18 תשובות
פעם היה לי התקפי חרדה וזה עזר לי;
1. לנשום עמוק
2. לעצום עיניים
3. ללכת למקלחת
4. לשמוע שירים רגועים
5. לספור כמה דברים בצבע... יש לך בחדר
6.,
1. לנשום עמוק
2. לעצום עיניים
3. ללכת למקלחת
4. לשמוע שירים רגועים
5. לספור כמה דברים בצבע... יש לך בחדר
6.,
אתה מרגיש יותר טוב?
שואל השאלה:
לא כלכך אננ ממש סובל,פשוט נמאס לי מזה כבר:(
לא כלכך אננ ממש סובל,פשוט נמאס לי מזה כבר:(
אנונימי
אם אין מה שעוזר לך פה, אני ממליץ ללכת לפסיכולוג שימליץ לך מה לעשות.
מה עם פסיכולוג? טיפול כלשהו בדבר הזה שיוכל לעזור לך?
ואישית אני ממליצה כשאתה בהתקף חרדה אז להכנס להתקלח במים דיי קרים (לא ממש, שיהיה לך עדיין נעים)
זה מוכח מחקרית שזה מרגיע
כנל שירים
אבל אם אתה רוצה לטפל בזה לטווח הארוך אז אני ממליצה על איש מקצוע
ואישית אני ממליצה כשאתה בהתקף חרדה אז להכנס להתקלח במים דיי קרים (לא ממש, שיהיה לך עדיין נעים)
זה מוכח מחקרית שזה מרגיע
כנל שירים
אבל אם אתה רוצה לטפל בזה לטווח הארוך אז אני ממליצה על איש מקצוע
אחי תחווה את ננתקף תן לו לבוא
אחרי זה כשנגמר.. תירגע... ומכל האנגריה שהוצאת פשוט "תתמוטט" על המיטה.
ובאופן כללי תיעזר בפסיכולוג או פיסיכאטר אולי ייתן כדור או משהו. או בכללי תמצא מישהו שיכוון אותך לטיפולים
אחרי זה כשנגמר.. תירגע... ומכל האנגריה שהוצאת פשוט "תתמוטט" על המיטה.
ובאופן כללי תיעזר בפסיכולוג או פיסיכאטר אולי ייתן כדור או משהו. או בכללי תמצא מישהו שיכוון אותך לטיפולים
תנשמי עמוק ותישמעימוזיקה. ואם את רוצה לדבר או משהו כזה תדעי שאני פה תמיד בשבילך!❤
ואו אני בדיוק כמוך.
תשלח לי הודעה בפרטי
תשלח לי הודעה בפרטי
תקשיב אח יקר, אתה לא לבד.
אנחנו פה איתך - זה חשוב שתדע.
תנסה לעצום עיניים ופשוט להקשיב למה שאתה שומע ולעבור מצליל אחד לצליל השני.
תזכור שחרדה עוברת בכל מקרה אחרי 30 דקות.
אני כל כך מבין מה אתה עובר, ושולח לך חיזוקים וכוחות.
מניסיון אני אומר לך שעוד כמה שנים אתה תסתכל על התקופה הזאת כבניית העצמי הכי טובה שיכולה להיות.
אנחנו פה איתך - זה חשוב שתדע.
תנסה לעצום עיניים ופשוט להקשיב למה שאתה שומע ולעבור מצליל אחד לצליל השני.
תזכור שחרדה עוברת בכל מקרה אחרי 30 דקות.
אני כל כך מבין מה אתה עובר, ושולח לך חיזוקים וכוחות.
מניסיון אני אומר לך שעוד כמה שנים אתה תסתכל על התקופה הזאת כבניית העצמי הכי טובה שיכולה להיות.
נעצתי
זה כל כך אני בזמן האחרון
אם יש לך שעון כושר אז תעשה תרגילי נשימות (אימון נשימה לא יודע איך קוראים לזה אצלך)
אם אתה יכול לבחור את הזמן של זה תעשה 5 דקות ותנשום פשוט לפי הרטט של השעון, בזמן שאתה ישן
סורי שזה היה ארוך אבל גם אני סובל מזה וזה עזר לי
*יש את זה בעיקר בשעוני mi band 5 -7
זה כל כך אני בזמן האחרון
אם יש לך שעון כושר אז תעשה תרגילי נשימות (אימון נשימה לא יודע איך קוראים לזה אצלך)
אם אתה יכול לבחור את הזמן של זה תעשה 5 דקות ותנשום פשוט לפי הרטט של השעון, בזמן שאתה ישן
סורי שזה היה ארוך אבל גם אני סובל מזה וזה עזר לי
*יש את זה בעיקר בשעוני mi band 5 -7
אני במצב שלך גם אחי, אצלי זה נובע בעיקר מהכשלונות שלי, אני מרגיש כל כך חסר אונים וחלש... כל כך הרבה דברים שאני רוצה לעשות ולהגשים את עצמי ואני לא יודע מאיפה להתחיל כי האמת כלום לא הולך לי...
וואי גם אצלי זה ככה...מצטרף לשאלה
אנונימי
דרך מעולה להירדם בסבב הזה:
5 שניות לשאוף - 5 שניות לעצור נשימה - 5 שניות לנשוף - 5 שניות לעצור נשימה
דרך מאנשים חכמים שבדקו מחקרית שזה עובד
5 שניות לשאוף - 5 שניות לעצור נשימה - 5 שניות לנשוף - 5 שניות לעצור נשימה
דרך מאנשים חכמים שבדקו מחקרית שזה עובד
כאחד שסובל מהתקפי פאניקה וחרדות הנה דברים שמאוד עוזרים לי:
1. תנשום עמוק תחכי 3-4 שניות ותוציא את האוויר וככה במשך כמה דקות.
2. שיטת חמשת החושים, ראייה, שמיעה, ריח, טעם, ומישוש, קודם כל את אומר לעצמך 5 דברים שאת רואה לשמל אם את בחוץ אז מה את רואה מכונית, עץ, בית, חתול וכו... עכשיו שמיעה תגידי לעצמך 4 דברים שאת שומעת זה יכול להיות הרעש של המחשב, רוח, שעון, ציפורים, מכוניות עוברות, כל מה שאת יכולה לשמוע, עכשיו אנחנו בריח תחפשי 3 דברים שאתה יכול להריח למשל: סבון, בושם, אוכל, צמח... עכשיו אנחנו במישוש, תחפש 2 דברים שאת יכולה לגעת בהם למשל: כף היד, החולצה, שיער, ציפורן וכו... וממש תתארי לעצמך איך זה מרגיש. ואחרון הטעם, בעקרון אם את בזמן התקף חרדה לא יכולה להכניס שום דבר לפה אז אפשר לוותר על זה, אבל אם כן לך על זה, עכשיו תחפש משהו אחד שאתה יכול לטעום זה יכול להיות פרי, ירק, לימון, סוכריה, ג'ינג'ר וכו...
3. הרפיית שרירים, תפעיל לחץ על כל השרירים בגוף על הידיים, רגליים, בטן, פנים למשך 10 שניות ואז תשחרר ומומלץ לעשות את זה כמה פעמים ברציפות ואחרי זה לחזור לתרגיל נשימה. אם קשה לך להפעיל לחץ על כל השרירים בבת אחת את יכולה לעשות בנפרד קודם את הרגליים ואז הידיים ואז הבטן ואז הפנים.
מה שגם מאוד עוזר לי זה לשתות מים קרים או שלהריח לימון או שכל דבר אחר שיש לו ריח טוב, בנסוף להכל אתה יכול גם לנסות לשתוף את הפנים עם מים קרירים זה גם מאוד עוזר לי, ועוד משהו שאולי יכול לעזור ולי אישית עובד מאוד טוב, תמיד שאני מקבל התקף פאניקה אני פשוט מדליק את המזגן על קור ועומד מול המזגן ולא יודע איך זה פשוט עוזר לי מאוד להירגע.
1. תנשום עמוק תחכי 3-4 שניות ותוציא את האוויר וככה במשך כמה דקות.
2. שיטת חמשת החושים, ראייה, שמיעה, ריח, טעם, ומישוש, קודם כל את אומר לעצמך 5 דברים שאת רואה לשמל אם את בחוץ אז מה את רואה מכונית, עץ, בית, חתול וכו... עכשיו שמיעה תגידי לעצמך 4 דברים שאת שומעת זה יכול להיות הרעש של המחשב, רוח, שעון, ציפורים, מכוניות עוברות, כל מה שאת יכולה לשמוע, עכשיו אנחנו בריח תחפשי 3 דברים שאתה יכול להריח למשל: סבון, בושם, אוכל, צמח... עכשיו אנחנו במישוש, תחפש 2 דברים שאת יכולה לגעת בהם למשל: כף היד, החולצה, שיער, ציפורן וכו... וממש תתארי לעצמך איך זה מרגיש. ואחרון הטעם, בעקרון אם את בזמן התקף חרדה לא יכולה להכניס שום דבר לפה אז אפשר לוותר על זה, אבל אם כן לך על זה, עכשיו תחפש משהו אחד שאתה יכול לטעום זה יכול להיות פרי, ירק, לימון, סוכריה, ג'ינג'ר וכו...
3. הרפיית שרירים, תפעיל לחץ על כל השרירים בגוף על הידיים, רגליים, בטן, פנים למשך 10 שניות ואז תשחרר ומומלץ לעשות את זה כמה פעמים ברציפות ואחרי זה לחזור לתרגיל נשימה. אם קשה לך להפעיל לחץ על כל השרירים בבת אחת את יכולה לעשות בנפרד קודם את הרגליים ואז הידיים ואז הבטן ואז הפנים.
מה שגם מאוד עוזר לי זה לשתות מים קרים או שלהריח לימון או שכל דבר אחר שיש לו ריח טוב, בנסוף להכל אתה יכול גם לנסות לשתוף את הפנים עם מים קרירים זה גם מאוד עוזר לי, ועוד משהו שאולי יכול לעזור ולי אישית עובד מאוד טוב, תמיד שאני מקבל התקף פאניקה אני פשוט מדליק את המזגן על קור ועומד מול המזגן ולא יודע איך זה פשוט עוזר לי מאוד להירגע.
תנסה לשמוע מוזיקה מרגיעה
או יש שיטה שעוזרת לי בדרך כלל
מחפשים 5 דברים בחדר
1 אדום, 1 כחול 1 ירוק 1 צהוב 1 ורוד
ואז מחפשים דף 1 בגד 1 ותיק 1
אחרי שמצאת את כל הדברים האלה אתה נשכב על המיטה ונושם נשימות עמוקות בזמן שאתה מנסה לחשוב על חברים/משפחה או על רגעים שמחים שקרו לך
או יש שיטה שעוזרת לי בדרך כלל
מחפשים 5 דברים בחדר
1 אדום, 1 כחול 1 ירוק 1 צהוב 1 ורוד
ואז מחפשים דף 1 בגד 1 ותיק 1
אחרי שמצאת את כל הדברים האלה אתה נשכב על המיטה ונושם נשימות עמוקות בזמן שאתה מנסה לחשוב על חברים/משפחה או על רגעים שמחים שקרו לך
תנסה לשמוע מוזיקה ולנשום עמוק ואני פה לדבר אם אתה רוצה 3>
אני בהתקף פסיכוזה ואני שומע קולות
היי יקר,
נתקלתי בפוסט שלך ולא יכולתי שלא להגיב.. שומעת את המצוקה שלך מבעד למילים.. את הייאוש והעייפות שממלאים אותך.. כשנדמה שדבר לא יצליח לתת לך נחת..
רק מתארת לעצמי כמה כוחות נדרשים ממך לעבור יום אחרי יום מלא בפחד מעוד התקף חרדה שיסיט אותך מהמסלול..
כמה חסר אונים אתה ודאי מרגיש באותם רגעים.. נתון לשליטת החרדה שממלאת אותך.. למחשבות שלא נותנות לך שקט.. כשאתה רק רוצה לעצום עיניים ולהיות בשלווה..
האם יצא לך לשתף אדם קרוב, הורה או חבר במה שאתה עובר? לפעמים עצם העובדה שאנשים קרובים לנו מודעים לתחושות שלנו ויכולים לתמוך בנו אם נצטרך יכולה להקל על ההתמודדות האישית שלנו..
יקירי, כמו שכתבו בתגובות מעליי ישנן מגוון דרכים להתמודדות עם התקפי חרדה, כמו נשימות ומדיטציה, ספורט, מוזיקה ועוד מגוון דרכים..
מציעה לך לנסות כל פעם דרך אחרת עד שתמצא את מה שמתאים לך הכי טוב..
אני מצרפת לך פודקאסט על חרדה שאולי יוכל לעזור לך לעשות סדר במחשבות שלא נותנות לך מנוח- https://sahar.org.il/anxiety/
חוץ מזה, במידה ואתה מתקשה להתמודד לבדך תוכל לפנות גם לעזרה מקצועית לקבלת כלים פרקטיים להתמודדות ובמידת הצורך גם עזרה תרופתית, ישנן אופציות מסובסדות דרך קופות החולים.
יקר, אם תרצה לשתף עוד על מה שעובר עלייך תוכל לפנות גם לעמותת סה"ר- סיוע והקשבה ברשת. המתנדבים והמתנדבות שלנו יחכו לך עוד הלילה בצ'אט האנונימי שלנו באתר.. יקשיבו, יתמכו וינסו לסייע..
שלך,
מתנדבת סה"ר
נתקלתי בפוסט שלך ולא יכולתי שלא להגיב.. שומעת את המצוקה שלך מבעד למילים.. את הייאוש והעייפות שממלאים אותך.. כשנדמה שדבר לא יצליח לתת לך נחת..
רק מתארת לעצמי כמה כוחות נדרשים ממך לעבור יום אחרי יום מלא בפחד מעוד התקף חרדה שיסיט אותך מהמסלול..
כמה חסר אונים אתה ודאי מרגיש באותם רגעים.. נתון לשליטת החרדה שממלאת אותך.. למחשבות שלא נותנות לך שקט.. כשאתה רק רוצה לעצום עיניים ולהיות בשלווה..
האם יצא לך לשתף אדם קרוב, הורה או חבר במה שאתה עובר? לפעמים עצם העובדה שאנשים קרובים לנו מודעים לתחושות שלנו ויכולים לתמוך בנו אם נצטרך יכולה להקל על ההתמודדות האישית שלנו..
יקירי, כמו שכתבו בתגובות מעליי ישנן מגוון דרכים להתמודדות עם התקפי חרדה, כמו נשימות ומדיטציה, ספורט, מוזיקה ועוד מגוון דרכים..
מציעה לך לנסות כל פעם דרך אחרת עד שתמצא את מה שמתאים לך הכי טוב..
אני מצרפת לך פודקאסט על חרדה שאולי יוכל לעזור לך לעשות סדר במחשבות שלא נותנות לך מנוח- https://sahar.org.il/anxiety/
חוץ מזה, במידה ואתה מתקשה להתמודד לבדך תוכל לפנות גם לעזרה מקצועית לקבלת כלים פרקטיים להתמודדות ובמידת הצורך גם עזרה תרופתית, ישנן אופציות מסובסדות דרך קופות החולים.
יקר, אם תרצה לשתף עוד על מה שעובר עלייך תוכל לפנות גם לעמותת סה"ר- סיוע והקשבה ברשת. המתנדבים והמתנדבות שלנו יחכו לך עוד הלילה בצ'אט האנונימי שלנו באתר.. יקשיבו, יתמכו וינסו לסייע..
שלך,
מתנדבת סה"ר