24 תשובות
הם כן
לך לצבא אתה תראה שם חרדים
זה לא כי הם רוצים ללמוד תורה זה כי זה לא מותאם להם הם צריכים שירות נפרד לחרדים עם החוקים המותאמים אבל יש כאלה שמתגייסים ראיתי כבר מלא חרדים בצבא זאת סתם סטיגמה של עיוורים שמחפשים סתם לשנוא בלי סיבה אמיתית שקשורה למציאות ולראייה שלהם הם מעדיפים לשקר לעצמם כי הם מזוייפים יותר מידיי או מסטולים שמאמינים לסטיגמות עד כדי כך שהם עיוורים
האוכלוסייה של האברכים מקבלת פטור משירות כי בן גוריון עשה איתם עסקה.
תצטרפו לממשלה יתקבלו פטור.
הם כן פשוט הרוב לא כי המסגרת לא מתאימה לחיים חרדיים..
יש מלא חרדים שמתגייסים
בגולני יש מחלקות של בני ישיבות ויש את הנחל החרדי ויש את נצח יהודה
לא מבין למה תמיד יש הכללה
^^^אנוכי=אני
רק אעדכן אותך שהחרדים לא היו בממשלת בן גוריון והשמאל מ-4שני אחרי קום המדינה ולמשך 25 שנים עד 77
אנונימית
^לא היו בממשלה אבל כן תמכו בה.
כולם פה בתגובות אומרים חלאס להכללה,
אז יש 1% אולי פחות או טיפה יותר מהא.נשים בצהל שהם חרדים. באיזה עולם זה נראה למישהו הגיוני כשהם מהווים 14% מהאוכלוסייה.
ואני אפילו מפרגן באחוז החרדים צה"ל, לפי דעתי זה יותר נמוך.
והנה עובדה שיש יחידות שמשרתים בהם חרדים אז איך זה שהצבא לא מותאם?
הכל חרטא, הם מאמינים בדרך החיים שלהם שהיא תציל את המדינה והממשלה נותנת להם לחיות ככה
אם הרבנים היו אומרים ללכת לצבא הם היו הולכים
ואל תגידו שהם לא מאמינים שהצבא לא עוזר- הם מאמינים שצריך לעשות את ההשתדלות של כל אחד
אנונימית
הצבא לא מותאם לאורח החיים שלהם וגם הם מאמינים שלהתפלל ולשמור את התורה זה מה שישמור על העם היהודי ולא הצבא.
אנונימית
אתה אפילו לא התגייסת , תתגייס ואז תדבר^
^^ לא. כי כל אחד צריך להתגייס לתקפיד *שלו*. זוכר מה קרה במלחמת מדיין? למה שליש מהמתיסיים התגייסו רק לתורה ולתפילה? הרי אפשר לשלב, לא (וברור שאפשר ואפילו צריך, אבל מי? אלה שמתגייסים כדי להילחם ואלה שהתגייסו לשמור על כליהם, לא אלה שמתגייסים רק לתורה)? אלא הקב"ה רצה ללמד אותנו לקח שנבין מי שמתגייס לתורה ולתפילה - שהוא שקול כנגד מי שמתגייס להילחם:

""אלף למטה וגו'" - י"א שני אלפים מכל שבט ושבט שלח, וי"א ג' אלפים מכל שבט ושבט. י"ב אלף משמרים את כליהם עליהם נאמר (שיר ד, ב): "שניך כעדר הקצובות (וגו') שכולם מתאימות", וי"ב אלף לתפלה. ומנין שכן? - שנאמר "אלף למטה אלף למטה" - הרי כ"ד אלפים. "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה" הרי י"ב אחרים מהו וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שהיו נמסרין זוגות זה לזה" (במדבר רבה כב, ג).

וזה למרות ששאר העם גם ככה למדו תורה. אבל היה חשוב להדגיש שאלה שהתגיסו במיוחד בשביל זה - שהם אלה שמובילים כאן כמערכה.

ויש דבר כזה להיות נבדל מדררכי העולם ולחיות חיים רק של לימוד תורה כדי לשרת את ה' לבדו:


"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? - מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג, י). לפיכך, הובדלו מדרכי העולם: לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך, ה', חילו" (דברים לג ,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח, כ).

ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם - הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי - אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז ,ה). (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובל, פרק יג, הלכות יב -יג).
אנונימי
הם לומדים תורה
אנונימית
המדינה שלנו יהודית, לא דתית ולא מבחינת כל אחד הקב"ה בכלל אמיתי והוא מלך העולם. אז מבחינתי, הדעה שלהם היא כמו אלים יוונים או כמו שאני אאמין עכשיו באל של אריות חצי חדקרנים שאחראי על העולם ואני חייב להתפלל אליו בשביל לכפר על כל הפשעים של שאר העם. אז איך היית מגיב?

אני מבין את הדעה שלהם ושזו האמונה שלהם אבל חייבת להיות דרך שגם הם ישרתו את המדינה כמו כל שאר האזרחים
^ אז אנשים שהם הזויים (אלה שמתכחשים לקיומו של הבורא) ויש אנשים שהם נורמליים (אלה מקבלים את המציאות של הבורא ולא מתכווחים עם עובדת קיומו).

זה לא שהם החליטו "בואו נמציא לנו איזה אל ונחליט על דעתו עצמנו מה הוא רוצה מאיתנו ונכתוב ספר בשמו שהוא בעצמו אמר לנו את כל החוקים האלה". אנחנו זכינו להיות העם ששמע את הקב"ה ישירות בנוכחות של כל העם בשעת מתן תורה, מה שלא קרה לשום עם אחר. זה שיש אנשים בדורות מאוחרים יותר החליטו להתכחש למסורת ולעדות של אבותיהם - זאת בעיה לגמרי שלהם, לא של אנשים שעושים את מה שמוטל עליהם לעשות בתור יהודים.

אז מן הסתם שלא אקבל את משהו שאתה תחליט לעצמי לעצמך (זה לא מה שעשו חרדים).

וזה צבוע מצידך *לחייב* את החרדים לעשות משהו שאתה מאמין בו (לשרת בצבא) שאתה לא מוכן לעשות מה שמלך עולם צוה עליך בתור יהודי, כאילו שאמורה להיות סמכות גדולה יותר מסמכותו של הקב"ה.

אז "טול קורה מבין עינך" (ערכין טז ע"ב).
אנונימי
^אז פתאום אני הזוי שאני חי בדרך שלי?
אני אפילו לא אטרח לקרוא את שאר מה שרשמת. אני חי בדרך חיים שלי וזו זכותי המלאה ואני לא הזוי בדיוק כמו שכל חרדי לא הזוי. הוא מאמין באמונה שלו ובאל שלו. אני פשוט חושב שהאמונה לא אמורה למנוע ממישהו לשרת בצבא ואם זה מקשה אז אפשר לעשות הקלות ועדיין לשרת
^ אתה לא יכול למנוע ממנו לעשות את התפקיד שלו בעולם (שהוא נברא בשביל זה).

מעניין שאתה חושב שיש לך זכות לחיות את החיים שלך (שזה לא מסתדר על פי הכללים של הקב"ה)ף ולאותו חרדי - לא, אלא רק "הקלות" וכו'. כאילו עושים לו טובה...

אבל אתה כאילו לא אמור לשרת את הקב"ה, העיקר שחרדי כאן אמרו לשרת את הצבא שהוא אתה מאמין. פשוט צביעות.
אנונימי
בתור דתי ימני אני אומר שזה בושה שהחרדים לא מתגייסים כי כמו שאני רואה ערך עליון בלימוד תורה יש גם ערך עליון בהגנה על המדינה בתור חייל, וכמו שאמרו פה קודם, אפשר להיות גם בצבא וגם ללמוד תורה לפני ואחרי.
אבל, יש גם חרדים שכן מתגייסים
^א תדבר ברור
ב הם אזרחים במדינה ואם זה היה בכל מקום אחר לא היו מוותרים להם. אני מבין את הסיבות מהצד שלהם ואת הטיעונים שלהם למה הם לא צריכים להתגייס חובה, אך אני עדיין חושב שיש אפשרות לעשות מאמץ לגיוס חובה בדרך אחרת עם הקלות או כל דבר
^טוב ממש אין לי כוח לדבר הזה. אם חרדים הם לא אזרחים במדינה אז הם לא צריכים לקבל הטבות ושירותים ציבוריים כמו ביוב או כל דבר אחר שהמדינה מספקת.
אתה מחרטט כי אתה תקוע בגישה של רק הקב"ה צודק. אני נותן להם לחיות באמונה שלהם עם הקב"ה, אני פשוט אומר שהם יכולים גם לשרת בצבא וגם לחיות באמונה עם הקב"ה. חוק גיוס חובה חל על כל האזרחים במדינה וחרדים הם אזרחים אל תחרטט פה, אז אם הם באמת חיים בדרך חיים שמתנגשת עם צה"ל ולא מאפשרת להם להיות שם יש בעיה. כי לא הגיוני שחלק כזה גדול מהעם ברובו לא מתגייס ואני בא לטובתם ואומר שאפשר לעשות להם הקלות בגיוס על מנת שישרתו את המדינה בדרך טיפה פחות מחמירה משאר האזרחים.
מבחינתי חרדים חיים באמונה באל מסוים, ואם אני הייתי חי באמונה מסוימת שאני מתפלל לאיזשהו אל אז לא היו נותנים לי להשתחרר מהצבא סתם ככה ולכן אני לא מבין למה להם כן. מהצד שלהם זה נראה הגיוני, מצד הממשלה לא.
בכל מקרה תפסיק לחרטט אותי ולהגיד שחרדים לא אזרחים או שאני כופה עליהם גיוס או שהקב"ה צודק ואני לא משרת אותו.
איש איש באמונתו יחייה אבל הכפייה של גיוס חובה היא לא חילונית היא לכל האזרחים במדינה ואמורה לכלול חרדים.
לפני שהם אזרחים במדינה - הם קודם כל עבדים של הקב"ה שהוא מלך העולם שיהיה ברור (מה שאמור להיות נכון לגבי כל אחד, לא רק לגביהם).

מה קשור מקום אחר? מקום אחר לא קיבל תורה, אנחנו כן, ולכן המדינה שלנו היא מדינה יהודית.
אנונימי
^ אז אתה אומר שחרדים הם אזרחים במדינה, בין אם ירצו או לא ובין אם יאמינו בזה או לא וזה איכשהו אמור לחייב אותם (כי ככה אתה מאמין), ואתה בעצמך כאילו לא חי בעולמו של הקב"ה אם החלטת שאתה לא מאמין בעובדה הפשוטה הזאת. "אני לא מאמין - אז אני לא חייב" (ראש קטן).
אנונימי
מה צביעות מה צביעות
שחרדי יאמין בקבה יחייה את החיים שלו וכל דבר שהוא רוצה. חוק גיוס חובה חל על אזרחים במדינת ישראל, אני לא רואה סיבה למה חרדי שהוא אזרח לא חייב להתגייס ואני כן? אז אני בא לטובתם ואומר שהם זה לא מסתדר בצורה הכי טובה עם אורך החיים שלהם יש אפשרות לעשות להם הקלות בצה"ל אבל שעדיין ישרתו ויתרמו למדינה.

לפי האמונה שלי אני לא נבראתי בשביל לשרת את הכללים של הקב"ה אז יש לי זכות לחיות את החיים שלי ולפי האמונה שלי לא צריך גיוס חובה. אני עדיין מתגייס כי זה פשוט חובה אז למה חרדי לא צריך להתגייס?

זו לא מדינה דתית ואף אחד לא יכפה עליי שום כפייה דתית, שירות צה"ל זו לא כפייה חילונית זו כפייה על כל אזרחי המדינה וחרדים כלולים בתוכם.

אתה הצבוע שקורא לאחרים הזויים על זה שהם מאמינים במשהו לא לפי הדרך שלך
^^ העיקר שכאילו אתה "המתחשב" כאן (ומי צריך את זה בכלל?).

כאילו חרדים הם "המסכנים" שמאמינים בא-ל מסוים (כאילו זה לא א-ל הידוע), ואי אפשר לקחת להם את זה (באמת שאי אפשר) - אז לפחות ננסה ולהוציא מהם כמה שאפשר: אם לא שירות מלא, לפחות חלקי (ומי פועל בצורה כזאת אם לא עלוקה: לקחת בכל הכח כל מה שאפשר, גם אם אי אפשר את הכל, לפחות חלק?).

כאילו באמת לא ברור למה המדינה מתייחסת בכלל לאמונה שלהם באלוקים, כאילו הוא רק אלוקים שלהם שהם "המציאו" אותו והוא לא לאלוקים שהתגלה *לכל עם ישראל* במעמד הר סיני בשעת מתן תורה, כדי שכל העם ידע שהוא זה שנותן להם את התורה ואף אף אחד לא יוכל לטעון "לא ראיתי", "לא שמעתי".

אז במה אתה מאשים את החרדים? בזה שהם נאמנים לאלוקים שהתגלה לאבותיהם ולכן רוצים לשרתו 24/7? למה באמת נראה לך שהמדינה צריכה להתייחס לאמונה שלהם באותו א-ל, כמו (להבדיל) שהייתה מתייחסת לאדם פרטי שהחליט להמציא לעצמו כל (משהו שכל אחד יכול לעשות)? כאילו לא רק שבמקרה כזה היא בעצמה הייתה בוגדת באלוקינו, עוד הייתה כופה את זה על אחרים. ממש חוצפה!.
אנונימי