29 תשובות
כי צריך להיות צנוע ולא להיות בן אדם ראוותן ושחצן
שואל השאלה:
למה צריך להיות צנוע. מי קבע מה צריך?
למה צריך להיות צנוע. מי קבע מה צריך?
אנונימית
אף אחד לא קבע אבל כשבן אדם נהיה שחצן ומדבר רק על מה שיש לו הוא יגמור לבד.
אנונימית
שואל השאלה:
זה אני יודעת, מן מוסכמה חברתית כזאת ליצור שליליות כלפי אנשים שחצנים, אבל אני מנסה להבין למה, למה לאנשים כל כך אכפת מחיים של אחרים
זה אני יודעת, מן מוסכמה חברתית כזאת ליצור שליליות כלפי אנשים שחצנים, אבל אני מנסה להבין למה, למה לאנשים כל כך אכפת מחיים של אחרים
אנונימית
הדוגמא שלך לא טובה. האדם ניצל מהמחלה ולא העלים אותה בעצמו.
סיבות שאני יכול לחשוב עליהן הן כי לאנשים לא באמת אכפת מהישגים של אנשים אחרים. לכולם יש הישגים שונים, ואם יש אדם שחושב שהוא ברמה גבוהה יותר מאחרים בגלל הישג מסוים, הוא הופך לשחצן, ומן הראוי להניח שאם הוא מתייחס לחבריו כנחותים פשוט אין לו צורך בחברים שלו. ואף אחד לא מתפתח או נהנה בשהות עם אדם שמתייחס אליו כטיפש
סיבות שאני יכול לחשוב עליהן הן כי לאנשים לא באמת אכפת מהישגים של אנשים אחרים. לכולם יש הישגים שונים, ואם יש אדם שחושב שהוא ברמה גבוהה יותר מאחרים בגלל הישג מסוים, הוא הופך לשחצן, ומן הראוי להניח שאם הוא מתייחס לחבריו כנחותים פשוט אין לו צורך בחברים שלו. ואף אחד לא מתפתח או נהנה בשהות עם אדם שמתייחס אליו כטיפש
שואל השאלה:
אם אדם מתגאה בהישגים שעבד עליהם זה לא בהכרח אומר שהוא מחשיב את החברים שלו כנחותים, כמו שאם אדם אומר שלצורך העניין נכשל במבחן, זה לא הופך את החברים שלו לנעלים כלפיו.
אם אדם מתגאה בהישגים שעבד עליהם זה לא בהכרח אומר שהוא מחשיב את החברים שלו כנחותים, כמו שאם אדם אומר שלצורך העניין נכשל במבחן, זה לא הופך את החברים שלו לנעלים כלפיו.
אנונימית
אין בעיה אם מישהו מתגאה בזה כמה פעמים אבל כזה הופך לזה שהוא מדבר על זה כל הזמן זה כבר נהיה מעצבן ואפילו הופך תבן אדם למשעמם
שואל השאלה:
ולמה שחצנות זה משהו רע? למה צריך לגנות את זה
ולמה שחצנות זה משהו רע? למה צריך לגנות את זה
אנונימית
אין בעיה עם להתגאות במשהו שהשגת אבל אם מישהו בא ולא מפסיק לדבר על משהו שיש לו זה כבר שחצנות
אבל בן אדם שמתרברב בהישגים שלו מול אנשים שלא הצליחו (כמו במבחן) זה אומר שהוא מחשיב את חברים שלו לנחותים ממנו והוא שחצן וזה בן אדם שאף אחד לא ירצה להיות סביבו
שואל השאלה:
לא דיברתי בכלל על אנשים מתנשאים שמחשיבים את עצמם טובים יותר מאחרים, דיברתי על שחצנות ועל גאווה במה שיש לנו.
קשה לחברה לראות אנשים מצליחים, אז כשיש מישהו שנראה לכאורה מאושר ומצליח כלפי חוץ, תמיד אנשים ינסו להוריד אותו כי הם מרגישים שהוא שם להם מראה מול העיניים, שהוא עושה את מה שהם היו רוצים לעשות. זה בדיוק הנקודה
לא דיברתי בכלל על אנשים מתנשאים שמחשיבים את עצמם טובים יותר מאחרים, דיברתי על שחצנות ועל גאווה במה שיש לנו.
קשה לחברה לראות אנשים מצליחים, אז כשיש מישהו שנראה לכאורה מאושר ומצליח כלפי חוץ, תמיד אנשים ינסו להוריד אותו כי הם מרגישים שהוא שם להם מראה מול העיניים, שהוא עושה את מה שהם היו רוצים לעשות. זה בדיוק הנקודה
אנונימית
שואל השאלה:
ואם אני נוסעת בפרארי בעיר, זה אומר שאני מרגישה מעל כולם? למרות שיש לי אהבה לרכבים?
ואם אני נוסעת בפרארי בעיר, זה אומר שאני מרגישה מעל כולם? למרות שיש לי אהבה לרכבים?
אנונימית
התגאות זה סבבה אבל להגיד כל שנייה על כמה אתה טוב בהכל ולהשתחצן על כל דבר קטן זה פשוט מעצבן וחסר טאקט.
אדם יכול להיות הכי מצליח בעולם ועדיין להיות צנוע , תלוי מה אתה עושה עם ההצלחה שלך,להיות יהיר זה מותר לך אפחד לא אמר לך שלא אבל אל תתפלאו שיקרו לכם בשמכם. . .
כי למה שהיא תצעק את זה בכל הכיתה מה היא בשוק
זה שחצני ברמות.
את לא צריכה לצעוק בכל הכיתה שקיבלת 100 כאילו זה מעניין מישהו. תתגאי בעצמך. תהי בטוחה בעצמך ותשמחי. אין צורך לחלוק את זה עם כל הכיתה.
אפשר לספר לחברות או לאנשים אבל כשעושים את זה זה מחרפן
את לא צריכה לצעוק בכל הכיתה שקיבלת 100 כאילו זה מעניין מישהו. תתגאי בעצמך. תהי בטוחה בעצמך ותשמחי. אין צורך לחלוק את זה עם כל הכיתה.
אפשר לספר לחברות או לאנשים אבל כשעושים את זה זה מחרפן
בסופו של דבר את יכולה לעשות מה שבא לך אבל זאת עובדה שאם תלכי ותתגאי כל הזמן בהישגים שלך ליד אחרים תוך לא הרבה זמן לא יהיה לך ליד מי להתגאות
ככה זה אנשים לא נהנים לשמוע כל הזמן על אנשים שהצליחו במשהו הרבה יותר מהם
ככה זה אנשים לא נהנים לשמוע כל הזמן על אנשים שהצליחו במשהו הרבה יותר מהם
אנשים כאלו מעצבנים.
את קיבלת 98 בשביל לצעוק את זה או בשביל באמת להתגאות בעצמך?
הם רוצים אתה היחס של אחרים ושישבחו אותם על ההישגים שלהם.
להיות צנוע זה הכי טוב
את קיבלת 98 בשביל לצעוק את זה או בשביל באמת להתגאות בעצמך?
הם רוצים אתה היחס של אחרים ושישבחו אותם על ההישגים שלהם.
להיות צנוע זה הכי טוב
לא.
אדם שחצן הוא אדם שמשוויץ באותם הדברים בצורה לא מכובדת שגורמת לאחר להפגע מכך, נגיד - 'תראו מה קנו לי ולכם לא' זו שוויצריות שלא מכבדת בעליל.
אין בעיה בלהתגאות אבל יש דרך.
אדם שחצן הוא אדם שמשוויץ באותם הדברים בצורה לא מכובדת שגורמת לאחר להפגע מכך, נגיד - 'תראו מה קנו לי ולכם לא' זו שוויצריות שלא מכבדת בעליל.
אין בעיה בלהתגאות אבל יש דרך.
כי אם השגת את זה בשביל עצמך או הצלחת להתרפות ממחלה עשית את זה בשביל שאתה תחייה לא בשביל לבוא ולספר את זה לכולם פשוט זה ניהיה משעמם וחסר משעות אחרי כמה פעמים
לפי דעתי אין בעיה להתגאות במשהו שהשגת, יש בעיה שזה מתחיל לעלות לבן אדם לראש ולהוריד לאנשים אחרים, כל עוד הוא לא מוריד לאחרים ולא חושב שהוא מעל כולם אז הכל בסדר, ברגע שהוא חיי בסרט וחושב שכולם פחות ממנו אז זה שחצנות
זה עניין של טאקט ואינטיליגנציה רגשית. אנשים לא אוהבים להרגיש שלא רואים אותם. אדם שנותן חשיבות יתר להישגים שלו יעייף את הקרובים אליו בסוף. מותר לו להתגאות אבל אם הוא ייתן להישגים שלו להפוך לכל מה שהוא מדבר עליו, הוא לא ישים לב למה שבאמת משנה משהו, הכאן ועכשיו
^^זה שוב לא אותו דבר, את נוסעת בפרארי כי יש לך פרארי ומותר לך להשתמש בה. ומי שחושב שאת משוויצה פשוט רוצה שיהיה לו גם פרארי. אבל אם את מדברת על הפרארי שלך כל הזמן, את מתנשאה.
שחצנות והתנשאות זה על אותו עיקרון
כי אף אחד לא בא ושאל אותה מה הציון.
ספציפית לסיטואציה שילדה קיבלה ציון גבוהה, אם הצעקה נוצרה מהתרגשות וזה אז סבבה. אבל זה סבבה כשזה נגמר בזה. זה בסדר ללכת להתגאות בזה ליד החברים שלך ואנשים שאת מכירה, אבל זה חוסר טאקט ללכת ולהגיד לכל אחד שקיבלת ציון גבוהה. זה גם לא יעניין אף אחד כנראה.
גאוותנות זה כמו שחצנות, זה בסדר להתגאות בעצמך אבל יש שלב שבו זה עובר מעל למה שאנשים יכולים לסבול ובכללי עובר את השלב שבוא זה בריא לבן אדם. בסוף גם גאוותנות מעוות את הבן אדם וגורמת לו לחשוב שהוא יותר טוב מכולם, משהו שבסוף יוריד אותו למטה. רק בן אדם חכם באמת יבין שהוא לא הכי טוב ויחפש מקום לגדול.
לגביי זה שבן אדם הביא ממחלה נוראית, איזו שלא תהיה, יש הבדל עצום בין לדבר על המחלה עם כל בן אדם לבין ילדה בכיתה ז שקיבלה 98. הבדל של שמיים וארץ אפילו בואי נגיד ככה וזה לא דבר שיש להשוות בניהם.
בן אדם שחלה כנראה גם עבר עם זה טיפולים כאלו ואחרים שכנראה הם נורא כואבים, עם תופעות לוואי נוראיות, עבר עם בני המשפחה שלו מעברים מרופא לרופא, מבית חולים לבית חולים. בן אדם חולה שסוף סוף מבריא אחריי כל תקופה שלא תהיה ממחלה, ואני לא מדברת על שפעת אלא על מחלות באמת נוראיות.
אין אפילו השווה לדבר הזה. ולדבר על זה שעברת את זה זה לא גאוותנות לדעתי בשום צורה שהיא והיא גם לא באה להתגאות. לא נראלי שלבן אדם הזה בכלל יש איזשהו טון של גאוותנות כשהוא ידבר על זה.
ספציפית לסיטואציה שילדה קיבלה ציון גבוהה, אם הצעקה נוצרה מהתרגשות וזה אז סבבה. אבל זה סבבה כשזה נגמר בזה. זה בסדר ללכת להתגאות בזה ליד החברים שלך ואנשים שאת מכירה, אבל זה חוסר טאקט ללכת ולהגיד לכל אחד שקיבלת ציון גבוהה. זה גם לא יעניין אף אחד כנראה.
גאוותנות זה כמו שחצנות, זה בסדר להתגאות בעצמך אבל יש שלב שבו זה עובר מעל למה שאנשים יכולים לסבול ובכללי עובר את השלב שבוא זה בריא לבן אדם. בסוף גם גאוותנות מעוות את הבן אדם וגורמת לו לחשוב שהוא יותר טוב מכולם, משהו שבסוף יוריד אותו למטה. רק בן אדם חכם באמת יבין שהוא לא הכי טוב ויחפש מקום לגדול.
לגביי זה שבן אדם הביא ממחלה נוראית, איזו שלא תהיה, יש הבדל עצום בין לדבר על המחלה עם כל בן אדם לבין ילדה בכיתה ז שקיבלה 98. הבדל של שמיים וארץ אפילו בואי נגיד ככה וזה לא דבר שיש להשוות בניהם.
בן אדם שחלה כנראה גם עבר עם זה טיפולים כאלו ואחרים שכנראה הם נורא כואבים, עם תופעות לוואי נוראיות, עבר עם בני המשפחה שלו מעברים מרופא לרופא, מבית חולים לבית חולים. בן אדם חולה שסוף סוף מבריא אחריי כל תקופה שלא תהיה ממחלה, ואני לא מדברת על שפעת אלא על מחלות באמת נוראיות.
אין אפילו השווה לדבר הזה. ולדבר על זה שעברת את זה זה לא גאוותנות לדעתי בשום צורה שהיא והיא גם לא באה להתגאות. לא נראלי שלבן אדם הזה בכלל יש איזשהו טון של גאוותנות כשהוא ידבר על זה.
כי אין צורך להשוויץ
אנשים שבאמת יש להם על מה להשוויץ לא משוויצים, כי הם לא צריכים . זה בולט גם מבלי להגיד
צניעות זה דבר מהמםם
אנשים שבאמת יש להם על מה להשוויץ לא משוויצים, כי הם לא צריכים . זה בולט גם מבלי להגיד
צניעות זה דבר מהמםם
מידת הגאווה 1 הדברים הכי פסולים בעיניי בורא עולם,
זה בעיקר גורם למחלות סופניות כולל סרטן
זה גם סוגר לאדם את המזל ויוצר המון קיטרוג משום ש 'כל העיניים עליו '
משום שהכל מגיע מבורא עולם אז איזו זכות יש לאדם להתרברב
אדם שיודע שהוא טוב במשהו יעשה חכם אם ישמור על צניעות ואז הברכה תמשיך להיות עליו
אדם שלא שומר על צניעות יוצר על עצמו מזיקים וסוגר לעצמו את המזל
מי שיש לו בטחון עצמי כמו שצריך (ולא בלוף) לעולם לא יצטרך להראות לכל העולם כמה הוא מוצלח
לעתים אני שומע צעירים אומרים:
' אני יודע יותר מילים ממנו'
'אני יותר _____ ממנו'
אחרי זה לא פלא שכל שאלה שניב ב-סטיפס היא:
'רע לי מה לעשות?!'
'אני בדכאון מה לעשות?!'
'דברים לא מסתדרים מה לעשות ?!'
כאשר האדם בעצמו בגלל ה-שחצנות גורם לדברים להיות ככה
לכן לא טוב להתרברב:
'ניסים הכי...'
'ניסים יודע 15 שפות'
'ניסים התלמיד הכי...' וכך הלאה
אין דבר שבורא עולם יותר שונא מזה
גם אנשים לא סובלים את זה
אנשים אוהבים כאלה שידברו איתם באותה צורה בסופו של דבר
אני בעצמי מתרחק מאנשים כאלה כמו מאש כי לא פעם הם אגוצנטריים,אגואיסטים ,והבטחון שלהם ב-קרשים
זה בעיקר גורם למחלות סופניות כולל סרטן
זה גם סוגר לאדם את המזל ויוצר המון קיטרוג משום ש 'כל העיניים עליו '
משום שהכל מגיע מבורא עולם אז איזו זכות יש לאדם להתרברב
אדם שיודע שהוא טוב במשהו יעשה חכם אם ישמור על צניעות ואז הברכה תמשיך להיות עליו
אדם שלא שומר על צניעות יוצר על עצמו מזיקים וסוגר לעצמו את המזל
מי שיש לו בטחון עצמי כמו שצריך (ולא בלוף) לעולם לא יצטרך להראות לכל העולם כמה הוא מוצלח
לעתים אני שומע צעירים אומרים:
' אני יודע יותר מילים ממנו'
'אני יותר _____ ממנו'
אחרי זה לא פלא שכל שאלה שניב ב-סטיפס היא:
'רע לי מה לעשות?!'
'אני בדכאון מה לעשות?!'
'דברים לא מסתדרים מה לעשות ?!'
כאשר האדם בעצמו בגלל ה-שחצנות גורם לדברים להיות ככה
לכן לא טוב להתרברב:
'ניסים הכי...'
'ניסים יודע 15 שפות'
'ניסים התלמיד הכי...' וכך הלאה
אין דבר שבורא עולם יותר שונא מזה
גם אנשים לא סובלים את זה
אנשים אוהבים כאלה שידברו איתם באותה צורה בסופו של דבר
אני בעצמי מתרחק מאנשים כאלה כמו מאש כי לא פעם הם אגוצנטריים,אגואיסטים ,והבטחון שלהם ב-קרשים
כי הם חושבים שהם יותר טובים וזה
אם מישהו קיבל 100 במבחן וצורח את זה בכל הכיתה זה יכול לגרום לאנשים שקיבלו ציון הרבה פחות טוב להרגיש ממש רע, וזה למה זה לא דבר טוב בעיניי אנשים, אבל זה לא שאסור לו לעשות את זה הוא סתם יוצא מציק