36 תשובות
בלתי קיים הוכחה כזאת
^ היפותטית נו הוא לא אמר שקיימת הוכחה
ימשיכו להאמין
אנונימית
שואל השאלה:
אל תתפסו אותי בקטנות, בכוונה רשמתי מתוך נקודת הנחה שהיא באמת קיימת עובדתית
אל תתפסו אותי בקטנות, בכוונה רשמתי מתוך נקודת הנחה שהיא באמת קיימת עובדתית
אנונימי
טכנית יש יותר הוכחות שכל מה שהוא "עשה ויצר " הן מדעיות אז הסבירות הזאת ממש גבוהה , הם כנראה יכחישו כרגיל
לא יאמינו להוכחה.
שואל השאלה:
זה יהיה מאוד מאכזב בהתחלה לא נאמין לזה אנחנו נכחיש את זה אבל לאט לאט נבין
הרבה תודות לך על הבגרות ועל הכנות לכתוב את מה שאת חושבת באמת!!! :-)
זה יהיה מאוד מאכזב בהתחלה לא נאמין לזה אנחנו נכחיש את זה אבל לאט לאט נבין
הרבה תודות לך על הבגרות ועל הכנות לכתוב את מה שאת חושבת באמת!!! :-)
אנונימי
זכור לי שסיפרו לי שהרמבם אמר שאם יוכיחו לו שאין אלוהים או שתורה לא מהשמיים אז הוא יפסיק להאמין.
בנוגע לאחד שכתב שיש הוכחות. הדיון הוא בעיקר פילוסופי ופחות מדעי
בנוגע לאחד שכתב שיש הוכחות. הדיון הוא בעיקר פילוסופי ופחות מדעי
הם פשוט יתכחשו להוכחה
זאת הדרך חיים שהם מאמינים בה, זה מה שמחזק אותם, ואין שום דבר לא בסדר בזה
זאת הדרך חיים שהם מאמינים בה, זה מה שמחזק אותם, ואין שום דבר לא בסדר בזה
זה לא אפשרי, אנחנו יודעים שהוא חי וקיים. לפחות מי שכן יודע ואל סתם ממאין כי בא לו להאמין.
אנונימי
שואל השאלה:
יש לי סטיפס קראש, מוריד?
אף אחד לא אמר שזה לא בסדר זה מחזק אותם, זה דבר טוב שהם מוצאים מקום לשאוף ממנו כוחות
יש לי סטיפס קראש, מוריד?
אף אחד לא אמר שזה לא בסדר זה מחזק אותם, זה דבר טוב שהם מוצאים מקום לשאוף ממנו כוחות
אנונימי
אין שום הוכחה מוצקה שאלוהים היה קיים
^ וגם לא תהיה, אם כבר לא נשאר הרבה זמן שתתגלה מלכותו יתברך.
אנונימי
שואל השאלה:
נראלכם אנשים דתיים יתאבדו?
נראלכם אנשים דתיים יתאבדו?
אנונימי
אשאל הפוך: אם תהיה הוכחה חותכת שיש אלוהים, כל החילונים יחזרו בתשובה?
התשובה היא שלא, הם ימצאו דרך להפריך את ההוכחה. כנל לגבי השאלה שלך- אין מושג כזה הוכחה חותכת שאינה ניתנת להפרכה
התשובה היא שלא, הם ימצאו דרך להפריך את ההוכחה. כנל לגבי השאלה שלך- אין מושג כזה הוכחה חותכת שאינה ניתנת להפרכה
כשאתה מדבר על הוכחה אתה מתייחס לעולם מושגים מדעי. האמונה היא לא חלק מהעולם הזה, היא לא מתבססת על ידיעה. בעולם המדע כל גילוי חדש הוא בגדר תיאוריה בלבד כל עוד לא יוכח אחרת. לעומת זאת, אמונה לא ניתן להפריך. לכן השאלה פשוט לא נכונה, היא מתבססת על אקסיומה שגויה
א. זה דבר שלא אפשרי מבחינה טכנית.
ב. נניח שזה קורה, לא נתחרפן ולא נהיה בדיכאון, אל תדאג. היהדות לא מפחדת "מהוכחות" כאלו. זה שיימצאו דבר כזה לא אומר שאין אלוהים ואמונה אמיתית היא להמשיך להאמין בכל מצב. בעבר זו הייתה בדיחה להאמין באל אחד. שטות מוחלטת. היום הדברים שונים. אף אחד לא אומר שההוכחה נכונה ושלא יפריכו אותה. ואולי זה רצון ה' ככתוב בתורה: "וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא עַל כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר עָשָׂה כִּי פָנָה אֶל אֱלֹהִים אֲחֵרִים."
ב. נניח שזה קורה, לא נתחרפן ולא נהיה בדיכאון, אל תדאג. היהדות לא מפחדת "מהוכחות" כאלו. זה שיימצאו דבר כזה לא אומר שאין אלוהים ואמונה אמיתית היא להמשיך להאמין בכל מצב. בעבר זו הייתה בדיחה להאמין באל אחד. שטות מוחלטת. היום הדברים שונים. אף אחד לא אומר שההוכחה נכונה ושלא יפריכו אותה. ואולי זה רצון ה' ככתוב בתורה: "וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא עַל כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר עָשָׂה כִּי פָנָה אֶל אֱלֹהִים אֲחֵרִים."
אם נהפוך את המטבע ונשאל איך חילוני או אתאיסט יגיב, אני בטוח שהם פשוט ישאלו הרבה שאלות על למה דברים כמו שהם., כמו למשל : למה יש כאב או עצב ? למה יש רוע בעולם? למה אתה נותן לאנשים לסבול ?
לא יתנו כי אין הוכחה והוא אכן קיים.
אין הוכחה שהוא קיים ואין הוכחה שהוא לא קיים ואי אפשר להוכיח אחד מהם
^
אתה מבין את הקונספט של השאלה ?
(במידה ו- אם היה..)
אתה מבין את הקונספט של השאלה ?
(במידה ו- אם היה..)
לא יקרה כי רוב הראיות נוטות לטובת קיומו של אלוהים.
רק בגלל יתרון אחד:
אין הוכחה להיעדרו של אלוהים, אבל בכל הוכחה יש סיבה לקיומו של אלוהים. המאמינים מסתמכים על תגליות מדעיות כדי לחזק את ההוכחה שיש יוצר לעולם, אבל המדע לא יכול להסתמך על המדע כדי להכחיש שלמדע אין בורא.
לכן, באמצעות כלים לוגיים, כשרים לפי המדע - אי אפשר להתכחש לרעיון שיש בורא בדמות אל לכל התגליות. לכל דבר יכול להיות נימוק של יוצר.
וכדי להפריך את הסיבות, צריך להפריך את היוצר - שבעצם כל גילוי מחזק אותו עוד יותר גם אם הוא נגדו.
המאמינים עדיין יוכלו לטעון שהאל אפשר למדע להצליח לחפש הוכחה נגדו, כי כתוב בתורה שהוא מעדיף להיות בהסתר פנים... מה שבעצם מחזק שוב שיש בורא שברא הוכחות נגד עצמו.
בלתי אפשרי.
רק בגלל יתרון אחד:
אין הוכחה להיעדרו של אלוהים, אבל בכל הוכחה יש סיבה לקיומו של אלוהים. המאמינים מסתמכים על תגליות מדעיות כדי לחזק את ההוכחה שיש יוצר לעולם, אבל המדע לא יכול להסתמך על המדע כדי להכחיש שלמדע אין בורא.
לכן, באמצעות כלים לוגיים, כשרים לפי המדע - אי אפשר להתכחש לרעיון שיש בורא בדמות אל לכל התגליות. לכל דבר יכול להיות נימוק של יוצר.
וכדי להפריך את הסיבות, צריך להפריך את היוצר - שבעצם כל גילוי מחזק אותו עוד יותר גם אם הוא נגדו.
המאמינים עדיין יוכלו לטעון שהאל אפשר למדע להצליח לחפש הוכחה נגדו, כי כתוב בתורה שהוא מעדיף להיות בהסתר פנים... מה שבעצם מחזק שוב שיש בורא שברא הוכחות נגד עצמו.
בלתי אפשרי.
אנונימית
^
בעוד שאת צודקת , את צודקת חלקית , מכיוון שאמנם המדע ובתגליות שלנו אינן סותרות קיום עליון , הן כן סותרות את סיפור הבריאה הכתוב בתורה .
בעוד שאת צודקת , את צודקת חלקית , מכיוון שאמנם המדע ובתגליות שלנו אינן סותרות קיום עליון , הן כן סותרות את סיפור הבריאה הכתוב בתורה .
ערכתי את התגובה יותר טוב תקרא שוב^
אנונימית
אני מבין את הפרספקטיבה שלך
אבל זה לא הוכחות כי את אומרת בצורה היפוטתית שאולי האל הוא זה שאחראי למציאת תגליות המדע.
לכן אין כאן שום יתרון
אבל זה לא הוכחות כי את אומרת בצורה היפוטתית שאולי האל הוא זה שאחראי למציאת תגליות המדע.
לכן אין כאן שום יתרון
האל לא אחראי למציאת תגליות במדע, אמרתי שהוא יצר את העולם והמדע חוקר את העולם וגילה את יצירתו.
אנונימית
אה אוקי , אז זה בדיוק מה שאמרתי lol, אני טענתי שאי אפשר להכחיש קיום של יוצר פשוט, אבל כן אפשר להכחיש יוצרים בהם האנשים מאמינים.
בגלל זה כתבתי
המאמינים עדיין יוכלו לטעון שהאל אפשר למדע להצליח לחפש הוכחה נגדו, כי יש ציטוט בתורה שהוא מעדיף להיות בהסתר פנים... מה שבעצם מחזק שוב שיש בורא שברא הוכחות נגד עצמו.
וזאת תהיה הוכחה מוצדקת וקבילה כיוון שזה באמת ציטוט של אלוהים מהתנך.
המאמינים עדיין יוכלו לטעון שהאל אפשר למדע להצליח לחפש הוכחה נגדו, כי יש ציטוט בתורה שהוא מעדיף להיות בהסתר פנים... מה שבעצם מחזק שוב שיש בורא שברא הוכחות נגד עצמו.
וזאת תהיה הוכחה מוצדקת וקבילה כיוון שזה באמת ציטוט של אלוהים מהתנך.
אנונימית
אבל זה פשוט אותו פרדוקס, אין כאן כלום..
נכון, זה פרדוקס, לכן זה בלתי אפשרי להפריך או להוכיח.
הציטוט הזה הוא כלי נשק חזק למאמינים.
ולגבי ההוכחות בסיפור הבריאה, יגידו על זה אותו דבר. שאלוהים השאיר פתח למדע לסתור אותו ולהישאר נסתר פנים.
אין דרך להוכיח את זה
הציטוט הזה הוא כלי נשק חזק למאמינים.
ולגבי ההוכחות בסיפור הבריאה, יגידו על זה אותו דבר. שאלוהים השאיר פתח למדע לסתור אותו ולהישאר נסתר פנים.
אין דרך להוכיח את זה
אנונימית
הממ כל אחד יגיב אחרת
אני פשוט לא אאמין יותר
אני לא כזאת שמשקרת לעצמה בדרך כלל
אני פשוט לא אאמין יותר
אני לא כזאת שמשקרת לעצמה בדרך כלל
אלוהים הוא שאל היפותטית לא חייב לענות תשובות שמי יאמין לכם ושאי אפשר להוכיח :/
אני מניחה שהם ישתגעו מדיכאון
אני מניחה שהם ישתגעו מדיכאון
הם ימשיכו להכחיש אחרי הכל בני אדם שהאמינו כל חייהם במשהו לא ירצו שעובדה תנפץ להם את האמונה מכיוון שזה יאמר שהם חיו בשקר את ה40 שנה שהם חיים , לכן הם יכחישו עד שהם ימותו כולם ואז נשאר עם דור צעיר שמאמין באמת .(בהנחה שיש עובדה)
אם אתה חושב שיכול להיות אופציה שאין בורא אז אתה כבר לא מאמין, מי שמאמין יודע שלא יכולה להיות כזה אופציה,
כן וכן, או שלא יאמינו
לנו כי זה גדול עליהם נפשית. שמישהו מאמין בכל הלב במשהו גם אם יתנו לו הוכחות מול העיניים הוא לא יפסיק להאמין.
אבל אישית יש לי תאוריה!
אישית אני מאמינה שאלוהים לא קיים ולא לא קיים. אני יסביר - היקום הוא כל כך גדול וכל כך רב אפשריות שאנחנו מזמנים אלינו כל מה שנאמין בו, זאת כבר עובדה אצל האנושות שכל מה שיאמינו בו באמת יהיה אמיתי עבורם. לכן בגלל המחשבה של המאמינים וכל ההמצאה עצמה שלא דעכה, אלוהים אכן אמור להיות קיים איפשהו במרחב - זמן. הוא אינו בונה היקום באמת, אבל הוא משחק את התפקיד הזה אצל אנשים שמאמינים בו. בעצם כל אדם מאמין בוחר שאלוהים יהיה אמיתי בעולם שלו, ולכל בעולם שלו אלוהים אכן אמיתי ואין להגיד על כך לא. אבל כאשר בן אדם בוחר לא להאמין באלוהים אלוהים אינו קיים בעולם שלו, (בעולם אני מתכוונת לא רק בראש, כל הדברים שאנו מאמינים בהם מתחברים ומגיעים אלינו, זה מדע, זה מפורט בסוד וזה שזה ספר, אני יודעת שמאיך שאני כותבת את זה זה נשמע מטופש) אבל בקיצור שאדם אינו מאמין החלק שבני האדם יצרו באזור היקום שלהם שאלוהים קיים בו עבורם לא מחובר אל הבן אדם הלא מאמין, ולכל בעולם שלו, הוא אכן לא אמיתי, ואין להתווכח על זה. הכל תלוי במוח ובאמונה - אין באמת נכון לא נכון בזה בקיצור. (לפחות לדעתי, זאת התאוריה שלי). לדעתי אז זה בחירה בחיים של כל אחד אם אלוהים יהיה קיים או לא. ולא משנה מה הוא יחליט, זה נכון. אצלו לפחות.
לנו כי זה גדול עליהם נפשית. שמישהו מאמין בכל הלב במשהו גם אם יתנו לו הוכחות מול העיניים הוא לא יפסיק להאמין.
אבל אישית יש לי תאוריה!
אישית אני מאמינה שאלוהים לא קיים ולא לא קיים. אני יסביר - היקום הוא כל כך גדול וכל כך רב אפשריות שאנחנו מזמנים אלינו כל מה שנאמין בו, זאת כבר עובדה אצל האנושות שכל מה שיאמינו בו באמת יהיה אמיתי עבורם. לכן בגלל המחשבה של המאמינים וכל ההמצאה עצמה שלא דעכה, אלוהים אכן אמור להיות קיים איפשהו במרחב - זמן. הוא אינו בונה היקום באמת, אבל הוא משחק את התפקיד הזה אצל אנשים שמאמינים בו. בעצם כל אדם מאמין בוחר שאלוהים יהיה אמיתי בעולם שלו, ולכל בעולם שלו אלוהים אכן אמיתי ואין להגיד על כך לא. אבל כאשר בן אדם בוחר לא להאמין באלוהים אלוהים אינו קיים בעולם שלו, (בעולם אני מתכוונת לא רק בראש, כל הדברים שאנו מאמינים בהם מתחברים ומגיעים אלינו, זה מדע, זה מפורט בסוד וזה שזה ספר, אני יודעת שמאיך שאני כותבת את זה זה נשמע מטופש) אבל בקיצור שאדם אינו מאמין החלק שבני האדם יצרו באזור היקום שלהם שאלוהים קיים בו עבורם לא מחובר אל הבן אדם הלא מאמין, ולכל בעולם שלו, הוא אכן לא אמיתי, ואין להתווכח על זה. הכל תלוי במוח ובאמונה - אין באמת נכון לא נכון בזה בקיצור. (לפחות לדעתי, זאת התאוריה שלי). לדעתי אז זה בחירה בחיים של כל אחד אם אלוהים יהיה קיים או לא. ולא משנה מה הוא יחליט, זה נכון. אצלו לפחות.
אין דבר כזה..
זה לא הגיוני.
זה לא הגיוני.
אנונימית
באותו הנושא: