26 תשובות
^מבין אותך. ספרים אלקטרוניים זה דווקא לא רע, בטח אם יש לך אייפד או מכשיר מתאים לקריאה. אם כן, הייתי הולך על האופציה הזאת.
שואל השאלה:
אין לי. יש לי רק טלפון.
ודרך אגב, אני לא יודע אם שמעת על זה, אבל דרך ספריות עירוניות ציבוריות אפשר לקבל קודי קופון לאתר "עברית", שאפשר להזמין איתם ספרים דיגיטליים מהאתר בחינם לגמרי.

הנה קישור לדף עם פרטים על הספריות שמשתתפות:
שואל השאלה:
אבל צריך לקנות כרטיס ספרייה או משהו כזה, לא?
^^^אה. לי אישית נוח גם דרך טלפון (אני די סבבה עם הגודל של המסך ונוח להחזיק אותו יותר מספר, וגם אפשר להגדיל את הטקסט ולהתאים את הניגודיות של הצבעים ככה שזה בסדר).
^^כן, אבל בדרך כלל זה או בחינם או בעלות מאוד סמלית (ולרוב חד-פעמית).
שואל השאלה:
ואז אני מקבל קופונים? d:
אני יכול להירשם לכמה ספריות ואז לקהל כמה קופונים ולהזמין כל ספר שארצה בהם?
^גם דרך ספרייה אחת אתה יכול לבקש כמה קופונים בפעם אחת, אבל אתה יכול גם דרך כמה. בספרייה העירונית אצלנו ראיתי שביקשו אפילו שלושה-ארבעה קופונים בפעם אחת (פשוט התנדבתי שם הקיץ והייתה לי גישה למחשבים שלהם - וגם עוד דרך להזמין קופונים על כרטיס הקורא שלי כמובן).
שואל השאלה:
ואיך לעשות את זה?
שואל השאלה:
כלומר איך להירשם לספרייה?
^להגיע לשם ידנית (או אפילו להתקשר) ולבקש לפתוח כרטיס קורא, ואז לבקש קוד לספר דיגיטלי.

ואז כשאתה מקבל את הקופון מהספרייה, תזין אותו בשלב ההזמנה של הספר הדיגיטלי באתר 'עברית' (הקופונים הם רק לספרים דיגיטליים, לא בגרסה מודפסת), ואז יהיה לך את הספר הדיגיטלי מושאל בחשבון שלך באתר.
שואל השאלה:
סבבה. תודה. :)
בכל אופן, כדאי רק שתבדוק קודם שהספרייה בעיר שלך פועלת עם 'עברית'. הרשימה נמצאת בקישור ששלחתי קודם.
שואל השאלה:
היא כן. אבל דווקא אינני אוהב להשאיל ספרים אלא לקנות. איני אוהב להרגיש שאני חייב משהו ולסיים מהר מהר לקרוא את הספר. עכשיו ה"בעיה" העיקרית שלי היא אם לרכוש אלקטרוני או פיזי.
שואל השאלה:
היתרון העיקרי בספרים אלקטרוניים הוא שהם זמינים בכל מקום ובכל שעה ולא צריך אור כדי לקרוא אותם וגם נוח לקרוא אותם. עם זאת יש איזו חוויה קטנה בקריאת ספר מוחשי, אף שתמיד יש איזה דף חסר מזל שנקרע למטה בזמן שהעברת אותו.
*^אני אומר שזה תלוי באיזה ספר מדובר.
אם זה בסך הכול ספר שאתה צריך לעיון או אפילו אם אתה רק רוצה הצצה או שאתה לא בטוח אם הספר שווה קריאה - אז לך על הגרסה הדיגיטלית.

וכמובן קח בחשבון גם את השיקול הסביבתי שאמרת שחשוב לך. רק בעניין ההשאלה, לדעתי זאת לא בעיה כל כך גדולה כי גם אם ייגמר לך הזמן תמיד אפשר לבקש לקבל קוד קופון נוסף ולהזמין איתו מחדש את הספר (וההשאלה היא לחודש לדעתי ככה שזה גם לא מעט זמן).
^^כן, מסכים עם מה שאתה אומר.
שואל השאלה:
באתר שלהם תמיד כתוב המבוא או הפרק הראשון או גם וגם. כשאני קונה ספר, אני יודע שאקרא אותו, אף על פי שיש לי לא מעט ספרים שקניתי אך לא קראתי. והיום אני כבר לא מעוניין לקרוא אותם מפני שהם בדיוניים ואני מעוניין במשהו שקשור למציאות, כמו היסטוריה או פוליטיקה.
העניין הסביבתי אכן חשוב לי, אבל ספרים הם דווקא זיהום קטן מאוד. מה גם שאדם אחד לא באמת יעזור; בסופו של דבר הממשלות הן אלו שצריכות לטפל בסביבה.
התחלתי להאזין לספר שקניתי בשם "קיצור תולדות ישראל" בזמן ההליכה. היו כמה פעמים שהייתי צריך לחזור אחורה. ספרים אלקטרוניים הם בדיוק כמו הסכתים, ובזמן השמעתם צריך להיות מרוכזים מאוד. לעומת זאת מתרכזים באופן טבעי יותר כשקוראים. לפעמים גם לא הבנתי את מה שהקריין אמר או שפשוט לא שמעתי את הכול, אז לא הבנתי. לאחר שאסיים להאזין לספר זה, אקנה ספר אלקטרוני ואחליט מה הכי נוח. אני מאמין שהגרסה האלקטרונית תהא הטובה והנוחה ביותר.
^כן. קורה לי כשאני שומע פודקאסטים ומוצא את עצמי מריץ אחורה את אותו קטע יותר מכמה פעמים כי אני לא מרוכז / לא מבין חלק ממשפט מסוים.
רק אומרת לגבי העניין הסיביבתי שבלקנות ספר מודפס אז תמיד אפשר לקנות יד שנייה ואז אולי תרגיש פחות רע לגבי זה אם זה משהו שמפריע לך:)
^נכון, או אפילו לשאול עותק שלו מהספרייה.
שואל השאלה:
אני גם רוצה לקנות ספר אלקטרוני. ואולם הרבה יותר כיף לי לראות ספר מודפס על המדף, אבל סביבתנות וזה...
לא, זה לא תמיד נוח להאזין לספר ויכול להיות שתרצה גם את הדרך המסורתית.
לא, אין כמו לקרוא ספר מודפס.
שואל השאלה:
קלרה אפרסק:)
אני לא כזה אוהב יד שנייה... כן, פדיחוש, אין מה לעשות. כל אחד והרגליו...
בכל מקרה אין לי מושג מה עדיף. ספרים אלקטרוניים אפשר לקרוא בכל מקום ובכל זמן, אבל החוויה איננה אותה חוויה פשוט.
שואל השאלה:
אני מניח שזה גם עניין של הרגל.