13 תשובות
האמת שהרוסים השתלבו די טוב.
הם פשוט די חדשים.
תן להם עוד דור אחד ולא תשמע אף אדם בארץ מדבר רוסית.
הם פשוט די חדשים.
תן להם עוד דור אחד ולא תשמע אף אדם בארץ מדבר רוסית.
כמו שאתיופים עדיין מדברים בשפה שלהם, האנשים שאתה מכיר הם חא מדברים בשפה שלהם כי הם נולדו בישראל, אבל הרוסים שמדברים רוסית עלו לארץ ולא נולדו לשפה הזאת
שואל השאלה:
גם סבא וסבתא שלי עלו מארצות שונות אבל הם השתדלו לדבר עברית בבית
גם סבא וסבתא שלי עלו מארצות שונות אבל הם השתדלו לדבר עברית בבית
הם כן השתלבו, פשוט יש כל כך הרבה כרגע וגם יש כל כך הרבה שממשיכים לעלות, והם גם מבוגרים ולא צעירים, שזאת כבר קהילה בפני עצמה
באיזה גיל הם עלו אבל? זה משנה
כי אנשים שעולים בגיל 60 יותר קשה להם להתאקלם מאנשים בני 30
כי אנשים שעולים בגיל 60 יותר קשה להם להתאקלם מאנשים בני 30
אנונימית
בזמן שסבתא וסבא שלך עלו באמת הקפידו על זה וככה נתפסה השפה
הניחוש שלי זה כי העליות המאסיביות של הרוסים (שאחת הייתה בשנות ה90 ואחרת מוקדם יותר אם אני לא טועה) היו בעיקר של אנשים מבוגרים ולא צעירים. לאנשים מבוגרים קשה יותר ללמוד שפה חדשה ולהתאקלם וזה דחף אותם לנסות למצוא קהילה של עולים מרוסיה וגם לפרנס את עצמם באמצעות חנויות עבור רוסים.
אנונימית
שאלה ממש טובה
אני חושבת שזה בגלל שלא קיבלו אותם ובגלל שהם מעדיפים לשמור את התרבות שלהם...
הכל דעתי בלבד
אני חושבת שזה בגלל שלא קיבלו אותם ובגלל שהם מעדיפים לשמור את התרבות שלהם...
הכל דעתי בלבד
מלא אנשים עלו לארץ מרוסיה ואוקראינה בגלל שאיכות החיים שם ממש נמוכה וקשה לחיות שם
אמא שלי עלתה מאוקראינה בגלל זה
אמא שלי עלתה מאוקראינה בגלל זה
כי יש הרבה עולים *חדשים* מרוסיה לעומת שאר העדות
כי אירופאים שונים מערבים וברברים.
זה לא עניין שפחות השתלבו, זה עניין של תרבות שונה.
עדיין יש לא מעט עולים מהאיזור הזה.
זה לא עניין שפחות השתלבו, זה עניין של תרבות שונה.
עדיין יש לא מעט עולים מהאיזור הזה.
1. כי הם עולים חדשים, פעם דיברו בישראל הרבה ערבית (יהודים) ויידיש.
2. בניגוד לאשכנזים ומזרחים, רוסים לא הגיעו ממדינה שניסתה להשמיד אותם, זה די מובן למה ניצולי שואה הפסיקו לדבר גרמנית או למה מזרחים העדיפו שלא לשמר את השפה הערבית, אבל עם רוסיה לא הייתה בעיה בקנה מידה כזה.
3. מבחינה תרבותית ישראל היא קיבוץ גלויות, התרבות המזרחית די השתלטה על התרבות בישראל, אבל זה לא אומר שרק תרבות מזרחית יכולה להיות ישראלית.
2. בניגוד לאשכנזים ומזרחים, רוסים לא הגיעו ממדינה שניסתה להשמיד אותם, זה די מובן למה ניצולי שואה הפסיקו לדבר גרמנית או למה מזרחים העדיפו שלא לשמר את השפה הערבית, אבל עם רוסיה לא הייתה בעיה בקנה מידה כזה.
3. מבחינה תרבותית ישראל היא קיבוץ גלויות, התרבות המזרחית די השתלטה על התרבות בישראל, אבל זה לא אומר שרק תרבות מזרחית יכולה להיות ישראלית.
אנונימי
דבר ראשון מישהו פה רשם משהו על זה שהם יחסית חדשים במדינה וצריך לחכות לדור הבא ואני חושבת שזה נכון וצריך לזכור שהרבה מעליית ברית המועצות לא היו יהודים ,הרבה היו נשואים ל..., אבא יהודי,סבא רבא יהודי וכו.. אז לימוד השפה לא היה כלי כלכך משמעותי עבורם כמו עליות אחרות (ברמת היהדות והציונות)
באותו הנושא: