88 תשובות
כן
מבחינה ביולוגית מן הסתם לא אבל שכל אחד יחיה את החיים שלו איך שהוא רוצה ומרגיש שנכון
ברור
לא
3~3
כן.
הן נשים.
כן, ולא צריך לשאול על זה בכלל. הייתם רוצים שמישהו ידחוף את האף שלו בעניין המגדר שלכם?
לא
ברור
כן וזה לא באמת חשוב מה אנשים חושבים, כי תמיד יהיה צדדים של בעד ובנגד. מה שבאמת חשוב זה מה שהאדם עצמו חושב לגבי אותם הדברים.
לא . גבר זה גבר

ואישה זאת אישה
לא שופט על זה שהם מבולבלים מינית וחושבים שזה יעזור אבל זאת הדעה שלי אנשים פה יעשו מינוסים כי הם לא יודעים לקבל דעה כשזה פתאום דעה כזאת

איזה צבועים אמלה
אנונימי
לא
אנונימי
זה נמצא אצלהם בנפש/מוח כן.
ובגלל שזה אצלהם במוח אז זה עובר לשינויים בגוף ובסוף היא הופכת להיות אישה.
*למרות שיישארו מעט תכונות של גבר
^הוקאיי
אני מאמינה שנשים טרנסיות הן נשים אבל אני כן מסכימה שהן לא צריכות להשתתף בתחרות ספורט לנשים כי מבחינה ביולוגית בלבד הן נולדו גבר אז זה לא יהיה הוגן אבל הן עדין נשים.
נשים טרנסיות הן נשים. וכן, אני בעד שילוב של נשים טרנסיות בספורט נשים.
טרנס זה מישהו בתחפושת המגדר זה לפי איך שנולדת לא איך שאתה מרגיש.
אם אני יגיד שלא אז ימחקו לי את התשובה על:
" שיח פוגעני כלפי להט"ב "
אז אני יגיד כן! נשים טרנסיות הם נשים לכל דבר!
כן יש המון מחקרים שעשו במשך עשרות שנים שיש לזה בסיס גנטי וזה לא דבר שניתן לשינוי עם כל הניסיונות שניסו לטפל בזה כמו עם הומוסקסאליות וזה עשה רק רע יותר
זה גם מוכח שברוב המוחלט של המקרים התאמה מגדרית וסביבה מכילה עוזרים
למה שמישהו יחיה רע ובשקר אם לחיות בתור מגדר אחר מאשר זה שסיווגו לו עושה לו טוב
אנונימי
חד משמעית כן.
אבל לא צריך לערב אותן בספורט נשים,
מבחינה ביולוגית מדובר בזכר, זה לא הוגן כי היכולות הספורטיביות הממוצעות של זכר לעומת נקבה הן לא שוות. אני חושבת שבספורט מה שמשנה נקבה וזכר, המין. מבחינת המין עובדתית מדובר בגבר אבל זה לא משנה בשיט בחיים האמיתיים. מבחינת מגדר, זאת אישה לכל דבר. ואם בן אדם לא נמשך לאישה טראנסית הוא לא טראנספוב זה עניין של משיכה. אם הוא מזלזל ולא מכבד את לשון הפניה שלה זה כבר טראנספוביה.
אנונימית
^באותו עניין https://m.ynet.co.il/articles/60519290
אנונימי
^^^^a1992 אם יהיה שילוב של "נשים" טרנסיות בספורט נשים באותה מידה יכלת לקחת קבוצה של גברים ולתת להם להתחרות בקבוצה של הנשים בדיוק כמו שקרה עם "השחיינית " שהיה ממקום 300 ומשהו בגברים ופתאום שעבר לנשים בגלל היותו טראנסית הוא דורג בין הראשונים
אנונימי
כן נראה שכל
לא ביולוגית ואני בחיים לא אהיה חברה של טרנסית זה עדיין היה גבר מתישהו בחיים
אנונימית
מה זה חושבים
זו ממש עובדה שהן נשים
אישה זה מגדר, לא מין
לא
the philosopher



יש מגדר, יש מין.
מין? זכר נקבה ואינטרסקס. איבר מין מולד.
מגדר? מוסכמה חברתית. גבר, אישה ומה שבינהם.
כן ולא
לא 100 אחוז נשים
חד משמעית כן.
חד משמעית כן .
נפשית כן, פיזית לא
כל מי שאומר לא תלמדו את ההבדל בין מגדר למין יא סתומים
בסדר אז לך אין מגדר?
וואי שאלה מסובכת.
בגדול התשובה היא כן- לגמרי.
*אבל* (לכל מי שדיבר על תחרויות ספורט)- לטרנסיות יש יכולות פיזיות ברמה גבוהה יותר מרוב הנשים. אפילו אם הן מגדירות את עצמן אישה (וזה מהמם בעיניי), היכולת הפיזית שלהן לא תשתנה. מצד שני היכולת הפיזית שלהן לרוב תהיה קטנה מזו של גבר (הורמונים וכאלה...).
בקיצור לא ממש נסגרתי על תשובה- טרנסיות הן נשים עד שזה מגיע לפיזיות?
בקשר לתחרויות ספורט, לדעתי צריך לעשות מקצה מיוחד של טרנסיות כדי שהתחרות תהיה הוגנת לכל הצדדים.
אני יכול להבין את מה שאומרים על התחרויות ספורט אבל זה לא בהכרח נכון יש גם הרבה נשים סיסגנדריות שגבוהות יותר מנשים אחרות או יותר עם גנטיקה טובה , איך זה הוגן?
תגדיר את עצמך כהליקופטר לא מזיז לי את הביצה השמאלית תהנה
^^ מוכח ובדוק עפ"י מחקרים שגברים יותר חזקים מנשים מבחינה פיזית- בגלל זה יש הפרדה בתחרויות ספורט.
גם בין גברים יש גבוהים ונמוכים ושמנים ורזים ואתלטים יותר ופחות. יש הבדל בתחרות ריצה בין אישה רוסייה לבין אישה ברזילאית, אבל יש הבדל הרבה יותר גדול וכמעט בלתי ניתן לגישור בין אישה "רגילה" לאישה טרנסגנדרית
תלוי איך האדם הספציפי מגדיר את עצמו, לפי כך אדע איך להגיד אותו
נשים לכל דבר פשוט בלי מחזור
הן* וכן
אני חושב שהם מחליטות/ים מה שהם ולא אתם/ן
מבחינה ביולוגית לא
אני מגדיר טראנס כטראנס.
לא כאישה, אך אם הוא מתנהג כאישה הוא עדיין טראנס שמתנהג כאישה, שזה לא דבר רע - אני פשוט לא רואה בו כאישה כשל עצמה בגלל שהמין בפועל שונה.
חוזק הוא אחד מכמה גורמים מרכזיים - כולל נפיצות, סיבולת ומסת גוף רזה - שקובעים אם לספורטאי יש יתרון.

אבל הארפר, שמחקריה התמקדו ברצים טרנסים כמוה, דוחה את הרעיון שלנשים טרנסיות המתחרות בספורט יהיה יתרון "לא הוגן", ומציינת שישנם גורמים רבים אחרים המשפיעים על עיצוב הביצועים של ספורטאי - כולל תיאום עין-יד. וטכניקה, הנחוצים להצטיינות בספורט כמו גולף.

גורם מרכזי אחד הוא רמות ההמוגלובין - שהוא הגורם הפיזיולוגי החשוב ביותר בכל הקשור לספורט סיבולת. המוגלובין בדם מעביר חמצן בכל הגוף, כולל לשרירים. מכיוון שרמות ההמוגלובין עוקבות אחר רמות הטסטוסטרון, גברים שאינם טרנסג'נדרים נוטים לרמות המוגלובין גבוהות יותר מנשים סיסג'נדריות. אבל המחקר של הרפר מצא שתרופות מדכאות טסטוסטרון הפחיתו את רמות ההמוגלובין בנשים טרנסיות לזו של נשים סיסג'נדריות, ובכך ביטלו את היתרון.

חלק מהמאמר שהעתקתי ותרגמתי : https://www.dw.com/en/fact-check-do-trans-athletes-have-an-advantage-in-elite-sport/a-58583988
^אבל מי אמר לך שהן לוקחות את התרופה הזאת...?
מבחינתי נשים אלו בנות עם רחם
נשים טרנסיות מתייעצות עם רופאים כדי לקחת את האסטרוגן שלהם ותרופות אחרות כדומה. זה מרשם עם כמויות ומדדים כדי שהרמת אסטרוגן שלהן יהיה כמו הכמות של הנקבות הממוצעות . אז הן להן יתרון פיזי מיוחד אם הן על הורמונים
^^^ מה עם נשים סיסגנדריות עקרות? או שאין להן רחם מסיבות טבעיות או רפואיות? לא נשים?
^ואי לא להיתפס לי על המילה
אתה יודע למה אני מתכוונת
שוב- אמרת אם.
מצד אחד אתה לא יכול לבדוק את הטרנסגנדריות ולשלול את ההשתתפות שלהן בתחרויות ספורט אם הן לא לוקחות כדורים.
מצד שני, אם הן לא לוקחות כדורים זה לא פייר.
ממש לא, אני לא חי לפי האמת שלהם
כן בעיקרון
כן לגמרי
לא אני בחיים לא יתייחס אליהם כנשים. איכס
כן. נשיות היא המוסכמה החברתית הסובבת את המין.
^^את נתקעת על המילה זה איך שאת הגדרת נשים מה את רוצה
^ואי אתה בכוח מנסה לסבך את הכוונות שלי
ואין לי כוח לזה
^^ אם היא מגדירה את עצמה כאישה.. זה יותר עניין נפשי.. אל תתחכם
שהזכר יתגדיר את עצמה אישה בכיף
אבל חברים אני אישית לא רואה אותו כאישה. סוף סיפור
לא. גם מגעיל אותי
סליחה אבל לא
אז אישה בעייניך זה בן אנוש עם רחם חוץ ממקרים ספציפיים ? מה כן מגדיר אישה אז לדעתך
^^סבבה אז אוסיף שכאשר יש נשים שנולדו בלי רחם או שיש להן בעיה רפואית כלשהי
הן גם נשים בעיני
אבל ברגע שאדם זכר החליט שהוא מרגיש בנוח בתור אישה אין בעיה
אבל עדיין הוא נולד עם בחורציק ואין מה לעשות בנוגע לזה
ברור
כן
thv
^כן. חד משמעית עדיף שבמקרה התיאורטי והמאוד ספציפי ונדיר הזה, זה מה שיקרה, בשביל שנשים טרנסיות יוכלו להרגיש בנוח להיכנס למלתחות שבהן הן מרגישות בנוח בלי שישפטו אותן ויציקו להן לפני כן.


איזה מין פיתרון זה "פשוט לא להיכנס"? אני בטוח שאת יכולה לדמיין לעצמך בראש אינסוף סיטואציות שבהן זה לא אפשרי.
וחוץ מזה, בשביל מה? אדם צריך למנוע מעצמו צורך כזה בסיסי רק כי עלולים לשפוט אותו במקום שבו הוא רוצה להיות?


מה זאת אומרת מוזר להיכנס לשירותי נשים? תגדירי מוזר ותסבירי למה.
בתור גבר שמשתמש בשירותי גברים ציבוריים, אני יכול להגיד לך שאיבר המין של המשתמשים האחרים לא אמור ולא צריך לשנות לי בשום צורה. בלי קשר לעובדה שאני לא אמור להיתקל בו בכלל, ובאמת לא נתקל.

שירותי גברים לא מורכבים רק ממשתנות. גם אני, בתור גבר סיסג'נדר, בחיים לא השתמשתי במשתנה. אין שום סיבה פרקטית למניעת כניסה של גברים טראנסים לשירותי גברים.

זה מתחיל להישמע כמו סתם טראנספוביה.
אנונימי
לדעתי נשים טראנסיות הן נשים ובספורט צריך לחלק לפי יכולות פיזיות ולא לפי מגדר כי מגדר זה פסיכולוגי ומאפיינים ומבנה פיזיים הם פיזיים ומה שאשכרה משנה בספורט
לא ברור שלא שיעשה/תעשה מה שבא לו שישכב עם מי שיתחשק לו שיעשה לעצמו ציצי סבבה אבל אין מה לעשות הוא נולד גבר
^^איך את מפרידה בין מגדר למין ומבהירה שאישה וגבר הם מושגים שקשורים למגדר, ובכל זאת פותחת במשפט כמו "מבחינה ביולוגית הן לא נשים"?
אין דבר כזה נשים מבחינה ביולוגית... לביולוגיה אין קשר למגדר.


ועוד כמה שאלות: לפי מה את קובעת מה נחשב "לעבוד בשביל זה"?
מי מחליט מי עבד מספיק בשביל זה ומי לא?
בהנחה שהמקרה שתיארת קרה, איך תפתרי את הבעיה בדיוק? תעמידי שומרים בכניסה למלתחות שיבדקו אם אותו אדם נראה להם מתאים לסטנדרטים הנשיים הנוכחיים ורק ע"פ ההבחנה הסובייקטיבית שלהם יחליטו אם הם יכולים להיכנס?

ומה אם זו אישה טרנסג'נדרית שנראית עדיין גברית כי אין לה יכולת כלכלית (או כל סיבה אחרת) לשנות את המראה שלה? (תזכרי שאם המאמץ שאת דורשת ממנה בשביל להיראות נשי הוא קטן מדי, כל גבר בן 40 שבוודאות יקפוץ על ההזדמנות להזדהות כאישה ולהתאפר, יוכל להיכנס למלתחות של הנשים ולבצע את זממו [בהנחה שהוא לא יכל להיתגנב מלכתחילה כי העמדת שומרים בכניסה])



נראה לי שהפתרון לסיטואציה מאוד ספציפית ונדירה שלך יוצר הרבה יותר בעיות מאשר פותר אותן.
אנונימי
היי, שמי אילנה ממרכז הדיווח של אגודת הלהט"ב, שמטרתו להיאבק בשיח פוגעני כלפי קהילת הלהט"ב ברשת. כאישה טרנסג'נדרית ציער אותי לקרוא תגובות רבות המפקפקות ומוחקות את חווית החיים הטרנסית.

זהות מגדרית וזהות מינית קשורות אחת בשנייה אבל לא מתנות אחת את השנייה. הראשונה היא הבנייה חברתית, תרבותית ובמידה מה מולדת, והשנייה קשורה ברבדים ביולוגים שונים. וטרנסג'נדריות היא מצב בו אין התאמה בין שתי זהויות אלו, לא מדובר בעניין של בחירה במגדר זה או אחר.

אישה טרנסית היא אישה בגלל שהזהות המגדרית שלה היא אישה. העובדה שיש אי־התאמה בין הזהות המגדרית לזהות המינית שלה אינה מבטלת את היותה אישה.

אני מקווה שלהבא תבחרו שלא לקחת חלק בגרימת כאב ומזמינה את כל מי שנפגע מלהט"בופוביה לא להישאר לבד ולפנות אלינו, אנחנו פה כדי להקשיב ולסייע: https://www.lgbt.org.il/support-lgbt.
^^שוב, בשביל שאנשים יוכלו להיכנס למקומות שבהם הם מרגישים בנוח בלי שיציקו להם או שבכלל לא יתנו להם להיכנס, אני מוכן להתסכן בלאפשר את המקרה המאוד ספציפי והבלתי סביר שאת טוענת שהיה אפשר למנוע אם היינו מציבים אנשים בכניסה למלתחות שאיכשהו קיבלו סמכות להגיד מי מתאמץ מספיק בשביל להיות אישה ומי לא, ולפי זה לאשר או למנוע כניסה.
למי יש סמכות לקבוע מה נחשב מאמץ מספיק בשביל להיקרא אישה? איזה סוג של מאמץ תדרשי מנשים לעשות בדיוק? אשמח אם תפרטי איך הרעיון הזה שלך הולך לעבוד. כולל הצבת השומרים והשופטים מול שירותי הנשים.

יכול להיות שתמנעי כמה מקרים בודדים של גברים שהזדהו כנשים למרות שהם לא וככה נכנסו לשירותי נשים ותקפו אותן מינית (כמובן בהנחה שהם לא היו יכולים לעשות את זה בלי לשקר, שזה גם מצמצם את האפשרויות...), אבל זה בחיים לא יהיה שווה את הנזק שתגרמי לו.

אז אני לא יודע כמה הטרדות יכולות להיות, אבל אני בטוח שלא מספיק בשביל להצדיק כזה תהליך לא יעיל, בלתי ניתן לביצוע, ולא הוגן.

תחשבי על כמה המקרה שלך לא סביר:

1. את צריכה גבר שמוכן להטריד מינית ולהסתכן בלהיתפס
2. גבר שמוכן להתחזות לאישה בשביל להטריד מינית
3. גבר שלא היה יכול להיכנס לשירותים מבלי להתחזות לאישה
4. גבר שמוכן להתחזות לאישה, אבל לא מוכן "להתאמץ מספיק"

מקרה כזה לא יהיה נפוץ. הפיתרון שלך יגרום להרבה יותר נזק מתועלת.

למה שאסתכל על חברה שלך בשביל לבדוק במה את מאמינה כשאני יכול להסתכל על מה שאת מאמינה בו במקום?

כשאת אומרת שכאישה טראנסג'נדרית עם איבר מין זכרי נכנסת לשירותי נשים זה "מוזר", אל תתפלאי כשאני מעלה את האפשרות שיש בך קצת טראנספוביה.

אם הייתי אומר שאני חושב שצריך לשלוח הומואים לטיפולי המרה, אבל גם מביא את העובדה שיש לי חבר הומו, מה שאמרתי היה הופך בדרך קסם לפחות הומופובי? ברור שלא. זו עובדה חסרת משמעות ליד הדעות ההומופוביות שחשפתי במקרה הזה.
אנונימי
^ומה אין לו זקן? ומה אם יש לו שיער ארוך? ומה אם הוא השקיע טיפה ובחר לשים על עצמו טיפה איפור?

לפי מה את קובעת? איזה קריטריונים יש לך שיכולים לקבוע בצורה חד משמעית?
אנונימי
אם הם מוכנים לשקר שהם גברים, למה שלא יהיו מוכנים לשים קצת אודם?

בכל מקרה, את לא חושבת שמקרים כאלה הם בעייה שולית?

אגב, לא ענית לי כששאלתי קודם... איך את מתכוונת להוציא רעיונות כאלה לפועל?
אנונימי
שלאנשים עם מראה גברי טיפוסי ש"לא מתאמצים מספיק" בשביל להיראות נשיים, לא תהיה כניסה לשירותי נשים?
אנונימי
^אתה פשוט בא להפיץ את הטרנספוביה שלך?
^העובדה שהוא בכוונה מחפש שאלות רק כדי להגיב בהן שנאה אמורה לענות על זה
ממש לא.
אין להם רחם וחצוצרות וביציות, וגם אם כן, הם לא יכולים להיכנס להריון.
ואין להם כרומוזום xx
אנונימי
^זאת שאלה מלפני שבועיים אתה באמת מחפש שאלות בתג של הטראנסים רק כדי להגיד שטראנסיות הן לא נשים תמצא חיים
^ הם*
אנונימי