56 תשובות
זה חרטה לפי דעתי
לא כולם מזלזלים ביהדות..זה שהם לא מאמינים לא אומר שהם מזלזלים.. אתה לא יכול להכריח אותם להאמין כמו שהם לא יגרמו לך להפסיק להאמין...
הם לא בהכרח מזלזלים ביהדות הם פשוט לא מאמינים באלוהים
חלק כן מזלזלים אבל יש הרבה שלא
אנונימית
שואל השאלה:
^ ronaboo
איך זה חרטא אם יש לך הוכחה מול הפרצוף?
זה שטויות
שואל השאלה:
^ liam12223
מתי בדיוק הכרחתי אותם להאמין?
אני רק אומר שהם כל הזמן מזלזלים ואמרים שאין הוכחות ליהדות , עד שלפני 4 חודשים מצאו קמע שרשום עליו בעברית את שם אלוהי ישראל , מי שממשיך להגיד שזה חרטה אחרי הכתבה הזאת כנראה יש לו בעיה בראש או בעיה אישית נגד יהודים .
שואל השאלה:
^אני אחד מעשר אלף
אבל אתה מבין שזה משוגע שאתה ממשיך להגיד שזה חרטה אחרי שמצאו משהו שמוכיח שזה לא?
לך יש בעיה בראש חתיכת חצוף תכבד!
אתה מראה סרטון ורושם שזה הוכחה, ומי שלא מאמין לה יש לו בעיה בראש.. מבחינתי זה ממש לכפות עליהם להאמין, כי אתה לא מוכן לקבל את זה שהם לא מאמינים. ומעבר לזה אתה גם ממש מכליל, בתור מאמינה יש לי המון חברות אתאיסטיות ואף אחת בחיים לא זלזלה או ניסתה לגרום לי להפסיק להאמין ולהפך.
לדעתי זה מטורף
כל כך הרבה סרטים/סרטונים תיעודיים שמוכיחים את קיומו של הקב"ה ודברים מתקופת התנך ועדיין הם ממשיכים להתעלם ,מה אגיד? איש איש באמונתו יחיה
שואל השאלה:
^ronaboo אתה החצוף מבנינו .
אתה סוטה!
^שואל השאלה
לא אמרתי שזה חרטה,התכוונתי שהתשובה הראשונה לשאלה שלך כתב שזה חרטה והשניים האחרים כתבו שלא מזלזלים
שואל השאלה:
^liam12223
אתה מבין שחלק מהמהות של להיות אטאיסט זה להפריך את קיומו של היהדות ולהאמין במדע נכון? זה לא להכליל זה צורת האמונה שלהם.
מר ג'קסון היקר, ב"הוכחה" זו יש מס' פגמים:
1. למה העובדה שאבן נמצאה ועליה רשומה קללת גזר דין עתיקה אומר שמתקיים כוח עליון?
2. אם היהדות היא הדת הראשונה, למה זה אומר שהיא נכונה? ואם עוד שלושים שנים ימצאו אבן עתיקה מזו הרשומה עליה ברכה המתייחסת למיתולוגיה היוונית?
המהות של אתיאיזם הוא לא להפריך ספציפית את היהדות ולא "להאמין" במדע. ישנם אתיאיסטיים שלא ניסו להפריך אף לא את הנצרות והם הכי אנטי-מדעיים שאפשר.
שואל השאלה:
^ מיס שובל
כלכך צודקת , אם הם ימשיכו להפריך ת'יהדות אחרי הכתבה הזאת כנראה שזה אצלם בראש.
בסופו של דבר כמו שכתבתי, אני דתי ואני מין הסתם מאמין שזה נכון, אף אחד לא חייב להאמין בה'
אני אגיד שמטופש לא להאמין שהאבן הזאת קיימת או שמה שכתוב עליו לא באמת בעברית או לא באמת קללה או כתב בכללי כי זו עובדה
הגיוני לדעתי שיחשבו שאמנם הדבר קיים אבל שזה רק אומר שאנשים האמינו בה' גם לפני זמן רב ולא יותר מזה
זה עדיין לא אומר שהם מזלזלים או מנסים לגרום לאחרים להפסיק להאמין.. זה שלהם עם עצמם
שואל השאלה:
^ronaboo
מה הקשר סוטה? שחררי ימוזרה
^^^^^הנה נגיד דואלי לא מאמין אבל לפחות חושב בהגיון מה החלק שיכול להיות לא אמיתי
אולי תתחיל להתייחס בכבוד לאנשים במקום לנסות לפגוע בהם?
שואל השאלה:
^ דאלי
אולי כתוב ארור יהו' אבל זה לא משנה מה הכוונה של מי שכתב את זה כי זה מוכיח שהיהדות הייתה פה לפני הנצרות והמוסלמים. לפני 3000 שנה. כמו שאמרו בכתבה כנראה מישהו שלא אהב את היהדות רשם את זה אבל אי אפשר לדעת.
שואל השאלה:
^ נבו יהודה
זה ליטרלי מוכיח שהיהדות הייתה לפני האיסלאם והנצרות . ראשונה.
נו ו? זה ידוע לכולם
שואל השאלה
אמרו בכתבה שכתוב "ארור לאל יהו" ו "ארור ליהו"
לא רשום שהוא ארור, רשום שארורים אליו, קיצר מי שלא מאמין הוא ארור ליהו זה מה שרשום שם לפי הכתבה
שואל השאלה:
^ אני אחד מעשר אלף
אפילו יותר טוב.
הוכחה שהיהדות היא הדת הראשונה מבחינתי לפחות מוכיח לי שהנצרות והאיסלאם זה חרטה אבל בכללי זה לא מוכיח כלום לגבי זה שהיהדות נכונה
^^ נכון נכון
תודה
פקחת את עניי
מעריך אותך צדיק
אנונימי
אני לא מזלזלת.
באמת אין שום הוכחות.
הוכחת כאן שהדת היהודית קיימת הרבה שנים, אוקיי ו? אין כאן שום הוכחה לכך שיש ישות עליונה כלשהי.
כי שטויות
שואל השאלה:
^blue ocean
לא אני הוכחתי זה המדע והארכיאולגיה הוכיחו , ולא סתם שהיהדות קיימת הרבה שנים אלא שהיא הממצא הכי וותיק שמוכיח שהיהדות היא הדת הראשונה , עדיין לא מצאו משהו יותר ישן שמדבר על דת מהקמע הזה . מה שמוכיח שהיינו אן עוד הרבה לפני האיסלאים וכל הדתות האחרות.
שואל השאלה היקר
אחרי שקראתי את כל השיח שהתנהל פה אני רוצה לציין עובדה חשובה מאוד
יש יותר מ3 דתות בעולם. בעידן המודרני יש כ4 אלף דתות. יהדות היא לא הדת הכי עתיקה, אולי הדת המונותואיסטית הכי עתיקה במקרה הטוב.
בנוסף, אני לא אתאיסט (אני גם לא יהודי) אבל אענה בכל זאת: סלע שכתוב עליו בעברית עתיקה הוא לא הוכחה לקיום אלוהים. אני יכול להביא לך את הפירמידות כדוגמא. הרי כתוב עליהן במצרית עתיקה. זה לא אומר שהן האמת.
יופי עכשיו אני מאמין, מרוצה?
זה בדיוק כמו לא משנה כמה הוכחות יש לזה שהאדם התפתח מאב קדמון משותף עם הקוף אנשים עדיין יאמינו באלוהים.
כן ודרך אגב זה שהדת קיימת הרבה שנים לא אומרת שהיא נכונה
יהדות היא הדת הראשונה. נו, כן.
מה זה קשור לאתאיסטים ולחוסר האמונה שלהם באלוהים?

(אני לא אתאיסטית בעצמי אבל יש לי בעיה עם זה שמאמינים באלוהים יורדים על אתאיסטים ושאתאיסטים יורדים על מאמינים באלוהים)
שואל השאלה^
אוקיי ו? מה הלאה? זה מוכיח רק שהדת הזו קיימת הרבה שנים, אין שום הוכחה לקיום ישות עליונה או הוכחה המאמתת את התנך.
כי אין הוכחה.
בתור אתאיסט אני מאוד מכבד את כל הדתות בעולם לא זלזלתי באף אחד מהם
בואו נתחיל מזה שהינדואיזם זאת הדת הראשונה ולא יהדות.
אנחנו השלישית - judism
זה שיהדות היא הדת הראשונה זה ידוע אבל זו לא נחשבת הוכחה ובתור אתאיסט שנה שלמה ילדים גדולים ממני התבריינו אליי רק בגלל שאני אתאיסט וכל השכבה שלהם הצטרפה אז התשובה שלי לזה שאנחנו מזלזלים היא בגלל שלהרבה מאמינים יש בעיות עם זה שאנחנו לא מאמינים ואנחנו לא רוצים שיבואו עלינו בפוזה ונשתוק
אנונימי
האיסלם והנצרות אינן הדתות היחידות שאינן יהדות. וגם אם כן, מה יקרה אם יום אחד ימצאו משהו שמתייחס לנצרות שנים רבות לפני אבן זו? היא תהפוך לדת הנכונה? לא, כי זה לא קשור. למען האמת, רוב הזמן זה הפוך. שנים חשבו שהשמש מקיפה את כדור הארץ ורק לאחר מכן גילו שההפך הוא הנכון.
אני פניתי לשואל השאלה בבקשתי להתנהג בכבוד.
אנונימי מגניב מאוד1 - לא אמרנו שלא נמצאה אבן. אני, למען האמת, באמת חושב שנמצאה האבן, אך אני לא חושב שיש לכך משמעות יתרה.
הדינוזאורים הם אמינים יותר נוסף על כל זאת. ישנם הרבה יותר מאובנים והכל מתאים. אתה לא תשווה בין אלפי ואולי אפילו עשרות אלפי מאובנים ברורים לאבן אחת מטושטשת, נכון?
הקמע לא מוכיח שהיהדות היא הדת הראשונה, אלא שהיהדות היא הדת המונותאיסטית הראשונה. אגב, הנצרות והאיסלאם לא באו להגיד שהן היו כאן קודם, הן מודות שהיהודים היו קודם, ככה שלמעשה לפי כל הדתות המונותאיסטית היהדות הייתה קודם. (גם לפי הדתות הפחות מוכרות שהן העתקה של הנצרות). ככה שהקמע הזה לא מחדש משהו חדש. (הוא כן, אבל לא משהו חדש שקשור לטענה שלך).

נשארנו עם הדתות הפוליתאיסטיות (אמונה ביותר מאל אחד). מי היה קודם, היהדות או הדתות פוליתאיסטיות?

לפי היהדות, אביו של אברהם בעצמו היה עובד אלילים. בנוסף, האמונה הרווחת בעולם הייתה אמונה במספר אלילים. אברהם חשב שהאמונה הזו שגוייה והתחיל לחפש את האמת, עד שמצא אותה. ככה שלפי היהדות עצמה, היו דתות אחרות רבות.

בראשית רבה, לח, יג(מתורגם):
""אביו של אברהם היה עובד פסלים וגם מוכר אותם לאנשים. פעם אחת הלך האב למקום כלשהו, והשאיר את אברהם בנו בחנות למכור פסלים. ובכל פעם שהיה מגיע אדם כדי לקנות פסל, היה אומר לו אברהם: "בן כמה שנים אתה?"

היה עונה לו האיש שהוא בן חמישים או שישים. אז היה אומר לו אברהם: "אוי לו לאותו אדם שהוא בן שישים וצריך לעבוד פסל בן יומו". אז היה מתבייש האיש והולך משם."

פרקי דרבי אלעזר פרק כו:
"כשהיה אברהם קטן, הוא שאל את עצמו "מי ברא את השמים ואת הארץ, ומי ברא אותי?"
הביט אברהם על השמש המאירה את העולם וחשב שהיא יצרה את השמים ואת הארץ. עמד אברהם והתפלל אל השמש כל היום כולו. לקראת הערב שקעה כמובן השמש במערב, ועלה הירח במזרח. כשראה אברהם את הירח והכוכבים חשב שהם חזקים מהשמש, ואמר לעצמו: "הירח ברא את השמים והארץ ואותי, והכוכבים הללו הם כולם העבדים שלו". אז התפלל אברהם אל הירח במשך כל הלילה כולו. לעת בוקר שקע הירח במערב ושוב זרחה השמש במזרח, אז הבין אברהם ואמר: "אין בידיהם של אלה שום כח, אדון יש עליהם - אליו אתפלל ואליו אשתחווה".

ככה שגם לפי היהדות, היהדות לא הייתה הדת הראשונה. מכאן, הקמע לא מוכיח כלום על היהדות...
^עבודה זרה לשם עצמה היא לא דת, אבל כל הדתות הפוליתאיסטיות הן עבודה זרה והן היו קיימות לפי היהדות וזה לפי אריכעאולוגחה, ולפי היהדות עצמה. ידוע שהיו עמים אחרים וידוע שהייתה מערכת חוקים ואמונה באלים. זה הרעיון של הדתות הפוליתאיסטיות. היהדות לא מכחישה את זה. כולם יצאו על הרעיון של אמונה באל אחד. אמונה במספר אלים הייתה נפוצה.
זה ברור שהיה את הדתות הפוליתאיסטיות לפני היהדות.. זה מוזכר בתנך אפילו..
אין ספק שיכול מאוד להיות שהיהדות היא הדת הראשונה.
אין ספק שיש ממצאים שמסמלים על יהדות מלפני הרבה מאוד שנים.
זה לא אומר שיש אלוהים בשמיים, זה לא מוכיח שלום דבר.
גם לפני אותן המון המון שנים, אנשים האמינו, ואנשים עשו טקסים דתיים, וכל הדברים האלה.
זה לא אומר שהאל מוכח.
אם עוד חמשת אלפים שנים מוצאים ממצא של מגן דוד, שבודקים ורואים שזה מ2022, זה הופך את זה להוכחה לאל?
לא, זה הופך את זה להוכחה שיש אנשים שמאמינים.
ככה גם על כל הממצאים שנמצאו מהעבר הרחוק, זה לא הוכחה לאל, אלא הוכחה שאנשים האמינו.
זה הקטע באמונה, היא לא מוכחת. היא אמונה. נקודה.
^
אז איך זה עובד?
סלך לי אבל שום דבר שנמצא באדמה מעיד על זה שיש אלוהים בשמיים.
בכנען הטקסטים נכתבו על קלפי עור ולא על לוחות אבנים (כמו במסופוטומיה) או פפירוסים (כמו במצרים). בגלל החומר איתו כתבו בכנען כמעט לא שרדו טקסטים ואילו בעיראק או מצרים מוצאים חדשות לבקרים טקסטים, ערים, חשבונות, וכו', רק פה תהיה התלהבות על קמע מסכן בזמן שמוצאים אלפים כאלו כמה קילומטרים מאיתנו. מה שהקמע הזה הוכיח הוא לא שהדת היהודית היא העתיקה ביותר, זה ברור שלא (בתנ"ך עצמו יש אזכורים של דתות אחרות.. לא צריך להיות מתוחכם מדי), הוא רק הראה אפשרות שהיה שימוש בשם: "יהו" לפני התארוך הקלאסי, זהו.
אנונימי
לא יודעת הם דבקים לדעה הזו שהם לא מאמינים, שכל אחד יעשה מה שבאלו רק שלא יסיט בעיניי.
^
ידיעה זו לא הוכחה...
לאמונה אין הוכחות, וזה מה שמונע מאמונה להיות עובדה.
אני מת לך לבית ספר תלמד מה זה הוכחה אין בעיה שאתה רוצה להאמין אבל כשמך אתה מאמין שיש אלוהים לא יודע
לא כולם דיי להכליל אני אתאיסט אבל מכבד את מי שלא
כן נכון - הנה ההגדרה לאמונה: "אמונה, במובנה הרחב, היא מצב פסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה מסוימת היא נכונה." מקור: ויקיפדיה.
כפי שניתן לראות, אמונה על פי הגדרה היא דבר שמתבסס על תחושה ולא על הוכחות. אם זה מתבסס על הוכחות אין זה אמונה אלא ידיעה.
זה גם מופיע במילון, לפחות במילון שלי. אני מציע לך להבדיל בין אמונה לבין ידיעה. יש סיבה שיש לכך שתי מילים שונות.
אתה סתם מעוות הגדרות, אם אתה רוצה לערב הגדרות, זו הבעיה שלך, לא שלי.
לא, אתה שייכת פירוש של אמונה באדם לאמונה בכוח עליון.