25 תשובות
הוא נוצר לפני 4000 שנה על ידי מאמיני הדת הזורואסטרית.
הוא לא.
המוח האנושי וכנראה גם של איינשטיין קטן מדי כדי להבין דברים כאלה על היווצרות העולם
תמיד היה קיים, אין תשובה לממתי היה קיים, תחשבי על זה בתור ממתי פחד היה קיים, אין תשובה.
לפי בראשית אם אני לא טועה אלוהים לא ברא את העולם, העולם היה קיים והיה פה תוהו ובוהו והוא סידר אותו לא?
פחד זה אינסטינקט שטבוע בנו כדי לשרוד זה לא קשור^^
אין לזה תשובה באף דת
אין לזה תשובה באף דת
שואל השאלה:
פחד נהיה קיים ממתי שבעלי החיים התחילו להבין ממה צריך להיזהר ומה נחשב כדבר רע בעיניי הפרט. זה כמו שדברים שאתה פוחד מהם הם לא אותם הדברים שאני פוחדת מהם. פחד זה דבר אינדיבידואלי והוא נוצר כתוצאה ממשהו. לא זכור לי שכתוב על אלוהים משהו כזה איפה שהו
פחד נהיה קיים ממתי שבעלי החיים התחילו להבין ממה צריך להיזהר ומה נחשב כדבר רע בעיניי הפרט. זה כמו שדברים שאתה פוחד מהם הם לא אותם הדברים שאני פוחדת מהם. פחד זה דבר אינדיבידואלי והוא נוצר כתוצאה ממשהו. לא זכור לי שכתוב על אלוהים משהו כזה איפה שהו
אנונימית
^^^^ האמת שפחד נוצר ברגע שבעלי חיים היו מפותחים מספיק, לפני בערך 600 מיליון שנה
אני אגנוסטית אבל הבורא לא יכול להיברא כי הוא זה שבורא את הכל
אומרים שהוא תמיד היה ותמיד יהיה וזה משהו שקשה למוח האנושי לקלוט.
אומרים שהוא תמיד היה ותמיד יהיה וזה משהו שקשה למוח האנושי לקלוט.
אני מעתיק תשובה שכתבתי בעבר:
הוא ברא את הזמן, לפני כן- היה רק הוא בלי עוד שום דבר, לא זמן, לא חלל, לא קיום, לא התחלה, לא סוף, מלבדו. אומרים כל בוקר באדון עולם 'בלי ראשית בלי תכלית' דהיינו, אין לו התחלה ואין לו סוף, לא למקום שהוא תופס, כי הוא ממלא את הכל ומקיף את הכל מבפנים ומבחוץ, הוא הכל, אלא גם ל-'זמן קיום' ח"ו שלו, כי אין לו, הוא מעל האין סוף, אין לנו שום תפיסה מה זה יותר מאין סוף. וכהרגלי בשאלות כאלה, אעתיק כאן חלק מליקוטי מוהר"ן תנינא תורה נ"ב:
וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.
הוא ברא את הזמן, לפני כן- היה רק הוא בלי עוד שום דבר, לא זמן, לא חלל, לא קיום, לא התחלה, לא סוף, מלבדו. אומרים כל בוקר באדון עולם 'בלי ראשית בלי תכלית' דהיינו, אין לו התחלה ואין לו סוף, לא למקום שהוא תופס, כי הוא ממלא את הכל ומקיף את הכל מבפנים ומבחוץ, הוא הכל, אלא גם ל-'זמן קיום' ח"ו שלו, כי אין לו, הוא מעל האין סוף, אין לנו שום תפיסה מה זה יותר מאין סוף. וכהרגלי בשאלות כאלה, אעתיק כאן חלק מליקוטי מוהר"ן תנינא תורה נ"ב:
וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.
שואל השאלה:
אז ממה הוא בדיוק קיים?
אז ממה הוא בדיוק קיים?
אנונימית
זה לא חומר, אין לו צורה, אין לו צבע, אין לו שטח שהוא תופס, אבל אין פיסת שטח שהוא לא ממלא אותה מבפנים ומבחוץ, כלומר שאין שטח שהוא לא תופס.
זה לא שאם יש לך קוביה אטומה, אז אין הקב"ה בתוכה, כי הוא בכל מקום, מקיף הכל מבחוץ וממלא הכל מבפנים, גן את האטומים, גם את הפרוטונים, גם את מה שמרכיב אותם, וגם יותר פנימי לזה, הוא הכל.
אתה יכול להבין מה זה אין סוף? להכניס משהו אין סופי בתוך שטח מוגבל? לא.
אז הקב"ה הוא מעל האין סוף, אין לנו שום השגה והבנה מה זה אפילו אומר, כי שכל אנושי לא יכול להבין את זה, גם לא שכל של מלאך כי גם הוא מוגבל בסופו של דבר, ואין אפילו להם הבנה מי או מה הוא הקב"ה.
זה לא שאם יש לך קוביה אטומה, אז אין הקב"ה בתוכה, כי הוא בכל מקום, מקיף הכל מבחוץ וממלא הכל מבפנים, גן את האטומים, גם את הפרוטונים, גם את מה שמרכיב אותם, וגם יותר פנימי לזה, הוא הכל.
אתה יכול להבין מה זה אין סוף? להכניס משהו אין סופי בתוך שטח מוגבל? לא.
אז הקב"ה הוא מעל האין סוף, אין לנו שום השגה והבנה מה זה אפילו אומר, כי שכל אנושי לא יכול להבין את זה, גם לא שכל של מלאך כי גם הוא מוגבל בסופו של דבר, ואין אפילו להם הבנה מי או מה הוא הקב"ה.
שאלה טובה מאוד
אלוהים הוא ככל הנראה תוצר של האדם
כמו כל סיפור בדיוני
בן אדם המציא אותו
אז זו התשובה הכי הגיונית שלי לשאלה הזאת
אלוהים הוא ככל הנראה תוצר של האדם
כמו כל סיפור בדיוני
בן אדם המציא אותו
אז זו התשובה הכי הגיונית שלי לשאלה הזאת
שאלה טובה, ללא תשובה אמיתית מצד הדת.
לא הגיוני שמשהו יצור את עצמו
עוד סיבה למה אני לא מאמין בדת יותר^
לא הגיוני שמשהו יצור את עצמו
עוד סיבה למה אני לא מאמין בדת יותר^
התשובה לשאלה הזאת היא במימד שאנחנו כאן עם רק 4 מימדים לא קשורים לזה. השאלה כוללת מימד של זמן, וזמן זה משהו פיזיקלי, בעוד שאלוהים לא פיזיקלי.
למה באמת לשאול אותנו ממתי אלוהים נברא?
זה הדבר היחיד שכל האנושות עדיין לא יודעת.
כפי שאנחנו כן יודעים שאלוהים הוא הבורא ולא נברא ומאף אחד.
הוא רצף על טבעי שהתמשך ויתמשך כל הזמן אין לו תפוגה.
ולמה הוא לא ברא את העולם הזה לפני, זה דבר שאנחנו באמת לא יודעים.
כנראה שתיאורית הוא ברא כמה עולמות והחריבן.
עד שברא את העולם האחרון בו אנחנו נמצאים כזן האחרון.
באמת כדאי לכל מי ששואל "מי ברא את אלוהים" או "איך אלוהים נוצר" אז אל תשאלו כי זה לא משהו שבני אדם שלא על טבעיים יודעים.
כי זה דבר שהאנושות יכולה לחרטט אתכם.
זה הדבר היחיד שכל האנושות עדיין לא יודעת.
כפי שאנחנו כן יודעים שאלוהים הוא הבורא ולא נברא ומאף אחד.
הוא רצף על טבעי שהתמשך ויתמשך כל הזמן אין לו תפוגה.
ולמה הוא לא ברא את העולם הזה לפני, זה דבר שאנחנו באמת לא יודעים.
כנראה שתיאורית הוא ברא כמה עולמות והחריבן.
עד שברא את העולם האחרון בו אנחנו נמצאים כזן האחרון.
באמת כדאי לכל מי ששואל "מי ברא את אלוהים" או "איך אלוהים נוצר" אז אל תשאלו כי זה לא משהו שבני אדם שלא על טבעיים יודעים.
כי זה דבר שהאנושות יכולה לחרטט אתכם.
במילה אחת?
פלא
פלא
הוא נוצר ע"י סופר מוכשר שהצליח לסחוף אחריו קבוצת אנשים עצומה
כי כמו שאמרתי הוא תמיד היה הווה ויהיה.
הרעיון באלוהים הוא שהוא לא מוגבל על ידי שום דבר,שום דבר לא יכול להגביל אותו,וכל דבר שנברא הוא מוגבל,שהרי בראו אותו,לכן אלוהים היה לפני הזמן,המרחב,החלל,המציאות,כי הוא לא מוגבל בדבר,הוא הדבר הראשון,הבורא לכל הברואים,היוצר יש מאין,הוא תמיד התקיים והוא מעולם לא היה מוגבל או קצוב בזמן,חומר,מרחב,להפך,אם הוא היה מוגבל במשהו או היה נברא על ידי משהו הוא לא היה אלוהים-כי משהו יכל להגביל אותו.
השאלות האלה הן מעל להבנת השכל האנושי,עצם זה שאנחנו קיימים במרחב ובגשמי מונע מאיתנו בכלל לחוות את המושגים האלה,לכן קשה לעכל אבל בהחלט אפשר להבין את ההיגיון המוחלט שבדבר.
זו לא שאלה שסותרת או מאתגרת את קיום אלוהים,זו שאלה שהתשובה אליה מסבירה מה ומי הוא אלוהים.
" לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכי דרכיכם נאום ה' "
הרעיון באלוהים הוא שהוא לא מוגבל על ידי שום דבר,שום דבר לא יכול להגביל אותו,וכל דבר שנברא הוא מוגבל,שהרי בראו אותו,לכן אלוהים היה לפני הזמן,המרחב,החלל,המציאות,כי הוא לא מוגבל בדבר,הוא הדבר הראשון,הבורא לכל הברואים,היוצר יש מאין,הוא תמיד התקיים והוא מעולם לא היה מוגבל או קצוב בזמן,חומר,מרחב,להפך,אם הוא היה מוגבל במשהו או היה נברא על ידי משהו הוא לא היה אלוהים-כי משהו יכל להגביל אותו.
השאלות האלה הן מעל להבנת השכל האנושי,עצם זה שאנחנו קיימים במרחב ובגשמי מונע מאיתנו בכלל לחוות את המושגים האלה,לכן קשה לעכל אבל בהחלט אפשר להבין את ההיגיון המוחלט שבדבר.
זו לא שאלה שסותרת או מאתגרת את קיום אלוהים,זו שאלה שהתשובה אליה מסבירה מה ומי הוא אלוהים.
" לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכי דרכיכם נאום ה' "
הוא לא אין אלוהים
הוא מאז ומתמיד קיים, מה שמוח אנושי לא יכול לחשוב עליו בגלל תפישת האדם.
אנונימי
הוא ברא את הזמן, משמע שהוא לא מוגבל בזמן ולא שייך בו התחלה וסוף. הוא ברא את העולם בצורה הכי מדויקת, מזוקקת ומושלמת שאפשרית (מה שבשכלנו הדל קשה לנו להבין) בשביל לעשות חסד - וכמובן שהוא לא זקוק לנו ח"ו, אלא החסד הוא עם שאר העולמות (חוץ מהעולם הזה) שאין להם מספר וחקר.
אנחנו בורג קטן ממערכת חסד גדולה
אנחנו בורג קטן ממערכת חסד גדולה
ה' תמיד היה ותמיד יהיה בעולם שלנו, ביקום ומחוצה לו. אלוהים יצר את כל הקיום של כל הגלקסיות וכו. הוא לא נוצר. הוא התקיים!
כי הוא לא היה, האדם המציא אותו במטרה לקבל תשובות לשאלות שעד אז אין מי שידע מהן.
אלוהים זה משהו על טבעי, ולכן יש דברים שלא תצליחי להבין כי את לא על-טבעי