23 תשובות
כשהוא אמר נקי אני חושב שהוא התכוון למחזור ונידה.
מטבען נשים רוחניות יותר מגבר.
שואל השאלה:
אה אוקיי
טנקיו אנשים על התשובות
צריך להבין רק משהו פשוט, ה' ברא את הגבר והאישה, לכל אחד יעוד שונה ודברים שונים שהוא צריך לעשות ומותר לו ואסור לו שהשני לא תמיד יכול לעשות.
נשים לא חייבות במצוות עשה שהזמן גרמא, יש כמובן עוד סיבות שben כבר כתב.
מקור:
בתלמוד הבבלי (מסכת עירובין, דף צ"ו, עמוד א') נחלקו תנאים האם מצוות תפילין נוהגת גם בלילה ובשבתות וחגים. אם כן, אז היא מצוות עשה שאינה תלויה בזמן, וגם נשים חייבות בה. אם לא, אז היא מצוות עשה שהזמן גרמא ולכן נשים פטורות ממנה. להלכה נפסק שלילות, שבתות וחגים אינם זמן להנחת תפילין, ולכן נשים פטורות מהמצווה: נשים ועבדים וקטנים פטורין מקריאת שמע ומן התפילין... (משנה, מסכת ברכות, פרק ג', משנה ג'.
ויקיפדיה.
לנשים מותר להניח תפילין
בנות רש"י הניחו תפילין
הן לא מחויבות אבל אין בזה איסור
אנונימית
העתקה מאתר כיפה:


[במשור ההלכתי ]התשובה מאוד פשוטה : אישה לא מניחה תפילין. ודבר זה נפסק להלכה בשו"ע אורח חיים סימן לח.
[במישור הפרקטי ]והמעשי אז אציין כי תפילין מצריכות גוף נקי. ואם הגוף לא נקי אז אסור להניח תפילין .וכיוון שהקב"ה ברא את האישה בצורה כזו שלעיתים הגוף לא נקי אז אי אפשר לחלק ולסמן מי יכולה להניח תפילין ומי לא יוכולה ולכן קבעו כלל גורף בדבר זה. ואכן מצינו שמיכל בת שאול הניחה תפילין אך בתלמוד הירושלמי אנו רואים שזה היה בניגוד לדעת ההלכה כאמור לעיל.

[במישור הרוחני] אישה לא צריכה להניח תפילין משום שהיא יכולה להשיג את ההשגות הרוחניות הגבוהות גם ללא תפילין. מפני שדרגתה גבוהה יותר מאשר האיש. כן אתה קורא נכון הדרגה הרוחנית של האישה גבוהה יותר מהאיש . ולכן האיש צריך את התפילין ואת הקשירות כדי להקשר להקב"ה ואילו האישה לא זקוקה לזה מפני שהיא תמיד ליד ה' (כל אישה שתשאל היא תגיד לך שהיא פוגשת את הקב"ה תמיד -ולכן תהליך הלידה מתרחש רק אצל אישה כי היא [ליד ה'] = [לידה]. ומכאן נובע הבדל גדול בעיקרון שחכמים פטרו אישה מקיום מצוות שהזמן גרמן מפני שהן לא זקוקות למצוות האלו כי דרגתן גבוהה יותר.

ואוכיח לך את זה ממעשה בראשית : ראה נא שהקב"ה ברא את העולם מהחומר הגס וכל יום יש עליה בדרגה עד שבסוף ביום השישי נברא "נזר הבריאה" שהוא האדם הראשון והוא עומד בראש הפרמידה ובשבילו נברא העולם אבל האישה שלו נבראה אחריו והיא נמצאת מעליו מבחינה רוחנית כי היא נבראה אחרונה . ודו"ק.


אנא תהדהד את הדברים האלו שכתבתי לך , תחשוב עליהם ואם יש לך שאלות נוספות אשתדל להשיבך דבר במהרה.
הן לא צריכות
^טעות! גבר מחויב ביותר מצוות כי האישה יותר רוחנית ומחוברת ולכן הגבר צריך יותר "תזכורות"
אנונימית
אסור לנשים להניח תפילין נקודה. אין כזה דבר נהוג שלא או שמותר.

א. אסור לנשים להניח תפילין - וכמו שכתב הרמ"א (סימן לח סעיף ג) בשם הכל בו, שאם הנשים רוצין להחמיר על עצמן להניח תפילין מוחים בידן.

ב. לפי התרגום יונתן בן עוזיאל (דברים כב ה) אישה שלובשת תפילין עוברת על איסור "לא יהיה כלי גבר על אישה".

ג. יש לציין עוד למה שכתב בשלטי הגבורים בראש השנה (דף ט עמוד ב מדפי הרי"ף אות ג) בשם ריא"ז, שאסור לנשים להניח תפילין אפילו בלא ברכה מפני שנראה כדרך החיצונים שעוברים על דברי חכמים ואינן רוצים לדרוש המקראות כמותן.
זה פרשנות שלך כבר
לבנות יש הקלות בהרבה דברים ואחד מהם זה תפילין
אנונימי
^^גם
אנונימי
זה לא שאסור זה שהן לא מצוות
אין איסור פשוט נהוג שלא
זה כמו שתשאלי למה בנים לא לובשים חצאיות.
קצת פרופורציות לא יזיק לך פמינסטית
תפללי על זה שאת לא מניחה תפילין
אסור להן בגין הסיבות המפורטות שצויינו למעלה,
הרפורמיות עושות רק נזק למשל.
לבנות מותר להניח תפילין, לא אסור להן, הן לא מחויבות בזה
בנות זה הדבר הכי קדוש בתנך? בואי אני מאמין אבל זה פשוט לא נכון
נקודה קטנה לגבי טומאה במחזור -
המחזור הוא הפרשה של ביצית לא מופרית, שהכילה פוטנציאל לחיים. כשהביצית מופרשת, נוצר באישה גירעון רוחני - טומאה. למילה טומאה יש קונוטציה רעה, אבל למעשה משמעותה היא רק שבמקום שבו הייתה כמות מסוימת של קדושה (פוטנציאל לחיים), כעת יש (זמנית) פחות.
חשוב להבחין בין הטומאה ובין היטמאות. האישה אינה הטומאה. הגרעון שמתרחש בה הוא הטומאה. היא רק נטמאת (זמנית) משום שאותו גירעון בא במגע עימה. אותה טומאה לא מעידה על איכות האישה. היא רק תוצר לוואי של טבע מסוים של האישה, שמחד מסוגלת לייצר בתוכה דרגת קדושה גדולה יותר - חיים חדשים - ומאידך, מעצם העובדה שאותו פוטנציאל טמון בה, יכול להיווצר בה גירעון זמני - טומאה - כשאותו פוטנציאל אינו ממומש.
אנונימי
אני חושב בגלל נידה בעיקר. נשים "יותר רוחניות" זה סתם תירוץ הגבר הרבה יותר רוחני מהאישה ביהדות
מותר להן להניח תפילין
למה מינוסים? זה נכון