14 תשובות
כי היא עצבנית
טכנית כי ככה כתוב בתורה
רוחנית יש הסבר בגלל שטומאה קשורה למוות ומחזור זה בעצם הביצית שהייתה יכולה ליצור חיים עם הזרע אבל היא לא עשתה את זה לכן היא מתמוססת ויוצאת
רוחנית יש הסבר בגלל שטומאה קשורה למוות ומחזור זה בעצם הביצית שהייתה יכולה ליצור חיים עם הזרע אבל היא לא עשתה את זה לכן היא מתמוססת ויוצאת
כי היא טומאת מת אם אני זוכרת נכון.
שהביצית לא הופרתה וחיים התבזבזו.
שהביצית לא הופרתה וחיים התבזבזו.
שואל השאלה:
זה לא ביוץ?
זה לא ביוץ?
אנונימית
לא.. ביוץ זה משהו אחר לגמרי.
נראלי בביוץ הביצית מגיע למצב שהיא יכולה ליצור חיים אם זה לא קורה היא מתמוססת במחזור אבל אני בן אז קחי אותי בעירבון מוגבל
^ נכון מאוד.
למה אתה יודע את זה?
למה אתה יודע את זה?
כי כל בן אדם אמור לדעת את זה. בן בת ואחר.
^^ההורים שלי מנחי מיניות...
-_-
-_-
מחשבות של אמצע הלילה
אנונימית
נותנים לה לנוח, להתאוור
שואל השאלה:
אז למה היא נקראת טמאה?
מזווית מבט של אדם חילוני אתאיסט זה די מעליב.
אוכל לקבל מקור?
זו בטח פרשנות מודרנית שנתנו למצווה בשביל שתתאים את עצמה לקידמה בשביל שלאנשים תהיה סיבה טובה לקיים אותה בלי שתחשב לפוגענית ותוך כדי תתאפשר שמירה רציפה על המסורת בכדי לשמור על אחידות.
אני מניחה שהמקור שלה מבוסס הרבה פחות.
זה מה שהם עושים עם רוב המצוות שהן לא רלוונטיות יותר.
אז למה היא נקראת טמאה?
מזווית מבט של אדם חילוני אתאיסט זה די מעליב.
אוכל לקבל מקור?
זו בטח פרשנות מודרנית שנתנו למצווה בשביל שתתאים את עצמה לקידמה בשביל שלאנשים תהיה סיבה טובה לקיים אותה בלי שתחשב לפוגענית ותוך כדי תתאפשר שמירה רציפה על המסורת בכדי לשמור על אחידות.
אני מניחה שהמקור שלה מבוסס הרבה פחות.
זה מה שהם עושים עם רוב המצוות שהן לא רלוונטיות יותר.
אנונימית
החילונים ממציאים פירושים בתורה.
נדה = מרוחקת, לא טמיאה
נדה = מרוחקת, לא טמיאה
^^אני לא שופט אותך אבל אלו שטויות גמורות. אין כזה דבר "מצוות שאינן רלוונטיות יותר", ואין כזה דבר "פירושים מודרניים". על כל מצווה ביהדות אפשר לדבר שעות מכל הכיוונים ולתת 200 טעמים וסיבות.
כתוב במפורש בתורה -"וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ".
טעמים? "היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה"
וכו' כמו שאמרתי אפשר לדבר על זה שעות וכל מי שמבין קצת ביהדות יודע שהתורה היא הדבר החכם ביותר בעולם.
כתוב במפורש בתורה -"וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ".
טעמים? "היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה"
וכו' כמו שאמרתי אפשר לדבר על זה שעות וכל מי שמבין קצת ביהדות יודע שהתורה היא הדבר החכם ביותר בעולם.
באותו הנושא: