10 תשובות
אשמח לשלוח לך איזה משהו שקשור דומה שכתבתי בשאלה אחרת:
היינו ראשונים, נצרות ואיסלאם יצאו מתוך היהדות, עם שלל טעויות, הקטע הוא, שרוב הנוצרים והמוסלמים לא באמת אכפת להם מזה אם יש להם טעויות בדת והיהדות קדמה להם והיא אמת, הם פשוט מאמינים מאז שנולדו בזה וזה נמשך, אבל חכמים מביניהם, כן יבדקו את זה ויתגיירו או יגידו את האמת. וזה קרה לא מעט פעמים.
הנצרות מאמינה ב-3 אלים, שזה דבר לא הגיוני בעליל, הנצרות מלאה בטעויות בברית החדשה לעומת מה שכתוב ביהדות.
הנצרות לא מתרכזת באיך להיות בן אדם טוב יותר בעולם או מה המטרה שלך בעולם הזה ואם יש חיים לאחר המוות, כמו שאת רואה רוב הנוצרים חיים את החיים שלהם כרגיל, התעסקות בחיי העולם הזה, אם זה כסף, זנות, הנאות, לחפש כל פעם משהו שיעסיק אותם, כמעט ולא מתעסקים בברית החדשה או באלוקים שמסתכל עליהם ושופט אותם על המעשים שלהם, הם חיים מבלי לחשוב יותר מדיי. ובלי לב טהור כמו שיש ליהודים.
האיסלאם כמו שאת רואה.. צריך לפרט?.. עבורם זה קדוש להיות שהיד ולהרוג יהודים, האם זו דרכה של אמת? האם הם מלמדים דרך ארץ ואיך להיות עם המידות לבן אדם ברמות הגבוהות ביותר? האם האיסלאם מתעסקת בחיים לאחר המוות או למה אתה כאן בעולם? גם האיסלאם באה לאחר היהדות.
יש עוד דת גדולה מאוד ששכחתי, שגם מאמינה בטונות של אלים, וגם היא.. לא מתעסקת באמת בעיקר בחיים.
אז למה היהדות שלנו היא אמת ולמה היא מיוחדת?
קיבלנו את התורה במעמד הר סיני, התורה שבכתב, התורה שבעל פה, ביחד זה נקרא התורה. קיבלנו גם את הפרדס לכל מה שאנחנו קוראים בשפה שלנו, יש גם סודות ודרשות וכו' מאחורי הקלעים:
פ - פשט (מה שאנחנו קוראים ומבינים)
ד - דרש
ר - רמז
ס - סוד
מאחורי כל דבר בתורה שבכתב ובעל פה, יש מסר, יש מוסר, מכל סיפור נגיד של אבות אבותינו אנחנו לומדים דברים חדשים ומתוקים לחיים, איך לנהוג בחיים בהתאם כבני אדם, נגיד כתוב על אברהם אבינו שהוא היה מארח מצוין, ומכניס כל אדם לביתו, ומלא חסדים, וכו' וכו', מה אנחנו לומדים ולוקחים מכאן.. זו רק דוגמה מתוך מיליונים שבתורה שלנו.
איך לכבד את ההורים בדרגה הגבוהה ביותר, לדוגמה בשולחן אוכל בשישי, האם מותר מהבן לבקש מהאבא להעביר לו משהו? אסור. זה כיבוד הורים לדוגמה בדרגה גבוהה מאוד שלא לומדים בשום דת ובני אדם לא היו ממציאים מעצמם.
עבור ה', כיבוד הורים נגיד זה יותר מלכבד את ה'. ברגע שאתה מכבד את ההורים שלך, אתה מכבד את ה'. את מי שהביא אותך, 3 שותפים לאדם, אמא, אבא, ובורא עולם.
ענווה, כבוד לאחרים, אהבת האחר, לוותר, זריזות, צניעות, ביישנות, רחמנות, גמילות חסדים, מידות ששום דת לא מלמדת, שום דת לא מלמדת באמת על עולם לאחר המוות, או לדעת להסתכל בהגיון על דברים, או למה אנחנו כאן, מה ה' רוצה מאיתנו באמת.
למה אנשים חוזרים בתשובה? כי נגמרו להם השאלות, חזרה בתשובה זה לא אומר רק לשים כיפה וזהו.. זה להבין את המהות שחזרת בתשובה, לתקן את המעשים שלך לפני, לחזור לדרך הישרה, לא להיות גנב, להיות אחד עם מצפון, שלא יגזול, שלא יגנוב, שיחשוב לפני כל צעד שהוא עושה.
אני יכול להגיד לך לפני שהתחזקתי, שלא הייתי מתחשב אם זה מוסרי כל דבר שאני עושה, כיום אני חושב על זה, לפני כל צעד ודבר, גם אם זה הכי קטן, להיות הכי ישר שאפשר.
זו חזרה בתשובה, להבין בלב שטעית, שאתה מתקן את החטאים שלך, שאתה מתחזק, שאתה שומר שבת, יום אחד בשבת לנוח, עם המשפחה, להתנתק מכל השטויות והפלאפונים שבחוץ, מהרעש, לתת restart לנשמה שלך, למוח, להמשך שבוע חדש, לנפש, כל הדתות העתיקו מהיהדות את זה, שישי, וראשון למוסלמים והנוצרים.
חזרה בתשובה זה להבין ולדעת ולא רק להאמין, שיש בורא לעולם, לחקור, ''וידעת היום והשבת אל ללבך'', לדעת קודם שיש ה', לראות את נפלאות הבריאה, לחקור הוכחות מהתורה, שכליות, וכו', לדעת, ואז להאמין.
מה יותר מתוק מהיהדות תגידי לי? מה יותר נכון ממנה? דרך הישרה? בכל דבר, חינוך הילדים, בינה, דעת, חוכמה, מידות, משפחה, פרנסה, בריאות, הצלחה, שמחה, לא לרדוף אחר כסף וזנות או טיקטוק ושטויות כאן, או להעריץ את נועה קירל ולרדוף כדורגל כאילו זה יתן לנו משהו חיים, אלא להתעסק בעיקר שאנחנו כאן בעולם, מה ה' רוצה מאיתנו, מה מהות האדם, מה זה המצוות?
איך אומר שלמה ?
סוֹף דָּבָר, הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם. יד כִּי, אֶת-כָּל-מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל-נֶעְלָם: אִם-טוֹב, וְאִם-רָע.
איך אומר דוד ?
טוֹב לִי תוֹרַת פִּיךָ מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף.
מי שהולך לפי תורה, שזה מלשון דרך הוראה, בחיים כאן, ובעולם הבא, יזכה.
זה למה חרדים מאושרים, שמחים, לא עם בעיות נפש יותר מדיי, לא מכניסים דברים שהם לא תורה ודברים טובים לראש, מתעסקים בתורה, פרנסה, משפחה, במה שחשוב, לא בכל השאר, זה למה יש להם אורח חיים בריא, מאריכים ימים, מאושרים, גם במועט, ''מיהו העשיר? השמח בחלקו.''
ולסיכום, רק ביהדות יש עדות של מיליונים שניתנה תורה מבורא עולם, שום דת לא מעידה על כך.
רואים כמה יהודים הם אנשים ישרים מי שהולך בדרכה של תורה באמת, שהם האמת, שישראל/יהודי הוא נצחי, שכל העולם נגדנו, זה רומז על הרבה דברים...
היינו ראשונים, נצרות ואיסלאם יצאו מתוך היהדות, עם שלל טעויות, הקטע הוא, שרוב הנוצרים והמוסלמים לא באמת אכפת להם מזה אם יש להם טעויות בדת והיהדות קדמה להם והיא אמת, הם פשוט מאמינים מאז שנולדו בזה וזה נמשך, אבל חכמים מביניהם, כן יבדקו את זה ויתגיירו או יגידו את האמת. וזה קרה לא מעט פעמים.
הנצרות מאמינה ב-3 אלים, שזה דבר לא הגיוני בעליל, הנצרות מלאה בטעויות בברית החדשה לעומת מה שכתוב ביהדות.
הנצרות לא מתרכזת באיך להיות בן אדם טוב יותר בעולם או מה המטרה שלך בעולם הזה ואם יש חיים לאחר המוות, כמו שאת רואה רוב הנוצרים חיים את החיים שלהם כרגיל, התעסקות בחיי העולם הזה, אם זה כסף, זנות, הנאות, לחפש כל פעם משהו שיעסיק אותם, כמעט ולא מתעסקים בברית החדשה או באלוקים שמסתכל עליהם ושופט אותם על המעשים שלהם, הם חיים מבלי לחשוב יותר מדיי. ובלי לב טהור כמו שיש ליהודים.
האיסלאם כמו שאת רואה.. צריך לפרט?.. עבורם זה קדוש להיות שהיד ולהרוג יהודים, האם זו דרכה של אמת? האם הם מלמדים דרך ארץ ואיך להיות עם המידות לבן אדם ברמות הגבוהות ביותר? האם האיסלאם מתעסקת בחיים לאחר המוות או למה אתה כאן בעולם? גם האיסלאם באה לאחר היהדות.
יש עוד דת גדולה מאוד ששכחתי, שגם מאמינה בטונות של אלים, וגם היא.. לא מתעסקת באמת בעיקר בחיים.
אז למה היהדות שלנו היא אמת ולמה היא מיוחדת?
קיבלנו את התורה במעמד הר סיני, התורה שבכתב, התורה שבעל פה, ביחד זה נקרא התורה. קיבלנו גם את הפרדס לכל מה שאנחנו קוראים בשפה שלנו, יש גם סודות ודרשות וכו' מאחורי הקלעים:
פ - פשט (מה שאנחנו קוראים ומבינים)
ד - דרש
ר - רמז
ס - סוד
מאחורי כל דבר בתורה שבכתב ובעל פה, יש מסר, יש מוסר, מכל סיפור נגיד של אבות אבותינו אנחנו לומדים דברים חדשים ומתוקים לחיים, איך לנהוג בחיים בהתאם כבני אדם, נגיד כתוב על אברהם אבינו שהוא היה מארח מצוין, ומכניס כל אדם לביתו, ומלא חסדים, וכו' וכו', מה אנחנו לומדים ולוקחים מכאן.. זו רק דוגמה מתוך מיליונים שבתורה שלנו.
איך לכבד את ההורים בדרגה הגבוהה ביותר, לדוגמה בשולחן אוכל בשישי, האם מותר מהבן לבקש מהאבא להעביר לו משהו? אסור. זה כיבוד הורים לדוגמה בדרגה גבוהה מאוד שלא לומדים בשום דת ובני אדם לא היו ממציאים מעצמם.
עבור ה', כיבוד הורים נגיד זה יותר מלכבד את ה'. ברגע שאתה מכבד את ההורים שלך, אתה מכבד את ה'. את מי שהביא אותך, 3 שותפים לאדם, אמא, אבא, ובורא עולם.
ענווה, כבוד לאחרים, אהבת האחר, לוותר, זריזות, צניעות, ביישנות, רחמנות, גמילות חסדים, מידות ששום דת לא מלמדת, שום דת לא מלמדת באמת על עולם לאחר המוות, או לדעת להסתכל בהגיון על דברים, או למה אנחנו כאן, מה ה' רוצה מאיתנו באמת.
למה אנשים חוזרים בתשובה? כי נגמרו להם השאלות, חזרה בתשובה זה לא אומר רק לשים כיפה וזהו.. זה להבין את המהות שחזרת בתשובה, לתקן את המעשים שלך לפני, לחזור לדרך הישרה, לא להיות גנב, להיות אחד עם מצפון, שלא יגזול, שלא יגנוב, שיחשוב לפני כל צעד שהוא עושה.
אני יכול להגיד לך לפני שהתחזקתי, שלא הייתי מתחשב אם זה מוסרי כל דבר שאני עושה, כיום אני חושב על זה, לפני כל צעד ודבר, גם אם זה הכי קטן, להיות הכי ישר שאפשר.
זו חזרה בתשובה, להבין בלב שטעית, שאתה מתקן את החטאים שלך, שאתה מתחזק, שאתה שומר שבת, יום אחד בשבת לנוח, עם המשפחה, להתנתק מכל השטויות והפלאפונים שבחוץ, מהרעש, לתת restart לנשמה שלך, למוח, להמשך שבוע חדש, לנפש, כל הדתות העתיקו מהיהדות את זה, שישי, וראשון למוסלמים והנוצרים.
חזרה בתשובה זה להבין ולדעת ולא רק להאמין, שיש בורא לעולם, לחקור, ''וידעת היום והשבת אל ללבך'', לדעת קודם שיש ה', לראות את נפלאות הבריאה, לחקור הוכחות מהתורה, שכליות, וכו', לדעת, ואז להאמין.
מה יותר מתוק מהיהדות תגידי לי? מה יותר נכון ממנה? דרך הישרה? בכל דבר, חינוך הילדים, בינה, דעת, חוכמה, מידות, משפחה, פרנסה, בריאות, הצלחה, שמחה, לא לרדוף אחר כסף וזנות או טיקטוק ושטויות כאן, או להעריץ את נועה קירל ולרדוף כדורגל כאילו זה יתן לנו משהו חיים, אלא להתעסק בעיקר שאנחנו כאן בעולם, מה ה' רוצה מאיתנו, מה מהות האדם, מה זה המצוות?
איך אומר שלמה ?
סוֹף דָּבָר, הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם. יד כִּי, אֶת-כָּל-מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל-נֶעְלָם: אִם-טוֹב, וְאִם-רָע.
איך אומר דוד ?
טוֹב לִי תוֹרַת פִּיךָ מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף.
מי שהולך לפי תורה, שזה מלשון דרך הוראה, בחיים כאן, ובעולם הבא, יזכה.
זה למה חרדים מאושרים, שמחים, לא עם בעיות נפש יותר מדיי, לא מכניסים דברים שהם לא תורה ודברים טובים לראש, מתעסקים בתורה, פרנסה, משפחה, במה שחשוב, לא בכל השאר, זה למה יש להם אורח חיים בריא, מאריכים ימים, מאושרים, גם במועט, ''מיהו העשיר? השמח בחלקו.''
ולסיכום, רק ביהדות יש עדות של מיליונים שניתנה תורה מבורא עולם, שום דת לא מעידה על כך.
רואים כמה יהודים הם אנשים ישרים מי שהולך בדרכה של תורה באמת, שהם האמת, שישראל/יהודי הוא נצחי, שכל העולם נגדנו, זה רומז על הרבה דברים...
עוד תשובה ששלחתי בשאלה אחרת, סורי שהכל ארוך:
קודם כל כך הכבוד לך שאת מתחזקת וכו', המטרה היא חזרה בתשובה, ולא רק את, אלא כל עם ישראל, אפילו כאלה שהם כבר בתוך זה, אפילו חרדים, אין אדם כמעט שלא חוטא, וצריך לעשות תשובה יום יום, ''ונמצא כל ימיו בתשובה''.
עכשיו מה זה תשובה?
ברגע שאת מבינה שבאמת יש בורא לעולם, לא רק אמונה, אלא שכלית, כשאת מסתכלת על נפלאות הבריאה, הוכחות מהתורה, מתיקות התורה, הגיון, ואת מבינה שיש ה' באמת שקיים ולא מאמינה בצורה עיוורת רק, ''וידעת היום והשבת אל ללבך''
קודם כל לדעת שיש ה', ואז להאמין בו באמונה שלמה שהכל מאיתו יתברך.
תשובה זה לא אומר רק לשים כיפה ישר או לבוש חיצוני, זה ברור חלק מזה, לבוש צנוע, ללכת על פי ההלכה והתורה, איך שצריך ללכת בצניעות חיצונית, אבל תשובה זה יותר מדבר על פנימי, להבין עם עצמך שטעית בעבר, דברים לא טובים שעשית, מעשים, שכיום כשאתה מסתכל עליהם אתה אומר, איך עשיתי אותם? שיש בך חרטה כלפיהם, זו תשובה, לתקן את הדרך הרעה שהיית בה, ולחזור לדרך הישר של תורה ומצוות ואמת, להיות אנשים ישרים, עם מידות טובות, חינוך, כיבוד הורים, ענווה, צניעות, ויתור, כבוד לאחר, אהבת האחר, לא לדבר על האחר לשון הרע, וכל נושא כזה, יש לו פירושים רבים ועולם ומלואו איך לפעול בכל דבר, כמו לדוגמה, כיבוד הורים, נגיד בשולחן שישי בקידוש, אסור מהבן לבקש מהאבא להעביר לו משהו, זו דוגמה לכיבוד הורים, וכמובן שכל שאר הדברים יש להם עומק והמון פירושים. תשובה זה לקבל חוכמה להסתכל על דברים מהצד, בחוכמה, בהגיון, על פי דרכה של תורה. על הדרך, יש את השבת, שהיא קדושה ממש, היא הברכה לכל ימות השבוע, היא מה שתיתן לך נשמה יתרה, עוד חוכמה, בינה, דעת, נחת, בריאות יותר לנפש, קצת הפסקה מכל הטירוף של השבוע, לשמור שבת עבורך, עבור ה', עבור הברית שבינינו עם ה' וכו', וכמובן כל הדברים שצריך לעשות או לא לעשות בשבת.
השבת היא מבחן של האמונה בעיקר ולמתחזקים :) והיא גם תפתח לך את הראש להכל.
וברגע שאת אומרת שאת רוצה להתחזק, אחח כל הכבוד לך, להגיד לך במה להתחיל לא יהיה לי קל להגיד אבל אנסה. ממליץ מאוד לשאול רב באינטרנט / במציאות, וללכת לראות שיעורי תורה, או ביוטיוב, למתחזקים וכו'.
אפשר להתחיל בדברים כמו ''מודה אני'' בבוקר, או שבת, צניעות קצת, תהילים, ספרי מוסר של אמונה, כמו ''מסילות אל האמונה'', או ארחות צדיקים, וכו'.
תביני מה מטרתו של היהודי בעולם, העבר של עם ישראל, לקרוא את התנ''ך, להבין את מה שכתוב בתנ''ך, פירושים, לא רק במילים שלך, כי מאחורי כל מילה יש סודות, פירושים, דרשות, מוסר, לאט לאט כל דבר.
בהצלחה :)
קודם כל כך הכבוד לך שאת מתחזקת וכו', המטרה היא חזרה בתשובה, ולא רק את, אלא כל עם ישראל, אפילו כאלה שהם כבר בתוך זה, אפילו חרדים, אין אדם כמעט שלא חוטא, וצריך לעשות תשובה יום יום, ''ונמצא כל ימיו בתשובה''.
עכשיו מה זה תשובה?
ברגע שאת מבינה שבאמת יש בורא לעולם, לא רק אמונה, אלא שכלית, כשאת מסתכלת על נפלאות הבריאה, הוכחות מהתורה, מתיקות התורה, הגיון, ואת מבינה שיש ה' באמת שקיים ולא מאמינה בצורה עיוורת רק, ''וידעת היום והשבת אל ללבך''
קודם כל לדעת שיש ה', ואז להאמין בו באמונה שלמה שהכל מאיתו יתברך.
תשובה זה לא אומר רק לשים כיפה ישר או לבוש חיצוני, זה ברור חלק מזה, לבוש צנוע, ללכת על פי ההלכה והתורה, איך שצריך ללכת בצניעות חיצונית, אבל תשובה זה יותר מדבר על פנימי, להבין עם עצמך שטעית בעבר, דברים לא טובים שעשית, מעשים, שכיום כשאתה מסתכל עליהם אתה אומר, איך עשיתי אותם? שיש בך חרטה כלפיהם, זו תשובה, לתקן את הדרך הרעה שהיית בה, ולחזור לדרך הישר של תורה ומצוות ואמת, להיות אנשים ישרים, עם מידות טובות, חינוך, כיבוד הורים, ענווה, צניעות, ויתור, כבוד לאחר, אהבת האחר, לא לדבר על האחר לשון הרע, וכל נושא כזה, יש לו פירושים רבים ועולם ומלואו איך לפעול בכל דבר, כמו לדוגמה, כיבוד הורים, נגיד בשולחן שישי בקידוש, אסור מהבן לבקש מהאבא להעביר לו משהו, זו דוגמה לכיבוד הורים, וכמובן שכל שאר הדברים יש להם עומק והמון פירושים. תשובה זה לקבל חוכמה להסתכל על דברים מהצד, בחוכמה, בהגיון, על פי דרכה של תורה. על הדרך, יש את השבת, שהיא קדושה ממש, היא הברכה לכל ימות השבוע, היא מה שתיתן לך נשמה יתרה, עוד חוכמה, בינה, דעת, נחת, בריאות יותר לנפש, קצת הפסקה מכל הטירוף של השבוע, לשמור שבת עבורך, עבור ה', עבור הברית שבינינו עם ה' וכו', וכמובן כל הדברים שצריך לעשות או לא לעשות בשבת.
השבת היא מבחן של האמונה בעיקר ולמתחזקים :) והיא גם תפתח לך את הראש להכל.
וברגע שאת אומרת שאת רוצה להתחזק, אחח כל הכבוד לך, להגיד לך במה להתחיל לא יהיה לי קל להגיד אבל אנסה. ממליץ מאוד לשאול רב באינטרנט / במציאות, וללכת לראות שיעורי תורה, או ביוטיוב, למתחזקים וכו'.
אפשר להתחיל בדברים כמו ''מודה אני'' בבוקר, או שבת, צניעות קצת, תהילים, ספרי מוסר של אמונה, כמו ''מסילות אל האמונה'', או ארחות צדיקים, וכו'.
תביני מה מטרתו של היהודי בעולם, העבר של עם ישראל, לקרוא את התנ''ך, להבין את מה שכתוב בתנ''ך, פירושים, לא רק במילים שלך, כי מאחורי כל מילה יש סודות, פירושים, דרשות, מוסר, לאט לאט כל דבר.
בהצלחה :)
אם אתה צריך ספר שיגיד לך שרצח זה לא בסדר וחשוב לתרום לנזקקים חבר יקר הבעיה היא בך.
אנונימית
אני אישית חצי שומרת שבת. זאת אומרת שאני בטלפון אבל בשביל לצפות בסרטים וכאלה ואני לא עונה להודעות. אני לא נוסעת בשבת, אני אוכלת כשר, אני מתלבשת יחסית צנוע. מה זה נותן לי? יש בזה הרבה מאד היגיון.
הצניעות- יש לגוף שלי ערך, אני לא מעוניינת שהוא יהיה לתצוגה.
השבת- מנוחה.
כשרות- אני צמחונית, וגם זה דוחה לאכול דברים לא כשרים.
אני רואה ביהדות הרבה מאד הגיון
הצניעות- יש לגוף שלי ערך, אני לא מעוניינת שהוא יהיה לתצוגה.
השבת- מנוחה.
כשרות- אני צמחונית, וגם זה דוחה לאכול דברים לא כשרים.
אני רואה ביהדות הרבה מאד הגיון
בעיקר אושר אמיתי. חיים עם משמעות, קרבת השם, אמונה, וכדומה
אשריך!
באוי פשוט אספר לך סיפור:
הרב אמנון יצחק ידוע בסגולה שלו - לימוד שעתיים בתענית דיבור למשך 3 חודשים רצופים.
הייתי אמור להתגייס לאיזשהי יחידת מודיעין -
ואיזה יופי -
במהלך התהליך נכנסתי לישיבה.
מה עשיתי?
לא קומבינות וחארטות, פשוט את הסגולה של רבי אמנון.
בתום 3 חודשים במקום מכתבי איומים מצה"ל הגיע לי פטור.
הקב"ה נותן - השאלה אם רוצים
באוי פשוט אספר לך סיפור:
הרב אמנון יצחק ידוע בסגולה שלו - לימוד שעתיים בתענית דיבור למשך 3 חודשים רצופים.
הייתי אמור להתגייס לאיזשהי יחידת מודיעין -
ואיזה יופי -
במהלך התהליך נכנסתי לישיבה.
מה עשיתי?
לא קומבינות וחארטות, פשוט את הסגולה של רבי אמנון.
בתום 3 חודשים במקום מכתבי איומים מצה"ל הגיע לי פטור.
הקב"ה נותן - השאלה אם רוצים
^^^זה אמור להיות היגיון בסיסי וחמלה מינימלית שיש בכל אדם בריא. אם הטענה שלך היא שבלי התנך אנשים היו רוצחים בלי חשבון, המצפון שלך הוא שלא בסדר פה...
אנונימית
חוכמה, הסתכלות על דברים מהצד, לראות את האמת, להיות אדם הרבה יותר טוב עם מצפון והתחשבות בכל צעד וצעד. מידות טובות, ביטחון, כל דבר.
מנער שהיה מהאנשים שאומרים ''אני פיפי, נודר נדר'' אתה מבין דברים אחרת בחיים. ושאתה לא כאן סתם לרדוף אחרי זנות וכסף, אלא יש לך מטרה בעולם.
מנער שהיה מהאנשים שאומרים ''אני פיפי, נודר נדר'' אתה מבין דברים אחרת בחיים. ושאתה לא כאן סתם לרדוף אחרי זנות וכסף, אלא יש לך מטרה בעולם.
אני חושב שזה יכול לתרום צניעות ומידות יותר טובות
שאני הולך בדרך האמת זה מה יביא אותי לעולם הבא.
^ אם זה "מיותר", הקב"ה לא היה מצוה על זה בצורה מפורשת.
^ אם זה "מיותר", הקב"ה לא היה מצוה על זה בצורה מפורשת.
אנונימי