13 תשובות
פשוט קופצים למים
אין דרך אחרת
אנונימית
שואל השאלה:
טבעתי שם^
אנונימי
אז תנסה לשחות
אנונימית
מזה חרדה חברתית
לאט לאט זה קשה בהתחלה לאט לאט זה מתרכך
אנונימית
גם פסיכולוג לא יביא תרופת קסם הוא פשוט יעזור לך להבין עם עצמך איך להתגבר על זה
את יכולה גם לשבת לשיחות ארוכות עם אנשים ולנסות לפענך את הדעה שלך לגבי העניין הזה לבד
לשאול את עצמך שאלות כמו למה החרדה קיימת ומה אני יכולה לעשות כדי לעבור לצאת ממנה (לכל אחד יש צעדים נורא אישיים לעצמו)
אנונימית
שואל השאלה:
^^חרדה חברתית זה כשאתה נלחץ מכל סיטואציה חברתית, ולא מצליח לתקשר עם הסובבים אותך כמו בנאדם נורמלי
זה בשתי מילים.
אנונימי
לדבר לא באמת עוזר
אתה זה שיודע באיזה סיטואציות אתה מתקשה
אם אני נתקל בסיטואציה אז במקום להימנע פשוט תכריח את עצמך
תתחיל בדברים היותר קטנים ופשוטים
זה ירגיש נורא בהתחלה בסוף החרדה תקטן לאט לאט והיא יכולה גם להעלם
ואז בהמשך תמשיך לעוד דברים
זה מה שאני יכולה להגיד מהניסיון האישי שלי
אבל זה לעבוד על זה כל הזמן
ופשוט לקפוץ למים
אנונימית
כל פעם שאתה מדבר עם מישהו פשןט לדמיין את אמא שלך / אבא שלך / חבר טוב שאתה לא נלחץ כשאתה מדבר איתו
מעלים את הערך העצמי. ככה לי זה עבד
לי הייתה חרדה חברתית חמורה כשהייתי קטנה יותר ולאט לאט יצאתי מזה (אני עדיין סובלת מחרדה חברתית אבל ברמה הרבה פחות רצינית מפעם) ללא שום טיפול פסיכולוגי...
בכיתה ז' בערך הכרתי את החברה הכי טובה שלי (היא בעצמה הייתה די מופנמת) וב"ה, בלי שהיא אפילו ידעה על החרדה שלי, היא עזרה לי לצאת מזה כי שכנעה אותי לצאת ולפגוש אנשים והיא תמיד הייתה שם בשביל לתמוך...

כמובן שמראש אם יש לך אפשרות מומלץ כן ללכת לטיפול (אני אישית עד היום לא סיפרתי על זה הורים בין עוד הרבה דברים אבל כן התאבחנתי ללא ידיעתם)
אבל אם אין לך אפשרות כזו, תתחיל להכריח את עצמך לנסות להתחבר לאנשים, זה לא יהיה נעים בהתחלה אבל מפעם לפעם זה יבוא יותר בקלות
בהצלחה ואתה תמיד מוזמן לדבר על זה בפרטי אם תרצה3>
אני אדבר מניסיון אישי
אני סובלת מחרדה חברתית מגיל קטן (מאובחנת מגיל 8 בערך)
ודוגרי אי אפשר לגרום לחרדה להיעלם,וגם פסיכולוג לא באמת יצליח להעלים את החרדה
מה שכן עוזר לי זה לנסות להתחיל מדברים קטנים
אם זה לבקש לצאת לשירותים באמצע שיעור,או אם זה לדבר במקומות ציבורים (קניונים וכאלה)
אנונימית
קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי, אך כן אפשרי.
שלבים שעוזרים לי:
להשלים עם הבעיה ולקבל אותה
להבין איזה חלק הכי מקשה עלייך בחרדה (לדוגמא: להיות נוכחת בפגישות חברתיות../ לדבר עם אנשים..)
לרצות להתמודד איתה ולהיות מוכן לחוות דברים שמפחידים אותך
ותוך כדי כל התהליך להשתדל לעודד את עצמך ולאהוב, לזכור שיש דבר כזה נפילות ומותר לך להיכשל ולטעות. להעריך כל זמן שהצלחת להתגבר.

לדעתי אי אפשר לגרום לחרדה להיעלם לגמרי (אם היא ברמה גבוהה מאוד מאוד שהחרדה משולבת גם בשנאה עצמית, רגשות אשמה וחוסר הערכה עצמית), אבל כן אפשר ללמוד להתמודד איתה