5 תשובות
זה אומר שבכלי סגור כמות האנרגיה של המגיבים תהיה שווה לכמות האנרגיה של התוצרים. האנרגיה לא תעלם סתם מעצמה.
חוק שימור האנגיה אומר שסך כל האנרגיה במערכת סגורה הוא קבוע.
בבית ספר משתמשים רק בחוק שימור האנרגיה המכנית, שאומר שסך כל האנרגיה המכנית (קינטית, כובדית, ואלסטית) במערכת סגורה הוא קבוע (כל עוד רק כוחות משמרים עושים עבודה)
אז נגיד גוף נופל בנקודה למעלה האנרגית גובה שלו היא 100 לדוגמא והמהירות אפס לכן אנרגיה קינטית אפס, אז כשהגוף על הרצפה הגובה אפס כלומר אנרגיית גובה אפס ובגלל שחוק שימור האנרגיה פועל פה ולגוף יש 100 ג'ול אנרגיה אז על הרצפה האנרגיה הקינטית שלו היא 100
חוק שימור האנרגיה אומר שסכום האנרגיות המכניות תמיד שווה במערכת סגורה (כלומר כשאין עוד כוחות חיצוניים)
זה אומר שהאנרגיה לא נעלמת, תפוח יכול להיעלם סתם ככה? לא, האנרגיה משתנה- זאתאומרת שאל הכדור קופץ מהרצפה לאוויר לרצפה לאוויר אנרגיית התנועה שלו מומרת לאנרגיה אחרת ולא פשוט נעלמת.
מקווה שעזרתי
אנונימית
באותו הנושא: