5 תשובות
דברים שיש בהם קמח
מברכים בורא מיני מזונות
כמו נניח עוגה עוגייה ואפילו פסטה
נניח פיצה מברכים מוציא לחם מין הארץ
לפני אוכל צריך לנטול ידיים 3 פעמים על כל יד ברציפות ולברך לאחר הנטילה
וכשאוכלים את הלחם מברכים מוציא לחם מין הארץ,
אם את רוצה להגיע לשלב של ברכת המזון
מברכים שאין סכום בכלל על השולחן ובאותו מקום שאכלת את הלחם
מים ודברי שתייה שהכל ניהיה בדברו,
יש הסבר בגוגל על פירוט מלא של הברכות
אגב יש מנהג לפני שמברכים ברכת המזון
לעשות מים אחרונים חובה
שזה בעצם לומר בלחש מים אחרונים חובה
ולעשות נטילת ידיים ממש קצת מים רק כל האצבעות
ולא לדבר ורק אז לברך ברכת המזון,
יש ברכות גם אחרי אוכל בורא מיני נפשות לדעתי
אני פשוט עדיין לא לקחתי על עצמי לברך את זה
לאט לאט
מברכים בורא מיני מזונות
כמו נניח עוגה עוגייה ואפילו פסטה
נניח פיצה מברכים מוציא לחם מין הארץ
לפני אוכל צריך לנטול ידיים 3 פעמים על כל יד ברציפות ולברך לאחר הנטילה
וכשאוכלים את הלחם מברכים מוציא לחם מין הארץ,
אם את רוצה להגיע לשלב של ברכת המזון
מברכים שאין סכום בכלל על השולחן ובאותו מקום שאכלת את הלחם
מים ודברי שתייה שהכל ניהיה בדברו,
יש הסבר בגוגל על פירוט מלא של הברכות
אגב יש מנהג לפני שמברכים ברכת המזון
לעשות מים אחרונים חובה
שזה בעצם לומר בלחש מים אחרונים חובה
ולעשות נטילת ידיים ממש קצת מים רק כל האצבעות
ולא לדבר ורק אז לברך ברכת המזון,
יש ברכות גם אחרי אוכל בורא מיני נפשות לדעתי
אני פשוט עדיין לא לקחתי על עצמי לברך את זה
לאט לאט
אוסיף מה שלא כתבו כאן:
לפני יין/מיץ ענבים 100% טבעי (או לפחות רובו) "בורא פרי הגפן"
על דבר שעשוי מקמח של חמישה מיני דגן ואין גידולו מן הארץ, כגון בשר, ביצה, מוצרי לב, שתייה: שהכל נהיה בדברו.
ברכה אחרונה:
אחרי כזית לחם - ברכת המזון
אחרי כזית מזונות, שתיית יין/מיץ ענבים טבעי, פירות משבעת המינים - מעין שלוש ולומר את מה שמתאים (כל המחיה ועל הכלכלה/על הגפן ועל פרי הגפן/על העץ ועל פרי העץ
אחרי דברים אחרים:
ברוך אתה ה' ,אלוקינו מלך ההעולם, בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שברא/ת להחיות בהם נפש כל חי. ברוך חי העולמים!
יוצאי מן הכלל:
אורז: ברכה ראשונה - בורא ציני מזונות, ברכה אחרונה - בורא נפשות
אחרי שיעור קביעת סעודה של פת הבאה בכיסנין (224 גרם) ברכת המזון, לפני כן נוטלים ידיים ומברכים "המוציא לחם מן הארץ"
הערה כללית:
בברכת המזון מוסיפים מעין המאורע: בשבת - "רצה והחליצנו", בראש חודש וביום טוב ובחול המועד "יעלה ויבא", בחנוכה ופורים "על הניסים ועל הפורקן". אם לא אמר בשתי סועודת ראשונו תשל שבת "רצה והחליצנו" - צריך לברך מהתחלה, אם לא נזכר אחרי שסים ברכת המזון. אם נזכר אחרי שחתם ברכה שלישית - מברך שם ברכה הכתבוה בסידור. וכן באחרי ליל הסדר בליל פסח וכן בסעודת הלילה של יום טוב ראשון של חג הסוכות.
במעין שלוש גם מוסיים מעין המאורע, אלא שזה יותר מקוצר ולא צריך לחזור אם לא אמר.
לפני יין/מיץ ענבים 100% טבעי (או לפחות רובו) "בורא פרי הגפן"
על דבר שעשוי מקמח של חמישה מיני דגן ואין גידולו מן הארץ, כגון בשר, ביצה, מוצרי לב, שתייה: שהכל נהיה בדברו.
ברכה אחרונה:
אחרי כזית לחם - ברכת המזון
אחרי כזית מזונות, שתיית יין/מיץ ענבים טבעי, פירות משבעת המינים - מעין שלוש ולומר את מה שמתאים (כל המחיה ועל הכלכלה/על הגפן ועל פרי הגפן/על העץ ועל פרי העץ
אחרי דברים אחרים:
ברוך אתה ה' ,אלוקינו מלך ההעולם, בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שברא/ת להחיות בהם נפש כל חי. ברוך חי העולמים!
יוצאי מן הכלל:
אורז: ברכה ראשונה - בורא ציני מזונות, ברכה אחרונה - בורא נפשות
אחרי שיעור קביעת סעודה של פת הבאה בכיסנין (224 גרם) ברכת המזון, לפני כן נוטלים ידיים ומברכים "המוציא לחם מן הארץ"
הערה כללית:
בברכת המזון מוסיפים מעין המאורע: בשבת - "רצה והחליצנו", בראש חודש וביום טוב ובחול המועד "יעלה ויבא", בחנוכה ופורים "על הניסים ועל הפורקן". אם לא אמר בשתי סועודת ראשונו תשל שבת "רצה והחליצנו" - צריך לברך מהתחלה, אם לא נזכר אחרי שסים ברכת המזון. אם נזכר אחרי שחתם ברכה שלישית - מברך שם ברכה הכתבוה בסידור. וכן באחרי ליל הסדר בליל פסח וכן בסעודת הלילה של יום טוב ראשון של חג הסוכות.
במעין שלוש גם מוסיים מעין המאורע, אלא שזה יותר מקוצר ולא צריך לחזור אם לא אמר.
אנונימי
אשרייך!
יש באינטרנט רשימה של מאכלים ומה הברכה עליהם
יש באינטרנט רשימה של מאכלים ומה הברכה עליהם
על פירות- העץ
ירקות- אדמה
מן החי- שהכול
דגן- מזונות
ירקות- אדמה
מן החי- שהכול
דגן- מזונות
ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם בורא מיני מזונות.
ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהכול נהיה בדברו.
ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהכול נהיה בדברו.
באותו הנושא: