28 תשובות
כל הכבוד להם.
אני לא ממש חושב עליהם
אבל שיהנו אני מניח
יפה שהם הצליחו למצוא משהו שנותן להם הרגשה של משמעות לחיים
אבל שיהנו אני מניח
יפה שהם הצליחו למצוא משהו שנותן להם הרגשה של משמעות לחיים
חבל
שזה סבבה.
חבל, אבל בסדר.
אני אישית חושבת שאת יכולה פשוט להתנהג לפי המסורות והמנהגים אבל בדת להישאר יהודיה כי תכלס בשביל להפוך ליהודי זה ממממש קשה ואפשר להחשב כיהודי בלי להאמין
כנראה לא טעמו מהטעם האמיתי של תורה,דבר כזה אף אחד לא היה מחליף בעד שום הון שבעולם.
זה זכרי לדור ודור
זה זכרי לדור ודור
בוגדים
שהם הלכו לאיבוד: אם זה זכו להיוולד לדת מקורית - למה להם ללכת לחיקוי וזיוף?
מה יותר אמיתי: מקור או חיקוי או זיוף?
מה יותר אמיתי: מקור או חיקוי או זיוף?
אנונימי
עצוב אבל זאת בחירה שלהם
שזה קצת עלוב מאחר שהנצרות היא חיקוי זול של הדת היהודית אבל שיהיה להם בהנאה
בני אנוש רגילים לכל דבר אני מניח.
אני אולי אתנצר בעתיד כדי להתחמק מאנטישמיות והשם הרע של היהדות
אני אולי אתנצר בעתיד כדי להתחמק מאנטישמיות והשם הרע של היהדות
אנונימי
^אני חושבת שאני יודעת מה המשתמש שלך
ולשאלתך בחירה שלהם ,לדעתי זה פשוט שפל מכמה סיבות אבל כמו שאמרתי בחירה שלהם.
ולשאלתך בחירה שלהם ,לדעתי זה פשוט שפל מכמה סיבות אבל כמו שאמרתי בחירה שלהם.
אנונימית
בוגדים בדת שלהם
איש יחיה באמונתו
אם זה מה שהם מאמינים בו
מי אנחנו שנגיד לא
אם זה מה שהם מאמינים בו
מי אנחנו שנגיד לא
שהם מבולבלים
ולפחות הם עדיין מאמינים באותו אל:)
ולפחות הם עדיין מאמינים באותו אל:)
גם אני
מה היופי?
שאין לזה שום הגיון ובסיס, זה נטו תאווה סרוחה כמו כסף וניאוף. קצת חקירה פשוטה תראה שהנצרות וכל שאר הדתות זה חרטא בפיתה
מה היופי?
שאין לזה שום הגיון ובסיס, זה נטו תאווה סרוחה כמו כסף וניאוף. קצת חקירה פשוטה תראה שהנצרות וכל שאר הדתות זה חרטא בפיתה
שיעשו מה שהם רוצים. איש איש באמונתו יחיה. שמעתי את זה באיזה סרט נראלי, זה משפט מדהים
מסכנים כל כך שאין לתאר במילים
בעזרת השם יחזרו בתשובה מהר
בעזרת השם יחזרו בתשובה מהר
אמן!
אנונימי
בתור נוצריה שהייתה יהודייה, אני חייבת לומר שזו חוויה. אני תמיד הייתי יותר מחוברת לנצרות מאשר ליהדות וזה לא השתנה מעולם, וגם אחרי שהוטבלתי. תעשי מה שאת רוצה.
לא משנה לי אבל אם יעשו להם משהו רק בגלל שהם יודעים שהם היו פעם יהודים שלא היו מופתעים
שהם עושים טעות מאוד מאוד גדולה
לדעתי זה צעד שגוי בהחלט. הנצרות היא העתקה של היהדות. בכל מקרה, תעשי מה שבא לך. כך או כך את תדארי יהודיה. יהודי נשאר יהודי, לא משנה מה תעשי.
מזעזעות אותי התגובות שמפרגנות ותומכות בכך שיהודים מתרחקים מהקב"ה, איזה דור מזעזע.
קודם כל,
חשוב להסביר:
יהודי יישאר לנצח יהודי, הוא לא יכול להתנצר, להתאסלם או להמיר דת. הוא נולד יהודי - והוא ימות יהודי.
עכשיו, לגבי השאלה -
אני מזועזע ועצוב שזה המצב שהגענו, אבל כשיש יצר הרע כזה גדול בעולם , מסכנים.. באמת מסכנים.
קודם כל,
חשוב להסביר:
יהודי יישאר לנצח יהודי, הוא לא יכול להתנצר, להתאסלם או להמיר דת. הוא נולד יהודי - והוא ימות יהודי.
עכשיו, לגבי השאלה -
אני מזועזע ועצוב שזה המצב שהגענו, אבל כשיש יצר הרע כזה גדול בעולם , מסכנים.. באמת מסכנים.
כל מי שענה כאילו מי שמחליף דת הוא בן אדם נורא, את אנשים זוועה. בתורה שלכם כתוב לאהוב כל אחד נכון? לכבד כל אחד נכון? תודה לאל שהחלטתי להפסיק להאמין באלוהים ולהפוך לאתאיסטיות. תכבדו את מי שמאמין במשהו אחר אם אתם רוצים שיכבדו את האמונה שלכם
^ מי שבועט במצוות שנתן לנו הקב"ה - הוא בוגד, והתורה לא אמרה לאהוב אנשים כאלה, היא אמרה לאהוב רק את אלה שהולכים בדרך ה' יתברך, כלומר שומרים תורה ומצוות:
"ושנאת הבריות - כיצד?
מלמד שלא יכווין אדם לומר "אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ", אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות.
וכן דוד אמר (תהלים קלט, כא-כב) "משנאיך, ה' אשנא, ובתקוממיך - אתקוטט? - תכלית שנאה שנאתים - לאויבים היו לי". הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
גם כבוד מגיעי ליראי ה' יתברך, כמו שנאמר "נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו - נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" - קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו.
"ושנאת הבריות - כיצד?
מלמד שלא יכווין אדם לומר "אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ", אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות.
וכן דוד אמר (תהלים קלט, כא-כב) "משנאיך, ה' אשנא, ובתקוממיך - אתקוטט? - תכלית שנאה שנאתים - לאויבים היו לי". הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
גם כבוד מגיעי ליראי ה' יתברך, כמו שנאמר "נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו - נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" - קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו.
אנונימי
^ אתה מעריך, ולא הקב"ה שאמר "ולא תתורו אחרי לבבם ואחרי עיניכם את זונים אחרים" (במדבר טו, לט) שזה הול בידוק על מינות, כמו שביאורו בגמרא (ברכות יב ע"ב).
אנונימי