27 תשובות
מי שינדה שכח שיש אלוקים
לא אשמתה שהיא נאנסה ואנשים חוטאים לפעמים ה' לא מנדה אותם אז מי הם שינדו מאיפה הביאו את המנהג הפסול הזה
מאמינה אם יש לו כוח והיא חלשה אותי יכולים לאנוס בקלות ואני לא מספיק חזקה להשתחרר
אישית הייתי שומרת את הילד כשלי לא אכפת לי שאבא שלו אנס אכפת לי מהילד
שואל השאלה:
את אומרת את זה כאישה חרדית?^ כי יותר מעניין אותי לדעת מה קורה בקהילה שלהם.
לא מה אחרים חושבים
אנונימית
כן
אמא תגדל אותו בע"ה.

לא אמורים לנדות אותו על משהו שהוא אונס, שהרי אין להם הוכחה שהיא עתה ברצון.

האם יאמינו שהיא נאנסה? אם אין הוכחות - אז בעיה להאמין בגלל קבלת לשון הרע, אבל גם לא אמורים לחשוב שהיא משקרת ולא להאשים אותה. כו נכון להיזהר מאותו אחד ולחקור אותו.
אנונימי
אם האונס ימצא הוא יוצא להורג.
ודאי שיאמינו לה .
לא עושים הפלה
שואל השאלה:
איך יוצא להורג זה לא אפשרי ^
אנונימית
היא יכולה לקחת כדור למניעת הריון, וכן מותר להפיל 40 יום אחרי. אם היא לא הפילה אחרי 40 יום, ורוצה להפיל יש לשאול רב.

אם היא תלד אותו , יכול להיות שהיא תגדל אותו, או שתמסור אותו.

אם היא אנוסה אין סיבה שינדו אותה.

לפי ההלכה:

אם היא אישה נשואה:

אם בזמן שהוא אנס אותה, היא לא צעקה (אם יכלה). זה מרמז שהיא הסכימה, לכן הורגים את שיניהם(גם בגלל אשת איש).

אם היא כן צעקה ואף אחד לא בא, הורגים רק אותו.
אנונימי
שואל השאלה:
אחי בעולם של ימינו לא הורגים אף אחד זה לא תקופת התנך
דבר שני לפי הדת אסור להפיל אז מזא לקחת כדור למניעת הריון? אסור להם אמצעי מניעה ואסור להם הפלות
אנונימית
^ עד שלושה ימים הזרע לא נקלט...

אני אנונימי אחר...
אנונימי
שואל השאלה:
מי לימד אותך את השטויות האלה
הפריה יכולה לקרות תוך 24-48 שעות
ואסור להם לקחת גלולות חירום גם
אנונימית
^ לא שטויות, יש משנה שאומרת את זה.

ומותר לקחת גלולה של יום האחרי במקרה של אונס, תבדקי את זה. אין כאן רצח (אחרי יום ה-40 יש).
אנונימי
שואל השאלה:
אלה כן שטויות כי זה מוכח שהפרייה קורית בפרק הזמן הזה
וממה שידוע לי בדת אסור לקחת אמצעי מניעה וגלולת חירום זה אמצעי מניעה
אנונימית
את לא יותר חכמה מחכמים, זה בטוח.

לגברים וודאי שאסור לקחת אמצעי מניעה כי זה זרע לבנות, לנשים כן מותר אם יש אישור מהרב, וכאן זה מקרה שאחרי שאונס - אז אין סיבה שלא. אלא אם כן היא מעויינת לשמור את ההריון.
אנונימי
שואל השאלה:
אתה יכול להביא לי הוכחה שזה מותר ?
ואני די בטוחה שהמדע והביולוגיה יותר חכמים מהחכמים, זה בטוח
אנונימית
בבקשה.

אפשר להביא עוד מקורות.

וחבל שאין לך אמונת חכמים...
אנונימי
שואל השאלה:
אני אתאיסטית בכלל אני שואלת לידע של עצמי
ומצחיק שמתירים שימוש בפוסטינור אבל לא מאפשרים הפלה.. סבבה
אנונימית
^ הפלה - זה להרוג מישהו חי (אחרי יום ה-40 להריון).
אנונימי
1 אין שום היתר להרוג ילד כי אבא שלו חלאה
2 היא תגדל אותו ובטח תמצא בעל צדיק שלא יפריע לו
3 לא ינדו אותה על פי ההלכה כי זו לא אשמתה, מה שיעשו רשעים שלא שומרים הלכה זו בעיה שלהם
4 אם אכן יש ראיות לאונס ההלכה אומרת לתת ענישה מסויימת, כיום החוק לא מאפשר את זה אז לרוב בית דין יאשר למסור אותו לשלטונות
שואל השאלה:
היא כבר נשואה^ אתה אומר לי שהיא תגדל עם בעלה ילד שלא שלו?
אנונימית
^ זה אפשרי...
אנונימי
שואל השאלה:
ומה קורה לאנס בתוך הקהילה שלהם? מנודה? לא מתחתנים איתו אם הוא רווק? ואם הוא עשוי אשתו מתגרשת ממנו?
אנונימית
אמור להיות מנודה, לצערי יש הרבה מחניפים, כמו שעשו לחיים וולדר שר"י.

אבל רנבים צדיקים יוצאים נגד אנשים ונגד אלה שמגינים עליהם.

אם יש חרדים שלא מתנהגים בדרך התורה - הם לא מצייגים את החרדים נכון.
אנונימי
שואל השאלה:
אני שואלת מה קורה בקהילה בפועל. אם הוא נשוי, אישתו זכאית לקבל ממנו גט? אם הוא רווק, לא ירצו להתחתן איתו?
אנונימית
לא יודע, מקווה שהתשובה היא "כן".
אנונימי
1 כן, הרי הוא גם ילד שלה
2 עקרונית מנדים ומפרסמים להיזהר
שואל השאלה:
"מנדים" אומר מוציאים אותו מהקהילה? אוסרים עליו להיכנס לבית כנסת? מסרבים למכור לו דברים בחנויות?
אנונימית
לא בדיוק
למעשה זה מתבטא בהתרחקות ממנו, ומסירה שלו לשלטון, וסביר להניח שגם משפחתו תסבול בעקבות כך אפילו שלא עשו רעה