21 תשובות
ישראלית
יהודיה
יהודיה
לא זה ולא זה, מחכה לאישור על הדרכון הפורטוגלי שלי ועף מפה
שואל השאלה:
קראתי מחקר שמי שמגדיר את עצמו יהודי גם מגדיר את עצמו ימני
ומי שמגדיר את עצמו ישראלי מגדיר את עצמו שמאלני
גם וגם ניראלי
כאילו חדמש יהודיה בלב ובנשמה אבל יש לי גם מאוד אישיות ישראלית
שואל השאלה:
למה ימנים לא מתייחסים למדינה שבה הם גרים אלא רק לדת שלהם? למרות שהם לא תמיד שומרי מסורת אבל הם כן שומרים את חוקי המדינה
שואל השאלה:
שמעתי טיעון מאדם דתי שאומר שיש חוקים לעולם הזה ויש חוקים לעולם הבא
אז לשלם מס זה בעולם הזה
אבל להיות צדיק נותן לו נקודות זכות בעולם הבא
שואל השאלה:
הקטע שהוא אומר זה שאם הוא לא ישלם מס הוא יהיה בכלא או יקבל קנס וכאלה בעולם הזה
אבל אם הוא לא יהיה צדיק ולא ישמור שבת לא יקרה לו עכשיו כלום אבל בעתיד הוא יהיה בגיהינום
אני לא מאמין בזה אבל זה מה שהוא טען
זה לא גרם לי להבין למה ימנים פחות משייכים את המדינה שלהם לזהות שלהם
שואל השאלה:
אני רק שאלתי למה יש ימנים דתיים שלא מגדירים את עצמם כישראלים אלא כיהודים
הרי הם גרים בישראל, הם ישראלים, אז למה דווקא יהדות יותר חשובה?
יהודיה
אני כם וגם אבל לפני שאני ישראלית אני יהודיה
יותר יהודי
יהודי.
וסיבה למה הדת יותר חשבוה, כי וודאי שאתה אמור להיות נאמן למי שברא את העולם מאשר לאנשים שהוא ברא אותם. אז הם אין להם סמכול לחלוק על אלוקים.

וזה לא נכון שאין עונשים על עבירות בעולם הזה, כי הכל על פי חשבונות שמים. מי שרובו זכויות נענש בעולם הזה כדי להיות נקי מעבירות לעולם הבא (קידושין לט ע"א).
אנונימי
יהודייה
קודם כל ולפני הכל יהודיה, אחר כך ישראלית
הזהות הישראלית חשובה לי מאוד כמובן, אבל אציג את זה ככה: אם תהיה התנגשות בין חוקי המדינה לחוקי ההלכה (קרי - המדינה תאסור מצווה שהיא חובה, המדינה תחייב איסור), אבחר בחוקי ההלכה.
יהודי וישראלי, המציאות של ישראלי קיימת רק על ידי המציאות יש יהודי
יותר יהודיה אבל מרגישה גם וגם
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא מדויק, בלי מדינת ישראל יש הרבה אנשים שיגורו במקומות אחרים
יש מדינות יותר טובות בעולם ובכל זאת אנשים מהמדינות האלה עולים לישראל, אם לא הייתה ישראל הם היו נשארים שם וגרים שם
בלי חוקי הדת היהודית אפשר עדיין להיות מדינת ישראל, זאת אומרת מדינה של תושבים שהם צאצאים של אברהם יצחק ויעקב אבל הם לא חייבים לשים כיפה ונשים לא חייבות לשים כיסוי ראש ולא חייבים להתפלל שלוש פעמים ביום וזו עדיין תהיה מדינת ישראל
^^צודקת לחלוטין, ככה מבואר במשנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ג, הלכה ט.
אנונימי