11 תשובות
שואל השאלה:
אז מה..
לחברות לא אכפת מזה הם רוצים כמה שיותר כסף
אז מה..
לחברות לא אכפת מזה הם רוצים כמה שיותר כסף
אנונימי
נשים פחות מקבלות העלאות, זה בתת מודע.
השכר ההתחלתי דומה, אבל רוב האפליה לא נראת על פני השטח.
מראיינים גם לפעמים מעדיפים גברים (השפעה של החברה גורמת לגבר להיראות אמין יותר, עכשיו פחות, אבל עדיין) אז זה מתאזן עם השכר הנמוך יותר אי שם בעתיד עם נשים.
השכר ההתחלתי דומה, אבל רוב האפליה לא נראת על פני השטח.
מראיינים גם לפעמים מעדיפים גברים (השפעה של החברה גורמת לגבר להיראות אמין יותר, עכשיו פחות, אבל עדיין) אז זה מתאזן עם השכר הנמוך יותר אי שם בעתיד עם נשים.
תראה "מקרוב", הפרק על שיוויון בשכר. יש בנטפליקס, מדברים ספציפית על ישראל.
וחוץ מזה, עדיין יש השפעות של התת מודע מהסללה בילדות, כל מי שלמד פסיכולוגיה התפתחותית יגיד לך.
וחוץ מזה, עדיין יש השפעות של התת מודע מהסללה בילדות, כל מי שלמד פסיכולוגיה התפתחותית יגיד לך.
תודה. אז אתה חייב לדעת על הדרך השונה שההורים (באופן מפתיע אמהות) מתייחסים לבנים ולבנות וההשפעה עליהם
חוץ מזה שיש חברות הרבה יותר שמרניות ומיושנות ממה שאתה נמצא כנראה, והסללה שם יותר חזקה.
הוכח מחקרית שנשים מעריכות את עצמן פחות מקצועית, מבקשות פחות העלות שכר, מדברות פחות בישיבות וגם משתיקים אותן מהר יותר. תחפש מחקרים בנושא.
בנוסף, היה מחקר שהכניסו אנשים לחדר זהה. אחד אמרו שהוא שייך לאישה והשני אמרו שלגבר. למרות שהחדר זהה החדר של האישה דורג כמלוגלך יותר, וחוות הדעת על האישה (שלא היא ולא הגבר היו קיימים מלכתחילה) הייתה נמוכה יותר.
בנוסף, במחקר אחר כשביקשו מעובדים לתאר את הקולגות שלהם, הנשים (בלי יוצא מן הכלל) תוארו במילים שליליות יותר (אם גבר תואר כאסריטבי, אישה תוארה אגרסיבית או ביצ').
אולי אתה פחות ער לזה, אולי זה פשוט הטיית האישור שלך. אבל זה כן נכון, וכן מגובה במחקרים וסטטיסטיקות.
יאפ, היה לי מאוד משעמם בילדות.
הם רוצים עבןדה טובה