14 תשובות
כן
כן
וודאי. זה מעבר להפרעה. זה חולי נפשי
נכות רגשית
לא, זאת הפרעת אישיות. תרצה לדעת מה ההבדל?
מי יודע
אני סתם דוגמה מסוכנת לעצמי אז אפשר להגיד שכן..
אנונימית
שואל השאלה:
^כן אני אשמח
אנונימי
כן
אנשים שלוקים בהפרעות נפש (פסיכוזה) מודעים לכך שמשהו במוח שלהם מתפקד בצורה לא נורמטיבית ומבינים את המציאות שלהם. בנוסף ניתן לעזור לאנשים אלו עם ההפרעה שלהם בעזרת הטיפול הנכון. כך מתאפיינת הפסיכוזה, היא מונח פסיכולוגי שמציין מצב נפשי חמור אבל *זמני*.
להפך מכך, פסיכופתים הם אינם פסיכוטים. אנשים פסיכופתים אינם מרגישים חולים. הם מרגישים שהם יציבים לחלוטין מבחינה נפשית והאנשים שסביבם (אנשים שהם יציבים נפשית) הם האנשים ה"לא נורמאליים". מנקודת המבט שלהם, הם ניצבים בראש שרשרת המזון ולכן מותר להם לעשות את מה שאסור לבני אדם רגילים, שלדעתם מצויים הרחק מתחתם. ובגלל דרך המחשבה הזאת הם עושים את המעשים השגויים שלהם. בעינינו זה נראה שגוי, בעיניהם זה נראה נכון לחלוטין. בנוסף, אי אפשר לשנות את צורת המחשבה שלהם. פסיכופתיה נחשבת לתופעה שהגורמים העיקריים שלה הם גנטיים, תנאים קשים בילדות ונזק מוחי מוקדם.. כך שזו הפרעת אישיות ולא "מחלה" שניתן לעזור לה..
שואל השאלה:
תודה:)
אנונימי
1. כן יש להם הפרעת אישיות אנטיסוציאלית
2. הפרעות אישיות הן הפרעות נפשיות ולהגיד שלא גם לא עוזר לאף אחד וגם מונע מאיתנו לקבל טיפול מתאים
יש לי הפרעת אישיות גבולית וזה ועוד איך הפרעה נפשית אני חיי על התרופות הפסיכיאטריות שלי
וואו יש פה תשובות לא נכונות בכלל.
פסיכופתיה זאת הפרעת אישיות אנטי סוציאלית. הפרעות אישיות הן חלק מהפרעות נפש באופן כללי. זאת קטגוריה של הפרעות נפש. כמו שיש הפרעות חרדה למשל.
הפרעות נפש לא שווה לפסיכוזות!!! פסיכוזה הוא מצב של פגיעה בבוחן מציאות שיכול להתקשר להפרעת נפש אבל לא בהכרח מעיד על הפרעה נפשית.
אנשים עם הפרעות נפש לא בהכרח מודעים לכך שיש להם הפרעה וזה לא נכון להגיד שאנשים בעלי הפרעות (גם אנשים עם פסיכוזה) מודעים לפגיעה. להפך, בזמן הפסיכוזה אין מודעות כי בוחן המציאות נפגע. יש אנשים עם דכאון למשל שלא מודעים לכך שזה מעבר לעצב. יש אנשים עם הפרעת אישיות גבולית (שהיא בדרך כלל היוצאת דופן מבחינת חוסר מוטיבציה לטפל בקרב הפרעות אישיות) חושבים שהם ככה פשוט וזאת לא הפרעה.
יש טיפולים לפסיכופתים אבל זאת הפרעה שבדרך כלל חסינה מפני טיפול. לרוב כי אין מוטיבציה לטפל. זאת בעיה שקיימת עם רוב הפרעות האישיות.
פסיכוזה לא חייבת להיות זמנית. יש אנשים שתקועים במצב הזה לעולמים. זה נדיר אבל קיים, לפעמים בסכיזופרניה.
פסיכופתים אכן לרוב לא פסיכוטיים כי פסיכוזה זה משהו נפרד מהפרעות אישיות, זה *תסמין*. למשל, בסכיזופרניה יש פסיכוזה כאשר הם חווים את התסמינים החיוביים של ההפרעה.
חוסר רצון להבריא קיים בהרבה הפרעות נפש, גם כאלה שאינן אישיותיות, כמו למשל לרוב בהפרעות אכילה.