6 תשובות
חחח מתהה אל תשימי עליהם פס
תלוי בך. אבל אשמח לייעץ בפרטי
לא קוראות לך כי את חרדייה ואסור לך לראות דברים מסוימים וגם אסור לך טלפון אז איך את בדיוק חרדייה?
לא הבנתי: בשבילך "להתפתח" - זה לעשות עבירות?

למה את קוראת לזה "להתפתח"?

למה את מקנאה בהן בכלל? הן בסוף תקבלנה את העונש שלהן. רוצה גם?

"אַל תִּתְחַר בַּמְּרֵעִים אַל תְּקַנֵּא בָּרְשָׁעִים" (משלי כד, יט).

רש"י
"אל תתחר" - להיות כמותם כמו איך תתחרה (ירמיהו י"ב) כי אתה מתחר' בארז (שם כב)

אבן עזרא
"תתחר" - תתערב בהם לעשות כמעשיהם.

מצודת דוד
"אל תתחר" - אל תתערב עם המרעים לעשות כמעשיהם, ואל תקנא בהצלחת הרשעים.

מצודת ציון
"תתחר" - ענין ההתערבות להדמות, כמו (ירמיהו יב): "ואיך תתחרה את הסוסים".


ולמה? זה כתוב בפסוק הבא:

"כִּי לֹא תִהְיֶה אַחֲרִית לָרָע נֵר רְשָׁעִים יִדְעָךְ" (משלי כד, כ).

אבן עזרא
"כי לא תהיה אחרית" - וסוף לרע. והטעם - לא יישאר לו בן ונכד אחרי מותו.

"נר" - שתמות נפשם טרם קיצם.

מצודת דוד
"לא תהיה אחרית" - ר"ל לא תהיה האחרית כמו הראשית, כי סופם לאבדון ויוכבה נר נשמתם.

מלבי"ם
"כי לא תהיה אחרית לרע" - ומפרש:

בל תתחר, ולא יירע לך על הצלחתם, "כי לא תהיה למרעים אחרית", ויקבלו עונשם בסוף, ואחריתם נכרתה;
ובל תקנא על הצלחתם עתה, כי "נר רשעים", המאיר להם, רוצה לומר: הצלחתם, "ידעך", אינו נר מאיר, רק דועך וקופץ ומתכבה בכל רגע, רוצה לומר, שהצלחתם אינה הצלחה אמיתית, כי מפחדים תמיד מן העונש ומרעות, ואינם שלוים ושאננים.




.
אנונימי
בחורה שיוצאת למועדונים עם בנים ועושה שטויות, היא לא בחורה שמתפתחת, אלה בחורה שלוקחת את עצמה אחורה.

זה יקשה עליה בזוגיות, זה יקשה עליה בנישואים, היא תמיד תחפש את החופש הפורקן, היא תשווה בין בעלה לבני זוג הקודמים, היא תמיד תחייה בתחושה של חוסר, זה נורא.
החיים שלנו הרבה יותר יפים משלהם.
זה לא כיף מסיבות
זה סתם פוזות
משעמם לרקוד במקום
לפעמים מגעיל שם
יותר כיף באולינג אפילו או לראות סרט
גם אם ישלמו לי אני לא אלך למסיבה בשביל הפוזות או אשתה שתיה מגעילה חריפה שאנשים שותים בשביל פוזות בכוח
יש חילונים שלא הולכים למקומות השיטחיים האלה כמו מסיבות

זה לא עצוב בכלל ואת לא צריכה
גם מי יבזבז עולם זמני במקום עולם ניצחי
יותר שווה להיות דתיה
בנאדם שעושה מה שבא לו אחרי שהוא ימות הוא יתחרט שפספס כלכך הרבה שכר
יותר טוב שלא יקראו לך ה' אוהב אותך אם לא נותן לך לחטוא חופשי וללכת למקומות זולים כאלה

את כן צריכה לבלות לפעמים אבל זה תלוי במה ואיפה
את לא צריכה להיות סגורה בבית 24/7
את צריכה עוד חברות או ללכת עם אותן חברות למקום כיף באמת לבילוי ולא לפוזות למשל קניון או לראות סרט עם חטיפים בכיף בבית או ללכת למסעדה