10 תשובות
בעיקרון לפי התורה זה אסור, בגלל שאת טמאה מהמחזור בעצם
למה לא תתחבקי ותתנשקי איתו?
שמירת נידה זה רק אחרי החתונה
כרגע מה שאת צריכה לשמור זה שמירת נגיעה.
כן, לאחר שראית דם (מחזור) את בגדר "נידה", ואינך יכולה לגעת בו אפילו נגיעה סתמית (או בכל *בן* אדם אחר חוץ מאביך וסבא שלך *כידוע לי ממליץ לבדוק את זה אולי אני טועה*). אשרייך ואשרי חלקך שזכית לרצון לשמור נגיעה! זהו ניסיון מאוד קשה ולא כולן היו מצליחות, נאמר על נשים צדקניות שיביאו את הגאולה, בעזרת השם נזכה אלייה בקרוב.
בעיקרון זה אחרי החתונה ועכשיו אסור לגעך בו בכלל, אבל גם זה זה כבר ממש טוב שאתם שומרים וכל הכבוד לכם על ההשתדלות
ובעיקרון אסור לגעת בו להתחבק וכולי
כן
אסור לך לגעת בו
את צריכה לשמור נגיעה
זה איסור נידה כי לא טבלת
וגם אם תטבלי יש איסור אחר גם חמור
אסור לכם לגעת אחד בשנייה בכלל.
אסור לגעת בלי קשר לנידה.
אבל זה שאת נידה, הופך את זה ליותר חמור.
אסור לך לגעת בו בזמן נידה. אם אתם מחותנים, מותר לכם לקיים מגע שלא בזמן נידה.
ישר כוח, כן
לא נוגעים עד החתונה, בחתונה טובלים ואז מותר לגעת, עד לכל מחזור - שבסיומו טובלים שוב ואז מותר עד למחזור הבא, הסברתי ממש בקיצור, יש ספר ''הטהרה בהלכה ובאגדה'' נראה לי עולה 6 שקל והוא מסביר יפה מאוד את ההלכות כולן