5 תשובות
אני חושבת שלהשוות את זה זה בעייתי כי שחמט, כמו הרבה מאוד מקצועות ותחומים, לא היה פתוח ונגיש בצורה המקצועית לנשים אלא רק בעשרות שנים אחרונות. עד אז נשים לא קיבלו גישה לדברים האלה ואם כן לא התייחסו אליהן ברצינות.
עדיין יש את התפיסה החברתית שלפיה אישה צריכה קודם כל לתת העדפה לילדים ולתחזוקת הבית, בעוד שהגבר חופשי לעשות כרצונו. אז אפילו שאנחנו חיים בעידן שבו הדברים האלה כן נגישים לנשים - עדיין ההשפעות החברתיות של התפיסות הישנות עדיין קיימות והחברה שלנו עדיין ממשיכה להנדס נשים להיות אמהות ומטפלות. ברור מלא נשים צעירות בימינו הולכות ללמוד ונכנסות לאקדמיה ורוכשות השכלה ובונות קריירה
אבל בסופו של דבר אם אותה אישה לא תתחתן ותביא ילדים עד גיל 35 נאמר, מבחינתה ומבחינת החברה היא "מסכנה" ו"נכשלה". כי בסופו של יום היא צריכה לרצות להיות אישה של מישהו ואמא.
וזה אגב גם מה שגורר הרבה נשים לעזוב את הקריירות שלהן, כי אפילו שהעולם הזה כמעט לגמרי מציע את אותן אפשרויות לנשים - עדיין מצופה מנשים לקחת את כל האחריות של גידול ילדים ומגברים לא. אז גברים שנשואים ויש להם ילדים יכולים להמשיך ולפרוח במקצוע שלהם - כי אישתם עושה הכל.

עכשיו אני לא אומרת שאין סיבה ביולוגית, יכול להיות באמת שגברים טובים יותר בשחמט, זה ידוע שמוח של גברים ונשים עובדים שונה.
עם זאת, לשאול למה שחמטאים גברים הם יותר טובים כשמההתחלה מספר הנשים שמשחקות שחמט לא שווה למספר הגברים זאת נקודת מוצא לא נכונה להשוואה.
זה כמו לשאול למה יש יותר ממציאים גברים מאשר ממציאות, או למה נשים מטפלות יותר טובות ממטפלים גברים.
האפשרויות היחידות הן סביבה ופוטנציאל.
ודאי שיש השפעה להסללה, גבי הפוטנציאל לא אוכל לענות כיוון שכיום לא ברור בכלל על אלו יכולות שחמט יושב.
המוח הנשי עובד יותר בצורה אמוציונלית וריגשית...ואצל גברים הלוגיקה יותר עובדת..ושחמט זה לוגיקה
גברים יותר טובים בהכל וזהו תתמודדו
גם ביולוגיות? אני לא יודע