120 תשובות
כי לא כולם פה בארץ מאמינים בדת ומדינת ההלכה זה כפיה של הדת עליהם לכל דבר
מפחדים שיהיה פה כפיה מהצד שלהם
שואל השאלה:
אייקונית
אבל עובדה שהמדינה נחרבת והיוקר פה בשמיים - והמדינה חילונית. יש פה ממשלה חילונית כבר 74 שנים והם לא באמת עשו משהו טוב.
אייקונית
אבל עובדה שהמדינה נחרבת והיוקר פה בשמיים - והמדינה חילונית. יש פה ממשלה חילונית כבר 74 שנים והם לא באמת עשו משהו טוב.
אנונימי
מסכימה
יש המון סוגים של מדינת הלכה והמון אנשים אוטומטית נגד זה כשהם בכלל לא מבינים מה זה אומר
יש המון סוגים של מדינת הלכה והמון אנשים אוטומטית נגד זה כשהם בכלל לא מבינים מה זה אומר
מי אמר שממשלת הלכה תעשה שינוי
שואל השאלה האנונימי, תפסיק להיות דמגוג. תלמד קצת מדעי המדינה אולי קצת פילוסופיה פוליטית ואז תחזור לדבר.
שואל השאלה:
אייקונית
אם בממשלה היו אנשים יראי שמים ודתיים *אמיתיים* ולא מזויפים שאכפת להם רק מהכיסא שלהם, אז בוודאות שהמצב היה יותר טוב.
כי אז הם היו מחזקים את העם, ומשם היה יכול לרדת שפע לעם ישראל..
אייקונית
אם בממשלה היו אנשים יראי שמים ודתיים *אמיתיים* ולא מזויפים שאכפת להם רק מהכיסא שלהם, אז בוודאות שהמצב היה יותר טוב.
כי אז הם היו מחזקים את העם, ומשם היה יכול לרדת שפע לעם ישראל..
אנונימי
שואל השאלה:
keira
אלו עובדות מהמציאות, אני יודע שלפעמים קשה לקבל ולהתמודד איתן , אך זו המציאות. יש פה גם רוב חילוני..
74 שנים שהחילונים שולטים פה, ועדיין לא פעלו לטובת עם ישראל - יוקר המחיה, וכולי.
keira
אלו עובדות מהמציאות, אני יודע שלפעמים קשה לקבל ולהתמודד איתן , אך זו המציאות. יש פה גם רוב חילוני..
74 שנים שהחילונים שולטים פה, ועדיין לא פעלו לטובת עם ישראל - יוקר המחיה, וכולי.
אנונימי
שואל השאלה:
אה, ועוד דברים ששכחתי:
-אחוזי הפשיעה גבוהים מאי פעם.
-השחיתויות במשטרה ובצבא - גבוהות מאי פעם.
והכל - תחת המדינה החילונית פה.. אז אני מנסה להבין - איך בדיוק מדינה חילונית זה דבר טוב, אם כל מה שקורה תחת שלטון חילוני זה זוועה?
אה, ועוד דברים ששכחתי:
-אחוזי הפשיעה גבוהים מאי פעם.
-השחיתויות במשטרה ובצבא - גבוהות מאי פעם.
והכל - תחת המדינה החילונית פה.. אז אני מנסה להבין - איך בדיוק מדינה חילונית זה דבר טוב, אם כל מה שקורה תחת שלטון חילוני זה זוועה?
אנונימי
הטענות שלך חסרות בסיס. אם אתה מעוניין בתיאוקרטיה לך למדינה כמו איראן יש להם אחלה כלכלה והם גם מתייחסים לכולם כל כך יפה.
שואל השאלה:
תפוחי זהב
הציונים חטפו ילדים תימניים מהוריהם וגזזו להם את פיאותיהם וכפו עליהם את החילוניות, עליהם אתה אומר 'כן ירבו'?
המדינה החילונית לא פועלת לטובת העם, אלא בדיוק ההפך - לרעתו.
כי לכל אחד מחברי הממשלה והכנסת אכפת רק מהכיסא שלו והכסף שלו.
תפוחי זהב
הציונים חטפו ילדים תימניים מהוריהם וגזזו להם את פיאותיהם וכפו עליהם את החילוניות, עליהם אתה אומר 'כן ירבו'?
המדינה החילונית לא פועלת לטובת העם, אלא בדיוק ההפך - לרעתו.
כי לכל אחד מחברי הממשלה והכנסת אכפת רק מהכיסא שלו והכסף שלו.
אנונימי
שואל השאלה:
תפוחי זהב
בדיוק! חג החנוכה! ובזכות מה בדיוק ניצחנו? עובדה שהיינו מיעוט מול רבים.
הקב"ה הושיע אותנו.
ואין לך הוכחות ששלטון יהודי דתי אמיתי עשה דברים גרועים.
תפוחי זהב
בדיוק! חג החנוכה! ובזכות מה בדיוק ניצחנו? עובדה שהיינו מיעוט מול רבים.
הקב"ה הושיע אותנו.
ואין לך הוכחות ששלטון יהודי דתי אמיתי עשה דברים גרועים.
אנונימי
שואל השאלה:
אם שלטון חילוני זה דבר טוב, נא הסבירו:
-מדוע לא אכפת למדינה מיוקר המחיה.
-מדוע לא אכפת למדינה מהשחיתות במשטרה ובגופים נוספים.
-מדוע לא אכפת למדינה מהפשיעות שיש.
-מדוע לא אכפת למדינה מהעניים.
-מדוע לא אכפת למדינה מהחרדים והחיילים.
בקיצור, שלטון חילוני זה לא דבר טוב. והמציאות הוכיחה זאת.
לעומת זאת,
הידעתם? בתקופתו של שלמה המלך עליו השלום, היה שגשוג כלכלי וגם מדיני!
אם שלטון חילוני זה דבר טוב, נא הסבירו:
-מדוע לא אכפת למדינה מיוקר המחיה.
-מדוע לא אכפת למדינה מהשחיתות במשטרה ובגופים נוספים.
-מדוע לא אכפת למדינה מהפשיעות שיש.
-מדוע לא אכפת למדינה מהעניים.
-מדוע לא אכפת למדינה מהחרדים והחיילים.
בקיצור, שלטון חילוני זה לא דבר טוב. והמציאות הוכיחה זאת.
לעומת זאת,
הידעתם? בתקופתו של שלמה המלך עליו השלום, היה שגשוג כלכלי וגם מדיני!
אנונימי
לא הולכת להיות עכשיו מדינת הלכה בגלל הממשלה החדשה, זה גם לא אפשרי בינתיים כי אנחנו מדינה דמוקרטית..
אבל בלי קשר כמובן שמדינה על המשפט העברי לחלוטין תהיה מעולה והרבה יותר טובה ממה שהיא עכשיו. ממלכת ישראל (מאז כיבוש הארץ בימי יהושע עד חורבן המקדש השני) שלטה פה בארץ בזמן רציף של כ1000 שנה על המשפט העברי. יותר מכל זמן שממלכה או אימפריה אחרת שלטו פה. אז כנראה שהשיטה המדינית החברתית והמשפטית הייתה טובה מאוד, בטח יותר מעכשיו זה בטוח.
אבל מה שכן במצב הנתון היום ברגע זה, לא ניתן לעשות מדינת הלכה כי אנחנו מדינה דמוקרטית ואני לא מאמין שאיזה פוליטיקאי "יחליט לשנות את זה" ובנוסף הרוב פה חילונים מה שיגרום לשסע עוד יותר עמוק בחברה.
אבל בקרוב מאוד בעזרת השם תוקם פה מדינה בארץ ישראל השלמה שנשלטת על ידי הקב"ה בהנהגתו של המשיח לפי המשפט הישראלי (מדינת הלכה)
אבל בלי קשר כמובן שמדינה על המשפט העברי לחלוטין תהיה מעולה והרבה יותר טובה ממה שהיא עכשיו. ממלכת ישראל (מאז כיבוש הארץ בימי יהושע עד חורבן המקדש השני) שלטה פה בארץ בזמן רציף של כ1000 שנה על המשפט העברי. יותר מכל זמן שממלכה או אימפריה אחרת שלטו פה. אז כנראה שהשיטה המדינית החברתית והמשפטית הייתה טובה מאוד, בטח יותר מעכשיו זה בטוח.
אבל מה שכן במצב הנתון היום ברגע זה, לא ניתן לעשות מדינת הלכה כי אנחנו מדינה דמוקרטית ואני לא מאמין שאיזה פוליטיקאי "יחליט לשנות את זה" ובנוסף הרוב פה חילונים מה שיגרום לשסע עוד יותר עמוק בחברה.
אבל בקרוב מאוד בעזרת השם תוקם פה מדינה בארץ ישראל השלמה שנשלטת על ידי הקב"ה בהנהגתו של המשיח לפי המשפט הישראלי (מדינת הלכה)
שואל השאלה:
תפוחי זהב
בתקופתו של שלמה המלך עליו השלום, היה שגשוג כלכלי וגם מדיני.
ועובדה שהשלטון היה דתי, וגם בתקופתו של חזקיהו המלך עליו השלום, כשהייתה תורה בעם - תורה אמיתית, אז היה שגשוג רוחני וגשמי בעם - וגם כמובן מפלת סנחריב שניסה להחריב את ירושלים, אבל צבאו הובס על ידי הקב"ה.
התורה בעצמה מעידה ומוכיחה בפסוקים שברגע שעם ישראל שומר את התורה והמצוות, יש שפע רוחני וגשמי בהכל.
תפוחי זהב
בתקופתו של שלמה המלך עליו השלום, היה שגשוג כלכלי וגם מדיני.
ועובדה שהשלטון היה דתי, וגם בתקופתו של חזקיהו המלך עליו השלום, כשהייתה תורה בעם - תורה אמיתית, אז היה שגשוג רוחני וגשמי בעם - וגם כמובן מפלת סנחריב שניסה להחריב את ירושלים, אבל צבאו הובס על ידי הקב"ה.
התורה בעצמה מעידה ומוכיחה בפסוקים שברגע שעם ישראל שומר את התורה והמצוות, יש שפע רוחני וגשמי בהכל.
אנונימי
בכללי החברה הישראלית בימי המקרא הייתה חברה מאוד שוויונית ופשוטה. לכולם היו "אחלה" חיים. יש המון חוקים שבעד אנשים חלשים, בעד העניים והאוכלוסיות החלשות בחברה.
אנשים שומעים את המילה מדינת הלכה וחושבים ישר על דברים רעים. מה שהם לא יודעים שממלכת ישראל הייתה מדינה משגשגת ושיוויונית מאוד בתקופתה
אנשים שומעים את המילה מדינת הלכה וחושבים ישר על דברים רעים. מה שהם לא יודעים שממלכת ישראל הייתה מדינה משגשגת ושיוויונית מאוד בתקופתה
שואל השאלה:
אני בלי שם
התורה. התורה בפירוש ובאופן ברור מגלה לנו זאת. למשל:
אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. ה וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. ו וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד; וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה, מִן-הָאָרֶץ, וְחֶרֶב, לֹא-תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם
אני בלי שם
התורה. התורה בפירוש ובאופן ברור מגלה לנו זאת. למשל:
אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. ה וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. ו וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד; וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה, מִן-הָאָרֶץ, וְחֶרֶב, לֹא-תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם
אנונימי
תפוחי זהב. שלמה המלך היה מהאנשים העשירים במזרח הקדום ובהיסטוריה בכלל. מדינת ישראל הייתה בתקופה שלא הייתה כמותה..
אנונימי
שואל השאלה:
תפוחי זהב
מלכים רשעים שקיבלו עושר וכל טוב בעולם הזה - זה כי הקב"ה רצה לשלם גמולם פה ושיקבלו את עונשם בעולם הבא..
תפוחי זהב
מלכים רשעים שקיבלו עושר וכל טוב בעולם הזה - זה כי הקב"ה רצה לשלם גמולם פה ושיקבלו את עונשם בעולם הבא..
אנונימי
וגם כל המלכים העשירים אחרי תקופתו של שלמה המלך סבלו מאוחר יותר מקשיים ומלחמות בעיקר בשטחי ממלכת ישראל (לא יהודה) בגלל שלא הלכו בדרכי השם ובסופו של דבר מה שהגיע לגלות 10 השבטים.
וגם אם המלכים עצמם היו עשירים, המדינה הייתה במצב נורא
וגם אם המלכים עצמם היו עשירים, המדינה הייתה במצב נורא
אנונימי
שואל השאלה:
תפוחי זהב אני פשוט מתעלם משטויות..
התורה מוכיחה בפירוש שברגע שעם ישראל הולך אחרי התורה במאה אחוז, יש שפע בהכל, בהכל.
תפוחי זהב אני פשוט מתעלם משטויות..
התורה מוכיחה בפירוש שברגע שעם ישראל הולך אחרי התורה במאה אחוז, יש שפע בהכל, בהכל.
אנונימי
המדינות היחידות בעולם שהולכות לפי חוקי הדת זה המדינות הערביות הכושלות.
איך בדיוק מדינת הלכה תטפל ביוקר המחיה? היא תטפל רק בתקציבי הישיבות ולא בשוק החופשי.
אם אני רוצה למכור כאן המבורגר במחיר זול יותר, ב20 שקל ל220 גרם וזה ממש זול, אבל זה בשר חזיר, אתם תתנו לי? הרי זה יפתור את יוקר המחיה
המדינה החילונית הביאה אותנו לתוצר מקומי גולמי עצום, במקומות הראשונים בעולם למדינה כל כך קטנה, אומת סטארטפ מצליחה
איך בדיוק מדינת הלכה תטפל ביוקר המחיה? היא תטפל רק בתקציבי הישיבות ולא בשוק החופשי.
אם אני רוצה למכור כאן המבורגר במחיר זול יותר, ב20 שקל ל220 גרם וזה ממש זול, אבל זה בשר חזיר, אתם תתנו לי? הרי זה יפתור את יוקר המחיה
המדינה החילונית הביאה אותנו לתוצר מקומי גולמי עצום, במקומות הראשונים בעולם למדינה כל כך קטנה, אומת סטארטפ מצליחה
תפוחי זהב את טועה.
עושר מופלג בעולם הקדום היה כמו עכשיו ואפילו יותר.. אפשר לראות את זה בארכיאולוגיה של מצרים, סין, פרס, בבל מסטנפוטמיה ועוד. בניינים, מקדשים ומבנים שאפילו היום לא יודעים איך הצליחו לבנות.
ארמונו של שלמה המלך היה ענק, הוא אשכרה בנה מקדש שלם שמצופה מזהב לכבוד הקדוש ברוך הוא (שגם כל הכלים שם עושים מזהב), היה לו גנים ענקים של עצים וצמחים, ארמונות רק לנשים שלו ועוד מבנים של בתי המשפט והסהנדרין. אי אפשר להתווכח ששלמה המלך היה מהאנשים העשירים בהיסטוריה
עושר מופלג בעולם הקדום היה כמו עכשיו ואפילו יותר.. אפשר לראות את זה בארכיאולוגיה של מצרים, סין, פרס, בבל מסטנפוטמיה ועוד. בניינים, מקדשים ומבנים שאפילו היום לא יודעים איך הצליחו לבנות.
ארמונו של שלמה המלך היה ענק, הוא אשכרה בנה מקדש שלם שמצופה מזהב לכבוד הקדוש ברוך הוא (שגם כל הכלים שם עושים מזהב), היה לו גנים ענקים של עצים וצמחים, ארמונות רק לנשים שלו ועוד מבנים של בתי המשפט והסהנדרין. אי אפשר להתווכח ששלמה המלך היה מהאנשים העשירים בהיסטוריה
אנונימי
אני אישית נגד קיצוניות. קיצוניות בשני הצדדים היא גרועה. צריך למתן כל צד במידה שווה וכך תהיה מדינה נורמלית . חופש דת וחופש חילוניות. שנחיה בהרמוניה..אחח..אני חיה בסרט פנטזיה רציני אבל.
אני נגד ההמשלה
תהיה פה הדתה קיצונית יהיה מותר לנהוג באלימות כלפי ערבים כי הם ערבים יהיה אסור להיות להט"ב כמו בקטאר
יהיה פה נורא מעמד האישה ירד זה יהיה ממש נורא
תהיה פה הדתה קיצונית יהיה מותר לנהוג באלימות כלפי ערבים כי הם ערבים יהיה אסור להיות להט"ב כמו בקטאר
יהיה פה נורא מעמד האישה ירד זה יהיה ממש נורא
כי זה יהיה כפייה וזה ייצור מצב של הפגנות, שנאה יותר גדולה למאמינים חרדים ודתיים, ודברים גרועים
חוץ מזה מדינות שנשלטות על ידי הדת לא במקום טוב משום בחינה
חוץ מזה מדינות שנשלטות על ידי הדת לא במקום טוב משום בחינה
כי אני לא רוצה שיסכלו אותי למוות כי אני לסבית או כי אני הולכת עם מכנסיים ברחוב
המדינה תהפוך להיות פרימיטיבית כמו רוסיה ואיראן
המדינה תהפוך להיות פרימיטיבית כמו רוסיה ואיראן
^^^ אני לא אוהב את רעיון מדינת ההלכה
אבל בוא נגיד את האמת, מעמד האישה לא ירד
לא יפעלו באלימות נגד כל הערבים אלא נגד כל המחבלים (כל ערבי שמניף דגל אש"ף הוא מחבל)
ולגבי ההומואים, למה צריך לצעוק בכל העולם שמישהו הומו? הוא לא יכול להיות הומו בבית הפרטי שלו? אם אני סטרייט בבית שלי אני מצפה שגם הומואים יהיו הומואים אבל בבית שלהם
אבל בוא נגיד את האמת, מעמד האישה לא ירד
לא יפעלו באלימות נגד כל הערבים אלא נגד כל המחבלים (כל ערבי שמניף דגל אש"ף הוא מחבל)
ולגבי ההומואים, למה צריך לצעוק בכל העולם שמישהו הומו? הוא לא יכול להיות הומו בבית הפרטי שלו? אם אני סטרייט בבית שלי אני מצפה שגם הומואים יהיו הומואים אבל בבית שלהם
לא הם לא
אם מישהו רוצה להתנשק ברחוב או להחזיק ידיים שיעשו אל זה לא אמור להיות שום הגבלה משום מקום
זה לאנשים קשה לקבל את זה לא אומר שזה יהיה במקום אחר אם הם לא רוצים לראות את זה שהם ילכו לבית ולא יצאו^
אם מישהו רוצה להתנשק ברחוב או להחזיק ידיים שיעשו אל זה לא אמור להיות שום הגבלה משום מקום
זה לאנשים קשה לקבל את זה לא אומר שזה יהיה במקום אחר אם הם לא רוצים לראות את זה שהם ילכו לבית ולא יצאו^
כי מנקודת מבט שטחית במדינה חילונית יש מקום לדת, וכאילו כולם יכולים להיות מרוצים, אבל במדינת הלכה כאילו יהיה טוב רק לצד אחד (לדתיים וחרדים, לא לחילוניים).
כמובן שזה לא באמת ככה, כי כאשר כל העם ילך בדרך ה' יתברך - זה יתן שפע לכל הארץ ויהיה טוב לכולם, לא רק לדתיים וחרדים. מצד שני, מתי שעושים כאן עבירות - זה רע לכולם, כי הקב"ה דן אותנו כעם, גם את הצדיקים שביננו מתי שהם לא מטפלים ברשעים לפי יכולתם...
כמובן שזה לא באמת ככה, כי כאשר כל העם ילך בדרך ה' יתברך - זה יתן שפע לכל הארץ ויהיה טוב לכולם, לא רק לדתיים וחרדים. מצד שני, מתי שעושים כאן עבירות - זה רע לכולם, כי הקב"ה דן אותנו כעם, גם את הצדיקים שביננו מתי שהם לא מטפלים ברשעים לפי יכולתם...
אנונימי
אני פשוט לא רוצה להיכנס לכלא על היותי
לסבית
אישה
חילונית
שמאלנית
לסבית
אישה
חילונית
שמאלנית
כי מדינת הלכה היא מדינה חשוכה ופרימטיבית שכופה את הדת על אנשים
אנחנו נהפוך להיות איראן
מדינת הלכה=הלכה המדינה
איך קשור השסע בעם אם תכפה על אנשים להיות דתיים הם ילחמו בך זה מלחמת אזרחים
אין שום זלזול בעניים ובטח שלא יפתור את זה מדינה הלכה
יוקר המחייה, לא כי המדינת הלכה... שאריה דרעי מעלים מס, והנציגי ציגור החרדים הם אסון כלכלי
השנאה לדת חוגגת, תאמין לי חילונים ישנאו יותר את הדת אם יכפו אותה עליה ואתה לא יכול להגיד להם פשוט תהיו דתיים או שתעזבו כי זה מדינה שלנו לכם לא מתאים אתם תעזבו
הבעיות לא יפתרו אם החילונים יעלמו למה אתה חושב שאתה יותר טוב... המדינה תקרוס
אנחנו נהפוך להיות איראן
מדינת הלכה=הלכה המדינה
איך קשור השסע בעם אם תכפה על אנשים להיות דתיים הם ילחמו בך זה מלחמת אזרחים
אין שום זלזול בעניים ובטח שלא יפתור את זה מדינה הלכה
יוקר המחייה, לא כי המדינת הלכה... שאריה דרעי מעלים מס, והנציגי ציגור החרדים הם אסון כלכלי
השנאה לדת חוגגת, תאמין לי חילונים ישנאו יותר את הדת אם יכפו אותה עליה ואתה לא יכול להגיד להם פשוט תהיו דתיים או שתעזבו כי זה מדינה שלנו לכם לא מתאים אתם תעזבו
הבעיות לא יפתרו אם החילונים יעלמו למה אתה חושב שאתה יותר טוב... המדינה תקרוס
^^ אף אחד לא ישים אותך בכלא
אני בכל מקרה מעדיף מדינה חופשית על פני מדינת הלכה, אבל מבחינה תיאורטית אם ישראל תהפוך למדינת הלכה אני לא אעזוב את הארץ
אני בכל מקרה מעדיף מדינה חופשית על פני מדינת הלכה, אבל מבחינה תיאורטית אם ישראל תהפוך למדינת הלכה אני לא אעזוב את הארץ
לא עניינכם.ן
זה שאמרת שמותר להתנהג באלימות לערבים במדינת הלכה.. זה ממש שטויות, ממש אבל לא יודע חמה המצאת את זה.
כלפי הזכויות נשים.. זה גם מטופש, מה יש ביהדות חוץ מטקסי דת מסוימים (כמו מוהל) שאישה לא יכולה לעשות? תלמדי את אשת חיל ותראי איך משבחים שם את האישה ואת זה שהיא אישה עובדת בעלת עסק שמפרנסת את עצמה.
לגבי הלהט"ב זה נכון.. לא יהיה אפשר לעשות מצעדים ככה בפומבי
זה שאמרת שמותר להתנהג באלימות לערבים במדינת הלכה.. זה ממש שטויות, ממש אבל לא יודע חמה המצאת את זה.
כלפי הזכויות נשים.. זה גם מטופש, מה יש ביהדות חוץ מטקסי דת מסוימים (כמו מוהל) שאישה לא יכולה לעשות? תלמדי את אשת חיל ותראי איך משבחים שם את האישה ואת זה שהיא אישה עובדת בעלת עסק שמפרנסת את עצמה.
לגבי הלהט"ב זה נכון.. לא יהיה אפשר לעשות מצעדים ככה בפומבי
אנונימי
איך זה קשור להיות המדינה חילונית כל הבעיות אין שום קשר יושבים בכיסא הרבה אנשים דתיים במנהלים את המדינה ולא קורה כלום. תגיד משתגיד, זה לא יפתור כלום וזה כפייה דתית מה תעשה אם אלו שלא מאמינים או חילונים?
צודקת לגמרי
יש שרים מואשמים בפלילים
99.9% מהממשלה גזענים וחלקם הומופובים
המדינה תקרוס יכפו עלינו דת
תעלולי המרה יהיו חובה
ועוד
יש שרים מואשמים בפלילים
99.9% מהממשלה גזענים וחלקם הומופובים
המדינה תקרוס יכפו עלינו דת
תעלולי המרה יהיו חובה
ועוד
ומה יקרה אם וואליד טאהא והתנועה האיסאלמית יעלו לשלטון? לפיד ייתן להם את מפתחות המדינה ואנחנו נהיה מדינה מוסלמית חשוכה נגד נשים נגד להטב
איראן יהיה כאן אם יהיה כאן איסלאם!
איראן יהיה כאן אם יהיה כאן איסלאם!
אני לא רוצה איסלאם ולא איראן ולא מדינה חשוכה שובינסטית המופובית גזענית וכו
ממשלת הימין-ימין קיצון
ממשלת השמאל-שמאל מרכז
אין אופציה אפילו לממשלת שמאל קיצונית בקושי יש מפלגות שמאל קיצוניות
ממשלת הימין-ימין קיצון
ממשלת השמאל-שמאל מרכז
אין אופציה אפילו לממשלת שמאל קיצונית בקושי יש מפלגות שמאל קיצוניות
צודק!!!
אז קודם נגיד להתראות לאיסלאם
אני גם לא רוצה מדינת הלכה יהודית, אבל אני לא אעזוב את הארץ בגלל זה
אני גם לא רוצה מדינת הלכה יהודית, אבל אני לא אעזוב את הארץ בגלל זה
-אחוזי הפשיעה
-השחיטויות במשטרה והצבא
יש המוןן פושעים גם דתיים איך זה קשור
לפחות יש צבא אתם פשוט לא תילחמו ותתגייסו
כל מה שקורה, קורה תחת שלטון מושחת לאו דווקא חילוני, עובדה שיש המון דתיים בממשלה
-השחיטויות במשטרה והצבא
יש המוןן פושעים גם דתיים איך זה קשור
לפחות יש צבא אתם פשוט לא תילחמו ותתגייסו
כל מה שקורה, קורה תחת שלטון מושחת לאו דווקא חילוני, עובדה שיש המון דתיים בממשלה
עדיף חילונית מקבלת מאשר מדינה שמפרה זכויות אדם במסגרת משטר הילכתי
הייל דוד צודק
אני גם לא אעזוב את המדינה גם אם היא תהיה מוסלמית אני אלחם עליה
אני גם לא אעזוב את המדינה גם אם היא תהיה מוסלמית אני אלחם עליה
@הייל דוד אין דבר כזה להיות סטרייט בבית. סטרייטים ליטרלי מתנשקים כאילו הם בסרט בתוך האוטובוס, בתחנה, ברחוב
האם להטבים עושים את זה? אתה בקושי תראה. אני רוצה להחזיק יד לבת זוג שלי ברחוב בלי להלחץ שאוי אני בשכונה יותר פרימיטיבית ומסוכנת לזה. אני רוצה להקים משפחה, לא מגיע לי? אני בת 20 והנושא הזה מדאיג יותר ויותר ככל שמתבגרים
האם להטבים עושים את זה? אתה בקושי תראה. אני רוצה להחזיק יד לבת זוג שלי ברחוב בלי להלחץ שאוי אני בשכונה יותר פרימיטיבית ומסוכנת לזה. אני רוצה להקים משפחה, לא מגיע לי? אני בת 20 והנושא הזה מדאיג יותר ויותר ככל שמתבגרים
תסתכל על מדינות הלכה - אירן אפגניסטן וכו ואולי תבין
stan lee, אתה מבין שאם את קורא למדינת הלכה "חשוכה" (מוחה בך!) שאתה מבזה את החוקים של הקב"ה? למה מה נראה לך? שהוא נתן לנו חוקים "חשוכים"? ההפך, הוא נתן לנו את התורה בשביל להאיר לנו את הדרך, כמו שנאמר "כִּי נֵר מִצְוָה, וְתוֹרָה - אוֹר" (משלי ו, כג) ונאמר "נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ; וְאוֹר לִנְתִיבָתִי (תהילים קיט, קה).
דווקא בחנוכה שאנחנו חוגגים שהשלטון היהודי (הדתי) ניצח ולא תרבות יוון (דמוקרטיה) את אומר את השטויות שלך? במקום לחזור בתשובה (עשה את זה כאן ועכשיו)?
עליך נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ; שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר" (ישעיה ה, כ).
דווקא בחנוכה שאנחנו חוגגים שהשלטון היהודי (הדתי) ניצח ולא תרבות יוון (דמוקרטיה) את אומר את השטויות שלך? במקום לחזור בתשובה (עשה את זה כאן ועכשיו)?
עליך נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ; שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר" (ישעיה ה, כ).
אנונימי
זאת לא מדינה חילונית ואתאיסטית .
זה שאתה אומר שהכל על אחריותם של הציונים החילוניים זה מנותק לחלוטין.
אתה לא יכול לעשות מדינה לפי ההלכה כי זה לכפות על מי שישראלי לכבד את חוקי ההלכה , זה לא ריאלי , דמוקרטי , מוסרי ובכללי רעיון מאוד מסובך.
זה שאתה אומר שהכל על אחריותם של הציונים החילוניים זה מנותק לחלוטין.
אתה לא יכול לעשות מדינה לפי ההלכה כי זה לכפות על מי שישראלי לכבד את חוקי ההלכה , זה לא ריאלי , דמוקרטי , מוסרי ובכללי רעיון מאוד מסובך.
^^^ הקטע שאיראן ואפגניסטן - לא מדינות הלכה...
אנונימי
כי היהדות (אומר בתור אחד דתי) לא טובה אם היא באה בכפיה, אדם צריך להיות מאמין לא לעשות כי אמרו לו
היא חשוכה כי היא לא מקבלת להטבים
ושונים ממנה, והיא כופה על אנשים את הדת ומכריחה (מה שהדת בעצמה יודעת שבלתי אפשרי) לאהוב את ה' ולעבוד אותו
ושונים ממנה, והיא כופה על אנשים את הדת ומכריחה (מה שהדת בעצמה יודעת שבלתי אפשרי) לאהוב את ה' ולעבוד אותו
^^^^ מה לא מוסרי בלכפות לכבד את החוקים שלך מלך העולם שמחיה אותנו בגל רגע ורע?
אם כבר, לא מוסרי להיות כפוי טובה ולשים פס על החוקים שלו...
אם כבר, לא מוסרי להיות כפוי טובה ולשים פס על החוקים שלו...
אנונימי
מדינת הלכה תתפרק לתוך עצמה. אתה כנראה לא מבין את זה כל כך. זה שיקר פה אתה חושב שהמדינה של דתיים תפתור את זה?
אולי. נזרום. נגיד.
אבל רק שתדע, שרוב המדינה והמיסים שלה מגיעים מאיפה? נכון, החילונים. והעשירון העליון. שרובו כבר מתכוון לעזוב את המדינה, ככה שהעתיד שלה שחור. אגב, ידעת שנתונים מראים שככל שאדם יותר משכיל ככה הסיכויים שלו לעזוב את המדינה יותר גדולים.
ככה שבסופו של דבר גם ככה תישאר פה מדינה מפורקת שמלאה רק בכל החלשים של האוכלוסייה, אני מניחה שזה יהיה ערבים, חרדים, ואולי קצת ערסים. החלשים לא יכולים לתמוך, אלא רק להיתמך.
לחרדים אין לימודי ליבה וחינוך ברמה (האמת היא שהחינוך בישראל הוא ברמה די נמוכה במגזרים החרדים והערבים) ובגלל המחסור בליבה הם יתקשו באוניברסיטה. המון חרדים נושרים כי אין להם את הבסיס הזה, ולכן קשה להם למצוא עבודות מכניסות.
אולי. נזרום. נגיד.
אבל רק שתדע, שרוב המדינה והמיסים שלה מגיעים מאיפה? נכון, החילונים. והעשירון העליון. שרובו כבר מתכוון לעזוב את המדינה, ככה שהעתיד שלה שחור. אגב, ידעת שנתונים מראים שככל שאדם יותר משכיל ככה הסיכויים שלו לעזוב את המדינה יותר גדולים.
ככה שבסופו של דבר גם ככה תישאר פה מדינה מפורקת שמלאה רק בכל החלשים של האוכלוסייה, אני מניחה שזה יהיה ערבים, חרדים, ואולי קצת ערסים. החלשים לא יכולים לתמוך, אלא רק להיתמך.
לחרדים אין לימודי ליבה וחינוך ברמה (האמת היא שהחינוך בישראל הוא ברמה די נמוכה במגזרים החרדים והערבים) ובגלל המחסור בליבה הם יתקשו באוניברסיטה. המון חרדים נושרים כי אין להם את הבסיס הזה, ולכן קשה להם למצוא עבודות מכניסות.
אנונימי איראן ואפגניסטן ועוד איך מדינות הלכה
פשוט מוסלמיות
פשוט מוסלמיות
זה בדיוק הקטע שזה לא מוסרי הכפייה!
לא כולם חייבים להאמין בדת שלך, או להיות חלק ממנה.
stan lee, כן? מה "חשוך "ובלא לקבל משהו שלא תקין? אם הדת לא מקבלת משהו - סימן שהיא יודעת למה היא לא מקבלת. זה לא שאתה יותר "נאור" ממנה.
וכן, מלך בהחלט יכול לצוות על העם לעבוד את ה', היו מלכים צדיקים שעשו את זה וזה הצליח להם, ב"ה.
וכן, מלך בהחלט יכול לצוות על העם לעבוד את ה', היו מלכים צדיקים שעשו את זה וזה הצליח להם, ב"ה.
אנונימי
"אנונימי איראן ואפגניסטן ועוד איך מדינות הלכה
פשוט מוסלמיות"
- אתה מבין שמכאן אתה לא יכול ללמוד כלום על מדינת ההלכה היהודית? כי יהדות, בניגוד לאסלאם, היא לא חושך.
אם ההשוואה שלך נובעת רק ממחשבה של "זה דת וזה דת" - אז זאת נקודת מבט שטחית...
פשוט מוסלמיות"
- אתה מבין שמכאן אתה לא יכול ללמוד כלום על מדינת ההלכה היהודית? כי יהדות, בניגוד לאסלאם, היא לא חושך.
אם ההשוואה שלך נובעת רק ממחשבה של "זה דת וזה דת" - אז זאת נקודת מבט שטחית...
אנונימי
מינרוה מקדונאלד
מאיפה השגת את הנתונים שרוב החילונים רוצים לרדת מהארץ? מאיפה השגת את הנתונים שהחילונים הם הכי עשירים? מהאצבע זה מאיפה
מאיפה השגת את הנתונים שרוב החילונים רוצים לרדת מהארץ? מאיפה השגת את הנתונים שהחילונים הם הכי עשירים? מהאצבע זה מאיפה
אנונימי
אם תסתכלי הנתונים הערים המפותחות ביותר מבחינת החינוך והבגרויות הם ערים דתיות
אנונימי
הכיסא שרצח את חצרוני, היהודים חייבים כי הקב"ה נתן את זה לכל עם ישראל בנוכחות של כל עם ישראל, היהדות היא לא דת אישית של שואל השאלה.
אנונימי
כן? נתונים מפרופסור של אוניברסיטת תל אביב מתוך הרצאה שלו. אני מניחה שאתה לא תצפה. אבל זה דברים שאנשים הלכו וחקרו ובדקו, מה שאתה לא עשית לפני שהחלטת לכפות את הקיצוניות שלך על אחרים.
מה אתה חושב שמדינת הלכה יהיה לך יותר טוב? העולם המערבי מתקדם מסיבה מסוימת. אי אפשר להתעקש להישאר מאחור בכוח. זה פתטי. רוב ההלכה לא תקפה לימינו וגם אין לאף אחד סמכות לשנות אותה. אז אתם פשוט נשארים תקועים.
מה אתה חושב שמדינת הלכה יהיה לך יותר טוב? העולם המערבי מתקדם מסיבה מסוימת. אי אפשר להתעקש להישאר מאחור בכוח. זה פתטי. רוב ההלכה לא תקפה לימינו וגם אין לאף אחד סמכות לשנות אותה. אז אתם פשוט נשארים תקועים.
^ שהקב"ה הבטיח לנו שפע גשמי שנלך בחוקים שלו - הוא יודע מה שהוא הבטיח.
אז וודאי שזה יהיה טוב בעזרת ה' יתברך.
ומה התקדם בעולם המערבי? אונס? פשיעות? הפקרות מינית?
אז וודאי שזה יהיה טוב בעזרת ה' יתברך.
ומה התקדם בעולם המערבי? אונס? פשיעות? הפקרות מינית?
אנונימי
יש לך טעות גדולה בטיעון.
עצם היותה של המדינה חילונית - מסורתית (להגיד שישראל חילונית ואתאיסטית זו בדיחה) לא קשור לדברים כמו יוקר מחייה, ביטחון או חינוך. זה כמו להאשים את הצמחונים בשואה - זה שהיטלר היה צמחוני לא אומר שהצמחונות היא זו שהרגה יהודים.
אותו דבר פה, המדינה מתנהלת באופן שגוי לא בגלל שהיא חילונית אלא בגלל דברים אחרים.
עצם היותה של המדינה חילונית - מסורתית (להגיד שישראל חילונית ואתאיסטית זו בדיחה) לא קשור לדברים כמו יוקר מחייה, ביטחון או חינוך. זה כמו להאשים את הצמחונים בשואה - זה שהיטלר היה צמחוני לא אומר שהצמחונות היא זו שהרגה יהודים.
אותו דבר פה, המדינה מתנהלת באופן שגוי לא בגלל שהיא חילונית אלא בגלל דברים אחרים.
חחח הצחקת
אני אישית הולכת להפגין שתהיה פה כפיה דתית אין לאף אחד זכות לכפות עליי כלום
תפסיקו להצדיק את עצמכם בעזרת התורה אין שום תירוץ לגזענות שוביניזם הומופוב הסטה וכפיה דתית
מי שאומר שיש הוא צבוע
אני אישית הולכת להפגין שתהיה פה כפיה דתית אין לאף אחד זכות לכפות עליי כלום
תפסיקו להצדיק את עצמכם בעזרת התורה אין שום תירוץ לגזענות שוביניזם הומופוב הסטה וכפיה דתית
מי שאומר שיש הוא צבוע
^^לא אמרתי שמדינת הלכה זה טוב אבל שוב, לא הבאת מקור. תשלחי קישור
אנונימי
שואל השאלה:
המדינה מדרדרת דווקא בגלל שהיא חילונית. והבאתי לכם ראיות, אתם משום מה מתחמקים מהם.
מדינה יהודית דתית אמיתית הייתה מטפלת באנסים, בגנבים, ברוצחים וכולי כמו שצריך.
אבל ל'נאוריסטים הליברליים המערביים' אכפת רק מהכיסא של עצמם והכבוד שלהם..
המדינה מדרדרת דווקא בגלל שהיא חילונית. והבאתי לכם ראיות, אתם משום מה מתחמקים מהם.
מדינה יהודית דתית אמיתית הייתה מטפלת באנסים, בגנבים, ברוצחים וכולי כמו שצריך.
אבל ל'נאוריסטים הליברליים המערביים' אכפת רק מהכיסא של עצמם והכבוד שלהם..
אנונימי
^^^ אם כבר, אין שום הצדקה ללכת נגד מי שאמר והיה העולם...
מי שאומר שיש - הוא כפוי טובה.
מי שאומר שיש - הוא כפוי טובה.
אנונימי
זה לא נכון ומאוד מוטע
בנוסף לזה, ישראל זה די זבלה בהשוואה למדינות מפותחות, אבל תראה את מדינות ההלכה המוסלמיות - עולם שלישי שאתה אפילו לא יכול לדמיין.
יש פה תשתיות בסיסיות ואין רעב, יש ביטחון יחסי ברחובות (ביחס לשכנים מכך הכיוונים), אז על מה אתה מדבר בדיוק?
המדינה הדתית שאתה רוצה פה תהיה בדיוק כמו איראן.
יש פה תשתיות בסיסיות ואין רעב, יש ביטחון יחסי ברחובות (ביחס לשכנים מכך הכיוונים), אז על מה אתה מדבר בדיוק?
המדינה הדתית שאתה רוצה פה תהיה בדיוק כמו איראן.
שואל השאלה:
^ אתם נורא אוהבים להשוות בין מדינה יהודית דתית לבין איראן, אין קשר בכלל.
אלו פראי אדם שרוצחים אנשים סתם ככה, ואצלנו זה לא ככה - גם בתקופות קדומות, לא היו הורגים סתם ככה, היו צריכים להיות עדים ואז ללכת לסנהדרין וכולי.
^ אתם נורא אוהבים להשוות בין מדינה יהודית דתית לבין איראן, אין קשר בכלל.
אלו פראי אדם שרוצחים אנשים סתם ככה, ואצלנו זה לא ככה - גם בתקופות קדומות, לא היו הורגים סתם ככה, היו צריכים להיות עדים ואז ללכת לסנהדרין וכולי.
אנונימי
בבקשה הרצאה מדהימה ממליצה לכולם לצפות. היא לא מדברת רק על החרדים כבעיה אלא מסבירה את כל הבעיות הגדולות של המדינה. ולמה המצב שלה בעייתי.
לא אמרת שמדינת הלכה זה טוב אבל ברור שאתה בעד זה, אז לפחות שתהיה סיבה.
ההבדל בין דתיות פנאטית לנאורות הוא שבמדינה חילונית תוכל להיות מה שבא לך , גם דתי בלי שאף אחד מתערב לך בכלל.
ובמדינת הלכה יכפו את הכל על כולם כאילו אתה בימי הביניים. למה יש אנשים כל כך נוראיים שמסוגלים לתמוך בכזה דבר. תפתחו שכל
לא אמרת שמדינת הלכה זה טוב אבל ברור שאתה בעד זה, אז לפחות שתהיה סיבה.
ההבדל בין דתיות פנאטית לנאורות הוא שבמדינה חילונית תוכל להיות מה שבא לך , גם דתי בלי שאף אחד מתערב לך בכלל.
ובמדינת הלכה יכפו את הכל על כולם כאילו אתה בימי הביניים. למה יש אנשים כל כך נוראיים שמסוגלים לתמוך בכזה דבר. תפתחו שכל
ואלוהים הוא ממש ממש ממש ממש לא העולם הוא ישות שאנשים חסרי תשובה מצאו כדי להאחיז בו שקשה ולתרץ שהם גזענים בצדק הוא לא ברא שום יקום ומי שהולך נגד הדתה הומופוביה גזענות ושוביניזם הוא חכם ולא כפוי טוב
"אתם נורא אוהבים להשוות בין מדינה יהודית דתית לבין איראן, אין קשר בכלל".
היהדות היא סרטן קטלני בדיוק כמו באיסלאם, רק טמבל לא יבין זאת.
היהדות היא סרטן קטלני בדיוק כמו באיסלאם, רק טמבל לא יבין זאת.
נכון זה בדיוק אותו דבר
גזענים
הומופובים
שוביניסטים
חשוכים
גזענים
הומופובים
שוביניסטים
חשוכים
שואל השאלה:
^^ זה שאתה ממורמר לא אומר שהדת היא סרטן. לוגיקה פשוטה.
היהדות הביאה את המוסר והדברים הטובים לעולם.
בכל מקרה, לגבי השאלה -
ההיסטוריה הוכיחה שמדינה יהודית דתית אמיתית יותר עדיפה ממדינה חילונית.
^^ זה שאתה ממורמר לא אומר שהדת היא סרטן. לוגיקה פשוטה.
היהדות הביאה את המוסר והדברים הטובים לעולם.
בכל מקרה, לגבי השאלה -
ההיסטוריה הוכיחה שמדינה יהודית דתית אמיתית יותר עדיפה ממדינה חילונית.
אנונימי
ודרך אגב אנונימי
אצלנו לא רוצחים סתם
אצלנו לא רוצחים סתם
תוכיח.^ ^
מה היא עשתה טוב? החליטה שאישה שאכלה מתפוח תסבול עכשיו בכל לידה שלה?
מה היא עשתה טוב? החליטה שאישה שאכלה מתפוח תסבול עכשיו בכל לידה שלה?
^ואצל החרדים, דתיים כן?
אנונימי
שואל השאלה:
minerva mcgonagall
תוכיחי שהנאורות והליברליות עשתה טוב, קדימה.
כי אני יכול להוכיח לך שהיא עשתה רק רע..
עובדתית, מדינה חילונית מסכנת את עם ישראל.
minerva mcgonagall
תוכיחי שהנאורות והליברליות עשתה טוב, קדימה.
כי אני יכול להוכיח לך שהיא עשתה רק רע..
עובדתית, מדינה חילונית מסכנת את עם ישראל.
אנונימי
לא עניינכם.ן, הקב"ה - זה מישהו שכל העם שלנו שמע אותו, זה לא שהם כולם המציאו אותו ואת כל החוקים שהוא נתן לנו להקשות על חייהם סתם ככה...
איזה בושה לדבר ככה על מי שברא אותך ונותן לך את הכל...
איזה בושה לדבר ככה על מי שברא אותך ונותן לך את הכל...
אנונימי
דת זה הדבר הכי גרוע שקרה לאנושות. שום דבר טוב מעולם לא יצא ממקומות דתיים, רק הרס ובורות, עוני ורעב.
כל החשיבה שלך מזעזעת אותי. אתה חי במדינה מפותחת וחילונית ומשתמש בטכנולוגיה שפותחה על ידי ובזכות החילונים אך בשיא חוצפתך מעז לטעון שהמחלה הנגיפית הזאת שנקראת דת עדיפה.
לך תגור יום אחד בלי דברים שנוצרו בזכות החילונים, יום אחד. אחרי שתשרוד תחזור ותגיד לנו איך היה.
כל החשיבה שלך מזעזעת אותי. אתה חי במדינה מפותחת וחילונית ומשתמש בטכנולוגיה שפותחה על ידי ובזכות החילונים אך בשיא חוצפתך מעז לטעון שהמחלה הנגיפית הזאת שנקראת דת עדיפה.
לך תגור יום אחד בלי דברים שנוצרו בזכות החילונים, יום אחד. אחרי שתשרוד תחזור ותגיד לנו איך היה.
שואל השאלה:
עדיף להיות יהודי מאמין 'פרמטיבי' מאשר 'ליברלי נאוריסט מערבי'.
המדינה החילונית מביאה עלינו צרות, ואני בהלם שאתם בכלל מתכחשים לכל הבעיות שהיא מביאה עלינו פה.
אני מחכה עדיין ל'ראיות שלכם' שבעד מדינה חילונית.
עדיף להיות יהודי מאמין 'פרמטיבי' מאשר 'ליברלי נאוריסט מערבי'.
המדינה החילונית מביאה עלינו צרות, ואני בהלם שאתם בכלל מתכחשים לכל הבעיות שהיא מביאה עלינו פה.
אני מחכה עדיין ל'ראיות שלכם' שבעד מדינה חילונית.
אנונימי
את הדת היו צריכים להשמיד עוד באירופה אחרי שנפטרו מהנאציזם והקומוניזם.
שואל השאלה:
^ חח בלי הדת לא היית פה.
בין אם תרצה ובין אם לא, ומה הקשר בין התגובות שלך לשאלה? אתה טרול?
מדינת ישראל היא מדינה חילונית, והיא עשתה יותר צרות מאשר שעשו לנו כמה גוים באירופה.
^ חח בלי הדת לא היית פה.
בין אם תרצה ובין אם לא, ומה הקשר בין התגובות שלך לשאלה? אתה טרול?
מדינת ישראל היא מדינה חילונית, והיא עשתה יותר צרות מאשר שעשו לנו כמה גוים באירופה.
אנונימי
בלי הדת היינו איפשהו על מאדים.
אני לא אמרתי שדת זה דת, זה לא מה שאני חושב האיסלאם הרבה יותר אלים ורע אבל דת אי אפשר לכפות,
כן? תסביר.
כל כך הרבה קידמה הגיעה בזכות אנשים שראו את האור, ויצאו מהחושך. לא אמרתי שאין חרדים ודתיים טובים. אבל כל הפיתוח של העולם הגיע בזכות אנשים שלמדו להטיל ספק בחרא שהם שומעים מהבית, כאלה שיודעים לשאול שאלות ולבדוק לפני שהם מגיעים למסקנות . זה בסדר להאמין גם בדת ברור. כל עוד אתה יודע שבדקת את זה לפני והחלטת שזה מה שמתאים לך להאמין. לא ככה סתם כי המשפחה אמרה כי זה פשוט עצלות אינטלקטואלית.
אנשים שלא שואלים שאלות ואומרים אמן על כל מה מכניסים להם לא הופכים להיות ממצאים גדולים. לא היו אלברט איינשטיין- בתחום הפיזיקה. לא חושבים על פטנטים ולא יצירתיים ולא טכנולוגיים ולא מקדמים. ולא סובלניים לאחר. אלא תקועים בריבוע של חשכה
כל כך הרבה קידמה הגיעה בזכות אנשים שראו את האור, ויצאו מהחושך. לא אמרתי שאין חרדים ודתיים טובים. אבל כל הפיתוח של העולם הגיע בזכות אנשים שלמדו להטיל ספק בחרא שהם שומעים מהבית, כאלה שיודעים לשאול שאלות ולבדוק לפני שהם מגיעים למסקנות . זה בסדר להאמין גם בדת ברור. כל עוד אתה יודע שבדקת את זה לפני והחלטת שזה מה שמתאים לך להאמין. לא ככה סתם כי המשפחה אמרה כי זה פשוט עצלות אינטלקטואלית.
אנשים שלא שואלים שאלות ואומרים אמן על כל מה מכניסים להם לא הופכים להיות ממצאים גדולים. לא היו אלברט איינשטיין- בתחום הפיזיקה. לא חושבים על פטנטים ולא יצירתיים ולא טכנולוגיים ולא מקדמים. ולא סובלניים לאחר. אלא תקועים בריבוע של חשכה
בלי הדת - לא הייתה סיבה שהעולם יברא בכלל...
אנונימי
^תוכיח. תסביר. להגיד זה לא נחשב . אנחנו הסברנו לך. עכשיו תורך
בתור חילוני
דעות דתיות נדחקות הצידה משום מה..
דעות דתיות נדחקות הצידה משום מה..
אנונימי
stan lee, דת אפשר לכפות, זאת משנה מפורשת בסדר קודשים: "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין, פרק ה, משנה ו).
אנונימי
שואל השאלה
"איראן הורגים סתם ככה"
הם לא, כמו מדינת הלכה יהודית מי שכופר באיסלאם מת, גם בתקופות קדומות מי שכופר נסקל באבנים זה שיש עדים גם באיראן יש עדים.. אבל הסיבות אותם סיבו
"איראן הורגים סתם ככה"
הם לא, כמו מדינת הלכה יהודית מי שכופר באיסלאם מת, גם בתקופות קדומות מי שכופר נסקל באבנים זה שיש עדים גם באיראן יש עדים.. אבל הסיבות אותם סיבו
minerva mcgonagall, כי יש סיבה למה הקב"ה ברא את העולם: כדי שנשמור תורה ומצוות ונזכה לכולם הבא. הוא יודע מה שהוא אמר לנו...
זה לא שהוא ברא את העולם בלי תכלית...
זה לא שהוא ברא את העולם בלי תכלית...
אנונימי
^^ שם כל אחד לקוח חוק לידיים שלו על כל דבר קטן, אצלנו כל מסודר ונחקר היטב, לא מחפשים להרוג את האנשים, מנסים להצדיק אותם כל עוד זה אפשרי....
אנונימי
אבל הסיבה אותה סיבה כפירה וזה לא מוסרי בכלל עונש מוות חוץ מלנאצים ולמחבלים זה לא מוסרי
מדינת הלכה לא תהיה מדינה שבה כולם או הרוב המוחלט דתיים. בעבר אולי, וגם אז זה בגלל שכולם בורים ועניים שעובדים כל היום, אבל היום זה פשוט לא אפשרי.
אנונימי
הדת רק הרסה את העולם ואת תפיסת האנשים כמו שכבר אמרתי זה בולשיט אחד גדול שנועד להצדיק לאנשים פעולות בבירור רעות וממשיך לעוור אנשים
דבר ראשון מה קשור יוקר המחייה ,ודבר שני במדינה עכשיו יש גם חרדים וגם חילונים ואם תהיה מדינת הלכה יהיה גם כפייה על החילונים ואני מצטערת אבל בתור חילונית-מסורתית ,אני לא רוצה ללמוד על לימודי תורה ולא רוצה שיגידו לי לא לנסוע בשבת ולא רוצה שיגידו לי איך להתלבש ומה מותר ומה אסור אני מאמינה בה' ואוהבת ללמוד תנך ולעשות קידוש וחגים אבל יש גבול שום כפייה דתית או חילונית לא תהיה פה תדעו לכבד בלי לכפות על אנשים אחרים את דרך החיים שלכם
אנונימי אשרייך, לשאלתך כי אוטומטית הם מתנגדים בלי להבין למה הם מתנגדים.
אנונימית
מה הקשר בין יוקר המחייה למדינה חילונית?
ויוקר המחייה עולה עוד משנות האלפיים.
באמת ציפיתם שבתוך שנה ממשלת השינוי תצליח להילחם ביוקר המחיה או במשהו שאחרי פחות משנה כבר הפילו להם את הממשלה.
אני לא ציפיתי מלפיד שיתקן בשנה אחת את מה שביבי לא הצליח לתקן 15 שנה עם כל החרדים שישבו בכל הממשלות שלו לדורותיהן
ויוקר המחייה עולה עוד משנות האלפיים.
באמת ציפיתם שבתוך שנה ממשלת השינוי תצליח להילחם ביוקר המחיה או במשהו שאחרי פחות משנה כבר הפילו להם את הממשלה.
אני לא ציפיתי מלפיד שיתקן בשנה אחת את מה שביבי לא הצליח לתקן 15 שנה עם כל החרדים שישבו בכל הממשלות שלו לדורותיהן
stan lee, וודאי שזה כן מוסרי.
למה אתה חושב שלמי חי בתוך עולמו של הקב"ה יש זכות קיום בכלל?
למה אתה לוקח את זה כמובן מאליו?
זה בסדר לחיות בתוך עולמו של הקב"ה ולא להכיר בקיומו?! זאת לא חוצפה ממדרגה ראשונה?!
למה אתה חושב שלמי חי בתוך עולמו של הקב"ה יש זכות קיום בכלל?
למה אתה לוקח את זה כמובן מאליו?
זה בסדר לחיות בתוך עולמו של הקב"ה ולא להכיר בקיומו?! זאת לא חוצפה ממדרגה ראשונה?!
אנונימי
שואל השאלה לא מביא טענות הגיוניות וביסוס אין טעם בדיון הזה...
שעונים לו בידע ו*עובדות* מסוים והוא אומר *תוכיח*
שעונים לו בידע ו*עובדות* מסוים והוא אומר *תוכיח*
אנונימי
אתה מוזמן להתפלל לאלוהים שיוריד את יוקר המחיה
בהצלחה
בהצלחה
^^ בלעזור אתה מתכוון טיפולי המרה
בעבר כולם היו דתיים היום לא.
והסנהדרין הרג כל מי עבר על עשרת הדיברות, לדוגמא היה אחד שחטב עצים בשבת ראו אותו הלשינו עליו והרגו אותו
מדינת הלכה זה כפייה דתית מה תעשה אם אלו שלא מאמינים או חילונים?
אתה חושב שהדרך שלכם צריך לנהל את המדינה אבל למען האמת אתם לא רוב האוכלוסייה ולא כולם מאמינים
וכל הבעיות שהציגו לא קשורות לעצם היותה של המדינה חילונית וזה לא מוכיח כלום כל הטענות כאלו זה נקודת מבט כל כך שטחית!
בעבר כולם היו דתיים היום לא.
והסנהדרין הרג כל מי עבר על עשרת הדיברות, לדוגמא היה אחד שחטב עצים בשבת ראו אותו הלשינו עליו והרגו אותו
מדינת הלכה זה כפייה דתית מה תעשה אם אלו שלא מאמינים או חילונים?
אתה חושב שהדרך שלכם צריך לנהל את המדינה אבל למען האמת אתם לא רוב האוכלוסייה ולא כולם מאמינים
וכל הבעיות שהציגו לא קשורות לעצם היותה של המדינה חילונית וזה לא מוכיח כלום כל הטענות כאלו זה נקודת מבט כל כך שטחית!
^^^
זה לא קשור לכמה שהוא נפוץ כי שוב פעם כולם היו דתיים לכן זה לא היה נפוץ הבעיה היא שזה קרה וזה אומר מה ההתנהלות של מדינת הלכה.
ולפי האמונה שלך זה יקרה עד אז אם זה יקרה אתה לא יכול להכריח יותר מחצי מאוכלוסיית ישראל להיות דתי
ולפי האמונה שלך זה יקרה עד אז אם זה יקרה אתה לא יכול להכריח יותר מחצי מאוכלוסיית ישראל להיות דתי
^^ זה ממש לא בעיה שעשו מה שהקב"ה אמר, הגיע לו... זה היה מרד.
אנונימי
זה בדיוק מה שאתם לא רואים.
יכול להיות שהקב"ה לא קיים זה הדרך חיים שלכם אל תכפו אותה על אנשים.
מניין לך שהוא קיים הרי אין שום הוכחה ואל תגיד לי מי ברא את העולם כי לא כל מה שאתה יודע התשובה בהכרח היא ה'
יכול להיות שהקב"ה לא קיים זה הדרך חיים שלכם אל תכפו אותה על אנשים.
מניין לך שהוא קיים הרי אין שום הוכחה ואל תגיד לי מי ברא את העולם כי לא כל מה שאתה יודע התשובה בהכרח היא ה'
^ לא, לא יכול להיות שהקב"ה לא קיים, העם שקיבל את התורה ידע בדיוק ממי הוא קיבל אותה (שמעו אותו בעצמו שהוא נתן לנו אותה), זה לא שכל העם החליט סתם ככה שהם שמעו את אלוקים בשעת מתן תורה והמציאו לעצמם מלא מצוות "מיותרות", כולל אלה שהזכרת שעל חלק מהם יש עונש מוות, זה לא שכל האבות בעם ישראל החליטו יחד להנחיל לבניהם שקר אחד גדול כדי לסבך להם את החיים (האבות רוצים בטובת בניהם).
יש סיבה למה אז כל עם ישראל היו דתיים (ידעו מי שנתן להם את התורה).
העיקר שאתה אומר לי שזה משהו שאנחנו לא רואים, לא משהו שאתה לא רואה...
יש סיבה למה אז כל עם ישראל היו דתיים (ידעו מי שנתן להם את התורה).
העיקר שאתה אומר לי שזה משהו שאנחנו לא רואים, לא משהו שאתה לא רואה...
אנונימי
^ לא ברור לך מה קרה מניין לך לדעת שככה זה קרה וזה התורה יכול להיות שלא היית תורה, הסיבה לכך שכולם היו דתיים היא שאז הידע לא היה מתקדם בכלל, אז לא היה תשובות להרבה שאלות, היום אנחנו חוזים את מזג אוויר ורעידות אדמה ובכך אנחנו מצילים מיליונים פעם חשבנו שזה עונש מאלוהים
אז תחליט: אתה מאמין בסיפורים (לא שזה סתם סיפורים, כי זה מה שבאמת היה) של התורה או לא? כי אתה קבעת שמה שקרה שם זאת "בעיה" (ממש לא בעיה!).
והסברתי לך למה זה מה שקרה: עם שלם שמעיד על משהו יודע על מה שהוא מעיד (אלא אם כן אתה מפקפק בעדות של אנשים שעברו את השואה).
מה קשור "ידע לא מתקדם"? בגלל זה להמציא היסטוריה?
ומי אתה חושב שנותן לאנשים דעת להבין בכלל משהו? למה זה מובן מאליו? זאת מתנה כדי שנוכל לתקשר אחד עם השני, זה מכוון.
והסברתי לך למה זה מה שקרה: עם שלם שמעיד על משהו יודע על מה שהוא מעיד (אלא אם כן אתה מפקפק בעדות של אנשים שעברו את השואה).
מה קשור "ידע לא מתקדם"? בגלל זה להמציא היסטוריה?
ומי אתה חושב שנותן לאנשים דעת להבין בכלל משהו? למה זה מובן מאליו? זאת מתנה כדי שנוכל לתקשר אחד עם השני, זה מכוון.
אנונימי
השואה זה דבר אחד יש עדות חיה של אנשים שעברו את זה יש הקלטות, סרטונים, סרטים, מסמכים, מבנים, אנשים שעדיין חיים.
יש לזה הוכחה
למעמד הר סיני לא.
יש לזה הוכחה
למעמד הר סיני לא.
זה לא קשור לממשלה דתית או לא דתית
זה ככה בממשלה כי הממשלה לא יודעת לנהל את המדינה מספיק טוב.
מדינת הלכה היא כפייה דתית.
הממשלה לא מתכננת לעשות מדינת הלכה, אם התכוונת לזה שלדעתך הממשלה הבאה תהיה טובה - יכול להיות, ויכול להיות שלא.
זה ככה בממשלה כי הממשלה לא יודעת לנהל את המדינה מספיק טוב.
מדינת הלכה היא כפייה דתית.
הממשלה לא מתכננת לעשות מדינת הלכה, אם התכוונת לזה שלדעתך הממשלה הבאה תהיה טובה - יכול להיות, ויכול להיות שלא.
ידע לא מתקדם, אנחנו יודעים דברים לפי המדע שלפני הרבה שנים לא ידענו.
נגיד אנחנו לא יודעים איך נוצרו חיים על כדור הארץ גם המדע עדיין לא יודע את זה
אפשרות אחת להגיד אוקיי אין אופציה אחרת חוץ מאלוהים רק צריך לבחור את אחת משלושת הדתות...
אופציה שנייה זה להגיד טוב אני לא יודע אבל אני אחקור וככה המדע התקדם מאנשים שחקרו מהסקרנות של האנושות
נגיד אנחנו לא יודעים איך נוצרו חיים על כדור הארץ גם המדע עדיין לא יודע את זה
אפשרות אחת להגיד אוקיי אין אופציה אחרת חוץ מאלוהים רק צריך לבחור את אחת משלושת הדתות...
אופציה שנייה זה להגיד טוב אני לא יודע אבל אני אחקור וככה המדע התקדם מאנשים שחקרו מהסקרנות של האנושות
"השואה זה דבר אחד יש עדות חיה של אנשים שעברו את זה יש הקלטות, סרטונים, סרטים"
- גם זה לא בדיוק הוכחה, כי כל זה יכול להיות ערוך. הסיבה העיקר היא אמונה לעדות של רבים, במיוחד אם זה מיליונים....
- גם זה לא בדיוק הוכחה, כי כל זה יכול להיות ערוך. הסיבה העיקר היא אמונה לעדות של רבים, במיוחד אם זה מיליונים....
אנונימי
מסכימה עם זה לגמריי
וכל מי שמפחד מי זה שלא יקבלו אותו זה בגלל שהוא לא מכיר את התורה מספיק טוב כי אם אנשים יראיי שמים ישלטו פה יהיה פה הכי צדק בעולם כי ככה התורה מחנכת את האדם
לאנושיות וצדק
ולכל מה שאתם חושבים שיהיה חוסר אנושיות אז תידעו שזה לא נכון כי בתורה זה שיא הצדק!!
ומי שלא מסכים היתי שילמד תורה חומש דברים
וכל מי שמפחד מי זה שלא יקבלו אותו זה בגלל שהוא לא מכיר את התורה מספיק טוב כי אם אנשים יראיי שמים ישלטו פה יהיה פה הכי צדק בעולם כי ככה התורה מחנכת את האדם
לאנושיות וצדק
ולכל מה שאתם חושבים שיהיה חוסר אנושיות אז תידעו שזה לא נכון כי בתורה זה שיא הצדק!!
ומי שלא מסכים היתי שילמד תורה חומש דברים
להפלות אנשים בגלל הדת שלהם זה צדק ואנושיות?
להתיר תיפול המרה זה צדק ואנושיות?
לכפות על אנשים דת זה צדק ואנושיות?
לשנוא אנשים בגלל הנטייה שלהם זה צדק ואנושיות?
איבדתם את זה לגמרי שום דבר לא יצדיק את הדברים האלה לעולם תפסיקו להגיד "זה כתוב בתורה" אז מה כל הסיפורים בצורה אם קרו בכלל קראו לפני הרבה זמן ומה שפעם היה לגיטימי ולא לגיטימי היום השתנה תתקדמו אתם סתם מפחדים מקדמה אז אתם נצמדים לדת הישנה והלא מעודכנת כי אתם מסרבים להתקדם ומחפשים הצדקה
הדת מאז ומעולם נוצרה כי אנשים רצו משהו להיצמד עליו למצוא סיבה לקיום למעשים טובים ולהצדיק את המעשים הרעים שאתם טוענים בתוקף שיועילו לנו מה זה לעזור ללהטב לא צריך לעזור לנו אנחנו אחלה איך שאנחנו מה זה לכפות דת אני ממש בסדר בתור חילונית
הנקודה היא שאתם משתמשים בדת בשביל להצדיק הכל וזה פשוט לא רלוונטי ונכון
להתיר תיפול המרה זה צדק ואנושיות?
לכפות על אנשים דת זה צדק ואנושיות?
לשנוא אנשים בגלל הנטייה שלהם זה צדק ואנושיות?
איבדתם את זה לגמרי שום דבר לא יצדיק את הדברים האלה לעולם תפסיקו להגיד "זה כתוב בתורה" אז מה כל הסיפורים בצורה אם קרו בכלל קראו לפני הרבה זמן ומה שפעם היה לגיטימי ולא לגיטימי היום השתנה תתקדמו אתם סתם מפחדים מקדמה אז אתם נצמדים לדת הישנה והלא מעודכנת כי אתם מסרבים להתקדם ומחפשים הצדקה
הדת מאז ומעולם נוצרה כי אנשים רצו משהו להיצמד עליו למצוא סיבה לקיום למעשים טובים ולהצדיק את המעשים הרעים שאתם טוענים בתוקף שיועילו לנו מה זה לעזור ללהטב לא צריך לעזור לנו אנחנו אחלה איך שאנחנו מה זה לכפות דת אני ממש בסדר בתור חילונית
הנקודה היא שאתם משתמשים בדת בשביל להצדיק הכל וזה פשוט לא רלוונטי ונכון
אנשים שלא יודעים הלכה מן הסתם
^^^ כי הקב"ה יודע מה הוא אומר.
דבריו לא צריכים "עדכון", כי זה לא שהוא "מתפתח" עם הזמן ואמור להבין שהוא טעה בחוקי ם שלו, הם נכונים לעולם.
הדת נוצרה - כי זאת הדרך של הקב"ה לתת לנו שכר לעולם הבא כי זה בושה לקבל עולם הבא בלי לעבוד.
ממש לא בסדר לעבור על החוקים של מלך העולם.
דבריו לא צריכים "עדכון", כי זה לא שהוא "מתפתח" עם הזמן ואמור להבין שהוא טעה בחוקי ם שלו, הם נכונים לעולם.
הדת נוצרה - כי זאת הדרך של הקב"ה לתת לנו שכר לעולם הבא כי זה בושה לקבל עולם הבא בלי לעבוד.
ממש לא בסדר לעבור על החוקים של מלך העולם.
אנונימי
אלוהים יצר חוקים נכונים אני לא אומרת שלא
אני גם חושבת שמאז ומעולם אסור לרצוח אסור לגנוב ואסור לתת עדות שקר אבל לדעתי יש גם דברים שאלוהים החליט שלא נכונים כרגע העולם מתקדם יוצר ולדעתי אם התורה כמו שטענתם פה מעודדת מעשים טובים אז למה שהיא גם תוך כדי תתמוך בגזענות והומופוביה?
כי פעם לא היה דבר כזה להט"ב אז לא היה הומופוביה כי לא היה מה לשנוא
פעם ערבים וכל עם ודת אחרה היו אויבים שלנו והיה צורך לשנוא אותם
היום הם לא אויבים ויש להט"ב אז הגיע הזמן להתקדם כבר ולא להישאר תקוע במה שהיה מאוד רלוונטי אבל לפני שנים
אני גם חושבת שמאז ומעולם אסור לרצוח אסור לגנוב ואסור לתת עדות שקר אבל לדעתי יש גם דברים שאלוהים החליט שלא נכונים כרגע העולם מתקדם יוצר ולדעתי אם התורה כמו שטענתם פה מעודדת מעשים טובים אז למה שהיא גם תוך כדי תתמוך בגזענות והומופוביה?
כי פעם לא היה דבר כזה להט"ב אז לא היה הומופוביה כי לא היה מה לשנוא
פעם ערבים וכל עם ודת אחרה היו אויבים שלנו והיה צורך לשנוא אותם
היום הם לא אויבים ויש להט"ב אז הגיע הזמן להתקדם כבר ולא להישאר תקוע במה שהיה מאוד רלוונטי אבל לפני שנים