23 תשובות
כי זה לא הגיוני
זה לא משהו שקרה מתקופת התנך..
זה לא משהו שקרה מתקופת התנך..
שואל השאלה:
אז זה שזה לא קרה הרבה שנים אומר שזה לא יכול לקרות בכלל? בדיוק מדברים שהמשיח יגיע עוד כמה שנים אז למה אם מישהו יגיד שמלאך אלוהים נגלה אליו או משהו יאבחנו אותו בהפרעה ?
אז זה שזה לא קרה הרבה שנים אומר שזה לא יכול לקרות בכלל? בדיוק מדברים שהמשיח יגיע עוד כמה שנים אז למה אם מישהו יגיד שמלאך אלוהים נגלה אליו או משהו יאבחנו אותו בהפרעה ?
אנונימית
נכון זה צביעות
^ ואם אלוהים התגלה בפני אדם רגיל, את מפקפקת בבחירות שלו?
אנחנו לא יכולים להבין אותו כי הוא מעל השכל ואנחנו אל יכולים לנסות לפרש את מה שהוא עושה
אם הוא רצה לפנות למישהו רגיל כנראה שהייתה סיבה טןבה וסיבה רוחנית
אנחנו לא יכולים להבין אותו כי הוא מעל השכל ואנחנו אל יכולים לנסות לפרש את מה שהוא עושה
אם הוא רצה לפנות למישהו רגיל כנראה שהייתה סיבה טןבה וסיבה רוחנית
אנונימי
שואל השאלה:
^ מה.. יש בתנך מלא סיפורים על מלאכים שנתגלו רק לבן אדם אחד ולא לכל העם
יהושע בן נון? דוד? משה? אברהם?
זה היה מפגש של אחד על אחד
^ מה.. יש בתנך מלא סיפורים על מלאכים שנתגלו רק לבן אדם אחד ולא לכל העם
יהושע בן נון? דוד? משה? אברהם?
זה היה מפגש של אחד על אחד
אנונימית
שואל השאלה:
אוקי ונניח שקבוצה של אנשים תטען שמלאך אלוהים נגלה בפניהם וציווה עליהם להעביר בשורה לעם ישראל ? ברור שלא יאמינו להם.
אוקי ונניח שקבוצה של אנשים תטען שמלאך אלוהים נגלה בפניהם וציווה עליהם להעביר בשורה לעם ישראל ? ברור שלא יאמינו להם.
אנונימית
שואל השאלה:
מצחיק כי בימינו אי אפשר להוכיח שום דבר מהתנך ובכל זאת מאמינים בזה
כל מי שהיה "עד" לדברים האלה מת ממזמן. אין שום הוכחה שהאנשים שהיו עדים לזה באמת היו קיימים. באותה מידה אנשים המציאו עדים
מצחיק כי בימינו אי אפשר להוכיח שום דבר מהתנך ובכל זאת מאמינים בזה
כל מי שהיה "עד" לדברים האלה מת ממזמן. אין שום הוכחה שהאנשים שהיו עדים לזה באמת היו קיימים. באותה מידה אנשים המציאו עדים
אנונימית
שואל השאלה:
אבל מאיפה לך שזה באמת עבר מדור לדור ולא פשוט קבוצת אנשים מתישהו לפני 1000 שנה החליטו להפיץ שהסיפורים האלה התרחשו והאבות שלהם היו שם וסיפרו להם?
בימינו יש הקלטות אז יש הוכחות מונצחות שאפשר לראות במו עינינו. אתה יכול לראות משהו שמישהו אמר וטען לפני 100 שנה אז אתה יודע בוודאות שזה קרה.
נכון להיום כל התנך הוא רק סיפור שמישהו מספר לנו ומצפה שנאמין שזה קרה. אין שום הוכחה ויזואלית שזה באמת קרה.
אבל מאיפה לך שזה באמת עבר מדור לדור ולא פשוט קבוצת אנשים מתישהו לפני 1000 שנה החליטו להפיץ שהסיפורים האלה התרחשו והאבות שלהם היו שם וסיפרו להם?
בימינו יש הקלטות אז יש הוכחות מונצחות שאפשר לראות במו עינינו. אתה יכול לראות משהו שמישהו אמר וטען לפני 100 שנה אז אתה יודע בוודאות שזה קרה.
נכון להיום כל התנך הוא רק סיפור שמישהו מספר לנו ומצפה שנאמין שזה קרה. אין שום הוכחה ויזואלית שזה באמת קרה.
אנונימית
בינתיים אני צודק
הרבה פעמים רבנים גדולים טענו שהמשיח מגיע בזמן ספציפי כלשהו וטעו
הרבה פעמים רבנים גדולים טענו שהמשיח מגיע בזמן ספציפי כלשהו וטעו
אנונימי
אז בינתיים כל עוד זה לא קורה עדיין יש סיכוי שאני לא משקר, אולי זה לא היה האל היהודי, ואולי זה לא היה אל דתי בכלל..
איך תדע אם זה נכון או לא ?
איך תדע אם זה נכון או לא ?
אנונימי
שואל השאלה:
הארווי הטענה היחידה שלך זה שאם זה לא קורה כמו שזה קרה לפני 3000 שנה אז זה לא נכון..
בפועל אתה לא יודע ולא יכול לצפות את מעשיו של אלוהים ואם הוא יחליט להתגלות בפני בן אדם אחד ולא בפני עם שלם
אתה שם לו תנאים כשהוא כישות אין לו תנאים
לכן בן אדם שמחר טוען שאלוהים נתגלה בפניו אמורים להתייחס לזה בלגיטימיות מלאה אבל זה לא המקרה
מה שמערער את מעמד הדת והרעיון של אלוהים
הארווי הטענה היחידה שלך זה שאם זה לא קורה כמו שזה קרה לפני 3000 שנה אז זה לא נכון..
בפועל אתה לא יודע ולא יכול לצפות את מעשיו של אלוהים ואם הוא יחליט להתגלות בפני בן אדם אחד ולא בפני עם שלם
אתה שם לו תנאים כשהוא כישות אין לו תנאים
לכן בן אדם שמחר טוען שאלוהים נתגלה בפניו אמורים להתייחס לזה בלגיטימיות מלאה אבל זה לא המקרה
מה שמערער את מעמד הדת והרעיון של אלוהים
אנונימית
שואל השאלה:
מאיפה אתה קובע שזה לא קרה ולא יקרה? אתה לא מחליט על מה שאלוהים עושה
הוא יכול בכל נקודה בזמן להחליט לעשות משהו מסוים. שאולי לא תואם לתבנית שאתה יצרת
מאיפה אתה קובע שזה לא קרה ולא יקרה? אתה לא מחליט על מה שאלוהים עושה
הוא יכול בכל נקודה בזמן להחליט לעשות משהו מסוים. שאולי לא תואם לתבנית שאתה יצרת
אנונימית
ברור שאין לה ערך ביהדות כי אני מתאר תרחיש בו היהדות לא נכונה, וזה הקטע של השאלה
אני מנסה להקביל את זה למתי שמאמינים טוענים להתגלות אלוהית כלשהי ואחרים לא מסכימים, אז הפכתי את התפקידים בשביל ההדגמה
עכשיו אתה לענות על השאלה?
אני מנסה להקביל את זה למתי שמאמינים טוענים להתגלות אלוהית כלשהי ואחרים לא מסכימים, אז הפכתי את התפקידים בשביל ההדגמה
עכשיו אתה לענות על השאלה?
זה אני דביבוניהו
יש לי איזו תקלה עם העדכון החדש ובטעות חסמתי את ההודעות שלי מעצמי אז אני מאנונימי
יש לי איזו תקלה עם העדכון החדש ובטעות חסמתי את ההודעות שלי מעצמי אז אני מאנונימי
אנונימי
היום אנחנו בדור של הסתר פנים שבו הקב"ה לא מתגלה, אז לא אמין.
אז זה לא ההי בדיוק ככה. במיוחד במעמד הר סיני שכל העם שמע אותו.
אז זה לא ההי בדיוק ככה. במיוחד במעמד הר סיני שכל העם שמע אותו.
אנונימי
^^ לא מבין למה אתה מסתבך, זאת רק שאלה..
התגלתה בפניי ישות אלוהית ואמרה שכל הדתות הקיימות לא נכונות, כולל היהדות
איך תדע אם זה נכון או לא?
התגלתה בפניי ישות אלוהית ואמרה שכל הדתות הקיימות לא נכונות, כולל היהדות
איך תדע אם זה נכון או לא?
אנונימי
^ פשוט מאוד: אין שום סיבה להאמין לך ולא למה שהוא אמר בנוכחות של כל עם ישראל.
אנונימי
גם לי אין סיבה להאמין בסיפור עתיק שעבר טלפון שבור של 5000 שנה
בגלל זה הסבירות של שני הסיפורים להיות נכונים היא אותו הדבר מבחינתי
שניהם לא אמינים בעליל ועם סיכוי דומה להיות נכונים, אז איך תדע ?
בגלל זה הסבירות של שני הסיפורים להיות נכונים היא אותו הדבר מבחינתי
שניהם לא אמינים בעליל ועם סיכוי דומה להיות נכונים, אז איך תדע ?
אנונימי
^ לא, זה לא שלכל העם יש אותו "טלפון שבור", אתה לא יכול להגיד שזה "לא אמין" בדיוק כמו מישהו אחד שבהחלט יכול להמציא משהו.
אנונימי
איך תדע אם המצאתי או שזה באמת קרה ?
אנונימי
^ בגלל שכל אחד יכול להמציא את זה ואין שום סיבה להאמין דווקא לך שאין לך שום הוכחה לך - אז אני אמור להאמין שזה הומצא.
וודאי שאלוקים יצפה ממני להאמין למסורת ועדות של עם שלם ולא לכל אחד שיכול להמציא לי שהוא התגלה אליו, שזה אלוקים וודאי לא אמור לצפות ממני שאאמין לכל אחד שידבר בשמו, משהו שלא אמין בכלל וכל אחד יכול להמציא. לכן אלוקים יגלה את רצונו בצורה כזאת שיהיה ברור לכולם מה רצונו: זאת הסיבה שמתן תורה היה בנוכחות של כל עם ישראל.
וודאי שאלוקים יצפה ממני להאמין למסורת ועדות של עם שלם ולא לכל אחד שיכול להמציא לי שהוא התגלה אליו, שזה אלוקים וודאי לא אמור לצפות ממני שאאמין לכל אחד שידבר בשמו, משהו שלא אמין בכלל וכל אחד יכול להמציא. לכן אלוקים יגלה את רצונו בצורה כזאת שיהיה ברור לכולם מה רצונו: זאת הסיבה שמתן תורה היה בנוכחות של כל עם ישראל.
אנונימי
בוא נגיד את זה ככה
לפני 10 דק אלוהים התגלה אליי ואמר לי שהמשיח לא יגיע
איך תדעו אם זה נכון או לא?
לפני 10 דק אלוהים התגלה אליי ואמר לי שהמשיח לא יגיע
איך תדעו אם זה נכון או לא?
אנונימי
כי לפי היהדות אלוהים לא יתגלה לבן אדם רגיל. אלא לבן אדם ברמת רוחנית גבוהה מאוד. לכן יגידו שהוא עם הפרעות כי לכאורה זה לא הגיוני.