
לשתות הרבה סודה
כל אלה מורידים את החשק הזה
זה קשה אבל העניין הוא להתגבר על הגחמות ולחשוב על דברים אחרים
אנונימי
סינון לטלפון שאתה לא יכול לבטל
תשמע בתור אחד שגם חווה את הבעיה הזאת אם אתה מתעסק בדברים אחרים (אתה יודע תחביבים) וגם תהיה בחברה (אם זה משפחה או חברים טובים) הכי טוב זה לא להיות עם עצמך במצב שאתה מאמין שהוא יהיה מסוכן ושבו שאתה יכול ליפול. אבל לכל הדבר יש תנאי אחד וזה שאם באמת רוצה להגיע לשינוי עם עצמך בקטע אתה צריך ממש לשנוא את הקטע הזה ולוקח את הרצון להפסיק ב100% (כי אומר לך גם יהיה ניסיון)
בהצלחה אחי באמת הדרך הזאת קשה אבל בסוף אתה תהיה גאה בתוצאה שאתה תעשה
אומר לך מניסיון
אל תדאג יהודי יקר השם לא יכעס עליך אם תוציא זרע הרי זה הוא שתיכנן אותנו להוציא אותו, שכן אין איסור שכזה בתורה אלא רק בהמצאה...
הרי שגם אם תחזיק את הזרע בתוכך הוא יצא בכל מקרה בקרי לילה, כמו שהשם תיכנן.
אז אל תרגיש רע עם עצמך אינך חוטא.
גם לי ממש קשה לשמור על הברית, מציע לך לשים חסימה לטלפון, ואם אתה לא רוצה\מוצא אפילו שזה דיי זול יחסית לשכר הענק שנקבל מבורא עולם על זה, מציע לך להוריד את האפליקציה appblock , זה חוסם אתרים ספיצפיים ואתה לא יכול להוריד את החסימה וזה חינם. תנסה להפחית , אם היית עושה 4 פעמים בשבוע אז תנסה 3 ואז לאט לאט לא תרגיש את החוסר. ותנסה כמה שפחות להיחשף לפריצות וכו...
אנונימי
ראיתי שיש עכשיו גלישה בטוחה משהו כזה בגוגל זאת אומרת שאתה יכול לסנן תוכן פורנו ותמונות אם אתה רואה פורנו תעשה את זה
אנונימית
ככל שעושים פחות יש פחות חשק לדעתי
bartender מצטער לבשר אבל זה כן חטא, לפי החטא הוא "הורג ילדים" ובקרי לילה הוא לא שולט על זה אז זה בסדר, אני *אישית* חושב שזה יותר מבחן של ה' שהוא רוצה לראות כמה אתה נאמן לו.
אגב אשמח ששואל השאלה וכל שאר האנשים שחוטאים ורוצים להפסיק תקראו משהו שמצאתי מרב מאתר הידברות:

"שלום וברכה ידידי היקר,

ראשית כל, אני בטוח שהקב"ה אוהב אותך מאוד, הוא רואה את מאמציך עבורו, ורצונך הטוב, וכאבך האישי על מצבך הרוחני, וכל אלה מעידים עליך, כי מאחורי כל הקליפות וכל הנסיונות - ניצבת נשמה טהורה וצדיקה שמבקשת להתחבר לבוראה באמת. ועל כך עליך לאהוב את עצמך מאוד.

אני מקווה מאוד שהדברים הבאים יוכלו להיות לך לתועלת. עליך לדעת שהמלחמה האמיתית מתחילה במחשבה.
קודם כל עליך לאהוב את עצמך. הנסיונות בדור הזה קשים מאוד, ועצם העובדה שאתה מנסה להתגבר, ואפילו רק רוצה להיות קדוש - הוא עצמו הישג אדיר המרומם את נשמתך.

כדי לאהוב את עצמך, עליך להלחם בכל מחשבה של שנאה עצמית -
דע כי היצר הגופני שלך הוא טבעי לגמרי (בלעדיו לא תוכל להקים משפחה וזוגיות), ודע כי היצר שלך הוא חיצוני לך (כלומר היצר איננו חלק ממי שאתה באמת, הוא משהו נפרד שהולבש עליך בעולם הזה לצורך תפקידך. עובדה שבתור ילד לא היו לך יצרים כאלה).
אל תיתן ליצר לשקר לך שאתה "מגעיל" או "דוחה", עליך לזכור שהיצר איננו חלק ממך, הוא אינו מגדיר את מי שאתה, הוא רק נסיון שקיבלת.
למה הקב"ה נתן לך יצרים כאלה?
דע לך שהיצר הוא דבר טבעי לחלוטין לנער בגילך, ולכל גבר. מה שאתה עובר - כל בחור בגיל שלך עובר אותו. כך הבורא ברא את האדם, עם יצר שיביא אותו להתחתן ולהקים משפחה - שהוא חלק חשוב מאוד בתכלית שלו. היצר נועד להביא אותך להתחתן בעתיד הקרוב. אם לא היה לך את היצר הזה אז היית בבעיה גדולה וקשה.
דע לך שבע"ה רוב ימי חייך אתה תהיה נשוי, והיצר ישרת אותך לעבוד את הבורא, לחיות עם האשה שלך באהבה ושלום, ולהקים משפחה כשרה בישראל. כך שהיצר שלך הוא דבר טבעי לחלוטין שנועד לשרת אותך, ולעזור לך לעבוד את הבורא בשלב הכי חשוב של חייך.
אך גם כיום יש תפקיד ליצר הזה - והוא הריסון שלך, כי כאשר אתה נלחם ביצר - אתה בונה את האישיות שלך, את הרוחניות שלך, ומתקרב מאוד לקב"ה. ולכן עליך לרסן את היצר שלך כמה שרק תצליח, כי אלו הן השנים הבונות ביותר של חייך. המאבק שלך ביצרי הנעורים יוצר אצלך בנייה של אישיות חזקה וחוסן נפשי לשלוט בעצמך וברצונותיך, ולהיות עבד השם כשתהיה לך אשה וילדים - בזכות המאבקים הללו אתה תהיה בעל טוב יותר, ואבא טוב יותר. רק כך תוכל להפוך לגבר אמיתי. גבר שמסוגל להקים משפחה, עם אישיות ושכל מעל התאווה המעוורת. כל המלחמות הללו ביצר הרע נועדו לחשל אותך, לחזק את האופי שלך, את הגבורה שלך כאיש ("איזהו הגיבור - השולט ביצרו").

* * *
אתה ודאי שואל את עצמך איך מנצחים את היצר?

לשם כך, עליך קודם כל להגדיר ניצחון.
אין דבר כזה "אני מוצא את עצמי שוב נופל", פשוט כי אין שוב. אמרו חז"ל שבכל יום, יצר הרע מתחדש על האדם להפילו. כל יום הוא נסיון חדש לגמרי, שטח חדש שביכולתך לכבוש. כמובן שאתה צריך להתחרט על חטאי העבר ולתקנם, אך עליך גם להתייחס לכל יום בתור דף חדש, ובתור פרוייקט חדש להתמודדות עם היצר. אף פעם אל תביט בכשלונות שלך עד היום כערימה - הם קרבות שהיו, והיום אתה נמצא בקרב חדש.
מה זה לנצח? חז"ל אמרו בפרקי אבות שאסור לאדם להאמין בעצמו עד יום מותו. אין דבר כזה "לנצח" את היצר, אתה נולדת כדי להילחם עבור הקב"ה, כדי לכבוש כמה שיותר ימים של נצחונות. במשך כל החיים שלך אתה צועד מעלה מעלה, במדרגות, וגם כאשר אתה נופל - אתה חייב לקום, אפילו אם נפלת מאה פעמים - אתה חייב לקום, כי כל יום היא מדרגה חדשה שאתה יכול לעלות או לרדת בה. אתה חייב להמשיך לטפס ולעולם לא להתייאש.
שמעתי פעם משפט חכם (זכור לי בשם הרב אליהו דסלר זצ"ל): הקב"ה לא מצפה ממך לנצח, הוא מצפה ממך להלחם!

עליך להשתדל כמה שרק תוכל. זו מלחמה שאין בה מנצחים או מפסידים, כל קרב הוא נסיון בפני עצמו, שאתה יכול לעמוד בו או להיכשל בו. עליך כמובן להמשיך ולשמור על עצמך, אך אסור לך להתאייש או לוותר בגלל שנכשלת. לימדונו חכמים: "שבע יפול צדיק, וקם!" - הצדיק נקרא צדיק לא בגלל שהוא נופל אלא בגלל שהוא קם, פעם אחר פעם. אסור להתייאש.

* * *

אך בטרם תשאל איך מנצחים, עליך לדעת, איך לא מפסידים.
עליך לדעת מהו הפסד אמיתי. כדי שלא תיפול בו.

הפסד אמיתי הוא להתייאש מעצמך, לשנוא את עצמך, להיכנס למרה שחורה, להיכנס ליאוש, לומר לעצמך "אני אבוד", "איך אני יכול בכלל להתפלל?", "הקב"ה ודאי שונא אותי" וכדו'.
זה ההפסד האמיתי, כאשר היצר מצליח להרחיק אותך מהקב"ה.
אף פעם אל תיתן ליצר הרע להרחיק אותך מהקב"ה. כי זהו גם הניצחון האמיתי של היצר הרע: לגרום לך להתנתק מבורא עולם מתוך רגשי "בושה" מזוייפים, ולהתדרדר לחטאים כבדים יותר בגלל שאתה כבר "חוטא". הרבה פעמים קורה שאדם חוטא אומר לעצמו "אדם חוטא כמוני, מה כבר ישנה אם אחטא בעוד חטא" או "עם חטאים כמו שלי, מה כבר אפסיד יותר אם אדבר לשון הרע?" או "איך הקב"ה בכלל יסלח לחוטא כמוני או ירצה בכלל לשמוע אותי פונה אליו?" או "הקב"ה שונא אותי" - כל המילים הללו הם המילים של היצר הרע, והם נועדו להכשיל אותך במלחמה האמיתית, בקרב הגדול ביותר שיש - הקשר שלך עם בורא עולם, הנשמה הפנימית ביותר שלך. היצר מבקש לפגוע בקשר שלך עם הקב"ה. ולכן עליך להתחזק באמונה שהקב"ה אוהב אותך בכל מצב, ואינו מוכן לוותר עליך (והראיה: הוא נותן לך לחיות. כל עוד אתה חי הנר דולק ועוד אפשר לתקן. זאת אומרת שהמשימה שלך עוד לא הושלמה בעולם הזה, ושאתה עוד צריך לצמוח ולהתקדם. אם הקב"ה היה יודע שאין לך תקנה, לא היית כאן עכשיו). הקב"ה אוהב אותך, לכן הוא ברא אותך, ולכן הוא נותן לך חיים."
כן אבל לא להוציא זרע לבטלה זה לא הוראה של הקב''ה, זה הוספה לא מותרת של התורה שבעל פה, כמו כל הוספה אחרת שעוברת על האיסור בל תוסיף

ועוד מעיזים לקרוא לזה פגם בבריאה שלנו, מצד אחד אומרים שאלוהים יצר אותנו מושלמים ומצד שני אומרים שלא, פשוט בושה
זה לא משנה, חכמים קבעו שזה חטא אז זה חטא אין במה להתווכח
חכמינו נועדו להסביר ולעזור ולפעול בכוחמה בדרכי התורה וה', ולא להמציא הלכות ולעבור על איסורים ולסתור אותה
חס וחלילה לקרוא לדברי חכמים "בל תוסיף", חכמים לא הוסיפו, הם רק פירשו את כוונת הכתוב והוסיפו גדרות כדי שלא נגיע לחטא (לא משנה איזה ) הזה בסופו של דבר, העובר על דברי חכמים חייב מיתה לא עלינו. "ועשית ככל אשר יורוך"
להיות פחות בפאחפון ותתעסק יותר בתחביבים שלך זה הכי יעזור שבעולם תנסה
למה חס וחלילה?
הרי לא לאכול בשר וחלב ביחד זה הוספה
לכסות את האישה כמו לא יודע מה זה הוספה
ועוד שלל הוספות
בתורה כתוב בל תוסיף ובל תגרע, זאת אומרת לא תוסיף למה שה' וחשוב ביותר לא תעשה זאת גרוע יותר, מה שאוהבי התורה שבעל פה אוהבים מאוד לעשות
הכוונה לבל תוסיף אני אתן דוגמא, לשבת בסוכה 10 ימים. מייעץ לך לקרוא את התשובה לשאלה שלך בקישור הבא ובס"ד הכל יסתדר.
https://www.kipa.co.il/%d7%a9%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%a2-%d7%9c%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%97%d7%9b%d7%9e%d7%99%d7%9d/
אח יקר.
המלחמה ביצר היריות היא המלחמה הכי קשה בדורינו וזהו נסיונינו כיום.
אני מצרף לך תושבה מאתר ישיבה שאולי תעזור:"תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח אם ברזל הוא מתפוצץ, אם אבן הוא נימוח דכתיב הוי כל צמא לכו למים וכתיב אבנים שחקו מים, אם ברזל הוא מתפוצץ דכתיב הלא כה דברי כאש נאם ה' וכפטיש יפוצץ סלע", ובמקום אחר רש"י מזכיר מאמר זה עם דברי הגמ' שהתורה היא תבלין ליצר הרע. "ברא לו תורה - הן תבלין שהיא מבטלת את הרהורי עבירה כדאמר בעלמא בקידושין ל אם פגע בך מנוול זה".

אם כן הדבר הראשון הפשוט הוא שיצר הרע נמצא רק בלב שריק מדבר חיובי. הרהורי העבירה יכולים להיכנס רק בלב שהוא פנוי מהחכמה. בלימוד תורה אדם ממלא את עצמו בדברי חכמה ויראה ואין הרהורי העבירה תוקפים אותו. בתאור של חז"ל יש שם שני פעולות שעושה התורה לאדם: ראשית היא כמו מים שמצליחים למוסס את האבן. ומאידך התורה היא כאש שנותנת עוצמה לאדם עד כדי כך שהוא יכול לפוצץ את הסלע.

האבן זהו ביטוי לאטימות ולאי רגישות. האדם הוא מאובן - תקוע לא מתרגש משום דבר. אין לו רכות לשום דבר. התורה מעדנת אותנו, היא הופכת אותנו לרכים. אולם התורה לא רק עושה אותנו רכים אלא היא גם נותנת לנו עוצמה. אנו נהפכים לאט לאט להיות בעלי עקרונות שמוכנים להילחם על האמת שאנו לומדים מהתורה. מכוח האמת אנו יכולים אח"כ להתמודד גם אל מול מצבים קשים.
ועוד גמרא-"אמר רב לוי בר חמא אמר רבי שמעון בן לקיש: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע, שנאמר: רגזו ואל תחטאו. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יעסוק בתורה, שנאמר: אמרו בלבבכם. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יקרא קריאת שמע, שנאמר: על משכבכם. אם נצחו - מוטב, ואם לאו - יזכור לו יום המיתה, שנאמר: ודומו סלה".
כלומר הגמרא מדריכה את האדם מה לעשות בשעה שמתגבר עליו..3 שלבים בדבר
שלב 1)ילחם במחשבתו
עם ניצח מצוין אם לאו
שלב 2)משכהו לבית המדרש(כלומר ילך ללמוד תורה/בית הכנסת)
אם ניצח מצוין אם לאו
שלב 3)יזכור יום המיתה(כלומר יזכור שיש השלכה מאוד גדולה למעשיו ואם יחטה יקבל עונש עצום על כך)..

ותמיד תזכור אחי-להיות יהודי זה קשה מאוד יש התמודדות יומיומית ואסור לנו להיכנע ליצר הרע-7 יפול צדיק וקם.הקדוש ברוך הוא רואה כמה אתה מתאמץ ומשקיע הוא אוהב אותך תמיד.
בהצלחה רבה לי לך ולכולנו.
כן הטיעון הישן והקבוע של "זה כדי להבטיח ביצוע המצוות"
אנחנו כן מסכימים שצריך חכמים, אבל מה שאנחנו לא מסכימים הוא שהם יכולים להוסיף הלכות, לפי הפסוק הזה הוא הקשיב לדברי החכמים אשר לא סותרים את התורה ולא מוסיפים לה
מקווה שיום אחד תראו את האור שאין הצדקה לתורה שבעל פה ושהיהדות אינה למעשה כזאת קשה
תתפלל על זה מלא, לימוד תורה ושמירת העיניים, כמובן סינון לטלפון
קודם כל אתה חייב לקבל את זה להפסיק להאשים את עצמך ולשנוא את עצמך על זה...
תקבל את החלק הזה שבך ומשם אתה תוכל להתקדם הלאה לאט לאט ממקום חזק של אהבה עצמית וערך עצמי גבוה
לשמור את העיניים -----------שזה מה שמביא להוציא זרע לבטלה
להתפלל על זה הרבה
לקרוא תהילים בקול
ללכת קבוע לשיעורי תורה (=מדכא לגמרי את הרצון להוציא זרע לבטלה)
******************
אם קרה ופגמת עם זרע לבטלה תשטוף ו-תקרא את 'התיקון הכללי' של תהילים
טוב גם לקרוא מהזוהר הקדוש
תראה את זה גם:
https://youtu.be/ihtufq-vwjw

יישר כוח אח יקר
^^^^חכמים לא מוסיפים על ההלכות חכמים הם קובעי ההלכות ורק הם אלה שמבינים את דעת התורה וכוונתה.לדוגמא מה זה אומר "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" איך אפשר להבין את זה?קשרתם מה?בין עיניך?על ידיך?אלא שרק חכמים שלמדו במסורת ובדרך למידה מסוימת יכולים להגיד לך מה זה.
bartender מדוע לפקפק בדברי חכמים? נראה לך שאבינו שבשמיים היה רוצה שתדבר ככה?
אבינו שבשמיים אמר טוב מאוד את דבריו וכל אלה נכתבו,
ואתם יודעים שאני צודק כי יש לי הסברים כתובים לכל דבר, ובגלל שנגמרו לכם הטיעונים התחלתם לעשות מה שעושה כל מנהיג כת:
לאיים, ועוד בשם אלוהינו.

תבדקו את התורה תראו את הכתוב
תראו שאין הצדקה לפרשנויות חדשות
תראו שזה בולשיט אחד גדול שהתורה שבעל פה ניתנה במעמד הר סיני הרי במעמד זה ה' מצווה להאמין רק בתורה שבכתב ופלא פלאים התורה שבעל פה לא מוזכרת בכלל בכל התורה

במקום לסתום את האוזניים ולצעוק כדי לא לשמוע
ובמקום לאיים איומים לכו תבדקו תראו בעצמכם ותשתפרו.
השם יראה זאת לטובה

ובנוגע לתפילין הפירוש הקראי מאמין שזוהי מתאפורה האמת, שנזכור זאת היטב, שנכרות בזיכרון
ולא מוסיפים את התפילין ולא מוסיפים את הצורך לשים אותם כל בוקר
bartender "הקדוש ברוך הוא התייחס בחומרה רבה למעשה השחתת הזרע והמית את אונן." זה לא חכמים המציאו מעצמם שאסור, בסופו של דבר כל המחלוקות וההלכות שלהם באות מהתורה עצמה
אנונימי זה אפשרי, לפחות לתקופות ארוכות לתמיד אני מודה שזה קשה מדי ואולי באמת בלתי אפשרי, אבל אם ילד בן 17 הצליח להפסיק לאונן למשך 8 חודשים ככה גם אתה יכול ואפילו יותר
שואל השאלה,

אני יודע שזה קשה גם לי זה קשה.
אבל, עכשיו אני הפסקתי לשבועיים שזה היה לי קשה והרגשתי יותר מחובר ל-ה'.
תמיד תחשוב על האי סיפוק שאתה מקבל אחר כך שאתה סתם תעשה את זה שוב ושוב בלי סיפוק ואתה רק נמצא במצב של צער. אני אישית יודע שאם אחרי שבועיים אני אגיד "אולי פעם אחת וזהו", אני יודע מניסיון שזה לא יהיה פעם אחת זה יתחיל להיות באופן קבוע כל יום. אז בחיים אל תסמוך על האמירה "אולי פעם אחת ודי".

קרה הרבה פעמים שהרסתי את הרצף אבל אני תמיד נותן לעצמי זמן במקום שקט שבו אני אומר לה' שאני מבטיח שאני לא הולך לעשות את זה יותר בחיים, ואני עכשיו בידיעה שאני לא הולך לעשות את זה יותר. ותמיד, אבל תמיד ככל שעובר הזמן הניסיון גדל יותר בגלל זה חשוב לשמור על העיניים ועל מה שאתה שומע ואפילו לא לחשוב. כל הדברים האלו מעוררים את היצר..

אם אתה מגיע למצב שבו אתה עוד שניה מלעשות את המעשה תחשוב על ההבטחה שהבטחת לה', תחשוב על זה שה' הבטיח לנו את הארץ, שהעם שלנו יהיה קיים לנצח שלא יהיה מבול ועוד הבטחות אז תחשוב על זה שאתה תגמול לו בלא לבטל את הבטחה שלך.

אם עשית חס וחלילה את המעשה אל תתיאש היצר הרע אוהב את היאוש, תמשיך להגיד שאתה לא תעשה את זה יותר בחיים.

ממש שמחתי לעזור...
אנונימי
תפגש עם חברים
תקרא ספרים
תהיה במחשב
תעסיק את עצמך בדברים אחרים.
אם אתה בצהל תהיה כולך במסגרת ולא תחשוב על דברים מיניים.
איפה הוא התייחס בתורה? איפה?
למה הוא ברא אותנו ככה? הרי אנחנו תמיד רוצים להוציא זרע ואם לא נוציא הוא יצא לבד בקרי לילה, כמו שהשם תיכנן ועשה ולא אסר.

ההמצאות של הרבנים לא באות מהתורה, הם טוענים שזה פירושה אבל זה רחוק מאוד מהמציאות ומהפסוק המקורי, להלן לא תבשל גדי בחלב אימו. שהפסוק טוען בפעמיים שהוא מופיע בהם לא לעשות את מנהג הגויים שהיו בארץ והפעם השלישית מאמינים שהוא נכתב כדי להזכיר לעם היהודי לא להיות רעים, שזה כמו שתרצח את הילד שנמצא בדם אימו

ומה הם איכשהו הגיעו ללא תכאל בשר וחלב
ומזה הם עוד הוסיפו שטויות כמו לא אותם כלים
ומזה הם הוסיפו לא אותם תנורים וכיורים ולא נדע מה הם עוד ימציאו

תקראו את התורה, תראו את האמת, היהדות לא כזאת קשה ושובניסטית איך שמנהיגים רבניים רוצים שהיא תהיה
קודם כל אחי היקר כל הכבוד על ההשתדלות והרצון הטוב!!!
ונכון פגם הברית קשה מאוד אבל אפשר להתמודד , לשמוע שיעורי תורה על שמירת העיניים והברית להבין את הנושא כמה זה חשוב שאם אתה שומר על זה אתה מקבל אינסוף של שפע וברכה וקרבה להשם ואתה נקרא צדיק! , ואם לא חס ושלום זה קללה והורס את המזל ומרחיק אותך מהשם ושלומדים על זה כבר הרבה יותר קל , אני מציע על הרב אלון עטיה השיעורים שלו בשמירת הברית מאוד חיזקו אותי
שאני אבין
אתה אומר לי שבגלל ספר כלשהו שאולי סבא רבא רבא שלי החביא באיזה הר קדום וכתב שם כל מיני סיפורים אתה לא יכול להוציא זרע לבטלה?
ואוו אחי.