12 תשובות
תתחיל לקרוא תנ''ך, בוודאי, תתחיל לקנות ספרי מוסר וחיזוק, מסילות אל האמונה אם תוכל להשיג, ועוד.
יש מלא במצב שכמוך, תמשיך להיות חזק, להחזיק חזק, להאמין בה', דברים ישתפרו, הוא לא יוותר עליך, תתייעץ איתי בכל מה שצריך אתה גם מוזמן, אתה יכול לעשות התבודדויות במקום שקט ולדבר איתו מלא מלא, זה מאוד חזק וטוב.
כל הכבוד לך!
יש מלא במצב שכמוך, תמשיך להיות חזק, להחזיק חזק, להאמין בה', דברים ישתפרו, הוא לא יוותר עליך, תתייעץ איתי בכל מה שצריך אתה גם מוזמן, אתה יכול לעשות התבודדויות במקום שקט ולדבר איתו מלא מלא, זה מאוד חזק וטוב.
כל הכבוד לך!
בוודאי! אשריך, אל תכנע למשפחה שלך
אני ממליצה לך להתחיל עם דברים פשוטים כמו -
לברך 'אשר יצר' אחרי שירותים, זו לא ברכה ארוכה מאוד
להגיד 'מודה אני' כשאתה קם בבוקר
לאט לאט :)
ואולי גם תתחיל לברך גם ברכות ראשונות ואחרונות על אוכל ושתיה
אני ממליצה לך להתחיל עם דברים פשוטים כמו -
לברך 'אשר יצר' אחרי שירותים, זו לא ברכה ארוכה מאוד
להגיד 'מודה אני' כשאתה קם בבוקר
לאט לאט :)
ואולי גם תתחיל לברך גם ברכות ראשונות ואחרונות על אוכל ושתיה
בנוסף, אתה יכול לראות הרצאות של רבנים ביוטיוב, שיעורי תורה וכו'.
אתה יכול לקרוא תנך, וגם לצפות בשיעורי פרשת שבוע של הרב שניאור אשכנזי לדוג', מתי שתהיה בן 13 תוכל להתחיל להניח תפילין
תמיד תזכור שיש אינסוף דרכים להאמין בה', גם אם לא כל האפשרויות פתוחות לפניך היום תנסה לבדוק לחפש ולהסתקרן כמה שיותר. גם אם תגיע למצב שההורים שלך כועסים על ההתחזקות הזו או איך שלא תבחר לקרוא לזה, אל תוותר אך תזכור שאתה חייב בכבוד שלהם. בסוף אם יש לך רצון, אלוהים יעשה את השאר.
אתה יכול לקרוא תנך ולהתחיל במודה אני כשאתה מתעורר בבוקר.
תגיד להוריך שזה לא מוסרי שהם כופים את דעתם עליך.
תנסה לפחות להגיד להם הרי לא ניסית עדיין, אולי היא לא תכעס.
תגיד להוריך שזה לא מוסרי שהם כופים את דעתם עליך.
תנסה לפחות להגיד להם הרי לא ניסית עדיין, אולי היא לא תכעס.
כל הכבוד לך. אתה כמו אברהם אבינו.
1 לגבי תפילה, אם יש לך סידור הכי טוב, אם לא - תשתמש באפליקציה 'תפילון'
2 לגבי תפילין - אולי תמצא אירגון שתורם תפילין, או שתוכל להשאיל תפילין מבית הכנסת
3 ללמוד תורה כדאי מאוד, אמליץ מספרי בהלכה ובאגדה כיוון שהם זולים וקלים מאוד
4 ממליץ שיהיה לך רב שאתה בקשר איתו, אם תמצא זה יעזור לך מאוד
1 לגבי תפילה, אם יש לך סידור הכי טוב, אם לא - תשתמש באפליקציה 'תפילון'
2 לגבי תפילין - אולי תמצא אירגון שתורם תפילין, או שתוכל להשאיל תפילין מבית הכנסת
3 ללמוד תורה כדאי מאוד, אמליץ מספרי בהלכה ובאגדה כיוון שהם זולים וקלים מאוד
4 ממליץ שיהיה לך רב שאתה בקשר איתו, אם תמצא זה יעזור לך מאוד
קודם אתה לא צריך לעשות את זה בחשאי תדבר עם המשפחה שלך שזה מה שאתה רוצה וזה מה שעושה לך טוב
אנונימית
אני לא יודעת מה לענות לזה כי אני לא מאמינה
תקשיב אני באמת משתתף בצערך שההורים שלך חשוכים ותגיד להם שזה חשוב לך לעשות בר מצווה ואם לא תעשה זה יהרוס לך את החיים והעתיד אתה בן 12 אתה יחסית עצמאי לך לבית הכנסת בשבת, תנסה לשמור תלך לשיעורי תורה תלך בבוקר ובערב בשבת ואם הם לא מסכימים עם הבר מצווה אם יש לך אלפיים שקל או יותר זה עצוב שאני אומר את זה אבל אתה יכול לקנות לעצמך תפילין וטלית, לך לבית הכנסת תדבר עם הרב ותסביר לו את הסיטואציה במשפחה שלך ותבדוק אם הוא יכול להביא אנשים מחבד יעשו לך בר מצווה ויעזרו לך עם התפילין והכל מקווה שתמשיך ותראה את האור ושיש ה' ולא תיהיה חשוך
צדיקק!!! נשמע שאתה צמא לבורא עולם.
אף פעם לא מאוחר מדי לקיים בר מצווה ולא חושב שהם יכעסו בגלל שגם חילונים שלא מאמינים מקיימים בר מצווה...
אני כל כך מבין אותך ההורים שלי גם לא קיבלו עכשיו ברוך השם אמא שלי מקבלת אבא שלי פחות, אבל עם הזמן עם כל משפט שהם אמרו התחזקתי. כל משפט שהם אמרו על זה ריסק אותי וגרם לי להרבה בכיות אבל זה נטו היה לטובתי! כי זה מה שחיזק אותי בזכות זה אם הם יגידו היום איזה משפט או אדם ברחוב סתם דוגמה יגיד לי כל הדתיים רעים אתה רע אני שונא אותך או לא יודע מה אני הרבה פחות אעלב מפעם, לא כי התבגרתי בגיל, אלא כי בורא עולם נתן לי מתנה ענקית וזה שההורים שלי לא קיבלו את זה שאני מתחזק, דווקא זה מה שגרם לי להתחזק בפנים. בהתחלה זה באמת שבר אותי זה הגיע למצב שזה גרם לי להיות כל כך רגיש שכל מילה הכי קטנה שלהם על היהדות גרמה לי לבכות.(בלי שהם רואים) אבל זה כמו חיסון, חיסון בהתחלה כואב ואולי כואב מאוד, אבל כשזה עובר אתה הופך להיות חסין למחלה.
ולגבי תפילות יש ברכות השחר שחרית מנחה ערבית שמע שעל המיטה ברכות על האוכל לפני ואחרי אם תרצה אסביר פה כל אחד מה זה אומר.
לגבי לימוד תורה, קריאה מהתנך זה מעולה! אבל יש גם עוד הרבה דרכים ללמוד תורה, סתם דוגמה לשמוע רב שמדבר נגיד על ביטחון בהשם בלי קשר לתנך זה גם שיעור תורה. או קריאה במשנה/גמרא קריאה מספרים יש כל כך הרבה נגיד מסילת ישרים חובת הלבבות.
אם תרצה רבנים ממליץ על הרב זמיר כהן הרב יגאל כהן הרב שניר גואטה הרב אפרים שהרבני הרב הינוקא רבנים מעולים אחד אחד!
אגב בהתחלה בגלל שהם כעסו עלי וצחקו עלי התחלתי לשמור מצוות בסתר הדבר היחידי שהם ידעו זה שאני שומר כשרות.
ממליץ כן ללמוד תורה זה מה שעוזר ומביא את הכוח, ממליץ גם להתפלל ולדבר איתו במילים שלך על הכל, שיהיה שותף בחיים שלך שתודה לו על הכל תבקש ממנו כל מה שתרצה ופשוט תדבר איתו ותאהב אותו, כי אבא שבשמיים, בורא עולם, אוהב אותך יותר מכל דבר! ומחכה מאוד לשמוע את הקול שלך! זה מה שמחזק את הקשר וזה באמת עוצמתי מאוד.
אם תרצה תוכל גם לקרוא תהילים זה לא לימוד תורה אלא זה יותר קריאת מזמורים מרגשים שבעיקר דוד המלך כתב. אגב שתדע ההכי גדולים בתורה הגיעו מבית כזה משה גדל בבית פרעה! אברהם ממש נלחם עם משפחתו כדי שיוכל לעבוד אל אחד (כמובן שנלחם בדרכי נעם בצורה יפה) ואם קיבלת ניסיון כזה זה אומר שבורא עולם סומך עליך ומאמין בך שאתה תצליח! ככל שהניסיון יותר קשה כך זה מעיד על הגדולה שלך.
מלא בהצלחה צדיק לכל שאלה אני פה:)
אף פעם לא מאוחר מדי לקיים בר מצווה ולא חושב שהם יכעסו בגלל שגם חילונים שלא מאמינים מקיימים בר מצווה...
אני כל כך מבין אותך ההורים שלי גם לא קיבלו עכשיו ברוך השם אמא שלי מקבלת אבא שלי פחות, אבל עם הזמן עם כל משפט שהם אמרו התחזקתי. כל משפט שהם אמרו על זה ריסק אותי וגרם לי להרבה בכיות אבל זה נטו היה לטובתי! כי זה מה שחיזק אותי בזכות זה אם הם יגידו היום איזה משפט או אדם ברחוב סתם דוגמה יגיד לי כל הדתיים רעים אתה רע אני שונא אותך או לא יודע מה אני הרבה פחות אעלב מפעם, לא כי התבגרתי בגיל, אלא כי בורא עולם נתן לי מתנה ענקית וזה שההורים שלי לא קיבלו את זה שאני מתחזק, דווקא זה מה שגרם לי להתחזק בפנים. בהתחלה זה באמת שבר אותי זה הגיע למצב שזה גרם לי להיות כל כך רגיש שכל מילה הכי קטנה שלהם על היהדות גרמה לי לבכות.(בלי שהם רואים) אבל זה כמו חיסון, חיסון בהתחלה כואב ואולי כואב מאוד, אבל כשזה עובר אתה הופך להיות חסין למחלה.
ולגבי תפילות יש ברכות השחר שחרית מנחה ערבית שמע שעל המיטה ברכות על האוכל לפני ואחרי אם תרצה אסביר פה כל אחד מה זה אומר.
לגבי לימוד תורה, קריאה מהתנך זה מעולה! אבל יש גם עוד הרבה דרכים ללמוד תורה, סתם דוגמה לשמוע רב שמדבר נגיד על ביטחון בהשם בלי קשר לתנך זה גם שיעור תורה. או קריאה במשנה/גמרא קריאה מספרים יש כל כך הרבה נגיד מסילת ישרים חובת הלבבות.
אם תרצה רבנים ממליץ על הרב זמיר כהן הרב יגאל כהן הרב שניר גואטה הרב אפרים שהרבני הרב הינוקא רבנים מעולים אחד אחד!
אגב בהתחלה בגלל שהם כעסו עלי וצחקו עלי התחלתי לשמור מצוות בסתר הדבר היחידי שהם ידעו זה שאני שומר כשרות.
ממליץ כן ללמוד תורה זה מה שעוזר ומביא את הכוח, ממליץ גם להתפלל ולדבר איתו במילים שלך על הכל, שיהיה שותף בחיים שלך שתודה לו על הכל תבקש ממנו כל מה שתרצה ופשוט תדבר איתו ותאהב אותו, כי אבא שבשמיים, בורא עולם, אוהב אותך יותר מכל דבר! ומחכה מאוד לשמוע את הקול שלך! זה מה שמחזק את הקשר וזה באמת עוצמתי מאוד.
אם תרצה תוכל גם לקרוא תהילים זה לא לימוד תורה אלא זה יותר קריאת מזמורים מרגשים שבעיקר דוד המלך כתב. אגב שתדע ההכי גדולים בתורה הגיעו מבית כזה משה גדל בבית פרעה! אברהם ממש נלחם עם משפחתו כדי שיוכל לעבוד אל אחד (כמובן שנלחם בדרכי נעם בצורה יפה) ואם קיבלת ניסיון כזה זה אומר שבורא עולם סומך עליך ומאמין בך שאתה תצליח! ככל שהניסיון יותר קשה כך זה מעיד על הגדולה שלך.
מלא בהצלחה צדיק לכל שאלה אני פה:)
ריגשת אותי. גם בגלל רמת הכתיבה וגם בגלל האישיות שלך.
עליך להעזר במורי דרך רוחניים ואני בטוח שיש כאלה בקרבתך.
במקביל, ככל שאתה מתחזק בקירבה לה' המשמעות היא לחלוק יותר כבוד להוריך.
אם יראו שהיהדות עושה לך טוב, סביר להניח שהם לא יציבו בפניך חסמים.
זה לא הולך להיות קל. לא סתם בחרה נשמתך להיוולד דווקא למשפחה זו.
עליך להעזר במורי דרך רוחניים ואני בטוח שיש כאלה בקרבתך.
במקביל, ככל שאתה מתחזק בקירבה לה' המשמעות היא לחלוק יותר כבוד להוריך.
אם יראו שהיהדות עושה לך טוב, סביר להניח שהם לא יציבו בפניך חסמים.
זה לא הולך להיות קל. לא סתם בחרה נשמתך להיוולד דווקא למשפחה זו.