24 תשובות
שואל השאלה:
אנחנו גם תמיד מריצים בדיחות גזעניות אחד על השני בצחוק וכאילו אף אחד לא נעלב כולם צוחקים ולוקחים את זה בהכי סבבה
אנחנו גם תמיד מריצים בדיחות גזעניות אחד על השני בצחוק וכאילו אף אחד לא נעלב כולם צוחקים ולוקחים את זה בהכי סבבה
אנונימי
זה סימן
זה נקרא דו קיום. ממש מחמם את הלב. אהבתי.
זה לא יקרה ולא כולם כמו חברים שלך
אי אפשר לחיות בדו קיום כשיש מחלוקות על שטחים, מאז ומעולם זה לא התאפשר.
זה נחמד כשאין לכם דאגות, אבל כשאחד מהעובדים שלכם יהיה מהדרום בתקופה של מלחמה, כשאחד מהעובדים שלכם יכנס בטעות לכפר ערבי, כשאחד מהעובדים שלכם אולי אפילו יתגייס למגב זה ממש לא יהיה ככה.
האיבה בין הצדדים גדולה מדי, וחוץ מזה אי אפשר לבטוח בהם. ראינו כבר בתקופה של הפרעות איך אפילו רופאים/מורים/חברי כנסת ערבים תמכו בטרור וקראו לפגוע ביהודים ולהתפרע, זה לא חדש.
זה נחמד כשאין לכם דאגות, אבל כשאחד מהעובדים שלכם יהיה מהדרום בתקופה של מלחמה, כשאחד מהעובדים שלכם יכנס בטעות לכפר ערבי, כשאחד מהעובדים שלכם אולי אפילו יתגייס למגב זה ממש לא יהיה ככה.
האיבה בין הצדדים גדולה מדי, וחוץ מזה אי אפשר לבטוח בהם. ראינו כבר בתקופה של הפרעות איך אפילו רופאים/מורים/חברי כנסת ערבים תמכו בטרור וקראו לפגוע ביהודים ולהתפרע, זה לא חדש.
אנונימי
לא יודעת אם זה יכול להעיד על החברה כולה, אולי זה יכול לרמוז שבדורות הבאים תהיה פחות שנאה. אני חושבת שהדבר הכי משמעותי שאפשר להסיק מזה הוא שלהכיר את האחר פנים מול פנים זו הדרך הכי אפקטיבית להפסיק לפחד ממנו.
למשל, אני גדלתי בעיר שאין בה בכלל אוכלוסיה ערבית, וכל מה שידעתי על ערבים הגיע מהחדשות ומן הסתם לא היה חיובי. אח"כ עברתי לעיר שיש לידה ישובים ערביים והתחלתי במקרה לפגוש אנשים שהם ערבים - רופאים, אחיות, לקוחות בעבודה, קולגות, וראיתי שהם בני אדם בדיוק כמוני. אם כולם היו פוגשים ככה את 'הצד השני' הם היו מבינים שכולם בני אדם שפשוט רוצים לחיות את חייהם בשקט, ושבכל חברה יש מיעוט קיצוני ואלים שהורס לכולם.
למשל, אני גדלתי בעיר שאין בה בכלל אוכלוסיה ערבית, וכל מה שידעתי על ערבים הגיע מהחדשות ומן הסתם לא היה חיובי. אח"כ עברתי לעיר שיש לידה ישובים ערביים והתחלתי במקרה לפגוש אנשים שהם ערבים - רופאים, אחיות, לקוחות בעבודה, קולגות, וראיתי שהם בני אדם בדיוק כמוני. אם כולם היו פוגשים ככה את 'הצד השני' הם היו מבינים שכולם בני אדם שפשוט רוצים לחיות את חייהם בשקט, ושבכל חברה יש מיעוט קיצוני ואלים שהורס לכולם.
זאת ההוכחה שאפשר לחיות בדו קיום עם הערבים וגם עם הפלסטינים המוסלמים אפשר לחיות בשלום ואחווה אם רק רוצים
אנונימי
אני חושבת שזה רק חלק קטן ובאמת יש מצב שהם יצליחו לחיות איתנו אבל לא כשמחנכים אות רובם לשנוא אותנו
ברור שכן פשוט יש אנשים שהם ראש בקיר וכל כך סגורים שהם יקשו על הדבר הזה.
זה גם כל כך הרבה יותר מסובך מסתם דו קיום חברתי, הקטע הפוליטי והאגו המנופח של אנשים מסויימים יקשה על הכל.
זה גם כל כך הרבה יותר מסובך מסתם דו קיום חברתי, הקטע הפוליטי והאגו המנופח של אנשים מסויימים יקשה על הכל.
זה סימן לדו-קיום! כל כך שימחת אותי עכשיו.
זה לא יהיה גם רבין חלם ורבים חלמו אבל במבחן התוצאה הכל קרס
רק לאחרונה היו פרעות בלוד ורמלה ובעוד מקומות
רק לאחרונה היו פרעות בלוד ורמלה ובעוד מקומות
הלוואי על כולם כזאת חברה
זה העניין, שאתם לא מדברים על פוליטיקה
בקבוצה של 20 חברים זה יכול לעבוד אבל בכללי אי אפשר פשוט להתעלם ממה שקורה זה לא יעבוד
אז לא זה לא סימן
בקבוצה של 20 חברים זה יכול לעבוד אבל בכללי אי אפשר פשוט להתעלם ממה שקורה זה לא יעבוד
אז לא זה לא סימן
אנונימי
לא יודעת למה אבל הצורה שבה אתה מדבר על חבריך האתיופים לא מסתדרת לי. אני עוד יכולה להבין למה עם הערבים לא תסתדר (למרות שגם זה לא בסדר), אבל מה האתיופים עשו לך? או למישהו אחר? אתה סתם גזען שאתה רואה אותם כשונים. ולא, זה לא משנה שהם "חברים שלך."
ולגבי הבדיחות הגזעניות, אולי להם זה לא מפריע אבל להרבה אנשים אחרים כן. אל תקח את זה כסימן להתחיל לקרוא לערבי ישראל אחרים מחבלים ב"צחוק". זה סטראוטיפי וילדותי.
ולגבי הבדיחות הגזעניות, אולי להם זה לא מפריע אבל להרבה אנשים אחרים כן. אל תקח את זה כסימן להתחיל לקרוא לערבי ישראל אחרים מחבלים ב"צחוק". זה סטראוטיפי וילדותי.
דו קיום בין הישראלים לערבים הלא פלסטינים אפשרי
נקרא ממש דו קיום נראה לי בזכות אנשים כמוכם זה יתרחב הלוואי וזה ייקרה.
תודה שיש אנשים כמוכם בהחלט מהסוג שצריך בכולם כמו שלנו, שרק תמשיכו לחייך לצחוק ולהיות בקשר טוב אחד עם השני❤
תודה שיש אנשים כמוכם בהחלט מהסוג שצריך בכולם כמו שלנו, שרק תמשיכו לחייך לצחוק ולהיות בקשר טוב אחד עם השני❤
אנונימית
חלק נורמלי משאר העם ממש לא אומר שנוכל לחיות בדו קיום. בתורה רשום, עשיו שונא ליעקוב. לנצח הם ישנאו אותך
מה קשור האתיופים לדו קיום? בקטע של הערבים אני עוד מבינה דו קיום ובלה בלה בלה אבל אתיופים מה לעזאזל קשור ? מה עובר עליך??
הוצאת את עצמך גזען.
מה זה "וגם כאלה שכמוני" מי אלה כאלה שכמוך בוא תסביר מה זה אומר שכולנו נסכם שאתה חתיכת גזען
הוצאת את עצמך גזען.
מה זה "וגם כאלה שכמוני" מי אלה כאלה שכמוך בוא תסביר מה זה אומר שכולנו נסכם שאתה חתיכת גזען
אנונימית
אני חושבת שמי שבשליטה על השטחים לא חושב באותה צורה כמוהם לצערי
לצערי זה לא יקרה לגמרי הם ממש בקטע של השטחים ולא עוזבים
והם מאמינים שכל המדינה בכלל שלהם שכל המדינה נקראת פלסטין ואנחנו סתם יושבים פה
אבל מדהים לראות שיש כאלה שלא אכפת להם המצב והם פשוט חברים טוב
שהייתי בלונדון הייתה משלחת של רופאים סורים
והם מדהימים הם ממש עזרו לנו ודיברו איתנו מלא
הלוואי ויהיה עוד המון מקרים של ערבים ויהודים
והם מאמינים שכל המדינה בכלל שלהם שכל המדינה נקראת פלסטין ואנחנו סתם יושבים פה
אבל מדהים לראות שיש כאלה שלא אכפת להם המצב והם פשוט חברים טוב
שהייתי בלונדון הייתה משלחת של רופאים סורים
והם מדהימים הם ממש עזרו לנו ודיברו איתנו מלא
הלוואי ויהיה עוד המון מקרים של ערבים ויהודים
ברור שיכול להיות דו קיום בלי גזענות וכו פשוט היום מלא לא מבינים את זה וגם הרבה מכלילים
אולי זה יהיה אפשרי לעשות דו קיום השאלה זה מי מצטרף לזה וממש יפה לקרוא את זה
שואל השאלה:
חברה, אתם מגזימים, אמרתי כאלה שכמוני כי ידעתי שיהיו פה ילדים בני 4 שאם אכתוב גם לבנים יקראו לי גזען אז אמרתי כאלה שכמוני - בצבע עור, ואמרו לי מה אתה מקשר אתיופים לדו קיום, הבנת הנקרא לא תזיק לכל המטומטמים פה שכתבתי שאם אפשר גם לחיות בלי גזענות לא רק עם דו קיום כי גם גזענות יש כרגע, לכו תלמדו קצת הבנת הנקרא. אני האחרון שיהיה גזען אתם כנראה מטומטמים
חברה, אתם מגזימים, אמרתי כאלה שכמוני כי ידעתי שיהיו פה ילדים בני 4 שאם אכתוב גם לבנים יקראו לי גזען אז אמרתי כאלה שכמוני - בצבע עור, ואמרו לי מה אתה מקשר אתיופים לדו קיום, הבנת הנקרא לא תזיק לכל המטומטמים פה שכתבתי שאם אפשר גם לחיות בלי גזענות לא רק עם דו קיום כי גם גזענות יש כרגע, לכו תלמדו קצת הבנת הנקרא. אני האחרון שיהיה גזען אתם כנראה מטומטמים
אנונימי
שואל השאלה:
תמיד יהיה לאנשים מה להגיד זה לא יאמן
תמיד יהיה לאנשים מה להגיד זה לא יאמן
אנונימי
באותו הנושא: