10 תשובות
כי זה לא המונח הטכני. זה פשוט המונח שאנחנו רגילים כדי לתאר אחד את השני.
על אותו משקל כמו שקוראים לגבר בנישואים "בעל" למרות שאין לו שום בעלות על האישה.
על אותו משקל כמו שקוראים לגבר בנישואים "בעל" למרות שאין לו שום בעלות על האישה.
א' זה חלק מהשפה.
ב', גם אם נוצרנו מהתפתחות אבולוציונית מהקוף, עדיין היה האדם הראשון, אדם.
ב', גם אם נוצרנו מהתפתחות אבולוציונית מהקוף, עדיין היה האדם הראשון, אדם.
זה פשוט השם שניתן לנו בשפה העברית. באנגלית למשל זה human, לא son of adam...
כי קל יותר להגיד את זה, לזה כולם רגילים
נכון הם מהיום כל מי שלא מאמין יקרא בניקוף
להוא שכתב שעדיין היה את האדם הראשון
מי אמר שקראו לו אדם? זה לפי היהדות לאתאיסט שלא מאין זה קוף פשוט מפותח
מי אמר שקראו לו אדם? זה לפי היהדות לאתאיסט שלא מאין זה קוף פשוט מפותח
איך אתה רוצה שאני אקרא לבני אנוש זה נשמע כאילו אני חייזרית
כי זו השפה. זה לא שמאמינים גם חושבים שהם בנים ישירים של אדם.
ולתגובה השנייה זו הייתה קבוצה של אנשים, לא אדם בודד
ולתגובה השנייה זו הייתה קבוצה של אנשים, לא אדם בודד
אנונימי
זה מטבע לשון, גם אומרים ברוך השם, או בעזרת השם אנשים שהם כופרים גמורים. לא צריך להיתפס ללשון ולייחס אותה בהכרח לדת, בן אדם. משמעו אדם עם אמות מוסר טובות. זה מטבע לשון שגור גם לאתאיסטים. מה עדיף - שימציאו שפה מקבילה?!
זה המושג בעברית
גם בני אנוש מגיע מהתנך
אנוש היה צאצא של אדם
זה פשוט המונח בעברית ואין אחד אחר
גם בני אנוש מגיע מהתנך
אנוש היה צאצא של אדם
זה פשוט המונח בעברית ואין אחד אחר
באותו הנושא: