אני עוברת גיהינום רק בגלל היותי יהודייה. אני בוכה בלילות רק בגלל היותי יהודייה. אני גובעת ברעב רק בגלל היותי יהודייה. אני דואגת לאחי רק בגלל היותי יהודייה. אני נשארתי לבד רק בגלל היותי יהודייה. אני משרתת גרמנים רק בגלל היותי יהודייה. אני רוצה נקמה רק בגלל היותי יהודייה. איך זה לתקציר של סיפור על השואה? למי שלא הבין זה על השואה... וזה יהיה מוזר אם אשלב שם רומנטיקה?