21 תשובות
^אגב המשפט המקורי זה
"צדיק באמונתו יחייה"
"צדיק באמונתו יחייה"
אנונימית
הנה, תקראי חלק קטן ממה שהרב חגי לרר כתב:
אנחנו לא יכולים לראות את ה' בעיניים. כי אנחנו יציריו. בשר ודם. ואילו לו אין גוף. אך אנחנו יכולים 'לראות' את ה' על ידי הנשמה. על ידי התבוננות כמו שכתבתי . ואז מאמינים בו. כמובן יש מדרגות באמונה. יותר מאמין-יותר קרוב לה'. וכל החיים שלנו אנחנו צריכים ומצווים להעמיק את האמונה. וככל שהיא תתעמק על ידי התבוננות ולימוד אמונה- האמונה תהיה יותר בהירה. אך תמיד תישאר בגדר אמונה כי כך היא צריכה להיות.
אנחנו לא יכולים לראות את ה' בעיניים. כי אנחנו יציריו. בשר ודם. ואילו לו אין גוף. אך אנחנו יכולים 'לראות' את ה' על ידי הנשמה. על ידי התבוננות כמו שכתבתי . ואז מאמינים בו. כמובן יש מדרגות באמונה. יותר מאמין-יותר קרוב לה'. וכל החיים שלנו אנחנו צריכים ומצווים להעמיק את האמונה. וככל שהיא תתעמק על ידי התבוננות ולימוד אמונה- האמונה תהיה יותר בהירה. אך תמיד תישאר בגדר אמונה כי כך היא צריכה להיות.
שואל השאלה:
מי אמר ששורף לי
איש איש באמונתו יחייה זה בין הדברים היחידים שאני מאמינה בהם
שואלת ברצינות פשןט מה גורם לכם לחשוב
פא אמרתי שבהכרח אין אלוהים שאלתי למה אתם מאמינים שיש
מי אמר ששורף לי
איש איש באמונתו יחייה זה בין הדברים היחידים שאני מאמינה בהם
שואלת ברצינות פשןט מה גורם לכם לחשוב
פא אמרתי שבהכרח אין אלוהים שאלתי למה אתם מאמינים שיש
אבל ראית הקבה בעצמו היא לא ההוכחה היחידה, אפשר להתבונן בעולם המסודר לפי חוקיות ולהשתומם איך כך זה קרה.
הטבע מאורגן מידי כדי להיות מקרי.
זה ברור שהיה כוח שיצר אותו רק השאלה מה הכוח רוצה מאיתנו לדעתי.
הטבע מאורגן מידי כדי להיות מקרי.
זה ברור שהיה כוח שיצר אותו רק השאלה מה הכוח רוצה מאיתנו לדעתי.
אנונימית
אז ככה. לדעתי ולדעת כל מי שמאמין ומקיים, יש את ההוכחות שמספקות אותו.
יש אנשים שמאמינים מהסיבה שהדת עברה מאב לבן, והם סומכים על ההורים שלהם שהקריבו את כל חייהם על פי הציוי שהתורה אומרת (תורה מלשון הוראה, כמו, תורת היחסות של איינשטיין, או תורת המדע, וכו'..)
יש שאומרים שחוו יציאה של נשמה שהיא נקראת מוות קליני, ובה ראו את ההמשכיות של הנשמה מעבר לגוף האנושי, וזה משהו מוחשי שמרגישים, אז כאשר הם חוזרים לגוף, הם מאמינים ויודעים בעל כורחם שזה קיים ונכון (כולם יוצאים מהגוף, רואים את הגוף שלהם למטה והם רואים אור, ואז עוברים דרך מנהרה, ואז עוברים לבית משפט שבה דנים את החיים שלהם בוחרים מה יהיה.. אולי יחזור לגוף? ולא ימות. או שזהו..)
יש אנשים שמאמינים כי הם רואים באמת את החכמה של היהדות עצמה, הצניעות היא דבר המרומם את האישה, לדוגמא, אם מישהי אומרת לגבר, אתה החבר הראשון שלי, זה די מרומם את אותו גבר.. וגם את אותה אחת, כי היא בחרה בוא להיות הראשון (בתקווה שגם האחרון) וכל הקונספט הזה הוא בצניעות (מידה המשמרת את עצמה, כמו מלכה, שלא תזלזל בגוף שלה. בוודאי שהיא יכולה לעשות מה שבא לה, אבל הכבוד של המלכה היא אפילו ללכת עם כפפות מרוב הכבוד כמו המלכה אליזבת שבאנגליה (ביהדות האישה היא בת של מלך (אלוהים) אז כן, וגם יש מלא דברים שאנשים אוהבים ביהדות, כמו לשפוט כל אחד לכף זכות, מה ששנוי עליך אל תעשה לחבריך, וכו'...
ויש שמאמינים מסיבה פשוטה, אין מציאות מלבדו.
(זאת דרגה גבוהה של אמונה ואנסה להסביר)
בלי בורא, אין למציאות מה שיאחז אותה
הייקום נוצר מכלום.
ואין שום סדר בשום דבר.. המדע מנסה לאמר, שיש מלא תהליכים מדעיים המכילים את ההתפתחות של האנושות, אבל עדיין, אחרי 5000 שנה של מציאות אנושית, אנשים עדיין לא מודעים למה יצר ומה סידר הכל, זה הכל תאוריה. כי אף אחד לא יודע..
למה שהיוצר של הכל היה מראה את עצמו?
איפה הניסיון של הבן אנוש המסכן לגלות את התחקיר המסובך ביותר בתולדות הייקום..?
אברהם עשה את זה.. והתחיל
וזה למה הבורא בחר בו.. ממך יהיה עם שייצג את הקיום של הקדושה שלי
כמובן.. שהיום המציאות החיצונית מראה אחרת ממי שברא את העולם, אבל.. לאף אחד לא אכפת
למה? כי הוא "לא קיים"...
צריך להיגאל ברחמים (כי הגויים שולטים בעולם.. ובנו)
ובקצב הזה, ניגאל לאחר מלחמה ארוכה ואכזרית בשם גוג ומגוג, ויהיו הרבה נספים.. כולל מי שלא מאמין..
מי שמאמין, ישאר חזק, ולא יפול, וישרוד.
יש אנשים שמאמינים מהסיבה שהדת עברה מאב לבן, והם סומכים על ההורים שלהם שהקריבו את כל חייהם על פי הציוי שהתורה אומרת (תורה מלשון הוראה, כמו, תורת היחסות של איינשטיין, או תורת המדע, וכו'..)
יש שאומרים שחוו יציאה של נשמה שהיא נקראת מוות קליני, ובה ראו את ההמשכיות של הנשמה מעבר לגוף האנושי, וזה משהו מוחשי שמרגישים, אז כאשר הם חוזרים לגוף, הם מאמינים ויודעים בעל כורחם שזה קיים ונכון (כולם יוצאים מהגוף, רואים את הגוף שלהם למטה והם רואים אור, ואז עוברים דרך מנהרה, ואז עוברים לבית משפט שבה דנים את החיים שלהם בוחרים מה יהיה.. אולי יחזור לגוף? ולא ימות. או שזהו..)
יש אנשים שמאמינים כי הם רואים באמת את החכמה של היהדות עצמה, הצניעות היא דבר המרומם את האישה, לדוגמא, אם מישהי אומרת לגבר, אתה החבר הראשון שלי, זה די מרומם את אותו גבר.. וגם את אותה אחת, כי היא בחרה בוא להיות הראשון (בתקווה שגם האחרון) וכל הקונספט הזה הוא בצניעות (מידה המשמרת את עצמה, כמו מלכה, שלא תזלזל בגוף שלה. בוודאי שהיא יכולה לעשות מה שבא לה, אבל הכבוד של המלכה היא אפילו ללכת עם כפפות מרוב הכבוד כמו המלכה אליזבת שבאנגליה (ביהדות האישה היא בת של מלך (אלוהים) אז כן, וגם יש מלא דברים שאנשים אוהבים ביהדות, כמו לשפוט כל אחד לכף זכות, מה ששנוי עליך אל תעשה לחבריך, וכו'...
ויש שמאמינים מסיבה פשוטה, אין מציאות מלבדו.
(זאת דרגה גבוהה של אמונה ואנסה להסביר)
בלי בורא, אין למציאות מה שיאחז אותה
הייקום נוצר מכלום.
ואין שום סדר בשום דבר.. המדע מנסה לאמר, שיש מלא תהליכים מדעיים המכילים את ההתפתחות של האנושות, אבל עדיין, אחרי 5000 שנה של מציאות אנושית, אנשים עדיין לא מודעים למה יצר ומה סידר הכל, זה הכל תאוריה. כי אף אחד לא יודע..
למה שהיוצר של הכל היה מראה את עצמו?
איפה הניסיון של הבן אנוש המסכן לגלות את התחקיר המסובך ביותר בתולדות הייקום..?
אברהם עשה את זה.. והתחיל
וזה למה הבורא בחר בו.. ממך יהיה עם שייצג את הקיום של הקדושה שלי
כמובן.. שהיום המציאות החיצונית מראה אחרת ממי שברא את העולם, אבל.. לאף אחד לא אכפת
למה? כי הוא "לא קיים"...
צריך להיגאל ברחמים (כי הגויים שולטים בעולם.. ובנו)
ובקצב הזה, ניגאל לאחר מלחמה ארוכה ואכזרית בשם גוג ומגוג, ויהיו הרבה נספים.. כולל מי שלא מאמין..
מי שמאמין, ישאר חזק, ולא יפול, וישרוד.
אנחנו פשוט מאמינים שיש מה שורף לכם שאנחנו מאמינים שיש אתם לא מאמינים אל תאמינו
אלוקים הוא ההסבר היחיד לבריאת היקום מכיוון שהיקום לא היה יכול להברא מעצמו או בדרך חומרית, אלא היקום שהוא חומר יכול להיווצר רק על ידי דבר שאינו חומרי כלומר מעל החומר
אני מאמינה שלכל יצור יש יוצר
לאוטו יש יוצר
למכונת כביסה יש יוצר
אפילו מסטיק שאת רק לועסת וזורקת יש יוצר
לכל דבר הכי מעפן שיש והכי זול וחסר ערך כביכול שיש יש לו יוצר
דברים לא נוצרים מעצמם במקריות
לכל מכונה יש מי שהכין אותה
וכמעט כל דבר שיש היום נגזר מגוף האדם או מהטבע והטבע גימטריה אלוהים
מסוק למשל מאוד מזכיר את החרק "מסוק" שזה שפירית ם אני לא טועה
מנוף מזכיר מאוד את היד של האדם
מצלמה מזכירה את העין אבל היא רק חיקוי של העין כי אף מצלמה לא טובה כל כך כמו העין של האדם
מאיפה נראלך שכל זה בא?
סתם?
סתם במקרה בחיים לא יצא לך גוף כל כך מדויק עם מערכת כל כך מדויקת ומורכבת כמו גוף האדם
זה כמו להסתכל על מכונית בחוץ פעם דמיינת לעצמך שלמכונית אין אדם שיצר אותה?
לאוטו יש יוצר
למכונת כביסה יש יוצר
אפילו מסטיק שאת רק לועסת וזורקת יש יוצר
לכל דבר הכי מעפן שיש והכי זול וחסר ערך כביכול שיש יש לו יוצר
דברים לא נוצרים מעצמם במקריות
לכל מכונה יש מי שהכין אותה
וכמעט כל דבר שיש היום נגזר מגוף האדם או מהטבע והטבע גימטריה אלוהים
מסוק למשל מאוד מזכיר את החרק "מסוק" שזה שפירית ם אני לא טועה
מנוף מזכיר מאוד את היד של האדם
מצלמה מזכירה את העין אבל היא רק חיקוי של העין כי אף מצלמה לא טובה כל כך כמו העין של האדם
מאיפה נראלך שכל זה בא?
סתם?
סתם במקרה בחיים לא יצא לך גוף כל כך מדויק עם מערכת כל כך מדויקת ומורכבת כמו גוף האדם
זה כמו להסתכל על מכונית בחוץ פעם דמיינת לעצמך שלמכונית אין אדם שיצר אותה?
הגיון פשוט
עם ישראל עם כלכך קטן שעושה הרבה רעש מוקף באויבים שמשקרים עליו בעולם ועדיין עם חיי וקיים
וגם היהדות כלכך חכמה ותואמת למוסר הפנימי שקשה להתעלם ממנה, כולל הדיוקים באיסור של לשון הרע מתי אסור לרכל ומתי צריך את זה לנפש ושזה לא בא סתם ממקום רע, וגם עשו מחקר בחו"ל על הלכות טהרה ומצאו שזה באמת הכי בריא לנישואין שיש תקופה שהאישה והבעל מתרחקים קצת ממגע זה גורם להם להתחבב ולהעיף את השחיקה בקשר והאהבה יותר גדולה
זה מראה שזה לא סתם ספר אלא שזה ספר של מישהו שיודע איך עובדים בני אדם, הרי למה שלא ידע? הוא יצר אותם.
יש פה מישהו ששומר ודווקא שיש פה תפקיד משמעותי לישראל, (זה גם כלכך מתאים לבורא עולם הוא אוהב להגדיל דברים קטנים כמו הר סיני וכל מיני אנשים שזילזלו בהם כמו דוד המלך) חוץ מהדברים האלה לא נשכח גם את האנשים שחלמו דברים שבאמת קרו או דברים שפשוט אי אפשר לקרוא להם צירופי מקרים
אם הוא קיים? בהחלט אין לי ספק
אם אני גם חוויתי ניסים ודברים שהם ברורים שזה הוא ולפעמים נענתי כשהתפללתי (גם בלא שבאמת התברר שהוא לטובה אחרי שחפרתי מלא על לקבל משהו מסויים) אליו כן אני לא יכולה להיות כפויית טובה ולהגיד שאין לי השגחה בחיים.
יש גם דברים מגניבים כמו פרח שדומה למישהו שהתפלל כשהוא מקווץ ואז שהוא פורח יש לו כנפיים זה כאילו שהתפילה גורמת לאדם לפרוח תחפש/י באנגלית ויש עוד דברים מגניבים כמו פרח שנראה ממש כמו בבון אי אפשר להגיד שזה בטעות וגם כל הצבעים היפים של הדגים רואים שהאומן הכי גדול בעולם תכנן את הדברים האלה, שוב צריך לקחת את הכל בחשבון כדי להבין מה קורה פה ולמה אנשים מאמינים, אתם באמת חושבים שהעולם טעות? אין סיכוי.
גם "ההדפסים" על החיות מראים את זה לדגים למשל יש פסים בצבעים יפים ומדוייקים וגם לצ'יטה ולטיגריס יש את ההדפסים ולעוד מלא חיות, העולם הוא יצירת אומנות ולכל יצירה יש יוצר.
טעויות נראות כמו חירבוש לא ככה, מישהו שיודע מה הוא יוצר יכול לדייק ולראות.
גם לא נשכח את המקומות כמו מערת המכפלה, הקברים של הצדיקים והצדיקות, קבר רחל, רשב"י ועוד מלא שזה מוכיח שהם היו מלבד זאת אנשים כמו רבי מאיר בעל הנס, הבן איש חי, רבי נחמן מברסלב, ועוד לא היו כותבים ספרים מתוך שעמום בואו, הם יודעים משהו.
בנוסף מה יותר חכם? להאמין לתאוריה של אדם אחד בלבד שהוא מן הסתם לא הכי חכם בעולם ולא יותר חכם משלמה המלך שעדיין חוקרים אותה ולא הוכחה או להאמין לספר שעבר מלא דורות ויש בו חכמה ענקית פי 10 יותר מלאדם אחד + העדויות של דוד המלך בספר התהילים החיים שלו עצמם שמלאים בהוכחות לבורא וגם ספר משלי שיש בו כלכך הרבה חכמה שברור ששלמה המלך כתב אותו איש רגיל מהתקופה ההיא לא יכל לכתוב דבר כלכך חכם שגם יותר חכם מאנשים היום וגם בו יש עדות לאל, והם עוד לא ההוכחות הכי גדולות וחוץ מזה ההשגחה שחוויתי בחיים ועוד הרבה ניסים שהיו לאנשים שהתרפאו מסרטן למשל כי קיבלו עליהם שבת זה הרבה הרבה הרבה הרבהה יותר מסתדר לי מתאוריה של אדם אחד + ההבדלים העצומים בין האדם לשאר בעליי החיים + התפקיד שיש לישראל בעולם + הדקויות שיש בהלכות כמה זה תואם למוסר הפנימי + הדיוק בעולם ועוד.
אומרים שהסיכוי שהעולם הזה יגיע והצורת חיים תיווצר למה שהיא עכשיו זה 1% מתוך מספר עצום
אבל גם זה לא באמת אפשרי בעיקר אם לוקחים את הכל כולל הכל בחשבון, אפילו דברים גדולים כמו הכותל/מערת המכפלה, עם קטן מוקף מלא אויבים חי, ניסים, צדיקים, כל הספרים שכתבו עם המידע העמוק בהם, ספר התהילים והעדויות של דוד שם עם כל הקריאות לה' איזה מלך יכתוב ספר סתם, המחקרים שתואמים את היהדות, הסלע שמשה היכה בו חצוי לשניים בדיוק במקום שהוא אמור להיות, היופי של העולם אפילו של השקיעה, כל מיני דברים, קארמה - דברים שחוזרים על עצמם בצדק, שהערבים משקרים ומזייפים מה שמראה שהדת שלהם שקר ושה' לא איתם ודווקא הצבא היהודי הכי מוסרי.
ולמה דווקא שזה יהיה המקרה
למה לאחוז ב1% שלא באמת אפשרי?
אם הכל בטעות הסיכויים לעולם אחר פי כמה וכמה יותר מה1% הזה שהוא אאחזות בכוח ששוב לא באמת ריאלית ואפשרית אם לוקחים הכל באמת כמו שצריך בחשבון.
אנשים שצוחקים על מאמינים מצחיקים שהם חושבים שבאמת דווקא ה1% קרה ועוד ככה אם כבר זה לא אפשרי באמת
ויש את ההתאמה של הארכיאולוגיה:
https://youtu.be/ro_t_zenweo
https://youtu.be/c967-d1kbyu
https://youtu.be/ad0dlcfepas
התאוריה של האבולוציה המפץ וההרחבה באה יענו להחליף את הקיום של האל
יענו להראות איך זה הגיוני שעולם יווצר בלעדיו אבל
חשבו על זה פשוט שנגיד אולי יש בורא?
ולא צריך לחפש בכוח הסברים לא אפשריים
אין גם הסבר לדגים ועוד דברים
תאוריות נחמדות מבינה למה דווקא על זה נתפסו אבל לא אפשריות בתכלס
לפעמים לא צריך לחפש תחליף בכוח ולהאחז בפחות מ1% שגם נסתר לגמרי כי זה לא הגיוני שהכל צירופי מקרים
לפעמים פשוט הדבר השני זאת התשובה
זה גם מסתדר עם המדע אגב והרבה יותר הגיוני
וגם היהדות כלכך חכמה ותואמת למוסר הפנימי שקשה להתעלם ממנה, כולל הדיוקים באיסור של לשון הרע מתי אסור לרכל ומתי צריך את זה לנפש ושזה לא בא סתם ממקום רע, וגם עשו מחקר בחו"ל על הלכות טהרה ומצאו שזה באמת הכי בריא לנישואין שיש תקופה שהאישה והבעל מתרחקים קצת ממגע זה גורם להם להתחבב ולהעיף את השחיקה בקשר והאהבה יותר גדולה
זה מראה שזה לא סתם ספר אלא שזה ספר של מישהו שיודע איך עובדים בני אדם, הרי למה שלא ידע? הוא יצר אותם.
יש פה מישהו ששומר ודווקא שיש פה תפקיד משמעותי לישראל, (זה גם כלכך מתאים לבורא עולם הוא אוהב להגדיל דברים קטנים כמו הר סיני וכל מיני אנשים שזילזלו בהם כמו דוד המלך) חוץ מהדברים האלה לא נשכח גם את האנשים שחלמו דברים שבאמת קרו או דברים שפשוט אי אפשר לקרוא להם צירופי מקרים
אם הוא קיים? בהחלט אין לי ספק
אם אני גם חוויתי ניסים ודברים שהם ברורים שזה הוא ולפעמים נענתי כשהתפללתי (גם בלא שבאמת התברר שהוא לטובה אחרי שחפרתי מלא על לקבל משהו מסויים) אליו כן אני לא יכולה להיות כפויית טובה ולהגיד שאין לי השגחה בחיים.
יש גם דברים מגניבים כמו פרח שדומה למישהו שהתפלל כשהוא מקווץ ואז שהוא פורח יש לו כנפיים זה כאילו שהתפילה גורמת לאדם לפרוח תחפש/י באנגלית ויש עוד דברים מגניבים כמו פרח שנראה ממש כמו בבון אי אפשר להגיד שזה בטעות וגם כל הצבעים היפים של הדגים רואים שהאומן הכי גדול בעולם תכנן את הדברים האלה, שוב צריך לקחת את הכל בחשבון כדי להבין מה קורה פה ולמה אנשים מאמינים, אתם באמת חושבים שהעולם טעות? אין סיכוי.
גם "ההדפסים" על החיות מראים את זה לדגים למשל יש פסים בצבעים יפים ומדוייקים וגם לצ'יטה ולטיגריס יש את ההדפסים ולעוד מלא חיות, העולם הוא יצירת אומנות ולכל יצירה יש יוצר.
טעויות נראות כמו חירבוש לא ככה, מישהו שיודע מה הוא יוצר יכול לדייק ולראות.
גם לא נשכח את המקומות כמו מערת המכפלה, הקברים של הצדיקים והצדיקות, קבר רחל, רשב"י ועוד מלא שזה מוכיח שהם היו מלבד זאת אנשים כמו רבי מאיר בעל הנס, הבן איש חי, רבי נחמן מברסלב, ועוד לא היו כותבים ספרים מתוך שעמום בואו, הם יודעים משהו.
בנוסף מה יותר חכם? להאמין לתאוריה של אדם אחד בלבד שהוא מן הסתם לא הכי חכם בעולם ולא יותר חכם משלמה המלך שעדיין חוקרים אותה ולא הוכחה או להאמין לספר שעבר מלא דורות ויש בו חכמה ענקית פי 10 יותר מלאדם אחד + העדויות של דוד המלך בספר התהילים החיים שלו עצמם שמלאים בהוכחות לבורא וגם ספר משלי שיש בו כלכך הרבה חכמה שברור ששלמה המלך כתב אותו איש רגיל מהתקופה ההיא לא יכל לכתוב דבר כלכך חכם שגם יותר חכם מאנשים היום וגם בו יש עדות לאל, והם עוד לא ההוכחות הכי גדולות וחוץ מזה ההשגחה שחוויתי בחיים ועוד הרבה ניסים שהיו לאנשים שהתרפאו מסרטן למשל כי קיבלו עליהם שבת זה הרבה הרבה הרבה הרבהה יותר מסתדר לי מתאוריה של אדם אחד + ההבדלים העצומים בין האדם לשאר בעליי החיים + התפקיד שיש לישראל בעולם + הדקויות שיש בהלכות כמה זה תואם למוסר הפנימי + הדיוק בעולם ועוד.
אומרים שהסיכוי שהעולם הזה יגיע והצורת חיים תיווצר למה שהיא עכשיו זה 1% מתוך מספר עצום
אבל גם זה לא באמת אפשרי בעיקר אם לוקחים את הכל כולל הכל בחשבון, אפילו דברים גדולים כמו הכותל/מערת המכפלה, עם קטן מוקף מלא אויבים חי, ניסים, צדיקים, כל הספרים שכתבו עם המידע העמוק בהם, ספר התהילים והעדויות של דוד שם עם כל הקריאות לה' איזה מלך יכתוב ספר סתם, המחקרים שתואמים את היהדות, הסלע שמשה היכה בו חצוי לשניים בדיוק במקום שהוא אמור להיות, היופי של העולם אפילו של השקיעה, כל מיני דברים, קארמה - דברים שחוזרים על עצמם בצדק, שהערבים משקרים ומזייפים מה שמראה שהדת שלהם שקר ושה' לא איתם ודווקא הצבא היהודי הכי מוסרי.
ולמה דווקא שזה יהיה המקרה
למה לאחוז ב1% שלא באמת אפשרי?
אם הכל בטעות הסיכויים לעולם אחר פי כמה וכמה יותר מה1% הזה שהוא אאחזות בכוח ששוב לא באמת ריאלית ואפשרית אם לוקחים הכל באמת כמו שצריך בחשבון.
אנשים שצוחקים על מאמינים מצחיקים שהם חושבים שבאמת דווקא ה1% קרה ועוד ככה אם כבר זה לא אפשרי באמת
ויש את ההתאמה של הארכיאולוגיה:
https://youtu.be/ro_t_zenweo
https://youtu.be/c967-d1kbyu
https://youtu.be/ad0dlcfepas
התאוריה של האבולוציה המפץ וההרחבה באה יענו להחליף את הקיום של האל
יענו להראות איך זה הגיוני שעולם יווצר בלעדיו אבל
חשבו על זה פשוט שנגיד אולי יש בורא?
ולא צריך לחפש בכוח הסברים לא אפשריים
אין גם הסבר לדגים ועוד דברים
תאוריות נחמדות מבינה למה דווקא על זה נתפסו אבל לא אפשריות בתכלס
לפעמים לא צריך לחפש תחליף בכוח ולהאחז בפחות מ1% שגם נסתר לגמרי כי זה לא הגיוני שהכל צירופי מקרים
לפעמים פשוט הדבר השני זאת התשובה
זה גם מסתדר עם המדע אגב והרבה יותר הגיוני
יש גם את העניין של הדגים עם הסנפיר והקשקשת
שלא קיים דג עם קשקשת בלי סנפיר
לפי הדת היהדות ועד היום לא מצאו
קרדיט לרב איתן זינר:
לכאורה, מבחינה סטטיסטית, כל בעלי החיים שְׁבַּיָם, אמורים להתחלק לארבע קבוצות: א) בעלי סנפיר וקשקשת; ב) חסרי סנפיר וקשקשת; ג) בעלי סנפיר וחסרי קשקשת; ד) בעלי קשקשת וחסרי סנפיר. ולא זו בלבד, אלא שהסבירות הסטטיסטית היא, שכל קבוצה תהווה כ25% מכלל בעלי החיים שבים. אלא שכאן הכינה לנו התורה שבע"פ הפתעה מדהימה: בתלמוד במסכת חולין (ס"ב ע"ב) כתוב, וז"ל: כל שיש לו קשׂקשׂת יש לו סנפיר, ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשׂקשׂת; יש לו קשׂקשׂת ויש לו סנפיר דג טהור; יש לו סנפיר ואין לו קשׂקשׂת דג טמא, עכ"ל. כלומר: בניגוד להגיון הסטטיסטי, המחייב את קיום ארבעת האפשרויות שהזכרנו שוללת התורה שבע"פ, באופן פלאי, את קיומה של האפשרות הרביעית לחלוטין, והיא: בעלי קשׂקשׂת וחסרי סנפיר, שהרי כתוב בה: "כל שיש לו קשׂקשׂת יש לו סנפיר", ואין מציאות של בעלי קשׂקשׂת בלבד
[לכן, הקדימה התורה "סְנַפִּיר" ל"קַשְׂקֶשֶׂת", שאם היתה מקדימה "קַשְׂקֶשֶׂת", לא היתה צריכה להזכיר "סְנַפִּיר" כלל, משום שעל פי התורה שבע"פ, מעצם מציאות הקשׂקשׂת מחויבת מציאות הסנפיר ממילא].
מכאן עולה השאלה: התורה ניתנה לעם ישראל במדבר לפני למעלה משלושת אלפים ושלש מאות שנה, ולכל הדעות נותן-התורה: גדול, גיבור ונורא; אם כן, כיצד מציין נותן-התורה עובדה מדעית שיכולה להיבדק, ועלולה להתבדות? ויתירה מזו: גם אם בדק את מקורות המים בעולם: בימים ובאוקיאנוסים, בנחלים, בנהרות ובמקורותיהם לעומקם, לאורכם ולרוחבם, עד אותה העת שדיבר, אולי לעתיד לבוא, תיווצר "מוטציה דרוויניסטית" שלא היתה קיימת בעת שדיבר, כיצד יכול להתחייב על העתיד?
התשובה לשאלות מתמיהות אלה אחת היא: נותן התורה וסַפָּק המידע, אינו אלא בורא העולם, יתברך שמו, ובידו, ורק בידו השליטה המלאה בטבע מראשית ועד אחרית, ולכן, בכוחו להבטיח ולקיים דבריו לעד ולנצח נצחים.
(פה זה הוכחה שזה מהבורא) ^
לכן, עם ישראל מסתמך על מידע תלמודי ביולוגי כשרותי זה בלי כל פקפוק, וכן נפסק להלכה ולמעשה, בכל ספרי הפוסקים וב"שולחן-ערוך" (יורה דעה סימן פ"ד סעיף ג'), שהוא ספר ההלכה המקובל על כל עם ישראל, וז"ל: כָּל שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת יֵשׁ לוֹ סְנַפִּיר, וְיֵשׁ שֶׁיֵּשׁ לוֹ סְנַפִּיר וְאֵין לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת. לְפִיכָךְ מָצָא חֲתִיכַת דָּג שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת אֵין צָרִיךְ לַחֲזֹר [לחפש] אַחַר סְנַפִּיר. מָצָא לוֹ סְנַפִּיר לֹא יֹאכְלֶנּוּ עַד שֶׁיֵּדַע שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת, עכ"ל. כלומר: אע"פ שעל נושא הכשרות אנו מחויבים להקפיד מאוד, ובתחום כשרות הדגים נתנה התורה שני סימנים: "סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת" מתיר לנו "ספר-החוקים" של עם ישראל לאכול דג שנמצא בו רק סימן אחד, והוא הקשקשת על סמך ההבטחה מנותן התורה יתברך, ש"כָּל שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת יֵשׁ לוֹ סְנַפִּיר".
ואמנם, עולם המדע השקיע בנושא זה שנים רבות ומיליארדים רבים ועדיין לא נמצאה בריה בים בעלת קשׂקשׂת וחסרת סנפיר ולעולם גם לא תִּמָצֵא!
שלא קיים דג עם קשקשת בלי סנפיר
לפי הדת היהדות ועד היום לא מצאו
קרדיט לרב איתן זינר:
לכאורה, מבחינה סטטיסטית, כל בעלי החיים שְׁבַּיָם, אמורים להתחלק לארבע קבוצות: א) בעלי סנפיר וקשקשת; ב) חסרי סנפיר וקשקשת; ג) בעלי סנפיר וחסרי קשקשת; ד) בעלי קשקשת וחסרי סנפיר. ולא זו בלבד, אלא שהסבירות הסטטיסטית היא, שכל קבוצה תהווה כ25% מכלל בעלי החיים שבים. אלא שכאן הכינה לנו התורה שבע"פ הפתעה מדהימה: בתלמוד במסכת חולין (ס"ב ע"ב) כתוב, וז"ל: כל שיש לו קשׂקשׂת יש לו סנפיר, ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשׂקשׂת; יש לו קשׂקשׂת ויש לו סנפיר דג טהור; יש לו סנפיר ואין לו קשׂקשׂת דג טמא, עכ"ל. כלומר: בניגוד להגיון הסטטיסטי, המחייב את קיום ארבעת האפשרויות שהזכרנו שוללת התורה שבע"פ, באופן פלאי, את קיומה של האפשרות הרביעית לחלוטין, והיא: בעלי קשׂקשׂת וחסרי סנפיר, שהרי כתוב בה: "כל שיש לו קשׂקשׂת יש לו סנפיר", ואין מציאות של בעלי קשׂקשׂת בלבד
[לכן, הקדימה התורה "סְנַפִּיר" ל"קַשְׂקֶשֶׂת", שאם היתה מקדימה "קַשְׂקֶשֶׂת", לא היתה צריכה להזכיר "סְנַפִּיר" כלל, משום שעל פי התורה שבע"פ, מעצם מציאות הקשׂקשׂת מחויבת מציאות הסנפיר ממילא].
מכאן עולה השאלה: התורה ניתנה לעם ישראל במדבר לפני למעלה משלושת אלפים ושלש מאות שנה, ולכל הדעות נותן-התורה: גדול, גיבור ונורא; אם כן, כיצד מציין נותן-התורה עובדה מדעית שיכולה להיבדק, ועלולה להתבדות? ויתירה מזו: גם אם בדק את מקורות המים בעולם: בימים ובאוקיאנוסים, בנחלים, בנהרות ובמקורותיהם לעומקם, לאורכם ולרוחבם, עד אותה העת שדיבר, אולי לעתיד לבוא, תיווצר "מוטציה דרוויניסטית" שלא היתה קיימת בעת שדיבר, כיצד יכול להתחייב על העתיד?
התשובה לשאלות מתמיהות אלה אחת היא: נותן התורה וסַפָּק המידע, אינו אלא בורא העולם, יתברך שמו, ובידו, ורק בידו השליטה המלאה בטבע מראשית ועד אחרית, ולכן, בכוחו להבטיח ולקיים דבריו לעד ולנצח נצחים.
(פה זה הוכחה שזה מהבורא) ^
לכן, עם ישראל מסתמך על מידע תלמודי ביולוגי כשרותי זה בלי כל פקפוק, וכן נפסק להלכה ולמעשה, בכל ספרי הפוסקים וב"שולחן-ערוך" (יורה דעה סימן פ"ד סעיף ג'), שהוא ספר ההלכה המקובל על כל עם ישראל, וז"ל: כָּל שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת יֵשׁ לוֹ סְנַפִּיר, וְיֵשׁ שֶׁיֵּשׁ לוֹ סְנַפִּיר וְאֵין לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת. לְפִיכָךְ מָצָא חֲתִיכַת דָּג שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת אֵין צָרִיךְ לַחֲזֹר [לחפש] אַחַר סְנַפִּיר. מָצָא לוֹ סְנַפִּיר לֹא יֹאכְלֶנּוּ עַד שֶׁיֵּדַע שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת, עכ"ל. כלומר: אע"פ שעל נושא הכשרות אנו מחויבים להקפיד מאוד, ובתחום כשרות הדגים נתנה התורה שני סימנים: "סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת" מתיר לנו "ספר-החוקים" של עם ישראל לאכול דג שנמצא בו רק סימן אחד, והוא הקשקשת על סמך ההבטחה מנותן התורה יתברך, ש"כָּל שֶׁיֵּשׁ לוֹ קַשְׂקֶשֶׂת יֵשׁ לוֹ סְנַפִּיר".
ואמנם, עולם המדע השקיע בנושא זה שנים רבות ומיליארדים רבים ועדיין לא נמצאה בריה בים בעלת קשׂקשׂת וחסרת סנפיר ולעולם גם לא תִּמָצֵא!
איך אבולוציה בלי שכל יכלה ליצור פרפר שנראה כמו ינשוף?
מתוך ויקיפדיה:
בברזיל יש פרפר שנקרא "פרפר הינשוף" (owl butterfly). כמנגנון הגנה, כשהוא פותח את הכנפיים שלו הן נראות כמו פנים של ינשוף, וכשהן סגורות החלק העליון שלהן נראה כמו ראש של נחש.
אחד הדברים המגניבים זה שהוא נראה כמו ינשוף שזה אחד האויבים שלו
דווקא זה? יכל להיות משהו אחר לא שיהיה לו ציור על הכנפיים של אחד האויבים שלו
ומאיפה הוא יודע להפנות את הכנפיים כדי להרחיק כלומר הוא מודע לזה שזה מנגנון הגנה
זה לא אפשרי והגיוני שטבע בלי שכר כלומר אבולוציה תיצור את זה
מישהו חכם יצר את זה שחושב
יש גם פרפר שנראה כמו נחש והוא מסובב את הכנפיים שלו כדי להרחיק אויבים
מתוך ויקיפדיה:
בברזיל יש פרפר שנקרא "פרפר הינשוף" (owl butterfly). כמנגנון הגנה, כשהוא פותח את הכנפיים שלו הן נראות כמו פנים של ינשוף, וכשהן סגורות החלק העליון שלהן נראה כמו ראש של נחש.
אחד הדברים המגניבים זה שהוא נראה כמו ינשוף שזה אחד האויבים שלו
דווקא זה? יכל להיות משהו אחר לא שיהיה לו ציור על הכנפיים של אחד האויבים שלו
ומאיפה הוא יודע להפנות את הכנפיים כדי להרחיק כלומר הוא מודע לזה שזה מנגנון הגנה
זה לא אפשרי והגיוני שטבע בלי שכר כלומר אבולוציה תיצור את זה
מישהו חכם יצר את זה שחושב
יש גם פרפר שנראה כמו נחש והוא מסובב את הכנפיים שלו כדי להרחיק אויבים
כתבת ממש יפה
ודרך אגב לרב זמיר כהן יש סדרה של סרטונים כאלה שהוא מדבר עם לאורית המפץ הגדול והוא מסביר את בריאת העולם בדרך לוגית ממש ממש מעניינת ויש לו את הספר "המהפך" שווה לשמוע אותו הבנאדם נוטף חכמה אבל חכמה של אמת לא תאוריות.
עובדות
ודרך אגב לרב זמיר כהן יש סדרה של סרטונים כאלה שהוא מדבר עם לאורית המפץ הגדול והוא מסביר את בריאת העולם בדרך לוגית ממש ממש מעניינת ויש לו את הספר "המהפך" שווה לשמוע אותו הבנאדם נוטף חכמה אבל חכמה של אמת לא תאוריות.
עובדות
יש הוכחות רבות, שמעי שיעורים של ערכים הרב אמנון יצחק והידברות
שואל השאלה:
נטלי
אני מעריכה את התשובה שלך אבל להגיד שגוף האדם "מושלם" זה לשקר לעצמך
אם גוף האדם היה מושלם לא היה בו טעויות בדנא מה שאומר שלא היה נכים, מפגרים, להט"בים ועוד כי הכל היה מושלם בדנא אבל זה לא ובגלל זה יש את זה
בכללי אם גוף האדם היה מושלם ולא היה טעויות בדנא כנראה היינו בשלב רע מבחינת אבולוציה - ואם את לא מאמינה באבולוציה זה סיפור אחר שמעיד על זה שאין לך הרבה הגיון בריא
נטלי
אני מעריכה את התשובה שלך אבל להגיד שגוף האדם "מושלם" זה לשקר לעצמך
אם גוף האדם היה מושלם לא היה בו טעויות בדנא מה שאומר שלא היה נכים, מפגרים, להט"בים ועוד כי הכל היה מושלם בדנא אבל זה לא ובגלל זה יש את זה
בכללי אם גוף האדם היה מושלם ולא היה טעויות בדנא כנראה היינו בשלב רע מבחינת אבולוציה - ואם את לא מאמינה באבולוציה זה סיפור אחר שמעיד על זה שאין לך הרבה הגיון בריא
שואל השאלה:
דמדומים אותך כבר פגשתי בשאלות מסוג זה
ולפי מה שאני זוכרת אין לך רמת משכל גבוהה אז אני לא אכנס לויכוח הזה איתך אפילו
דמדומים אותך כבר פגשתי בשאלות מסוג זה
ולפי מה שאני זוכרת אין לך רמת משכל גבוהה אז אני לא אכנס לויכוח הזה איתך אפילו
.
אנונימית
יש פה את כל מה שצריך:
הוא מביא הוכחה אחר הוכחה ומבדיל את היהדות משאר הדתות
הוא מביא הוכחה אחר הוכחה ומבדיל את היהדות משאר הדתות
כשאין מה לענות
אז יורדים על אנשים
וואו איזו רמת משכל גאוני עולם אתם זה בדיוק מה שאדם עם רמת משכל גבוהה היה עושה נכון?
גם אנשים שמתייחסים ככה לסתם אנשים זה אומר עליהם משהו... לא מבינה למה אתאיסטים בדרך כלל לא כולם כלכך מגעילים אולי זה מה שקורה שאין לכם אל אין לכם מוסר ואתם חיים בסרט שאתם אנשים טובים
אז יורדים על אנשים
וואו איזו רמת משכל גאוני עולם אתם זה בדיוק מה שאדם עם רמת משכל גבוהה היה עושה נכון?
גם אנשים שמתייחסים ככה לסתם אנשים זה אומר עליהם משהו... לא מבינה למה אתאיסטים בדרך כלל לא כולם כלכך מגעילים אולי זה מה שקורה שאין לכם אל אין לכם מוסר ואתם חיים בסרט שאתם אנשים טובים
תעני על השאלה עם הפרפר נראה אותך
כן טבע עיוור יודע לעצב ככה ואוו אפשרי ביותר מה אני אגיד לך
רמת משכל נמוכה עאלק
קשה לך עם האמת אין לך באמת מה לענות להכל ביחד לא רק דבר אחד ולהגיד שהכל צירופי מקרים זה ממש התחמקות ולא אפשרי וגם לא חכם
אז כאילו פעם אחת תהיו כנים עם עצמכם וכשמישהו מביא לכם טענות טובות תקבלו את לא מחפשת להאמין או לדעת באמת
את מחפשת לסתור וקשה לך להתמודד כשאת מגלה שהדעה שלך היא לא בהכרח האמת ואנשים אחרים יודעים יותר
מכירה אנשים מהסוג הזה
כן טבע עיוור יודע לעצב ככה ואוו אפשרי ביותר מה אני אגיד לך
רמת משכל נמוכה עאלק
קשה לך עם האמת אין לך באמת מה לענות להכל ביחד לא רק דבר אחד ולהגיד שהכל צירופי מקרים זה ממש התחמקות ולא אפשרי וגם לא חכם
אז כאילו פעם אחת תהיו כנים עם עצמכם וכשמישהו מביא לכם טענות טובות תקבלו את לא מחפשת להאמין או לדעת באמת
את מחפשת לסתור וקשה לך להתמודד כשאת מגלה שהדעה שלך היא לא בהכרח האמת ואנשים אחרים יודעים יותר
מכירה אנשים מהסוג הזה
נתחיל בזה שאין קשר בין להטב לדיאנאי.
לגבי מחלות - האדם נברא מושלם ללא מחלות כפי שכותבת הגמרא, עד שהבינו האבות שהמחלות הן הן אלו שעוזרות בעבודת השם, תוכלי לקרוא על כך בספר 'הרפואה בהלכה ובאגדה'
אדם קיבל מוות
אברהם ביקש זיקנה
יצחק ביקש יסורים
יעקוב ביקש שמי שעומד למות יחלה
חזקיה ביקש שבמהלך החיים אדם יחלה ויבריא כמה פעמים
לגבי מחלות - האדם נברא מושלם ללא מחלות כפי שכותבת הגמרא, עד שהבינו האבות שהמחלות הן הן אלו שעוזרות בעבודת השם, תוכלי לקרוא על כך בספר 'הרפואה בהלכה ובאגדה'
אדם קיבל מוות
אברהם ביקש זיקנה
יצחק ביקש יסורים
יעקוב ביקש שמי שעומד למות יחלה
חזקיה ביקש שבמהלך החיים אדם יחלה ויבריא כמה פעמים